L64 Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Grabben och hans tjej ska snart börja rulla mot Stockholm igen från Nordkap ungefär som den blåa linjen på bilden nedan. Har ni några tips på vad se/göra på vägen hem så mottages det tacksamt Dom har ju rullat några mil nu så kanske dom är öppna för nån liten avstickare inåt landet också... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Hälsa på Boa i Tavelsjö kanske kan vara nått? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 2, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Det är redan inbokat! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Skog. Renar. Skog. Älgar. Skog. Och alla städer påvägen. Kör de via Jokkmokk får de inte glömma att svänga vänster i trafikljuset, eller rondellen om Jokkmokk har blivit modern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 56 minuter sedan, skrev L64: Grabben och hans tjej ska snart börja rulla mot Stockholm igen från Nordkap ungefär som den blåa linjen på bilden nedan. Har ni några tips på vad se/göra på vägen hem så mottages det tacksamt Dom har ju rullat några mil nu så kanske dom är öppna för nån liten avstickare inåt landet också... Thailändska Paviljongen i Utanede/Bispgården http://thaipaviljongen.com/ /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 (ändrad) Stanna i Docksta och ta en dagtur med båten ut till Ulvön. Har de tid så kan de övernatta på hotellet där. Ändrades Augusti 2, 2017 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Besök Växbo http://www.vaxbolin.se/ http://vaxbokrog.se/ i Hälsingland /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Dom skulle kunna ta en avstickare och kolla in sågverk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Skog. Renar. Skog. Älgar. Skog. Och alla städer påvägen. Kör de via Jokkmokk får de inte glömma att svänga vänster i trafikljuset, eller rondellen om Jokkmokk har blivit modern. Finns faktiskt mycket att se i de trakterna. Sameslöjdscentrum som Jokkmokk är så finns det mycket fantastisk sameslöjd att se. I trakterna finns även vattenkrafthistoria och mäktiga forsar. Sveriges första reguljära flyglinje fanns tydligen också i trakterna. Fortsätter man E45 till Östersund och svänger ner 87'an så kan man besöka kraftverkmuseet i Krångede. (Ett fantasktiskt men föga känt, om ett fantastiskt bygge med dåtidens mått) fortsätter man några mil till efter 87'an, kommer man till Döda fallet. Sveriges största naturkatastrof. Vik sedan av i Bispgården så ligger Thailändska paviljongen några km efter 86'an sedan fortsätter de ner mot Sundsvall. Ligger över på Hotell Knaust så har de legat på samma hotell som kung Chulalongkorn. 2 timmar sedan, skrev Enis: Thailändska Paviljongen i Utanede/Bispgården http://thaipaviljongen.com/ /ENis Ändrades Augusti 2, 2017 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 7 timmar sedan, skrev L64: tips på vad se/göra på vägen hem Att ta kustvägen i Norge på hemresan är inte fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 Sverige är ganska stort. Det blir ganska rejäla avstickare från planen. Själv undrat jag om det är funktionsduglig väg som dom har tänkt köra. Det var ganska rejält upprivet för två år sedan. Och inte fan orkar någon jobba i de kommunistiska delarna av Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 3, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2017 Tack för tipsen! Nu har dom hamnat nära metropolen Pajala [emoji3] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 (ändrad) https://www.facebook.com/Arctic-Thai-Grill-1659676217586181/ En smakupplevelse i Luleå Fyren Bjuröklubb söder om Skellefteå har en fantastisk utsikt. Man kan även köpa hembakat hårt tunnbröd och rökt lax med mera Här var jag igår. En gammal försvarsanläggning bestyckad med pjäser som skulle ha levererats till Thailand Ligger strax söder om Höga Kusten bron http://www.hemsofastning.se/ https://www.facebook.com/Hemsöfästning-300708116074/ Varför inte spaka en äkta Viggensimulator i Söderhamn http://www.soderhamnflygmuseum.se/simulator.html Ändrades Augusti 3, 2017 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 Tack för tipsen! Nu har dom hamnat nära metropolen Pajala [emoji3] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Då tycker jag att dom kan följa torneälven ner till Haparanda och spana in hur det ser ut där. Förslagsvis så kan dom köra finskasidan och köra över vid Pello, ner till Torneå och över till Haparanda därifrån. En snabb sväng in till Seskarö när man ändå är i krokarna. Spana in sågen, ta några bilder som kan skickas till@B747 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Dom skulle kunna ta en avstickare och kolla in sågverk Dom kan ta med Alvedon så har verket inte värk mera! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 27 minuter sedan, skrev audirs2: Dom kan ta med Alvedon så har verket inte värk mera! Ha Ha Jag skulle föredra Jokkmokk med fina pälsar där Låg i lumpen på isbrytarn Tor 68 och vi gick till Lule i oktober och invänta isläget Vi var runt å titta på renskiljning nere i svapavara gruvan mm Möcke vackert där uppe .Nu hängde jag inte med på tråden från början så de e la i Sundsvall nu Annars hade jag valt Norska sidan Grymt är bara förnamnet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 2 timmar sedan, skrev clion: Ha Ha Jag skulle föredra Jokkmokk med fina pälsar där Låg i lumpen på isbrytarn Tor 68 och vi gick till Lule i oktober och invänta isläget Vi var runt å titta på renskiljning nere i svapavara gruvan mm Möcke vackert där uppe .Nu hängde jag inte med på tråden från början så de e la i Sundsvall nu Annars hade jag valt Norska sidan Grymt är bara förnamnet Varför har dom det nere i gruvan ? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 Förutom Dalarna finns det inget att se norr om Stockholm, knappt inget söder om stan heller förutom Öland, Gotland och Skåne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 3, 2017 Dela Inlagd Augusti 3, 2017 F15 flygmuseum, passa på o boka en simulatortid i AJS37 också! Grym projektion typ kupol. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 4, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 4, 2017 Tipsen har kommit till användning, igår besöktes Arctic i Luleå och dom var nöjda! Idag har det varit F-21s flygmuseum i Luleå och sedan vankades det krubb ute på Bjuröklubb-fyren Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 4, 2017 Dela Inlagd Augusti 4, 2017 (ändrad) L64, borde inte du vara på Nya varvet nu? Jag undrar också stillsamt vad de där nudlarna kallades, inte Pad Thai väl??? Gissar på Pad siew, också gott! MVH Tommy Ändrades Augusti 4, 2017 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 4, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 4, 2017 5 minuter sedan, skrev Tommy: L64, borde inte du vara på Nya varvet nu? Jag undrar också stillsamt vad de där nudlarna kallades, inte Pad Thai väl??? Gissar på Pad siew, också gott! MVH Tommy 1: nä 2:vet ej, äter inte nudlar Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Augusti 4, 2017 Dela Inlagd Augusti 4, 2017 5 minuter sedan, skrev Tommy: L64, borde inte du vara på Nya varvet nu? Jag undrar också stillsamt vad de där nudlarna kallades, inte Pad Thai väl??? Gissar på Pad siew, också gott! MVH Tommy Nja... krossade jordnötter och citron... skulle nog tro att de kallar det Pad Thai. Kan ju presenteras på flera olika sätt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 4, 2017 Dela Inlagd Augusti 4, 2017 1 minut sedan, skrev samet: Nja... krossade jordnötter och citron... skulle nog tro att de kallar det Pad Thai. Kan ju presenteras på flera olika sätt... Serveras till många nudelrätter, gissade Pad siew för att det var broccoli i och det har jag aldrig sett i Pad Thai. Brukar vara ljusare än Pad Thai ock. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Augusti 4, 2017 Dela Inlagd Augusti 4, 2017 (ändrad) Den största sevärdheten måste väl ändå vara Stockholm med dess omgivning. Stockholm är väl en av de finaste städerna i världen. Dessutom har man Stockholms skärgård som också tillhör världens finaste. Ja norrland är också vackert men långa avstånd mellan sevärdheterna. Köra mil efter mil i en skog är ju inte det mest stimulerande! P.S: Jag var i Göteborg för första gången i förrgår/igår. Jag möttes av en brand i Mölndal och sen regn. Vi bodde i centrala Göteborg och gick och åkte runt i staden men blev inte imponerad av något annat än hamnen. Nä Göteborg gav inte något större intryck på oss efter denna korta visit. Kanske kan den göteborska skärgården lyfta mitt intryck av baksidan om jag/vi har möjlighet vid något annat tillfälle Ändrades Augusti 4, 2017 av Wanchai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu