Cavemannen Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 Troligen ett av dessa 2 som hamnat där ute på åkern. https://www.scribd.com/document/283036203/Thai-Airways-Boeing-747s-for-sale Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Januari 19, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Januari 19, 2018 1 timme sedan, skrev apknug: Perfekt jag skall genast bege mig dit! Ja genast o genast jag hinner väl till helgen det är ju mycket som skall göras här, dricka öl på stranden och sånt! Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Strålande! Jo det får ju inte heller slarvas med väsentligheterna nere på stranden. Johan Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Cavemannen: Troligen ett av dessa 2 som hamnat där ute på åkern. https://www.scribd.com/document/283036203/Thai-Airways-Boeing-747s-for-sale Båda var passagerarplan fram till 2012 då de byggdes om till fraktplan HS-TGJ HS-TGH Ändrades Januari 19, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: HS-TGJ HS-TGH Troligen inte, de på dina bilder ha igensatta fönster, tror nog det är någon som "inte passerat cargo svängen" som de ställt där. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 (ändrad) Så om vi lägger ihop alla ledtrådar så borde det vara HS-TGR eller HS-TGT!? Edit: Pigge, var e du? Ändrades Januari 19, 2018 av L64 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 20 minuter sedan, skrev Soengsang: Troligen inte, de på dina bilder ha igensatta fönster, tror nog det är någon som "inte passerat cargo svängen" som de ställt där. 4st av Thaiairs 747-400 står på en skrot i Usa för demontering, hur många 747-400 kan de ha haft? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 14 minuter sedan, skrev Cavemannen: 4st av Thaiairs 747-400 står på en skrot i Usa för demontering, hur många 747-400 kan de ha haft? 10 st i drift som ska fasas ut och ersättas till 2020 + 2 som ska pensioneras i slutet av 2017. Förmodligen de som du skrev om Totalt har de visst haft 23 st av olika modeller “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 Här står 4st 747-400 från Thaiair och väntar på att plockas isär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 Lite flyghumor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 Trotjänarna man åkte med från ARN är "still going" och troligen uppgraderade till bättre klasser än vad som svenskarna vill betala för. Jag har sett flera dom det sista året i Moskva, Singapore och Bangkok. Ur minnet HS-TGA, ...F, ...Z och .....O. Nu verkar det vara japaner, australiensare , koreaner, ryssar och tyskar som vill åka flott Kortdistans där emellan till Hong Kong, Phuket för att inte möglet ska fastna på vingarna. Skandinaverna får nöja sig med budgetvarianten B777 med horisontell flygstil bemannad med trötta flygvärdinnor och utan salt, peppar samt med plastbestick. Huva...... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 34 minuter sedan, skrev leifen: Trotjänarna man åkte med från ARN är "still going" och troligen uppgraderade till bättre klasser än vad som svenskarna vill betala för. Jag har sett flera dom det sista året i Moskva, Singapore och Bangkok. Ur minnet HS-TGA, ...F, ...Z och .....O. Nu verkar det vara japaner, australiensare , koreaner, ryssar och tyskar som vill åka flott Kortdistans där emellan till Hong Kong, Phuket för att inte möglet ska fastna på vingarna. Skandinaverna får nöja sig med budgetvarianten B777 med horisontell flygstil bemannad med trötta flygvärdinnor och utan salt, peppar samt med plastbestick. Huva...... Den totala nedmonteringen av Thai påbörjades när ostbrickan togs bort i Premium Economy Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 3 minuter sedan, skrev Enis: Den totala nedmonteringen av Thai påbörjades när ostbrickan togs bort i Premium Economy Enis Den finns i kvar på alla flygningar utom Skandinavien mer lagrad dessutom för det är samma ostbricka..... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Januari 19, 2018 Dela Inlagd Januari 19, 2018 59 minuter sedan, skrev leifen: Trotjänarna man åkte med från ARN är "still going" och troligen uppgraderade till bättre klasser än vad som svenskarna vill betala för. Jag har sett flera dom det sista året i Moskva, Singapore och Bangkok. Ur minnet HS-TGA, ...F, ...Z och .....O. Nu verkar det vara japaner, australiensare , koreaner, ryssar och tyskar som vill åka flott Kortdistans där emellan till Hong Kong, Phuket för att inte möglet ska fastna på vingarna. Skandinaverna får nöja sig med budgetvarianten B777 med horisontell flygstil bemannad med trötta flygvärdinnor och utan salt, peppar samt med plastbestick. Huva...... Glom inte, ingen extra frukost bulle, som man ka fa nar man trycker pa knappen som Stig Helmer Olsson forvantade sig att apelsin juicen skulle komma ifran. Helvete sa snala dom ar, battre klass pa Kuwait airlines... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Januari 24, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Januari 24, 2018 Byggsatsen efter demontering och transport. Lånade bilder från thedemon på ThaiVisa Bygget med rullbräda och lyftkran modell mindre.... Färdigt, nästan..... Johan Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 24, 2018 Dela Inlagd Januari 24, 2018 (ändrad) Jag ser två mobilkranar och ser fortfarande 2 st flygplan Någon som fortfarande hävdar att det bara är ett plan ? Ändrades Januari 24, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 24, 2018 Dela Inlagd Januari 24, 2018 23 minuter sedan, skrev Tallviking: Jag ser två mobilkranar och ser fortfarande 2 st flygplan Någon som fortfarande hävdar att det bara är ett plan ? Jo, ser bara ett plan, men två vänster vingar/winglets, så mycket möjligt ett till plan i delar? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Januari 25, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Januari 25, 2018 (ändrad) On 2018-01-19 at 06:22, skrev apknug: Perfekt jag skall genast bege mig dit! Ja genast o genast jag hinner väl till helgen det är ju mycket som skall göras här, dricka öl på stranden och sånt! Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Apknug, nu får du puttra ner dit och se om det finns en högervinge på andra sidan planet och några andra delar bakom buskarna! Vad jag såg när jag var på plats var inte lösa delar till ytterligare ett komplett plan, utan 2 st större under-sektioner förutom vänstervingen somligger upp-och-ner på marken och lite annat jox som syns på en av mina bilder här. Inga andra stora sektioner var utanför bild. Vet sen inte om vingen på marken passar till den här Thai-kärran eller är till ett annat plan (en icke ommålad 747-300.) Den bakre undersektionen på bilden är ju inte målad i nya thai-färgerna, så den hör ju defenitivt till ett annat plan målat med gamla färgshemat (om det är ett thaiplan) Kan det vara så att man demonterade 2 plan, en 747-300 & en 747-400 och skickade av misstag 2st vänstervingar och 2st undersektioner till det andra planet?? (om högervingen saknas på det monterade planet) Ingen fena eller andra överdelar/sektioner till ett andra plan syntes alltså till på platsen där jag var. Mysteriet tätnar och väntar på en upplösning! Enligt obekräftade uppgifter ska planet (747-400 som är monterat) ha kostat 11,5 miljoner Baht. Vet inte om jobbet med demontering, transport och montering då ingått. Johan Edit: Jo det är ju främre underdelen av kroppen till en annan 747 som ligger till vänster bakom vingen! Den ska ju också vara vit även med den nya färgsättningen. På det monterade planet ser man den diagonala täck-plåten vid främre vingroten, som ser ut som en diagonal skugga på utsidan av underdelen till vänster på bilden. Precis bakom de 2 större runda hålen. Även uttaget för nosstället syns under på den rundade vänstra sidan, samt de 3 dörruttagen från nos till vinge. Så dom delarna sitter ihop och sen finns det enkraftig vingbalk som går rakt igenom bägge vingarna som ska hålla ihop det, men troligen är kapad här. Bakre delen av underkroppen samt kåpan till APU'n ligger bakom vingroten vid containern. Så det är avgjort delar från 2 st 747:or, troligen -400 bägge och varav det andra saknar så mycket delar att det verkar ha kommit med av misstag, eller de kompletterande delarna kommer senare........ Johan Ändrades Januari 25, 2018 av JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 25, 2018 Dela Inlagd Januari 25, 2018 När blir det "Captain crew ready for take off" så man får uppleva gamla minnen med Thai Air`s bästa plan 747-400 Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Januari 25, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Januari 25, 2018 2 timmar sedan, skrev Dolle: När blir det "Captain crew ready for take off" så man får uppleva gamla minnen med Thai Air`s bästa plan 747-400 Behövs nog ett par dussin JATO's för att få fart på den där 747:an rakt in i evigheten.......Så här gör man Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Januari 26, 2018 Dela Inlagd Januari 26, 2018 Man får en klump i halsen .747an det måste vara världens vackraste plan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Januari 26, 2018 Dela Inlagd Januari 26, 2018 Hej Vad kostar en ”skrotfärdig” Boeing 737:a? Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 26, 2018 Dela Inlagd Januari 26, 2018 Visst fasen var det lite speciellt att glida upp för trappan till våning två på HS-TGF och dess kamrater men för några år sedan flög jag med TG962 som ju är en säsongsrutt till Stockholm och det året trafikerades med de klassiska jumbojeten. Men kände att nostalgi kostar i form av komfort, businessklass stolar som inte går att fälla ner helt och en ganska mycket högre ljudnivå än med dagens 777-300ER som normalt trafikerar Stockholm. Tiden och utvecklingen har passerat 747:orna. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Januari 26, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2018 1 timme sedan, skrev stjp8729: Hej Vad kostar en ”skrotfärdig” Boeing 737:a? Sök på "price scrap 737" så får du mängder av svar. Johan Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Februari 3, 2018 Dela Inlagd Februari 3, 2018 Jaha, bara sätta på sig dumstruten och erkänna att man var ute och cyklade då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 3, 2018 Dela Inlagd Februari 3, 2018 Vad ska det bli av detta? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu