musse74 Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 Någon här som nyligen lämnat in för svenskt medborgarskap och kan säga hur lång tid det tog? Vad gör man om det drar ut på tiden och man vill dra till Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 Man lånar tillbaka passet från Mig. När avgörande närmar sig får ni skicka in det igen. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiwife Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 2 timmar sedan, skrev musse74: Någon här som nyligen lämnat in för svenskt medborgarskap och kan säga hur lång tid det tog? Vad gör man om det drar ut på tiden och man vill dra till Thailand? Helt omöjligt att veta, kan ta en vecka eller ett år. Vill ni åka så beställer ni tillbaka passet, finns ett formulär på Migs. hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 Hej! 17-20 månader i normala fall just nu.Har väntat sedan Feb 2016. Med vänlig hälsning, Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 För dottern tog det fyra veckor. När hon sökte hade hon varit I Sverige I fem år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 7 timmar sedan, skrev godbit: Hej! 17-20 månader i normala fall just nu.Har väntat sedan Feb 2016. Med vänlig hälsning, Jan För medborgarskap? Knappast, du blandar nog ihop det med UT. För min fru tog det ca. fyra veckor för många år sen har jag för mig. För en kompis till oss i fjol så tog det tre veckor från ansökan tills medborgarskapet var klart. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musse74 Inlagd Maj 2, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2017 Jävlar vilken lång tid, men lika bra att lämna in det. Tack för alla svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Maj 2, 2017 Dela Inlagd Maj 2, 2017 9 timmar sedan, skrev frason: För medborgarskap? Knappast, du blandar nog ihop det med UT. För min fru tog det ca. fyra veckor för många år sen har jag för mig. För en kompis till oss i fjol så tog det tre veckor från ansökan tills medborgarskapet var klart. Hej Varför skulle jag blanda ihop det med UT? Fick besked att för de flesta ansökningar är det normal handläggningstid. Med vänlig hälsning, Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Maj 3, 2017 Dela Inlagd Maj 3, 2017 Så här står det på migrationsverkets hemsida. "Tid till beslut Ansökan om medborgarskap Migrationsverket behöver inte utreda ansökan: 1-6 månader. Migrationsverket måste utreda ansökan: 17-20 månader." https://www.migrationsverket.se/Kontakta-oss/Tid-till-beslut.html Palestine is not a country, it's a terrorist state. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musse74 Inlagd Maj 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2017 Lämnade in 5/5 och beslut fattat 10/5...=) Nu väntar vi bara på posten..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Maj 15, 2017 Dela Inlagd Maj 15, 2017 2 timmar sedan, skrev musse74: Lämnade in 5/5 och beslut fattat 10/5...=) Nu väntar vi bara på posten..... Precis, det går fort. Grattis. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 15, 2017 Dela Inlagd Maj 15, 2017 On Tue May 02 2017 at 08:14, skrev godbit: Hej! 17-20 månader i normala fall just nu.Har väntat sedan Feb 2016. Med vänlig hälsning, Jan Väntetiden är väldigt olika. Har bekanta som fick sina papper klara efter 6 veckor medan andra väntar nu i ett år. De som fick snabbt hade behandlats i Örebro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musse74 Inlagd Maj 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2017 Då var det klart, frugan fick svenskt medborgarskap. Detta var i norrköping, samma när vi sökte UT, då tog det 4 månader från det hon lämnade in papperna tills hon satte foten i sverige, också det var i norrköping. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 Tjena! Skickade in ansökan och passen för frugan och sonen med REK post till Norrköping den 14e juni. ( Efter att fått tummen ur arschlet). Idag 29e juni låg ett REK brev nere på ICA och nu är de Svennar. Godkända av Svenska Staten 26e juni på medborgarbeviset. Sedan är det ju PostNord som sköter postgången. Men jäklar vad snabbt det gick. Imponerande faktiskt. Med åtanke att det var midsommar förra veckan och semestertider. Nytt rekord??? Bokade precis ansökan om svenska pass för de nya Svennarna i Sollentun på nätet. Tid bokad 12e juli. Här går det undan. MVH Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 Vilket jävla sett av Migrationsverket.. Vi har lämnat in ansökan i januari 2017. Vi har fått till svar att det är 50000 som väntar. Vi önskar alla som har fått Svenskt medborgarskap en härlig tid tillsammans. //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 Min fru blev svensk medborgare för två veckor sedan. Efter att ha skickat in ansökan tog det bara 2-3 veckor innan allt var klart. Men hon har bott här med PUT i nästan 30 år och handläggningstiden är säkert väldigt beroende av omständigheterna. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desdemona Inlagd Augusti 31, 2017 Dela Inlagd Augusti 31, 2017 Tack för allt du har svar, verkligen användbart för mig hebeos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 31, 2017 Dela Inlagd Augusti 31, 2017 Tog 6 månader för oss 2009 Här firas alla nysvenskar av Uppsala kommun på slottet 6:e Juni 2009 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 5, 2017 Dela Inlagd Oktober 5, 2017 On 2017-07-01 at 21:43, skrev sunshine11281: Vilket jävla sett av Migrationsverket.. Vi har lämnat in ansökan i januari 2017. Vi har fått till svar att det är 50000 som väntar. Vi önskar alla som har fått Svenskt medborgarskap en härlig tid tillsammans. //Sunshine Hej vi väntar fortfarande.. Jag har tagit tillbaka passet för vi ska åka till Thailand. Men vi behöver inte skicka tillbaka passet igen sa dom. Den som lever får se när dom behagar att ta tag i vårar fall. //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 6, 2017 Dela Inlagd Oktober 6, 2017 Rochelle fick Svenskt medborgarskap 21/9 Det tog över ett år Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Oktober 6, 2017 Dela Inlagd Oktober 6, 2017 Tja, Februari 2016.Inte ett knyst.Med vänlig hälsning, Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Oktober 7, 2017 Dela Inlagd Oktober 7, 2017 Vilket jävla sett av Migrationsverket.. Vi har lämnat in ansökan i januari 2017. Vi har fått till svar att det är 50000 som väntar. Vi önskar alla som har fått Svenskt medborgarskap en härlig tid tillsammans. //Sunshine Frugan har knappa två år kvar tills hon kan få medborgarskap, kanske man skulle hiva in ansökan redan nu. [emoji1303] I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 9, 2017 Dela Inlagd Oktober 9, 2017 On 2017-10-06 at 03:14, skrev pigge01: Rochelle fick Svenskt medborgarskap 21/9 Det tog över ett år Grattis Pigge och Rochelle äntligen har ni kommit i mål. Vi väntar precis som ni har gjort länge länge... Men nu ger jag fan i hur lång tid det tar i får resa i Europa när Vi har det Svenska medborgarskapet. Då ska vi dra med bil till Kroatien osv. // Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 Just nu är handläggningstiden för svenskt medborgarskap 36 månader enligt MIG. Enligt lag kan man om man väntat mer än 6 månader på ett myndighetsbeslut begära att det skall avgöras inom 4 veckor. Det har en systerdotter till min fru nyligen gjort och fått avslag med motiveringen att dom inte hinner på så kort tid (4 veckor alltså)! Jag kunde även notera att beslutet inte ens var tagit av en människa utan genom s.k. "automatisk behandling". Någon som har erfarenhet av detta och hur man vinner ett överklagande av detta beslut från MIG. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Just nu är handläggningstiden för svenskt medborgarskap 36 månader enligt MIG. Enligt lag kan man om man väntat mer än 6 månader på ett myndighetsbeslut begära att det skall avgöras inom 4 veckor. Det har en systerdotter till min fru nyligen gjort och fått avslag med motiveringen att dom inte hinner på så kort tid (4 veckor alltså)! Jag kunde även notera att beslutet inte ens var tagit av en människa utan genom s.k. "automatisk behandling". Någon som har erfarenhet av detta och hur man vinner ett överklagande av detta beslut från MIG. När vi sökte detta så skickade jag in begäran om att avgöra ärende, men inte gick det snabbare för det. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu