Tallviking Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 timme sedan, skrev Jive: Hur kan man kolla om routern har stöd för VPN? Det gäller att Routern står i Sverige också om du missade det Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev Tallviking: Det gäller att Routern står i Sverige också om du missade det Så om jag har routern här i Thailand, så kan jag inte ha VPN? Varför säljer de då routers med stöd för VPN här i Thailand? Ändrades September 12, 2018 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) 28 minuter sedan, skrev Jive: Så om jag har routern här i Thailand, så kan jag inte ha VPN? Varför säljer de då routers med stöd för VPN här i Thailand? Tanken är att du kör en krypterad förbindelse från din dator i Thailand till din router hemma i Sverige och därifrån ut på internet. Då "surfar" du med routern i Sveriges externa IP-adress Gör du samma från din dator i Thailand till din router i Thailand får du en IP-adress i Thailand från routern och det gör ingen nytta för att kunna se kanaler hemma i Sverige Ändrades September 12, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Så här surfar man utomlands via sin egen (eller kompis/släktings) router hemma i Sverige och kan se svenska kanaler som är geoblockerade genom att nyttja den inbyggda VPN-funktionen som nästan alla routrar har https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.648041/surfa-vpn-wifi Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev Tallviking: Så här surfar man utomlands via sin egen (eller kompis/släktings) router hemma i Sverige och kan se svenska kanaler som är geoblockerade genom att nyttja den inbyggda VPN-funktionen som nästan alla routrar har https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.648041/surfa-vpn-wifi Jag är så dum på det här, men jag hade tidigare expressVPN här och då kunde jag se allt som annars var blockerat. Men det var kanske bara på datorn jag hade vpn? Nu har jag routern kopplad till datorn med en kabel och en hdmi - kabel mellan dator och TV. Vad tror du om det? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) Har frågat runt här i Thailand om vpn i router, men de vet inte ens vad vpn är, de som säljer routers (tukcom) och servicefolk som jag har haft hemma. Ändrades September 12, 2018 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Jag skulle beställa PriveteVPN och frågade först om jag kunde använda ETT abonnemang för både dator och min Samsung smart TV och fick svaret att Samsung TV har inget stöd för VPN, så jag måste installera VPN i en router som har stöd för VPN. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 23 minuter sedan, skrev Jive: Jag skulle beställa PriveteVPN och frågade först om jag kunde använda ETT abonnemang för både dator och min Samsung smart TV och fick svaret att Samsung TV har inget stöd för VPN, så jag måste installera VPN i en router som har stöd för VPN. Googla efter routrar som har stöd för VPN, sen beställer du på Lazada..... Dessa nedan tex, men det är inte helt enkelt att sätta upp vpn i en router, jag skulle vilja haft det men har än så länge avstått då jag inte har 100 koll. https://www.lazada.co.th/products/ubiquiti-edgemax-edgerouter-lite-erlite-3-512mb-memory-3-ethernet-ports-router-i8133935-s10219602.html?spm=a2o4m.searchlist.list.7.28841b1eR9cvqQ&search=1https://www.lazada.co.th/products/er-4-ubiquiti-edgemax-edgerouter-4-port-gigabit-router-with-sfp-free-smile-hotspot-no-monthly-fee-i234583196-s359631954.html?spm=a2o4m.pdp.recommendation_2.4.2af473bddsTd63&mp=1&clickTrackInfo=e17cf9cc-60c1-4368-9937-8b7662e6fbce__234583196__3964__1__99110&scm=1007.16389.99110.0 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev Soengsang: Googla efter routrar som har stöd för VPN, sen beställer du på Lazada..... Dessa nedan tex, men det är inte helt enkelt att sätta upp vpn i en router, jag skulle vilja haft det men har än så länge avstått då jag inte har 100 koll. https://www.lazada.co.th/products/ubiquiti-edgemax-edgerouter-lite-erlite-3-512mb-memory-3-ethernet-ports-router-i8133935-s10219602.html?spm=a2o4m.searchlist.list.7.28841b1eR9cvqQ&search=1https://www.lazada.co.th/products/er-4-ubiquiti-edgemax-edgerouter-4-port-gigabit-router-with-sfp-free-smile-hotspot-no-monthly-fee-i234583196-s359631954.html?spm=a2o4m.pdp.recommendation_2.4.2af473bddsTd63&mp=1&clickTrackInfo=e17cf9cc-60c1-4368-9937-8b7662e6fbce__234583196__3964__1__99110&scm=1007.16389.99110.0 Jag har redan en router som jag vill kunna använda och jag fixar inga krångliga installeringar. Jag har en router, dator, TV, skrivare och en mobillur. En massa kablar går härs och tvärs och är kopplade till de olika enheterna och egentligen skulle jag kanske inte behöva routern frånsett mobilen då. Routern fanns när jag flyttade in och en kille kopplade ihop rubbet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev Jive: Jag har redan en router som jag vill kunna använda och jag fixar inga krångliga installeringar. Jag har en router, dator, TV, skrivare och en mobillur. En massa kablar går härs och tvärs och är kopplade till de olika enheterna och egentligen skulle jag kanske inte behöva routern frånsett mobilen då. Routern fanns när jag flyttade in och en kille kopplade ihop rubbet. Alla routrar har inte stöd för VPN vad jag förstår.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Precis nyss, skrev Soengsang: Alla routrar har inte stöd för VPN vad jag förstår.... Jag har förstått det också och när jag frågar försäljningsställena om VPN-stöd, så är det ingen som vet vad VPN är. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Jive: Jag har redan en router som jag vill kunna använda och jag fixar inga krångliga installeringar. Jag har en router, dator, TV, skrivare och en mobillur. En massa kablar går härs och tvärs och är kopplade till de olika enheterna och egentligen skulle jag kanske inte behöva routern frånsett mobilen då. Routern fanns när jag flyttade in och en kille kopplade ihop rubbet. Kör IPTV för en tusing om året så slipper du VPN och får dessutom alla kanaler du kan tänka dig. /SatanG Ändrades September 12, 2018 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Precis nyss, skrev Jive: Jag har förstått det också och när jag frågar försäljningsställena om VPN-stöd, så är det ingen som vet vad VPN är. Har slutat att fråga, de vill oftast inte förstå. Så just därför skulle jag om jag var du köpa en Router på Lazada. https://www.lazada.co.th/products/asus-n300-wifi-router-with-three-operating-modes-and-two-detachable-high-gain-9dbi-antennas-time-scheduling-vpn-erver-and-iptv-support-rt-n12hp-i236782217-s363172536.html?spm=a2o4m.searchlist.list.43.1e9c6f4aNlUQO6&search=1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev SatanG: Kör IPTV för en tusing om året så slipper du VPN och får dessutom alla kanaler du kan tänka dig. /SatanG Vad är det för nåt och var köper man det? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Har slutat att fråga, de vill oftast inte förstå. Så just därför skulle jag om jag var du köpa en Router på Lazada. https://www.lazada.co.th/products/asus-n300-wifi-router-with-three-operating-modes-and-two-detachable-high-gain-9dbi-antennas-time-scheduling-vpn-erver-and-iptv-support-rt-n12hp-i236782217-s363172536.html?spm=a2o4m.searchlist.list.43.1e9c6f4aNlUQO6&search=1 TV säger ju att det gäller om routern står i Sverige. Vet inte vad han egentligen menar. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Precis nyss, skrev Jive: TV säger ju att det gäller om routern står i Sverige. Vet inte vad han egentligen menar. Att du kopplar upp dig till Svenskt internet via någon annans router i Sverige, och på så sätt får ett Svenskt ip, men enl mig onödigt krångligt. Gå på det med iptv istället som StanG nämner, finns ju en svensk i Pattaya som har en shop och säljer, och vad jag förstår fungerar bra. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Att du kopplar upp dig till Svenskt internet via någon annans router i Sverige, och på så sätt får ett Svenskt ip, men enl mig onödigt krångligt. Gå på det med iptv istället som StanG nämner, finns ju en svensk i Pattaya som har en shop och säljer, och vad jag förstår fungerar bra. Vet du var han har sin shop? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev Jive: Vad är det för nåt och var köper man det? Har du smart tv så räcker det med ett abonnemang från t.ex. denna tjänst som jag använder. https://www.overboxtv.com/?lang=sv som ger dig en fil. Har du inte smart tv så kan du istället köra via dator via t.ex. appen MyIptvplayer, eller både och. Har för mig du kan använda 5 enheter per abbonemang Har du ingen dator så köper du en billig box från Tuk.com eller liknande för några få tusenbattare. / SatanG Ändrades September 12, 2018 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Precis nyss, skrev Jive: Vet du var han har sin shop? Kunde lätt ta reda på det via FB, men har en personlig vägran för FB för tillfället..... Men undrar om han inte heter "Jim Tjärnström" eller nått, verkar vara seriös....du får en box och tex ett års abb, bara plugga in o köra så får du allt, och då verkligen allt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Kunde lätt ta reda på det via FB, men har en personlig vägran för FB för tillfället..... Men undrar om han inte heter "Jim Tjärnström" eller nått, verkar vara seriös....du får en box och tex ett års abb, bara plugga in o köra så får du allt, och då verkligen allt. Va f-n, Jim känner jag ju, men visste inte att han sysslar med sånt. Tack som tusan! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Precis nyss, skrev Jive: Va f-n, Jim känner jag ju, men visste inte att han sysslar med sånt. Tack som tusan! https://www.facebook.com/groups/416151598745396/about/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev Tallviking: https://www.facebook.com/groups/416151598745396/about/ Tack! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Jive: Va f-n, Jim känner jag ju, men visste inte att han sysslar med sånt. Tack som tusan! Tror det var det namnet, inte 100, men verkar vara seriös....har vart många luffare i den branschen, en från HuaHin tidigare, känd svindlare som blåste många, suporten upphörde etc. Ändrades September 12, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Tror det var det namnet, inte 100, men verkar vara seriös....har vart många luffare i den branchen, en från HuaHin tidigare, känds svindlare som blåste många, suporten upphörde etc. 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Tror det var det namnet, inte 100, men verkar vara seriös....har vart många luffare i den branchen, en från HuaHin tidigare, känds svindlare som blåste många, suporten upphörde etc. Jo, det är Jim Tjernström! Trevlig kille dessutom. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 1 minut sedan, skrev Jive: Jo, det är Jim Tjernström! Trevlig kille dessutom. Ja, har vart lite i kontakt med honom på hans FB sida för IPTV, verkar vara seriös och trevlig....hade tänkte köpa av honom också. Men då kan du ju köpa först och vara testpilot Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu