Jump to content
IGNORERAD

Soi Buakhao eller "Buckan" i Pattaya

ragson

Recommended Posts

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pÄ Pagoda hostel.
Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hÄret. Bra trafik pÄ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lÄngsam fart, sÄ gammgubbar (jag) hÀnger med att registrera 555.

Det slÄr mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Àr...
Jag Àr ifrÄn Falun dÀr det var raggarcentrum!
Enviken, SvÀrdsjö, Vika, BjursÄs, Grycksbo, SvartnÀs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dÀr det var action.

SĂ„ mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

SÄ himla mÄnga sköna folk - frÄn olika hÄll i vÀrlden - som fungerar med varandra pÄ en liten yta...

Jag trivs i alla hundra hÀromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

Var Àr era favoritstÀllen, barer, hotell...?

Dela med er av allt ni varit med om pÄ Buckan! [emoji106][emoji41][emoji16]fa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

Skickat frÄn min SM-G950F via Tapatalk

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bÀstaste vÀn.
Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

• Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna trÄd

• ragson

45

• clion

13

• hamnoi

10

• Fritz

9

Mest aktiva i denna trÄd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Givetvis soierna 7 och 8 men Àven att sitta pÄ Beach Road och bara spana in alla som vandrar förbi.

Soi Bukauho har jag aldrig tyckt om.  Skitigt och bullrigt.

BTT

Soi 7

Dela pÄ andra sajter

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med sjÀlvservering) o kolla pÄ trafiken

Sen finns det ju massvis med andra bra stÀllen 

Dela pÄ andra sajter

Det öppnar ju nya stÀllen hela tiden sÄ man vet ju inte om dom finns kvar efter ett par mÄnader, men gillade sist att softa i skinnstolar strax innan soi made in Thailand (det kanske Àr samma stÀlle -vad vet jag?)

En politiker delar in mÀnniskoslÀktet i tvÄ klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela pÄ andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pÄ Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hÄret. Bra trafik pÄ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lÄngsam fart, sÄ gammgubbar (jag) hÀnger med att registrera 555.

Det slÄr mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Àr...Jag Àr ifrÄn Falun dÀr det var raggarcentrum! Enviken, SvÀrdsjö, Vika, BjursÄs, Grycksbo, SvartnÀs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dÀr det var action.

SÄ himla mÄnga sköna folk - frÄn olika hÄll i vÀrlden - som fungerar med varandra pÄ en liten yta...

Dela med er av allt ni varit med om pÄ Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

Klockrent! Skönt tÀnk och text. 

Masa (😉) dig in nĂ„gra meter sĂ„ hamnar du pĂ„ Soms bar (SmĂ„land) som Ă€r en riktigt trevlig bar.

PensionÀrer suger - bunt ihop och slÄ ihjÀl!

Dela pÄ andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jive:

Klockrent! Skönt tÀnk och text. 

Masa (😉) dig in nĂ„gra meter sĂ„ hamnar du pĂ„ Soms bar (SmĂ„land) som Ă€r en riktigt trevlig bar.

Jo dÀr har jag varit nÄgra ggr, men brukar hamna runt hörnet pÄ "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra lÄtar och bra musiker.
Det var dÀr jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht.
NÀr jag undrade om det verkligen skulle va sÄ, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!"..  :-)

Men han har Àndrat till 160 baht nu för stor chang...

Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

1 minut sedan, skrev ragson:

Jo dÀr har jag varit nÄgra ggr, men brukar hamna runt hörnet pÄ "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra lÄtar och bra musiker.
Det var dÀr jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht.
NÀr jag undrade om det verkligen skulle va sÄ, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!"..  :-)

Men han har Àndrat till 160 baht nu för stor chang...

Ha ha!

PensionÀrer suger - bunt ihop och slÄ ihjÀl!

Dela pÄ andra sajter

Gillar ocksÄ det omrÄdet starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

Brukar hÀnga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Ändrades av frogfish
Stavfelskorrigering
Dela pÄ andra sajter

10 hours ago, Havet said:

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikomï»ż Coï»żurt ï»ż(gubbhyllan med sjĂ€lvservering) o kolla pĂ„ trafiken

Sen finns det ju massvis med andra bra stÀllen 

Japp, Nikom Court Àr en klar favorit om man vill ha en kall öl och dessutom billig, 70 baht för en stor (Chang och Leo). Dom Àr ofta sÄ kalla att dom fryser fast i varandra. Det fick jag erfara nÀr jag var ny i baren. BrÄtt som man har nÀr man ska ha en kall sÄ ryckte jag tag i en Leo och fick en annan som var fastfrusen med pÄ köpet som med ett brak for rakt ner i golvet. Man fÄr ju göra nÄt för att fÄ lite uppmÀrksamhet.

SkÄdespelet i trafiken frÄn gubbhyllan Àr svÄrslagen.

Dela pÄ andra sajter

Jo, det Àr ett trevligt stÀlle att sitta och titta pÄ folklivet

DSC00186.JPG.176ebbbe15d2c8163ab64fb6943fd94b.JPG

DSC00187.JPG.f4fc48189d21d6899af75219b970c741.JPGDSC00189.JPG.ded05c93d8c579d35019bba06942d82f.JPG

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela pÄ andra sajter

Kul att den hÀr trÄden poppat upp. Jag har nÀmligen mÀrkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, Àr sÀllan pÄ Walking Street numera. DÀr Àr det mest Windmill och Beer Garden som lockar. 

DÀrför ska jag bo pÄ Soi Buakhao, ungefÀr vid night market, pÄ min nÀsta resa i februari. Det Àr gemytligare och lite bÀttre prisnivÄ pÄ det mesta Àn nÀrmare beach road. Gillar ocksÄ att sitta pÄ Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett nÄgon olycka dÀr, Àven om det Àr nÀra mest hela tiden.

Dela pÄ andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Kul att den hÀr trÄden poppat upp. Jag har nÀmligen mÀrkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, Àr sÀllan pÄ Walking Street numera. DÀr Àr det mest Windmill och Beer Garden som lockar. 

DÀrför ska jag bo pÄ Soi Buakhao, ungefÀr vid night market, pÄ min nÀsta resa i februari. Det Àr gemytligare och lite bÀttre prisnivÄ pÄ det mesta Àn nÀrmare beach road. Gillar ocksÄ att sitta pÄ Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett nÄgon olycka dÀr, Àven om det Àr nÀra mest hela tiden.

Den korsningen Àr ju bland dom roligaste, men det gÄr sÄ lÄngsamt i trafiken just dÀr.

Har sett nÄn moppe missa att bromsa och kört in i nÄn annan, men personskador...Nej, sÄ fort gÄr det inte.

Roligaste Àr nÀr nÄn lastbil ska in dÀr och krÄngla. DÄ fastnar det Ät alla hÄll direkt 555.

Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

Har haft nÄgra grundstötningar pÄ soi Sixten bar. LÄg ett stenkast in frÄn Buckan. Kan vÀl ha varit runt 2005?

Dela pÄ andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Har haft nÄgra grundstötningar pÄ soi Sixten bar. LÄg ett stenkast in frÄn Buckan. Kan vÀl ha varit runt 2005?

Ja chappen drev vÀl den dÀr kring 2005-2006 om jag inte minst fel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela pÄ andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Gillar ocksÄ det omrÄdet starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

Brukar hÀnga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Gör en halv-Clion.

Pratade precis med Àgarinnan till Money Bar pÄ soi MiT, och det Àr tydligen partaj dÀr ikvÀll (utöver det vanliga). SÄ för den som vill finns fri mat och musik att tillgÄ under kvÀllen.

HÄll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner pÄ soi MiT frÄn Bukkan, pÄ vÀnster sida.

image.png.c273a21e43325054f951f296e1ae6b2d.png

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stÀllet. Men om det bryter mot nÄn forumregel om reklam sÄ kan mod ta bort detta inlÀgg.

Dela pÄ andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

Pratade precis med Àgarinnan till Money Bar pÄ soi MiT, och det Àr tydligen partaj dÀr ikvÀll (utöver det vanliga). SÄ för den som vill finns fri mat och musik att tillgÄ under kvÀllen.

HÄll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner pÄ soi MiT frÄn Bukkan, pÄ vÀnster sida.

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stÀllet. Men om det bryter mot nÄn forumregel om reklam sÄ kan mod ta bort detta inlÀgg.

Ja skulle det bryta mot nÄgon forumregel att tipsa om ett evenemang sÄ Àr du nog inte ensam om att bryta mot den regeln.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela pÄ andra sajter

15 timmar sedan, skrev ragson:

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand pÄ Pagoda hostel.
Slappar med en skön isig Chang och bra bris o hÄret. Bra trafik pÄ folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i lÄngsam fart, sÄ gammgubbar (jag) hÀnger med att registrera 555.

Det slÄr mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata Àr...
Jag Àr ifrÄn Falun dÀr det var raggarcentrum!
Enviken, SvÀrdsjö, Vika, BjursÄs, Grycksbo, SvartnÀs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var dÀr det var action.

Dela med er av allt ni varit med om pÄ Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

KorsnÀs, Hosjö, HÀlsingberg eller rÀknas det som stan.

Dela pÄ andra sajter

3 hours ago, Kenneth4618 said:

Jo, det Àr ett trevligt stÀlle att sitta och titta pÄ folklivet

DSC00186.JPG.176ebbbe15d2c8163ab64fb6943fd94b.JPG

DSC00187.JPG.f4fc48189d21d6899af75219b970c741.JPGDSC00189.JPG.ded05c93d8c579d35019bba06942d82f.JPG

Du kanske skulle skriva en liten varningstext pĂ„ ditt 3:e foto pĂ„ ”bruden” som stĂ„r och lagar spagetti om du förstĂ„r vad jag menar 😎😗😎

Dela pÄ andra sajter

On 2019-08-16 at 16:53, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

Halv-Clion?  hehe den var ny för mej hehe...

Buckan trÄden handlar om soi buakaow och allt runtikring.

Inte bara Buckan...Finns ju massa sköna soier som kopplar pÄ ifrÄn den.

Soi Leng Kee, Chayapoon (skitiga gatan), Made in Thailand, Skaew, Honey, LK Metro, New plaza osv...

Dom fÄr va med allihopa tycker jag. Det Àr kÀnslan i omrÄdet som rÀknas ju.

Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

On 2019-08-16 at 17:38, skrev HaSib HaSib:

Du kanske skulle skriva en liten varningstext pĂ„ ditt 3:e foto pĂ„ ”bruden” som stĂ„r och lagar spagetti om du förstĂ„r vad jag menar 😎😗😎

Nej...kan du förtydliga??  :D

Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

On 2019-08-16 at 17:01, skrev bambam:

KorsnÀs, Hosjö, HÀlsingberg eller rÀknas det som stan.

För mej tillhör det Falun och fan sÄ fina stÀllen ju! 

Ändrades av ragson

Min musiksida finns HÄR!

Dela pÄ andra sajter

On 2019-08-16 at 11:20, skrev ragson:

Den korsningen Àr ju bland dom roligaste, men det gÄr sÄ lÄngsamt i trafiken just dÀr.

Har sett nÄn moppe missa att bromsa och kört in i nÄn annan, men personskador...Nej, sÄ fort gÄr det inte.

Roligaste Àr nÀr nÄn lastbil ska in dÀr och krÄngla. DÄ fastnar det Ät alla hÄll direkt 555.

Har du liksom jag ocksÄ blivit sÄ gammal sÄ att du tycker att det bÀsta med Soi Buakhao Àr att titta pÄ trafiken? :giggle:

Det Àr aldrig försent att ge upp.

Dela pÄ andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.

Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!

Registrera dig pÄ forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...