janne_h Inlagd Mars 8, 2017 Dela Inlagd Mars 8, 2017 så jävla bra, se till att kräket får betala advokatarvodet också, Det är väl normal rättslig praxis att den som förlorar får stå för rättegångskostnaderna. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Mars 8, 2017 Dela Inlagd Mars 8, 2017 (ändrad) Du har fått en advokat i min smak, Stefan. Jag tänkte också på det där med firman, kan nog ses som förskott på arv. En annan sak jag tänkte på var huset. Det är ju faktiskt dottern som bor där och hon är minderårig, går i skola i området, har sina kompisar där etc., så jag har svårt att tänka mig att hon skulle behöva flytta bara för att huset kan säljas till förmån av brodern. Hör med advokaten om det här, får dom bort det här bekymret med huset så blir situationen lite lättare i alla fall när man slipper oroa sig för tak över huvudet. Det är kallt ute så här års även i Tyskland. Ändrades Mars 8, 2017 av lauri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 Hedervärt Stefan, hoppas du följer upp i denna tråd, intressant och se hur det slutar. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 9, 2017 Dela Inlagd Mars 9, 2017 13 timmar sedan, skrev Stefan: Nu händer det minsann grejer! Här är svaret från den tyske advokaten: Hej Stefan, ursäkta att det tog sin tid att svara. Jag hade möten och terminer. Det gar faktiskt inte att göra ens barn arvlös. Barnet har da alltid rätt till en sa kallad Pflichtteil. Evt. skulle vi ocksa kunna försöka ga emot att han har skrivit över företaget till sonen. Det kan vara en sa kallad „Schenkung“, so man maste räka till arvet, om det nu skedde 10 ar innan döden. Det kallas Pflichtteilsergänzungsanspruch. Dottern kann ga till domstolen och begära allt detta. Jag hjälper gärna till. Vad är hon bosatt? Kan hon komma förbi sa att vi kann prata o mallt? Kostnaderna är 250,00 EUR tillkommande moms per timme. Jag skickar ett arvodet sa att du ser hur det ser ut. Gärna aterkom med mer information. Mit freundlichen Grüßen Dr. Annika Rabaa Rechtsanwältin RVR Rechtsanwälte Rechtsanwaltsgesellschaft mbH Augustenstr. 124 70197 Stuttgart Tel +49 711 16664-70 Fax +49 711 16664-44 a.rabaa@rvr.de www.rvr.de Registergericht AG Stuttgart HRB 734816, Stuttgart USt-ID: DE147527407 Gf.: RA Dr. Volker Rabaa Fantastiskt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu