M33 Inlagd Maj 5, 2017 Dela Inlagd Maj 5, 2017 Ja som titeln säger, lite blandade bilder från NYC. Hade inte med med kameran på kvällarna då jag tycker min Lumix är alldeles för klumpig. Var riktigt kass på att ta bilder denna resan och många av dem vet jag knappt själv varför jag har tagit så därför blir det väldigt sparsmakat med kommentarer till... Nåväl, här följer ett antal inlägg med ett gäng bilder. Den som inte vill se kan ignorera tråden Rangers spelade borta samma eftermiddag som jag anlände Så många följde matchen på barer både inomhus och utomhus Mot Times Sq Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Kroppmålade...inga skönheter Times sq är inget för de med torgskräck Mitt lilla hotell Eftersom jag normalt går upp tidigt och inte ställde om dygnet den korta tid jag var i NYC gav jag mig ut på promenad tidigt. En söndagsmorgon var det riktigt tomt ute Jag har någon fäbless för att ta bilder på byggnader så det kan nog komma ett par i denna tråden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Här har jag tagit mig in i Central Park Lugn period för en Zamboni driver Det var som sagt väldigt lite folk ute, de flesta var folk som var ute och sprang eller folk som rastade hundar Dessutom någon löptävling Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Lite lugnare på Times Sq på morgonen En enorm byggnad, posthuset tror jag Flat iron Kan vara Union Sq.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Som sagt, byggnader... En outlet som är stor och rörig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 5, 2017 Dela Inlagd Maj 5, 2017 30 minuter sedan, skrev M33: Jag har någon fäbless för att ta bilder på byggnader Sånt gillar vi!! manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Hudson river Fika? Såg detta även i Soho om jag inte minns fel Tog ju en sväng upp på "Top of the Rock" eftersom jag inte gjort det tidigare. Vädret var inte det bästa men tycker oavsett att det var rätt kass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 Utanför Central Park igen Vädret förändrades snabbt då jag tror att detta är någon timme efter bilderna från Top of the Rock, fast på upper west side Kan vara på väg mot Hell´s Kitchen Chipotle har en jävligt god burrito P-hus i NYC På High Lane Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 5, 2017 Dela Inlagd Maj 5, 2017 Tjusiga bilder, stort tack M33. Gillar särskilt det där lite ojämna huset där det stack ut "saker" lite överallt. USA stannade av i flera decennier med att bygga fräcka hus, alla byggdes i ME och Kina. USA, och i synnerhet NY, har verkligen kommit igång nu, kul att se. Har byggts massa nytt sen jag var där för 10 år sen. Har du sett programmet Million Dollar Listing NY som har en svensk mäklare med, Fredrik Eklund. Där får man se en del riktigt fräcka lägenheter, samt karaktärer. Det startade med MDL LA med fräcka hus, sen finns det MDL SF och MDL MIami också. Ett av mina favoritprogram. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 12 minuter sedan, skrev Bibben: Tjusiga bilder, stort tack M33. Gillar särskilt det där lite ojämna huset där det stack ut "saker" lite överallt. USA stannade av i flera decennier med att bygga fräcka hus, alla byggdes i ME och Kina. USA, och i synnerhet NY, har verkligen kommit igång nu, kul att se. Har byggts massa nytt sen jag var där för 10 år sen. Har du sett programmet Million Dollar Listing NY som har en svensk mäklare med, Fredrik Eklund. Där får man se en del riktigt fräcka lägenheter, samt karaktärer. Det startade med MDL LA med fräcka hus, sen finns det MDL SF och MDL MIami också. Ett av mina favoritprogram. Tack och visst har jag kollat på dessa program. En del riktigt fina hus / lägenheter har man sett där. När jag postade mitt senaste inlägg så valde Mpr att kuka ur så nu kommer de bilderna här istället.... sedan får jag nog gå på sängen för detta går riktigt långsamt Från High Lane High lane är trevligt att promenera på och sträcker sig från typ Hell´s Kitchen till Meat packing, men mycket turister på vissa sträckor och de går förbannat långsamt... The Standard Den gula entrén, ta första hissen på vänster sida efter receptionen. Tryck på våning 18 för rooftopbaren. Tyvärr bokad när jag var där och jag orkade inte ta mig tillbaka men rekar ett besök, om man får ett bord och vädret är bra är det riktigt trevligt. På Brooklyn bridge, och då måste man ju ta en massa bilder... Nu går jag på sängen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 5, 2017 Dela Inlagd Maj 5, 2017 2 minuter sedan, skrev M33: Hell´s Kitchen Såg du till Daredevil /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2017 2 minuter sedan, skrev Enis: Såg du till Daredevil /Enis Efter en snabb googling...nej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Maj 5, 2017 Dela Inlagd Maj 5, 2017 (ändrad) NewYork är ett ställe jag aldrig besökt(ännu) Min dotter pluggade i Boston 1 år och jag tog mig aldrig tid att ta mig dit pga jobbet, istället kom hon upp hit till Svalbard ett par snabbturer det året. Nu till hösten skall hon börja plugga i Paris 1år, men hon åker till Toronto och sommarjobbar(samma sommarjobb hon hade förra sommarn). Och nu missar jag inte chansen, jag kommer att vara ledig typ hela sommarn fram till Aug, så denna gång blir det av ps. om en vecka åker jag o min dotter ner till Frankrike och rekar lite, och sen har vi bokat helgen nere i Nice Ändrades Maj 5, 2017 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 (ändrad) Idag pluggar hon på universitetet i Karlstad och har nu fått chansen att byta ut sitt sista år(år4) Hon sökte 5st universitet, Paris var nr1 i hennes val, och hon fick det. Här en bild hösten 2016 när vi tog en shoppngweekend i Paris. Ändrades Maj 6, 2017 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 Travliga bilder från NYC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 Schyssta bilder Mackan, men vad hände med alla ölbilder? 😳 Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 Härliga bilder..... Jösses vad mycket som har förändrats på sjutton år...... Kände igen stället som hette Black Burger, där har jag varit fast det var en bar med skräcktema på den tiden..... Tolkar jag bilderna från Time square rätt att det inte är ngn biltrafik där numera? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2017 2 timmar sedan, skrev Sangwal: Schyssta bilder Mackan, men vad hände med alla ölbilder? 😳 Rock on! Är numera nykterist och hälsofreak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2017 12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Härliga bilder..... Jösses vad mycket som har förändrats på sjutton år...... Kände igen stället som hette Black Burger, där har jag varit fast det var en bar med skräcktema på den tiden..... Tolkar jag bilderna från Time square rätt att det inte är ngn biltrafik där numera? Tänkte aldrig på om det var avspärrat på gatorna eller inte, är ju folk överallt så det är inte så praktiskt att försöka köra där oavsett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 Tack för bilderna NYC är en trevlig stad och lätt att hitta runt. Du som var uppe så tidigt var du inte och trampade/fluktade i parken mycket sportiga brudar där //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2017 44 minuter sedan, skrev Broskan: Tack för bilderna NYC är en trevlig stad och lätt att hitta runt. Du som var uppe så tidigt var du inte och trampade/fluktade i parken mycket sportiga brudar där //Broskan Jodå jag var där en söndagmorgon och spanade, det var då det var löpartävling för kvinnor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 2 timmar sedan, skrev M33: Är numera nykterist och hälsofreak. Mellan ölen? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 Kvinnor som löper är inte fy skam “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2017 Lite mer från Brooklyn Bridge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2017 Här var det riktigt bra att sitta och sola en stund, Pier 17 tror jag det heter. Brooklyn på andra sidan älven.. En bra affär om man vill köpa en orange hoodie Kön till någon sample sale Washington sq Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu