ragson Inlagd Augusti 15, 2019 Dela Inlagd Augusti 15, 2019 (Ă€ndrad)  Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pĂ„ Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hĂ„ret. Bra trafik pĂ„ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lĂ„ngsam fart, sĂ„ gammgubbar (jag) hĂ€nger med att registrera 555.  Det slĂ„r mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Ă€r... Jag Ă€r ifrĂ„n Falun dĂ€r det var raggarcentrum! Enviken, SvĂ€rdsjö, Vika, BjursĂ„s, Grycksbo, SvartnĂ€s, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dĂ€r det var action.  SĂ„ mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm... SĂ„ himla mĂ„nga sköna folk - frĂ„n olika hĂ„ll i vĂ€rlden - som fungerar med varandra pĂ„ en liten yta... Jag trivs i alla hundra hĂ€romkring och ska göra allt för att stanna kvar.  Var Ă€r era favoritstĂ€llen, barer, hotell...?  Dela med er av allt ni varit med om pĂ„ Buckan! [emoji106][emoji41][emoji16]  Skickat frĂ„n min SM-G950F via Tapatalk     Ăndrades Augusti 16, 2019 av ragson mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Augusti 15, 2019 Dela Inlagd Augusti 15, 2019 NÄgra smörrebröd eller frukost pÄ hotel Dania Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 15, 2019 Dela Inlagd Augusti 15, 2019 Givetvis soierna 7 och 8 men Àven att sitta pÄ Beach Road och bara spana in alla som vandrar förbi.  Soi Bukauho har jag aldrig tyckt om. Skitigt och bullrigt.  BTT Soi 7 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Havet Inlagd Augusti 15, 2019 Dela Inlagd Augusti 15, 2019 Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med sjÀlvservering) o kolla pÄ trafiken Sen finns det ju massvis med andra bra stÀllen Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Augusti 15, 2019 Dela Inlagd Augusti 15, 2019 Det öppnar ju nya stÀllen hela tiden sÄ man vet ju inte om dom finns kvar efter ett par mÄnader, men gillade sist att softa i skinnstolar strax innan soi made in Thailand (det kanske Àr samma stÀlle -vad vet jag?) En politiker delar in mÀnniskoslÀktet i tvÄ klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 9 timmar sedan, skrev ragson:  Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pĂ„ Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hĂ„ret. Bra trafik pĂ„ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lĂ„ngsam fart, sĂ„ gammgubbar (jag) hĂ€nger med att registrera 555.  Det slĂ„r mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Ă€r...Jag Ă€r ifrĂ„n Falun dĂ€r det var raggarcentrum! Enviken, SvĂ€rdsjö, Vika, BjursĂ„s, Grycksbo, SvartnĂ€s, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dĂ€r det var action.  SĂ„ mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm... SĂ„ himla mĂ„nga sköna folk - frĂ„n olika hĂ„ll i vĂ€rlden - som fungerar med varandra pĂ„ en liten yta... Jag trivs i alla hundra hĂ€romkring och ska göra allt för att stanna kvar.  Var Ă€r era favoritstĂ€llen, barer, hotell...?  Dela med er av allt ni varit med om pĂ„ Buckan!  Skickat frĂ„n min SM-G950F via Tapatalk     Klockrent! Skönt tĂ€nk och text. Masa (đ) dig in nĂ„gra meter sĂ„ hamnar du pĂ„ Soms bar (SmĂ„land) som Ă€r en riktigt trevlig bar. PensionĂ€rer suger - bunt ihop och slĂ„ ihjĂ€l! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 16, 2019 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Augusti 16, 2019 25 minuter sedan, skrev Jive: Klockrent! Skönt tĂ€nk och text. Masa (đ) dig in nĂ„gra meter sĂ„ hamnar du pĂ„ Soms bar (SmĂ„land) som Ă€r en riktigt trevlig bar.  Jo dĂ€r har jag varit nĂ„gra ggr, men brukar hamna runt hörnet pĂ„ "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra lĂ„tar och bra musiker. Det var dĂ€r jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht. NĂ€r jag undrade om det verkligen skulle va sĂ„, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!".. Men han har Ă€ndrat till 160 baht nu för stor chang... mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 1 minut sedan, skrev ragson:  Jo dÀr har jag varit nÄgra ggr, men brukar hamna runt hörnet pÄ "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra lÄtar och bra musiker. Det var dÀr jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht. NÀr jag undrade om det verkligen skulle va sÄ, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!".. Men han har Àndrat till 160 baht nu för stor chang... Ha ha! PensionÀrer suger - bunt ihop och slÄ ihjÀl! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 (Ă€ndrad) Gillar ocksĂ„ det omrĂ„det starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.  Brukar hĂ€nga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal. Ăndrades Augusti 16, 2019 av frogfish Stavfelskorrigering Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 10 hours ago, Havet said: Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikomï»ż Coï»żurt ï»ż(gubbhyllan med sjĂ€lvservering) o kolla pĂ„ trafiken Sen finns det ju massvis med andra bra stĂ€llen Japp, Nikom Court Ă€r en klar favorit om man vill ha en kall öl och dessutom billig, 70 baht för en stor (Chang och Leo). Dom Ă€r ofta sĂ„ kalla att dom fryser fast i varandra. Det fick jag erfara nĂ€r jag var ny i baren. BrĂ„tt som man har nĂ€r man ska ha en kall sĂ„ ryckte jag tag i en Leo och fick en annan som var fastfrusen med pĂ„ köpet som med ett brak for rakt ner i golvet. Man fĂ„r ju göra nĂ„t för att fĂ„ lite uppmĂ€rksamhet. SkĂ„despelet i trafiken frĂ„n gubbhyllan Ă€r svĂ„rslagen.  Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 Pook Plaza Àr en trevlig bar..  Rock on! SÄ gott som oförstörd! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 (Ă€ndrad) Jo, det Ă€r ett trevligt stĂ€lle att sitta och titta pĂ„ folklivet Ăndrades Augusti 16, 2019 av Kenneth4618 âNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 Kul att den hÀr trÄden poppat upp. Jag har nÀmligen mÀrkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, Àr sÀllan pÄ Walking Street numera. DÀr Àr det mest Windmill och Beer Garden som lockar.  DÀrför ska jag bo pÄ Soi Buakhao, ungefÀr vid night market, pÄ min nÀsta resa i februari. Det Àr gemytligare och lite bÀttre prisnivÄ pÄ det mesta Àn nÀrmare beach road. Gillar ocksÄ att sitta pÄ Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett nÄgon olycka dÀr, Àven om det Àr nÀra mest hela tiden. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 16, 2019 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Augusti 16, 2019 1 timme sedan, skrev Abercrombie: Kul att den hĂ€r trĂ„den poppat upp. Jag har nĂ€mligen mĂ€rkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, Ă€r sĂ€llan pĂ„ Walking Street numera. DĂ€r Ă€r det mest Windmill och Beer Garden som lockar.  DĂ€rför ska jag bo pĂ„ Soi Buakhao, ungefĂ€r vid night market, pĂ„ min nĂ€sta resa i februari. Det Ă€r gemytligare och lite bĂ€ttre prisnivĂ„ pĂ„ det mesta Ă€n nĂ€rmare beach road. Gillar ocksĂ„ att sitta pĂ„ Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett nĂ„gon olycka dĂ€r, Ă€ven om det Ă€r nĂ€ra mest hela tiden. Den korsningen Ă€r ju bland dom roligaste, men det gĂ„r sĂ„ lĂ„ngsamt i trafiken just dĂ€r. Har sett nĂ„n moppe missa att bromsa och kört in i nĂ„n annan, men personskador...Nej, sĂ„ fort gĂ„r det inte. Roligaste Ă€r nĂ€r nĂ„n lastbil ska in dĂ€r och krĂ„ngla. DĂ„ fastnar det Ă„t alla hĂ„ll direkt 555. mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 Har haft nÄgra grundstötningar pÄ soi Sixten bar. LÄg ett stenkast in frÄn Buckan. Kan vÀl ha varit runt 2005? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 6 minuter sedan, skrev rolba: Har haft nÄgra grundstötningar pÄ soi Sixten bar. LÄg ett stenkast in frÄn Buckan. Kan vÀl ha varit runt 2005? Ja chappen drev vÀl den dÀr kring 2005-2006 om jag inte minst fel. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 3 timmar sedan, skrev frogfish: Gillar ocksÄ det omrÄdet starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.  Brukar hÀnga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal. Gör en halv-Clion.  Pratade precis med Àgarinnan till Money Bar pÄ soi MiT, och det Àr tydligen partaj dÀr ikvÀll (utöver det vanliga). SÄ för den som vill finns fri mat och musik att tillgÄ under kvÀllen. HÄll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner pÄ soi MiT frÄn Bukkan, pÄ vÀnster sida.  Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stÀllet. Men om det bryter mot nÄn forumregel om reklam sÄ kan mod ta bort detta inlÀgg. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 3 minuter sedan, skrev frogfish: Gör en halv-Clion.  Pratade precis med Àgarinnan till Money Bar pÄ soi MiT, och det Àr tydligen partaj dÀr ikvÀll (utöver det vanliga). SÄ för den som vill finns fri mat och musik att tillgÄ under kvÀllen. HÄll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner pÄ soi MiT frÄn Bukkan, pÄ vÀnster sida.  Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stÀllet. Men om det bryter mot nÄn forumregel om reklam sÄ kan mod ta bort detta inlÀgg. Ja skulle det bryta mot nÄgon forumregel att tipsa om ett evenemang sÄ Àr du nog inte ensam om att bryta mot den regeln. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 15 timmar sedan, skrev ragson:  Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pÄ Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hÄret. Bra trafik pÄ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lÄngsam fart, sÄ gammgubbar (jag) hÀnger med att registrera 555.  Det slÄr mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Àr... Jag Àr ifrÄn Falun dÀr det var raggarcentrum! Enviken, SvÀrdsjö, Vika, BjursÄs, Grycksbo, SvartnÀs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dÀr det var action.  SÄ mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm... SÄ himla mÄnga sköna folk - frÄn olika hÄll i vÀrlden - som fungerar med varandra pÄ en liten yta... Jag trivs i alla hundra hÀromkring och ska göra allt för att stanna kvar.  Var Àr era favoritstÀllen, barer, hotell...?  Dela med er av allt ni varit med om pÄ Buckan!  Skickat frÄn min SM-G950F via Tapatalk     KorsnÀs, Hosjö, HÀlsingberg eller rÀknas det som stan. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Augusti 16, 2019 Dela Inlagd Augusti 16, 2019 3 hours ago, Kenneth4618 said: Jo, det Ă€r ett trevligt stĂ€lle att sitta och titta pĂ„ folklivet Du kanske skulle skriva en liten varningstext pĂ„ ditt 3:e foto pĂ„ âbrudenâ som stĂ„r och lagar spagetti om du förstĂ„r vad jag menar đđđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 17, 2019 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2019 On 2019-08-16 at 16:53, skrev frogfish: Gör en halv-Clion.  Pratade precis med Ă€garinnan till Money Bar pĂ„ soi MiT, och det Ă€r tydligen partaj dĂ€r ikvĂ€ll (utöver det vanliga). SĂ„ för den som vill finns fri mat och musik att tillgĂ„ under kvĂ€llen. HĂ„ll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner pĂ„ soi MiT frĂ„n Bukkan, pĂ„ vĂ€nster sida.  Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stĂ€llet. Men om det bryter mot nĂ„n forumregel om reklam sĂ„ kan mod ta bort detta inlĂ€gg. Halv-Clion? hehe den var ny för mej hehe... Buckan trĂ„den handlar om soi buakaow och allt runtikring. Inte bara Buckan...Finns ju massa sköna soier som kopplar pĂ„ ifrĂ„n den.  Soi Leng Kee, Chayapoon (skitiga gatan), Made in Thailand, Skaew, Honey, LK Metro, New plaza osv... Dom fĂ„r va med allihopa tycker jag. Det Ă€r kĂ€nslan i omrĂ„det som rĂ€knas ju. mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 17, 2019 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2019 On 2019-08-16 at 17:38, skrev HaSib HaSib: Du kanske skulle skriva en liten varningstext pĂ„ ditt 3:e foto pĂ„ âbrudenâ som stĂ„r och lagar spagetti om du förstĂ„r vad jag menar đđđ Nej...kan du förtydliga?? mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 17, 2019 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2019 (Ă€ndrad) On 2019-08-16 at 17:01, skrev bambam: KorsnĂ€s, Hosjö, HĂ€lsingberg eller rĂ€knas det som stan. För mej tillhör det Falun och fan sĂ„ fina stĂ€llen ju! Ăndrades Augusti 17, 2019 av ragson mvh ragson - din bĂ€staste vĂ€n.Min musiksida finns HĂR! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 18, 2019 Dela Inlagd Augusti 18, 2019 On 2019-08-16 at 11:20, skrev ragson: Den korsningen Àr ju bland dom roligaste, men det gÄr sÄ lÄngsamt i trafiken just dÀr. Har sett nÄn moppe missa att bromsa och kört in i nÄn annan, men personskador...Nej, sÄ fort gÄr det inte. Roligaste Àr nÀr nÄn lastbil ska in dÀr och krÄngla. DÄ fastnar det Ät alla hÄll direkt 555. Har du liksom jag ocksÄ blivit sÄ gammal sÄ att du tycker att det bÀsta med Soi Buakhao Àr att titta pÄ trafiken? Det Àr aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Augusti 18, 2019 Dela Inlagd Augusti 18, 2019 specielt pa morgonen  đł Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu