Khonis Inlagd November 20, 2017 Dela Inlagd November 20, 2017 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Nikotin är ett gift. Att nikotin finns i tobaksplantan beror på att det utvecklas som ett skydd mot skadeinsekter. Första gången man snusar eller röker blir man illamående. Ren nikotin är så giftigt att det är helt förbjudet att hantera. https://www.drugsmart.com/fakta/tobak/ Mr Google levererar 💪🏻💪🏻💪🏻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd November 20, 2017 Dela Inlagd November 20, 2017 2 timmar sedan, skrev evert 1: För övrigt är det så att kroppen själv tillverkar alkohol utav sockret för att just kroppen ska fungera. Hoppsan, här dyker det upp nya fakta Mina ungar borde bli stupfulla varje Lördag då det vankas Lördagsgodis Nejdu, här har du nog fel Tror inte det hinner jäsa och bildas alkohol i kroppen, dessutom behövs ingen alkohol för att kroppen ska fungera även om det kan kännas så ibland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd November 20, 2017 Dela Inlagd November 20, 2017 Något som kan vara av intresse ? https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwigjLmEsM3XAhXIIpoKHdOOAiEQFgg9MAM&url=http%3A%2F%2Fhem.bredband.net%2Faramak%2Fpages_se%2Falkohol.html&usg=AOvVaw0LYD8COj1OVZ9SZ9Av-55N Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd November 21, 2017 Dela Inlagd November 21, 2017 On 2017-11-20 at 08:04, skrev koppar55: Också läst att snusning kan höja hjärtfrekvensen men min normala puls ligger på ca 55-58, så kanske inte alla drabbas av det. Min frekvenhöjning kan nog mer relateras till mina kundbesök. Köra omringad av kamikazeförare och ständiga filbytare, är nog inte det optimala om man vill ha en lugn och jämn hjärtfrekvens. En normalpuls på 55-58 låter otroligt. Kanske det är vilopuls du menar, men även som vilopuls är 55-58 väldigt lågt. Lite beroende på ålder, men sådana siffror har vältränade idrottsmän. (Vilket du kanske är). mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd November 22, 2017 Dela Inlagd November 22, 2017 On 2017-11-19 at 21:38, skrev Soengsang: Klokt skrivet. Jag har heller inga problem att ex sluta med snus då jag vill, gjort det ett par gånger, men valt att börja då jag gillar snus och faktiskt inte tror det är särskilt farligt. Det är nog inte nyttigt men senaste undersökningen så dog fler av de som inte snusade än de som snusade. Dom kan inte påvisa något om sjukdom eller död som har med snus att göra. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Persistant Inlagd November 22, 2017 Dela Inlagd November 22, 2017 Rubriken är i min dator , SKATTEN CHOCKHÖJS FÖR PENSIONÄRER BOSATTA UTOMLANDS Men nu pratas det mest om snus och alkohol , Surin P3 vaken OK Rubriken är lite vinklad Sinkskatten höjs för ALLA som bor eller arbetar utomlands i mer än 6 mån Undantag finnes Persistant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 22, 2017 Dela Inlagd November 22, 2017 27 minuter sedan, skrev Persistant: Rubriken är i min dator , SKATTEN CHOCKHÖJS FÖR PENSIONÄRER BOSATTA UTOMLANDS Men nu pratas det mest om snus och alkohol , Surin P3 vaken OK Rubriken är lite vinklad Sinkskatten höjs för ALLA som bor eller arbetar utomlands i mer än 6 mån Undantag finnes Persistant Jepp undantag finnes. Tror jag (sjömän) skulle varit ett undantag om jag sinkade och legat kvar på 15% / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd November 22, 2017 Dela Inlagd November 22, 2017 betänk detta, om panchisen bor kvar i sverige används ju pengarna i sverige dvs kommer svenska affärer hyresvärdar osv till godo om utomlands strömmar pengarna bara ut ( samma som när invandrare skickar pengar som intjänats i sverige till sjuka buffeln kamelen osv i tx somalia och liknande länder) ( är själv panchis röstar för skattefri pension under 12000/mån) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 22, 2017 Dela Inlagd November 22, 2017 betänk detta, om panchisen bor kvar i sverige används ju pengarna i sverige dvs kommer svenska affärer hyresvärdar osv till godo om utomlands strömmar pengarna bara ut ( samma som när invandrare skickar pengar som intjänats i sverige till sjuka buffeln kamelen osv i tx somalia och liknande länder) ( är själv panchis röstar för skattefri pension under 12000/mån)Tänk bara på alla momspengar de går miste om, det är rätt mycket.Så också en stor fördel att hålla kronan låg så folk inte har råd att åka utomlands och istället spenderar sina pengar i Sverige.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Persistant Inlagd November 30, 2017 Dela Inlagd November 30, 2017 On 2017-11-22 at 18:12, skrev SatanG: Jepp undantag finnes. Tror jag (sjömän) skulle varit ett undantag om jag sinkade och legat kvar på 15% / SatanG Hej Nu menar jag att alla som jobbar eller bor utom lands så finns det undantag . Nu tar jag det en gång till Inom EU gäller för svenskar samma regel dvs SINK , MEN om du bor i ett EU land som normalt sätt har ett dubbelbeskattningsavtal med Sverige så finns två möjligheter : Du betalar din SINKskatt som snart blir 25% eller så skattar du i det EU land du bor i . DEt finns undantag med Schweiz och något EES land. Men för boende i Thailand pensionär eller EJ så är det bara att betala . Persistant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conny.j Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Grattis till er som inte har råd att betala sjukförsäkring eller att betala på sjukhuset höjd skatt på pensionen Tack Sverige Conny.j Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 1 minut sedan, skrev conny.j: Grattis till er som inte har råd att betala sjukförsäkring eller att betala på sjukhuset höjd skatt på pensionen Tack Sverige Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige, troligen lägre skatt också. Nu är SINK skatten tillbaka till samma nivå som för beskattningsåret 2014. 4 år som var goda, men är marginalerna så små är det en hög risk att bosätta sig utanför EU. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 26 minuter sedan, skrev leifen: Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige, troligen lägre skatt också. Nu är SINK skatten tillbaka till samma nivå som för beskattningsåret 2014. 4 år som var goda, men är marginalerna så små är det en hög risk att bosätta sig utanför EU. Du menar väl inkomståret 2013 eftersom SINK-skatten sänktes från 25 till 20% 1/1 2014. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Klart pankisarna får betala mer då dom inte blir drabbade av bränslepris och skatten på bil som även ska höjas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 41 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Klart pankisarna får betala mer då dom inte blir drabbade av bränslepris och skatten på bil som även ska höjas. Och vissa bilar är ju dyrare än andra i bränsle, skatt och försäkring 55555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Och vissa bilar är ju dyrare än andra i bränsle, skatt och försäkring 55555555 En bil ska aldrig ligga under 1l/mil [emoji41] Jag är grymt ekonomisk vad gäller bilar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Klart pankisarna får betala mer då dom inte blir drabbade av bränslepris och skatten på bil som även ska höjas. Yepp man ska slita ut en generation i taget, sedan gäller ättestupan / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Yepp man ska slita ut en generation i taget, sedan gäller ättestupan / SatanG Ja, inte FN ska dom tro att dom ska få någon belöning för sin insats till det svenska samhället. Cyanid är vad dom borde få, fast det kanske är för kostsamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, inte FN ska dom tro att dom ska få någon belöning för sin insats till det svenska samhället. Cyanid är vad dom borde få, fast det kanske är för kostsamt. Återanvändning av plastpåsar kunde kanske vara både billigt och skonsamt mot miljön. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 48 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: En bil ska aldrig ligga under 1l/mil Jag är grymt ekonomisk vad gäller bilar. Gäller det bensin eller olja? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Gäller det bensin eller olja? Bägge [emoji41] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Fattar inte varför de som taxat ut från Svedala skall få högre skatt om de ger fan i att komma tillbaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 4, 2018 Dela Inlagd Januari 4, 2018 20 timmar sedan, skrev leifen: Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige Kan jag använda mig av din adress? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 4, 2018 Dela Inlagd Januari 4, 2018 30 minuter sedan, skrev Nemo: Kan jag använda mig av din adress? Det går bra, hyran är på 2500kr per månad, el och vatten tillkommer och 12 månaders kontrakt. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 4, 2018 Dela Inlagd Januari 4, 2018 20 minuter sedan, skrev leifen: Det går bra, hyran är på 2500kr per månad, el och vatten tillkommer och 12 månaders kontrakt. Är du medveten om hur många MPR-skäggbarn du kan få på halsen med det erbjudandet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu