scorpio63 Inlagd April 13, 2017 Dela Inlagd April 13, 2017 1 minut sedan, skrev Ban phutsa: Tack för tipset ang floorplanner, tur vi har olika smak annars hade husen blivit tråkiga Men jag uppskattar feedback oavsett om synen ej är samma på hur man skall bygga, rätt som det är får man ett tips man inte tänkt på Du har helt rätt. Och ska man bygga så ska man göra som man själv vill.. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 15, 2017 Dela Inlagd April 15, 2017 Om man har en lutande tomt, skulle det fungera att bygga ett souterränghus? Det borde bli svalare på undervåningen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpediem86 Inlagd April 20, 2017 Dela Inlagd April 20, 2017 Vad spännande! Jag vill också vara med att bygga ett eget hus och planera hur det ska bli någon gång i framtiden. Det kostar en del här i Sverige däremot så i dagsläget har jag inte råd riktigt. Får se vart man bor senare i livet : ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 @Ban phutsa !!!! Hur går det? Lägesuppdatering tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Maj 12, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2017 Går sakta men säkert framåt gubbarna jobbar på i värmen. 4 maj va en bra datum för första pelaren. Här är vi idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Maj 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 14, 2017 Seriösa gubbar iallafall ingen alkohol på arbetstid ett under att det går att jobba efter det skitväder som va igår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Maj 14, 2017 Dela Inlagd Maj 14, 2017 Bra tråd och spännande att följa byggen. Ska inom ett par år också bygga / låta bygga ett litet hus i Lop Buri där vi planerar att vara några månader om året framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Maj 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2017 Sakta men säkert framåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Maj 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2017 Chefen talar om hur ritningen funkar för byggmästaren Själv behövde jag en billig tjänstebil för att köra chefen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juni 1, 2017 Dela Inlagd Juni 1, 2017 Hemma igen nu @Ban phutsa Nu får du uppdatera oss om bygget! Hur långt kom ni? Håller budgeten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 1, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 1, 2017 Budgeten är på bana men bygget kom efter pga mycket regn. Kom en del sandgjord som baljorna skall fyllas med å paddas före singeln å grunden som kommer bli 15 cm tjock Fick bra förtroende av bygg herren så han kommer få fortsätta bygget när vi är hemma, vi har inhandlat klinkers till hela huset, kakel klinker å skiffer till båda badrummen även dusch handfat och toa stolar, spis fläkt diskho till köket står i tryggt förvar hemma hos morbror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 1, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 1, 2017 3 minuter sedan, skrev Ban phutsa: Budgeten är på bana men bygget kom efter pga mycket regn. Kom en del sandgjord som baljorna skall fyllas med å paddas före singeln å grunden som kommer bli 15 cm tjock Fick bra förtroende av bygg herren så han kommer få fortsätta bygget när vi är hemma, vi har inhandlat klinkers till hela huset, kakel klinker å skiffer till båda badrummen även dusch handfat och toa stolar, spis fläkt diskho till köket står i tryggt förvar hemma hos morbror. Kan tillägga att vi kommer ha kontakt så gott som dagligen via messenger, vi har givetvis suttit med bygg herren med ritningen och fört in vad allt skall vara, do home har gjort ritningar för badrummen efter vårat önskemål. Alla transaktioner kommer gå via morbrors fru som vi har 100% förtroende för, inga pengar om inte uppvisat kvitto, det bästa av allt gubbarna som bygger dricker inte när dom jobbar, men det hindrade inte mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 1, 2017 Dela Inlagd Juni 1, 2017 Trevlig tråd, har säkert stått någonstans, men vart är det? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 1, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 1, 2017 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Trevlig tråd, har säkert stått någonstans, men vart är det? Banputsa 5 minuter från Phimai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 2, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 2, 2017 Dom jobbar på mellan regnskurarna, skit att inte ha möjlighet att vara med, men desto skönare med eget hus när vi kommer ner i höst, tur man inte är typen som lider av för stort kontrollbehov Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juni 2, 2017 Dela Inlagd Juni 2, 2017 1 minut sedan, skrev Surin P3: Vi bygger ett litet gästhus nu... Få se hur det blir. Stolparna i högra hörnet ser ut att de vore satta på fyllan, gjut förfan inte hehehehehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 3, 2017 Dela Inlagd Juni 3, 2017 40 minuter sedan, skrev Cavemannen: Stolparna i högra hörnet ser ut att de vore satta på fyllan, gjut förfan inte hehehehehe I Thailand är det inte så noga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Parasollkillen Inlagd Juni 3, 2017 Dela Inlagd Juni 3, 2017 16 timmar sedan, skrev Ban phutsa: Dom jobbar på mellan regnskurarna, skit att inte ha möjlighet att vara med, men desto skönare med eget hus när vi kommer ner i höst, tur man inte är typen som lider av för stort kontrollbehov Trevlig tråd att följa, hoppas att du hänger i och uppdaterar lite kring ditt fina bygge. Tänker tillbaka på när jag var där du är idag.....inte helt enkelt men det gick bra till slut, det är lite mer än två år sedan... Lycka till med ditt bygge! /Parasollkillen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 3, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2017 13 minuter sedan, skrev Parasollkillen: Trevlig tråd att följa, hoppas att du hänger i och uppdaterar lite kring ditt fina bygge. Tänker tillbaka på när jag var där du är idag.....inte helt enkelt men det gick bra till slut, det är lite mer än två år sedan... Lycka till med ditt bygge! /Parasollkillen Tackar, som sagt är jag inte typen med stort kontrollbehov men hade varit kul å se det växa live, men har fullt förtroende för dom som bygger, vi va ju nere hela maj men kom inte så långt som förväntat pga väder men desto roligare när vi åker ner i höst då huset bör va färdigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 4, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2017 Uppmuntrande med llite bilder när man ligger i sjuksängen Å här är byggherren i egen hög person Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 9, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 9, 2017 Regn regn regn skall jag bygga hus fler ggr kommer jag bygga november-april och kanske slippa detta ösregn hela tiden Gammelmormors hus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 9, 2017 Dela Inlagd Juni 9, 2017 On 2017-06-02 at 19:23, skrev Ban phutsa: Dom jobbar på mellan regnskurarna, skit att inte ha möjlighet att vara med, men desto skönare med eget hus när vi kommer ner i höst, tur man inte är typen som lider av för stort kontrollbehov Vet du om de har kryssmätt formen så att du får korrekta vinklar i hörnen? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 9, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 9, 2017 19 minuter sedan, skrev UglyFarang: Vet du om de har kryssmätt formen så att du får korrekta vinklar i hörnen? Vet inte hur dom mäter ut hörnen så det blir korrekta vinklar, bara att jag i kontraktet skrivit in att vi inte acceptera snea väggar och hörn annat än 90 grader. Finns inget fulare när klinkern blir kilformad pga taskiga hörn å snea väggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 9, 2017 Dela Inlagd Juni 9, 2017 39 minuter sedan, skrev Ban phutsa: Vet inte hur dom mäter ut hörnen så det blir korrekta vinklar, bara att jag i kontraktet skrivit in att vi inte acceptera snea väggar och hörn annat än 90 grader. Finns inget fulare när klinkern blir kilformad pga taskiga hörn å snea väggar. Precis min tanke, som fd byggare så kan jag kräkas när jag ser sådant, även de nya golven på Välacentrum gör mej spyfärdig då det är så illa gjort att det inte ens kan vara lagt av lärlingar. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Juni 14, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2017 Fick lite bilder, med det vädret är jag orolig att dom inte hinner till årsskiftet Kan inte minnas att det regnat så mycket redan i maj-juni tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu