Nemo Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 Precis nyss, skrev Changnoi: Vad får man 4 gånger sina pengar ? alkohol och boende samma, mat något billigare. Med vissa undantag, bla de du räknade upp + bilar och importerat skit, så kan man nog ungefär säga att 1 baht=1 krona. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nong Bua Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 Alkoholen struntar jag i, min konsumtion är begränsad. Men sjukförsäkringen är värre, där gäller det nog att ha en rejäl sparad slant om något oförutsett skulle inträffa. Jag vill helst ha råd att bli behandlad på t ex Bangkok Hospital om det skulle bli nödvändigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 (ändrad) 40 minuter sedan, skrev Nong Bua: Alkoholen struntar jag i, min konsumtion är begränsad. Men sjukförsäkringen är värre, där gäller det nog att ha en rejäl sparad slant om något oförutsett skulle inträffa. Jag vill helst ha råd att bli behandlad på t ex Bangkok Hospital om det skulle bli nödvändigt. Ja minst sagt rejäl slant,Bkk Hospital 13 dagar ,ingen opetation ändock närmare 800000 åttahundra tusen bath ,det var rejält det Ändrades Oktober 20, 2017 av pontiac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 (ändrad) On 2017-10-15 at 13:38, skrev Esspe: Mig stör det inte att man höjer sink-skatten, nyttjar det inte själv Det som jag blir förbannad på är ju att man ska betala skatt för att upprätthålla den odugliga poliskåren, den dåliga vården med långa vårdköer. Försäkringskassan som numera bara verkar ha till uppgift att få ner sjuktalet, hälsa och läkarintyg skiter dom fullständigt i. Kirurger som sitter och bedömer psykisk ohälsa och tvärtom, utan att ha träffat patienten och kör över behandlande läkare (ja, jag har själv drabbats). Allt detta som man inte längre kan/vill nyttja men är tvingad att betala för , samtidigt som man slänger iväg miljarder via Migrationsverket och genom att öppna sina hjärtan och gränserna bara förvärrar situationen. Det minsta man kunde begära var väl ändå att man fick en försäkring som täckte sjukvård oavsett i vilket land man väljer att bosätta sig. Sympatisk inställning. Ändrades Oktober 20, 2017 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev pontiac: Ja minst sagt rejäl slant,Bkk Hospital 13 dagar ,ingen opetation ändock närmare 800000 åttahundra tusen bath ,det var rejält det Sängplats brukar ligga på runt 5.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Ändrades Oktober 20, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 On 2017-10-14 at 14:36, skrev Stigge: Skattehöjningen ger 370 miljoner till staten och det är en bråkdel av budgeten. För oss cirka 100000 fattigpensionärer i utlandet betyder höjningen av skatten väldigt mycket. När pensionärer får det bättre nästa år i Sverige så drabbas vi med SINK- skatt av en 5% höjning. Det är magstarkt att skriva att vi kan välja bort SINK- skatten och betala skatt i Sverige som ger oss möjlighet till avdrag om vi ser att vi får mer pengar över. Vi får möjlighet att deklarera men vi har inga avdrag att göra. Det ger oss ändå högre skatt jämfört med SINK- skatten om den låg kvar på 20 %. Visst, det är ingen pensionärsskatt men resultatet blir att vi utlandspensionärer drabbas. Man kan fundera över om det är ett straff som regeringen vill ge till oss för att vi av olika orsaker har valt att leva vårt återstående liv i ett land utanför Sverige. Som extra pålägg så gör Riksbanken det surt för oss i Thailand genom sin räntepolitik. Vi förlorar mycket pengar när växlingskursen mot Bath är så låg. Av det går 50 miljoner till fri sjuk & tandvård för illegala och asylsökande har jag läst... Undrar vart resten går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nong Bua Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 42 minuter sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Ja om man inte var pankis innan så lär man väl vara det efter någon vecka där tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 36 minuter sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Mindre än halva detta pris på Sirikit Hospital i Sattahip (Navy Hospital) och det är verkligen ett stort och meriterat sjukhus. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 1 timme sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Jag far t.o.m 1000 Baht per dygn i cash....varje dygn jag ligger pa sjukhus i Thailand..... är forsäkrad i AIA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 1 timme sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Bangkok Hospital i Hua Hin tar 3000 baht per dygn för ett rum på allmän avdelning, 11.000 baht per dygn för ett rum med intensivvård och 24 timmars bevakning med vård. Mediciner och annat tillkommer. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Oktober 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2017 2 minuter sedan, skrev apknug: Kan det stämma? 50 000 bath per dygn är tydligen det som gäller enligt uppgift ovan. För det kan väl aldrig vara fel?? Nu är det fredag!!!!!! Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk Har TV sagt att det kostar +50,000 så kostar det +50,000, punkt slut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 1 timme sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Stämmer verkligen den summan så rekommenderar jag Bangkok Christian Hospital i Bangkok i stället och det gör jag inte bara för att jag är pastor i MPR-församling utan för att där är det är betydligt billigare men sjukhuset har ändå mycket hög kompetens innanför väggarna och det går undan från ord till handling. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lillamannen Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 Skatt? Varför ? Till Vilken nytta ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 32 minuter sedan, skrev leifen: Bangkok Hospital i Hua Hin tar 3000 baht per dygn för ett rum på allmän avdelning, 11.000 baht per dygn för ett rum med intensivvård och 24 timmars bevakning med vård. Mediciner och annat tillkommer. Nu börjar det snackas siffror som jag tycker mig känna igen. 50 000 per dygn för allmänt vårdande lät i mesta laget. Det blir ju flera hundra tusen per dygn för intensivvård. Huva. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 22 minuter sedan, skrev Cavemannen: Har TV sagt att det kostar +50,000 så kostar det +50,000, punkt slut! Och är det en helikopter så är det en helikopter! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 4 timmar sedan, skrev pontiac: Ja det får man ,men vad kostar en BRA sjukförsäkring tex personer över 70 bast? For en ung man som mig, 76 ar kostar det 80 000 Thb per ar, Priset fran banken i Korat. nastan lonsamt att aka hem var 45:dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 1 minut sedan, skrev born41: nastan lonsamt att aka hem var 45:dag. Ska du ha hemförsäkring från Sverige måste du ju bo i Sverige, eller åtminstone vara skriven där.....och man bor väl där man är skriven? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Ska du ha hemförsäkring från Sverige måste du ju bo i Sverige, eller åtminstone vara skriven där.....och man bor väl där man är skriven? Jag ar skriven i Sverrige och har fast adress med boende men dristar mig till att bo lite har o dar ibland. Priset som jag fick av banken gallde om jag bosatte mig i Thailand. Varge gang jag sover en natt i min svenska bostad sa startar en ny 45-dagars period pa hemforsakringens reseforsakring. sa fort jag lamnar landet. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 Har fatt en inflamation i ena ogat. Besokte sammhallets sjukstuga/lakarstation. Doktorns tvattade ogat och ordinerade ogndroppar som jag inhandlade po stallets apotek. Total Kostnad 64 Thb. Jag fick visa mitt svenska pass men inga ytterligare fragor. Halsningar fran Born 41 som just nu ser lite enogt pa tillvaron. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Nemo: Det handlar ju om 5%. Nej! Det handlar om 5 % enheter och inte 5%. En höjning från 20% till 25% blir 25% i höjning Ändrades Oktober 20, 2017 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 De som klarade att leva som utskriven med SINK 2013 bör klara det också 2018. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 50.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Nu tycker jag faktiskt att du antingen styrker ditt påstående eller tar tillbaka det. Dina siffror är långt ifrån den värklighet (MPR.stavning) som jag känner till. 50.000 bath per dygn för allmänt vårdande? Om du tar bort en nolla så börjar det närma sig. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2017 Dela Inlagd Oktober 20, 2017 22 minuter sedan, skrev Fritz: Nu tycker jag faktiskt att du antingen styrker ditt påstående eller tar tillbaka det. Dina siffror är långt ifrån den värklighet (MPR.stavning) som jag känner till. 50.000 bath per dygn för allmänt vårdande? Om du tar bort en nolla så börjar det närma sig. Fritz.. Sorry, blev en nolla för mycket ser jag. Fixar det Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Oktober 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2017 7 timmar sedan, skrev Tallviking: Sängplats brukar ligga på runt 5.000 baht per dygn för allmänt vårdande på de stora mer meriterade sjukhusen tyvärr Samma i Rayong Tyvärr? det var ju skitbilligt om du jämför kostnaden på det du svarade på, dvs 800,000 för 13dagar............. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Oktober 21, 2017 Dela Inlagd Oktober 21, 2017 12 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Nej! Det handlar om 5 % enheter och inte 5%. En höjning från 20% till 25% blir 25% i höjning Så skatten blir alltså 25% högre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu