Tallviking Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 2 minuter sedan, skrev leifen: Varför inte det är ju inga hemligheter, hemmagjorda uträkningar kan ju ha brister. Är källan skattejurist och ekonom ökar trovärdigheten mer än ett FB inlägg Du får gå med i gruppen "Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand" själv och bilda dig en egen uppfattning Han som gjort tabellerna är admin där och sitter även med i gruppen SAMS (Samorganisationen för svenskföreningar i Thailand för Ja till sjukvårdsförsäkring) som numera är remissinstans för regeringen i vissa frågor Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 55 minuter sedan, skrev Tallviking: Du får gå med i gruppen "Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand" själv och bilda dig en egen uppfattning Han som gjort tabellerna är admin där och sitter även med i gruppen SAMS (Samorganisationen för svenskföreningar i Thailand för Ja till sjukvårdsförsäkring) som numera är remissinstans för regeringen i vissa frågor Är det Kjell Nyström? Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 43 minuter sedan, skrev SWED THAI: Är det Kjell Nyström? Mvh. SWED THAI Ja Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 11 timmar sedan, skrev Wanchai: Förklara det för de som inte förstår! Vem förstår inte? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 On 2018-01-03 at 11:30, skrev leifen: Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige, troligen lägre skatt också. Nu är SINK skatten tillbaka till samma nivå som för beskattningsåret 2014. 4 år som var goda, men är marginalerna så små är det en hög risk att bosätta sig utanför EU. Bara att skriva in sej ? Det finns lagar för när du skall skriva ut dej och när du skall fortsatt vara skriven i Sverige, jag bor hela året i Thailand och har inget som binder mej vid Sverige och skall således skrivas ut. Men du menar att jag kan göra annorlunda ? Utan påföljder ? Måste man isåfall vare medlem i facket för att få godkänt detta och kan vi då även få barnbidrag retroaktivt för dom åren jag missade detta, ersättning från fk för alla utlägg till läkare,skola o dylikt ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev Khemmarat: Bara att skriva in sej ? Det finns lagar för när du skall skriva ut dej och när du skall fortsatt vara skriven i Sverige, jag bor hela året i Thailand och har inget som binder mej vid Sverige och skall således skrivas ut. Men du menar att jag kan göra annorlunda ? Utan påföljder ? Måste man isåfall vare medlem i facket för att få godkänt detta och kan vi då även få barnbidrag retroaktivt för dom åren jag missade detta, ersättning från fk för alla utlägg till läkare,skola o dylikt ? Har du körkort på kamel så är det troligt att det går. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev Khemmarat: Bara att skriva in sej ? Det finns lagar för när du skall skriva ut dej och när du skall fortsatt vara skriven i Sverige, jag bor hela året i Thailand och har inget som binder mej vid Sverige och skall således skrivas ut. Men du menar att jag kan göra annorlunda ? Utan påföljder ? Måste man isåfall vare medlem i facket för att få godkänt detta och kan vi då även få barnbidrag retroaktivt för dom åren jag missade detta, ersättning från fk för alla utlägg till läkare,skola o dylikt ? Ni kanske överlever denna skattehöjning och kan ta smällen, annars flytta tillbaka och erhåll barnbidrag, fri skola, billig sjukvård samt tillgång till vettiga försäkringar. Det är ditt val hur du lever ditt liv, men du är nog inte den som gnäller mest heller över beskattningen. Men de som nu går under och lever oförsäkrade på grund av skattehöjningen har för små marginaler och bör överväga att börja betala vanlig skatt och flytta hem. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 43 minuter sedan, skrev leifen: Ni kanske överlever denna skattehöjning och kan ta smällen, annars flytta tillbaka och erhåll barnbidrag, fri skola, billig sjukvård samt tillgång till vettiga försäkringar. Det är ditt val hur du lever ditt liv, men du är nog inte den som gnäller mest heller över beskattningen. Men de som nu går u5050nder och lever oförsäkrade på grund av skattehöjningen har för små marginaler och bör överväga att börja betala vanlig skatt och flytta hem. Dom som eventuellt "går under" är dom som redan har gått under. Dom som inte har råd att leva på sin pension i Sverige och definitivt inte har pengar över till försäkring som kostar nånstans 60 /70 lök per år. DÅklan man tänka tanken..är det billigare eller dyrare för svenska staten att betala deras sjukdommar i Sverige eller i Thailand ? utan tvekan billigare i Thailand och att en fattigpensionär eller 10.000 sådana vilka momspengar lämnar dom i Svedala ? 8000 i månaden, hyra på hälften o mediciner resten ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 17 minuter sedan, skrev Khemmarat: Dom som eventuellt "går under" är dom som redan har gått under. Dom som inte har råd att leva på sin pension i Sverige och definitivt inte har pengar över till försäkring som kostar nånstans 60 /70 lök per år. DÅklan man tänka tanken..är det billigare eller dyrare för svenska staten att betala deras sjukdommar i Sverige eller i Thailand ? utan tvekan billigare i Thailand och att en fattigpensionär eller 10.000 sådana vilka momspengar lämnar dom i Svedala ? 8000 i månaden, hyra på hälften o mediciner resten ? Även thailändska myndigheter tycker att man ska 65.000thb/månad och en buffert i thaibank för att leva i deras land och ligger man under detta så ska man nog överväga att stanna hemma. Vad händer om de thailändska myndigheterna kommer att kräva att fattigpensionärer på 10-12000kr/månad måste ha försäkring för att få visum eller förlängning? Snyfthistorier i Expressen och insamlingar via FB för att man inte har råd? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carbo Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 4 minuter sedan, skrev leifen: Även thailändska myndigheter tycker att man ska 65.000thb/månad och en buffert i thaibank för att leva i deras land och ligger man under detta så ska man nog överväga att stanna hemma. Vad händer om de thailändska myndigheterna kommer att kräva att fattigpensionärer på 10-12000kr/månad måste ha försäkring för att få visum eller förlängning? Snyfthistorier i Expressen och insamlingar via FB för att man inte har råd? Är det nått nytt eller nått som du tror. Endera 65,000 i månaden eller 800,000 400,00 som gift på banken eller kombination har det iaf varit tills nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 5 minuter sedan, skrev carbo: Är det nått nytt eller nått som du tror. Endera 65,000 i månaden eller 800,000 400,00 som gift på banken eller kombination har det iaf varit tills nu. Det är dagens minimikrav av thailändska myndigheter och det är väl det minsta dom ska acceptera. Själv bör man ha en extra buffert utöver minikraven, det ska inte vara tomt på kontot varje månad innan pensionsutbetalningen kommer. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 56 minuter sedan, skrev leifen: Även thailändska myndigheter tycker att man ska 65.000thb/månad och en buffert i thaibank för att leva i deras land och ligger man under detta så ska man nog överväga att stanna hemma. Vad händer om de thailändska myndigheterna kommer att kräva att fattigpensionärer på 10-12000kr/månad måste ha försäkring för att få visum eller förlängning? Snyfthistorier i Expressen och insamlingar via FB för att man inte har råd? Jag har inget att invända mot beloppen men det slår mig hur hur stor del av thaiarna har dessa belopp per månad? Vad det gäller pengar på banken så kan jag tycka att de är en aning omoderna. Vem vill ha pengar på banken med dagens räntor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev leifen: Även thailändska myndigheter tycker att man ska 65.000thb/månad och en buffert i thaibank för att leva i deras land och ligger man under detta så ska man nog överväga att stanna hemma. Vad händer om de thailändska myndigheterna kommer att kräva att fattigpensionärer på 10-12000kr/månad måste ha försäkring för att få visum eller förlängning? Snyfthistorier i Expressen och insamlingar via FB för att man inte har råd? har ingen aning, min grej var att det är billigare för svenska staten att betala för sjukvård i Thailand än i Sverige för dom som inte har råd med egen vård. Sen så vet båda du o jag att här bor en massa människor som inte kan leva upp till dom ekonomiska kraven som endå är här lånar o betalar krämare för att få ett nytt års boende. Man kan ju vara hård och säga ni har inget här att göra för ni kan inte få ett ärligt visa..... ni förstör för oss som försöker göra allt lagenligt. Och dom finns det många av, även gamla krögare kryper ikring har jag hört..... Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev carbo: Är det nått nytt eller nått som du tror. Endera 65,000 i månaden eller 800,000 400,00 som gift på banken eller kombination har det iaf varit tills nu. det är inget nytt, det är gammalt nu så en uppdatering är nog på väg. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 9 timmar sedan, skrev Fredman: Jag har inget att invända mot beloppen men det slår mig hur hur stor del av thaiarna har dessa belopp per månad? Vad det gäller pengar på banken så kan jag tycka att de är en aning omoderna. Vem vill ha pengar på banken med dagens räntor? Det handlar om 3 månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 9 timmar sedan, skrev Nemo: Det handlar om 3 månader. Sen lägger man pengarna i frysboxen eller madrassen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 Försvinner pengarna efter 3 månader ???? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 (ändrad) . Ändrades Januari 10, 2018 av Tekkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 38 minuter sedan, skrev Tekkor: Ja det outsourcar ju det mesta från Sverige idag, så varför inte låta äldre Svenskar få bo i Thailand, och kanske även då har "hemtjänst" eller liknande där, billigare för staten och de gamla skulle få bättre service på äldre dar. Jag tror det finns något sånt i Chiang Mai eller på gång och jag vet att det finns flera i Filippinerna äldreboenden för utlänningar med ”all inclusive”. Många koreaner lever så på äldre dar där. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 7, 2018 Dela Inlagd Januari 7, 2018 39 minuter sedan, skrev leifen: Jag tror det finns något sånt i Chiang Mai eller på gång och jag vet att det finns flera i Filippinerna äldreboenden för utlänningar med ”all inclusive”. Många koreaner lever så på äldre dar där. http://www.careresortchiangmai.com Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 8, 2018 Dela Inlagd Januari 8, 2018 (ändrad) On 2018-01-06 at 22:01, skrev leifen: Ni kanske överlever denna skattehöjning och kan ta smällen, annars flytta tillbaka och erhåll barnbidrag, fri skola, billig sjukvård samt tillgång till vettiga försäkringar. Det är ditt val hur du lever ditt liv, men du är nog inte den som gnäller mest heller över beskattningen. Men de som nu går under och lever oförsäkrade på grund av skattehöjningen har för små marginaler och bör överväga att börja betala vanlig skatt och flytta hem. Nä tack, för mycket afghanska/Marockanska ensamkommande vuxna som kommer i klunga samt zigissar som sitter i vägen så det blir nog aldrig aktuellt. En jävla tur att man kan välja. Sinkskatten för mig blir enligt dagens tabell ca 1770/månad om min gigantiska pension når upp till de utlovade 10k/mån i orangea kuvertet. Men det är 16 år kvar så de hinner nog försvinna ner i hålet som världens största humana stormakt öser ner allt i. / SatanG Ändrades Januari 8, 2018 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boffe Inlagd Januari 22, 2018 Dela Inlagd Januari 22, 2018 On 2017-10-14 at 18:24, skrev UglyFarang: Vad räknas som "fattigpensionär"? Man har höjt Uhjälpen till 43 000 000 000 Då finns det pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu