Jed Inlagd April 20 Dela Inlagd April 20 Ett gäng stora favoriter i dag på Stryktipset, Arses, B- laget (Man C) Malmö, Southampton, Norwich, Birmingham, QPR etc. så det gäller att välja sina spikar!. Mina säkra: Man C. Dom är ute ur CL, lite orättvist tycker jag men så är det. Nu ger dom allt i ligan och cupen, dom första att känna av det blir Chelsea. Southampton. Dom är i högsta grad med i kampen om direktuppflyttning, dessutom har Cardiff med en mittenplacering i tabellen inte mycket att spela för. Norwich. Dom sitter just nu på sista play off platsen till PL och vill så fortsätta, men den försiktige kan ta med ett X för Bristol C och deras defennsiv, jag gör det inte. Malmö. MFF 3 vinster, Västerås 3 förluster. Sedan har MFF spelat gudomligt så detta är kupongens säkraste 1:a Några luriga: Wolverhampton - Arsenal. Arses har 2 raka förluster, antingen otur eller så börjar man bli slutkörd. Dom har kört på samma 11:a dom sista månaderna så jag tar X2 för att dom är trötta. Luton -Brentford. Två lag som slåss för att inte åka ur, tror mer på Brentford men jag helgarderar 1X2. Sheffield U- Burnley. Bägge lagen måste vinna för att ha en mikroskopisk chans att inte åka ur 1 2 på chans. Stoke - Plymouth. Samma sak här bägge lagen är inblandat i en nedflyttningsstrid, så jag helgarderar 1X2. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd April 27 Dela Inlagd April 27 9 rätt sist på stryktipset, 12 rätt på Europatipset i veckan därimot! Vi får se hur det går idag, många lag har inte mycket att spela för än äran så det finns utrymme för chansningar enligt min åsikt. Mina säkra : Aston Villa. Dom har en CL plats att försvara, Chelsea vart krossat i veckan. Man U- Dom måste och ska vinna här, i veckan sjabblade dom mpt Sheffield U men det gör dom inte nu. Fulham. I och försig Londonderby, men Fulham å hemmaplan och Crystal P på bortaplan gör denna match spik. Newcastle, Säkraste spiken på kupongen enligt min åsikt. Några Luriga: Hull - Ipswich. Vinner Ipswich är dom direktuppflyttade mer eller mindre, vinner Hull är dom i Play off, nån vill vinna 1 2. Wolverhampton - Luton. Luton måste vinna för att bli kvar, så X2 här för Wolves försvarspel. Huddersfield . Birmingham. Bägge lagen slåss för ett slippa nedflyttning! 1X2 säger jag. Sheffield W - WBA. Sheffield slåss för att slippe nedflyttning, WBA slåss för play off! 1X2 igen, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 4 Dela Inlagd Maj 4 Det vart 8 rätt efter reduceringen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 4 Dela Inlagd Maj 4 Nya tag med en jackpot på 13 miljoner gäller det att hitta skrällarna! sedan har vi några stora favoriter jag inte kan gå imot heller. Mina säkra: Man C. Dom kommer vinna , inte mycket att orda om faktiskt. Nottingham. Dom är mer eller mindre piskade att vinna mot ett redan avhängt Sheffield. Oxford. Dom slog Peterborugh med 5-0 sist samt att det är första semifinalen och hemmaplan. Lazio. dom spelar för en CL plats sen kan man tillägga att Monza inte har något att spela för. Några luriga: Burnley- Newcastle. Burnley går för vinst vilket inte är omöjligt för dom, men då öppnar dom sig 1 2 säger jag. Sirius - Häcken. 1X går jag på för Häcken har inte varit lika bra i år. Girona - Barcelona. Katalanskt derby , 2:n mot 3:n i ligan! jag helgarderar 1X2 Mallorca - Atletico Madrid. en vidöppen match som jag också helgarderar 1X2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 11 Dela Inlagd Maj 11 10 rätt innan reduceringen, missade Lazio, Häcken samt X:t i Köln -Freiburg. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 11 Dela Inlagd Maj 11 Säsongen går mot sitt slut och nu är det vissa som slåss för placeringar och andra lag känns som om dom tagit ut semester? det gäller att välja rätt spikar och garderingar idag. Mina säkra: Newcastle. Dom jagar Europaplats medans Brighton bara gjort en godkänd match på sistånde. Glömde jag säga att Newcastle har hemmaplan dessutom?. Bournemouth. Dom vinner i kraft av hemmaplan i en match som inte betyder mycket för tabellplaceringen. Everton. Dom har vunnit 4 raka hemmamatcher medans Sheffield U kommer att åkaur. Milton Keynes. Dom fick stryk med 3-0 på bortplan, jag tror dom vill revanschera sig nu, dessutom kan Crawley tillåta sig en förlust med uddamål. Några luriga: Nottingham - Chelsea. En match ett pånytfött Chelsea ska vinna, men här har vi motiveringen för Nottingham ligger precis ovanför strecket. 1 2 är mitt bud. West Ham - Luton. samma sak här nästan. Luton måste vinna med då öppnar man sig på bortaplan. 1 2 igen. Wolverhampton - Crystal Palace. Crystal spelade ut Man U på hemmaplan i veckan, men nu är det en annan match och ett gäng om inte spelar som Man U! 1X2 tycker jag. Napoli - Bologna. Napoli är mästalaget som ligger på 8:e plats... men nu har dom chansen att komma ut i Europa igen om dom vinner, men jag litar inte på dom 1X2. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 19 Dela Inlagd Maj 19 Det vart 10 rätt innan reduceringen i lördags, att Brentford, Crawly skulle vinna på bortaplan samt att Newcastle inte skulle vinna var jag inte med om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 19 Dela Inlagd Maj 19 (ändrad) Då var det dags Säsongsavslutning, två gånger fick jag 13 rätt men reduceringen tog ner det till 12. Det var lite tur i oturen att det var låg utdelning på 13 dom gångerna 😉. Idag är det egentligen bara två matcher som gäller nått, Man C och Arsenal har varsin match som dom måste vinna, men vinner Man C så hjälper det inte Arses alls om dom vinner. Mina säkra: Man C. Dom ska bara vinna hemma mot ett West Ham som inte har något att sätta imot. Liverpool. Det är Klopps Avslutningsmatch och Liverpool vill verkligen vinna den känns det som. Chelsea. Dom har helt plötsligt spelat ihop laget och är nog formstarkast i PL. Lille. Vinner dom hemma har dom CL plats, Nice kan vare sig gå upp eller ner i tabellen. Några luriga: Arsenal - Everton. Arses ska egentligen vinna överlägset, men om City gör tidiga mål kanske luften går ur dom och Everton har en stabil defensiv. Brighton - Man U. Brighton är favorit, men detta är Uniteds chans till Europaspel. Fast det innebär att man öppnar upp sig också 1 2 . Burnley - Nottingham. Helgarderar jag, Burnely åker ur oavsett, Nottingham har råd att förlora med 11 mål och ändå hänga kvar så 1X2 för hur matchbilden kommer se ut vet jag inte. Real Betis - Real Sociedad. Dom slåss om en EL plats och en poäng skiljer dom åt. Jag gör det lätt för mig och helgarderar 1X2 Ändrades Maj 19 av Jed Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Juni 14 Dela Inlagd Juni 14 Då var det dags för lite EM-tips, ser inte svårlöst ut men nånstans bör det skrälla! Mina säkra: Tyskland. Dom bör vinna på hemmaplan mot ett Skottland som inte spelar i samma division, men här finns ett skrällläge för den som har råd. Spanien. Återigen lite favoritbetonad, men även om Kroatien är ett bra lag ska dom inte kunna slå Spanien. Nederländerna. Polen saknar Lewandovski bland annat så hät går dom på pumpen. England. Dom är en av favoriterna till att vinna, Serbien är också bra men kommer inte räcka till här tror jag. Några luriga: Ungern - Schweiz. Ungrarna har spelat bra för att kvalificera sig till EM, så jag tar 1 2 på chans här. Italien - Albanien. Här slänger jag med ett X för albanernas defensiv 1X Slovenien - Danmark. Danmark imponerade inte på mig mot Sverige (eller Norge med) + att Slovenien mött danmark 2 gånger i kvalet så jag chansar med 1 2 igen. Österrike - Frankrike. Min "skräll" kommer här, Österrike har varit riktigt bra sista åren så jag helgarderar ifall deras form håller i sig. 1X2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 24 Dela Inlagd Augusti 24 Då var det dags igen, förra omgången var det lite bestyr med dödstädning efter mor så jag orkade inte göra nått system på allvar. En omgång med några stora favoriter, Man C t.ex. men även en del svårlösta matcher. Mina Säkra: Man C. Var bra mot Chelsea och kommer vara lika bra nu. Blackburn. Dom har öppnat starkt plus hemmaplansfavör gör att jag spikar. Middlesbrough. Dom är hur bra som helst ibland, sen kan dom göra riktiga djupdykningar också. Men idag på hemmaplan vinner dom. Watford. Ska vinna igen på hemmaplan, Derby kommer nog inte ta sina poäng på bortaplan. Några Luriga: Aston Villa - Arsenal. Hade det varit något annat lag som Arses möter hade jag nog spikat dom, men Villa vann bägge möterna i fjol och har öppnat starkt, har ni råd helgardera. 1 2 Tottenham - Everton. Tottenham är stora favoriter, för stora tycker jag är det något lag som kan sabotera för sig själv är det Tottenham 1X på chans. Norwich - Sheffield U. Också en svårbedömd match av två lag som borde vara med i toppen, jag tar 1 2 igen för nått av lagen kommer vinna tror jag. Sunderland - Burnley. Återigen två lag som jag tror kan ligga i topp i vår, men jag gör det lätt för mig och helgarderar 1X2. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 31 Dela Inlagd Augusti 31 Det gav 10 rätt, reduceringen tog ett rätt. Att Preston skulle vinna och Middlesbrough inte vinna samt att min 1 2 på Norwich - Nottingham sprack missade jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 31 Dela Inlagd Augusti 31 Då var det dags igen, Några stora favoriter + en spik (Man C) som jag inte kan undvika idag, så det gäller att hitta några skrällar också, men det finns många jämna matcher med på kupongen som kan gå åt vilket håll som helst känns det som. Mina säkra: Man C. inte mycket att orda om, även om West Ham ser bra ut så här långt ska dom inte räcka till. Fulham. Dom har spelat bra enda plumpen är mot United borta men det är Ipswich nu så jag chansar in 2:n. Den som har råd kunde istället gardera upp matchen, för Ipswich har haft tungt motstånd hittills och kan rekylera. Millwall. Dom Har ingen vinst än men nu mot nykomlingen Sheffield W borde den komma, det är nog två lag som kommer hamna i undre halvan av tabellen är min gissning. Leeds. Dom måste vinna sina hemmamatcher + mer matcher för att komma till uppflyttning. så dom börjar med vinst här. Några luriga: Everton - Bournemouth. Everton har en usel öppning men det känns som man har chansen att vinna nu? hmm. jag helgarderar 1X2 Leicester - Aston V. Villa känns som det bättre laget men Leicester har spelat bra bortsett från defensiven hittills? jag helgarderar 1X2. Nottingham - Wolverhampton. Nottingham är fortfarande obesegrat så jag går på 1X för jag tror det kan bli målsnålt. Plymouth - Stoke. Plymouth har en förlust borta hemma har man varit starka, Stokes styrka är inte på bortaplan 1X. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 (ändrad) 11 rätt men reduceringen tog 1, missade att Stoke skulle vinna och att Fulham inte vann. Ändrades September 7 av Jed 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 Blir inget tips idag, tycker inte om landskampsspel och div. 2 fotboll från England. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 14 Dela Inlagd September 14 (ändrad) Då var det dags igen, en mer öppen omgång med 2 stora favoriter, Aston Villa och Liverpool men sen är det öppet. Mina säkra: Aston Villa. Dom Dom har öppnat bra, medans Everton är i en rejäl djupdykning milt sagt. Liverpool. Dom har öppnat fantastisk under nya tränaren Slot, sen hemmaplan dessutom. Middlesbrough. Svårt att gå imot dom, Preston har 2 förluster på bortaplan dessutom (av 2 möjliga). Watford. Dom har vunnit alla hemma matcher, Coventry har bara vunnit en match sammanlagt och bara förluster på bortaplan. Några luriga: Bournemouth - Chelsea. Chelsea ska ta hand om detta, men med tanke på hur ojämt dom spelat hittils tar jag med X:t 1X Fulham - West Ham. London derby mellan 2 kapabla lag, möjligen fördel West Ham men jag gör det lätt för mig och helgarderar 1X2. Derby - Cardiff. Derby har 2 vinster (bägge hemma) medans Cardiff har 3 förluster och en oavgjord så 1X. Plymouth - Sunderland. Jag tar X2 på chans här Sunderland har vunnit alla matcher hittills så nu tror jag Plymouth överraskar X2. Ändrades September 14 av Jed 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 En tia iaf, bra betald också men att missa tre spikar känns inte bra. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 2 timmar sedan, skrev Jed: En tia iaf, bra betald också men att missa tre spikar känns inte bra. Fast hade spikarna gått in hade det inte blivit någon vidare utdelning. 😇 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 Det blir en dubbeljackpott omgång! så nu gäller det at hitta rätt vinnare. Liverpool förlorar inte två gånger på raken hemma blir en spik sedan får vi ta några chanser och se. Kompisarna säger att vi kör ett chanssystem vid sidan av. Mina säkra: Liverpool. Blixten slår inte ner två gånger på samma ställe enligt min åsikt. Leeds. Dom har underpresterat i starten men det har Cardiff också gjort, att sen Cardiff har 6 man på skadelistan avgör för mig. Coventry. Dom har spelat bra (slog nästan Spurs i veckan) men lite halvchansning är det allt, den försiktige tar med ett X. WBA. Dom är för bra på hemmaplan för Plymouth, att Plymouth slog Sunderland på hemmaplan är en annan historia på bortaplan är dom beskedliga. Några luriga: Crystal Palace - Man U. Crystal Palace har öppnat uselt (två förluster och två oavgjorda) medans United har blandat och gett. United har spelat bra 2 sista matcherna så jag ger dom fördel X2 Aston Villa - Wolverhampton. Birmingham derby som Villa är favorit i, men jag helgarderar på chans 1X2. Southampton - Ipswich. två nykomlingar däe Ipswich har gjort det bättre än så länge, X2 säger jag med lite chans. Tottenham-Brentford. Fördel Tottenham säger många, men det är Londonderby och Spurs är svängiga milt sagt så jag helgarderar 1X2. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 28 Dela Inlagd September 28 12 rätt innan reduceringen, det jag missade var att Swansea skulle slå Coventry! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 28 Dela Inlagd September 28 Då var det superjackpot på 15 miljoner, men 2 spikar som Liverpool/Arsenal mot beskedligt motstånd gör nog att det inte blir så hög utdelning. Så nu gäller det att hitta skrällar i stället. Mina säkra: Liverpool. Enda plumpen för Pool är mot Nottingham, Wolves spelar inte i samma liga känns det som en enda poäng hittils. Arsenal. Det lag som spelat bäst hittills enligt mig, Leicester har varit dåliga än så länge. Leeds. Dom har inte spelat på topp riktigt än, men deras spel blir bättre och bättre. Coventry är alldeles för ojämt. Sheffield U. Dom är stabila, 2 vinster av 3 på bortaplan medans Portsmouth inte har en enda vinst. Några luriga: Chelsea -Brighton. Chelsea har spelat upp sig men jag litar inte riktigt på dom 1X Everton - Crystal Palace. Everton har tappat ledningen i tre matcher? Crystal Palace har en hyfsad defensiv så jag går på 1X men den som har mycket pengar bör helgardera. Nottingham - Fulham. Två favoritlag som gått bra, så jag helgarderar så slipper jag tänka för mycket 1X2. Watford - Sunderland. Två lag som gått bra följaktligen helgarderar jag här med. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Oktober 5 Dela Inlagd Oktober 5 12 rätt som vart en 11:a efter reduceringen, Sheffield U vann inte. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Oktober 5 Dela Inlagd Oktober 5 Då var det jackpot igen på 15 miljoner, finns inga stora favoriter så det borde bli utdelning den här gången. Mina säkra: Brentford. Dom är verkligen hemmastarka medans Wolves inte är starka alls... en enda inspelad poäng. Man C. Dom ska vara favoriter både i matchen och till PL seger, Fulham är inte dåliga men här räcker dom inte till. Sheffield U. Dom har en solid defensiv och 4 vinster och en oavgjord på 5 sista. Luton går minst sagt knackigt. Middlesbrough. dom har spelat upp sig medans Watford tappat betydligt, storförlust mot Preston i veckan. Några luriga: Leicester - Bournemouth. Leicester hade 2-2 mot Arses men släppte in 2! mål på övertid, Bournemouth har en vinst, en oavgjord, en förlust på bortaplan. Jag helgarderar på chans 1X2. West Ham - Ipswich. West Ham spelade bra sist i Londonderbyt men har varit riktigt dåliga stundtals, Ipswich har överaskat positivt, jag helgarderar 1X2 Derby - QPR. Derby borde ta hem detta, men man har förlorat 3 på raken så jag tar med X:t på chans 1X. Plymouth - Blackburn. Är det nånstans Plymouth vinner är det på hemmaplan medans Blackburn gått rätt bra fast lite ojämnt 1 2. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 11 rätt missade att Coventry skulle förlora, samma lika med Middlesbrough! Blir inget tips idag, 4 national leauge matcher matcher + engelska div 3 är inget lockande. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 Då var det dags igen, får se om formtoppen i tippandet håller i sig efter landslagsuppehållet? en relativt svårlöst kupong nu iaf. Mina säkra: Man U. Dom är absolut inte säkra så ta det som en chansspik, men Brentford har 6 skadade spelare och inte en vinst på bortaplan gör att jag chansar Blackburn. Dom har vunnit dom 4 senaste på hemmaplan medans Swansea har förlorat 3 av 4 på bortaplan. Millwall. Dom ska slå nykomlingen på sin hemmaplan, Derby har 4 förluster borta av 4 möjliga. QPR. dom har precis som motståndaren haft en svår öppning av säsongen, hemmaplansfavören avgör detta möte. Den försiktige garderar. Några luriga: Bournemouth - Arsenal. Ett skadedrabbat Arsenal gör att jag tar med ett X speciellt när det är bortamatch 1X Newcastle - Brighton. Skadeläget i Newcastle gör att jag tar 1X här med, sen är Brighton inte ofarliga heller. Fulham - Aston Villa. Två lag som går bra! jag vill inte ta ställning utan helgarderar. 1X2 Southampton - Leicester. Nykomlingsmöte där det enda laget som har en vinst är Leicester? jag helgarderar 1X2 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Oktober 26 Dela Inlagd Oktober 26 7 rätt sist så den omgången glömmer vi, nu är det superjackpott på tipset men eftersom Man C - Southampton är med på kupongen blir det 12 matchers tips. Så någon superjackpott trillar nog inte ut, men det finns alltid skrällar så det gäller att hitta dom. Eventuellt säger kompisarna att vårat gemensamma blir med skrällar! så här tar jag det lugnare. Mina Säkra: Man C. Dom är bäst för tillfället i ligan, Southampton ligger tyvärr i andra ändan av spektrat. Brentford. Dom har spelat bäst på hemmaplan, mendasn Ipswich för all del spelat bra men inte bara lyckats med X som bäst på bortaplan. Plymouth. en chansspik men det är på hemmaplan Plymouth har vunnit 3 raka segrar. Sheffield U. Deras förlustfria svit sprack förra helgen mot Leeds sen igen mot Middlesbrough i veckan, nu väntar lättare motstånd och lite revanschlusta. Några luriga: Everton - Fulham. Everton har vaknat till liv efter en katastrofal start, Fulham har gått mycket bra hittils. Så jag helgarderar 1X2. Aston villa - Bournemouth. Villa går riktigt bra fast man spelar i CL i veckorna, Bournemouth slog Arses förra helgen men det var på hemmaplan så 1X på spelar jag. Swansea - Millwall. En jämn och målsnål match att vänta, jag helgarderar så slipper jag fundera mera 1X2 . Charlton - Wrexham. Här hade jag velat helgardera men det har jag inte råd med, 1X för jag tror att Wrexham utan Jack Marriott inte vinner på bortaplan. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu