Esspe Inlagd Februari 4, 2017 Dela Inlagd Februari 4, 2017 Jalamed är den godaste jag ätit i Thailand. En plattfisk som nog inte är så vanlig men god var den. Rökad makrill år inte dumt det heller om den är fin. Brukar köpa det till lunch på stranden. I Sverige sill med potatismos i skirat smör med lingon, mumma. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 Hej I byn äter vi ju mycket sötvattensfisk av olika slag, själv gillar jag dom lite fetare som catfish och ål bäst, men även många av vitfiskarna som fångas i det vilda är goda, både dom ifrån Mekongfloden och dom vi har ute på farmen. Är vi vid havet i Thailand gillar jag red snapper och grey snapper, tonfisk och bläckfisk förstås. I Sverige blir det mycket makrill, rödtunga, torsk, rödspätta och inte minst sandskädda som jag tycker är en lite underskattad fisk. Men vilken fisk som är godast kan jag inte säga, jag gillar dom flesta och är sugen på olika sorter vid olika tillfällen. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 Inlagd Makrill, Yellow Tale Fish, Pla Too, rökt Makrill och Lax, resten är hund och kattmat. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 Appropå fisk så var vi och fiskade i sommras och ingen fisk slängdes i tillbaka. Har därefter ätit både mört och braxen, fritterad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 friterad nors..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 (ändrad) Bra bakis fisk på knäckebröd. Ändrades Februari 5, 2017 av Stoneys Fel Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 5, 2017 Dela Inlagd Februari 5, 2017 (ändrad) I Thailand blir der alltid några okända i namnet till våran värstinggrill. I Sverige duger guldsparid och köpte 2 kilo senast. I brist på annat så köper vi makrill. Det är till tjejen det. Själv föredrar jag andra fiskar. Typ färsk stekt torsk som faller sönder av sig självt när man äter det. Rökt insjöfisk är mumma. Ändrades Februari 5, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andeet Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Nyfångad halstrad phlaa Nin eller phlaa Duk fullproppad med grönsaker. Maten smakar alltid bäst ute vid risfälten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Rökt Pla Nin i isaan och red snapper vid kusten smakar alltid bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Rökt lax. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 14, 2017 Dela Inlagd Mars 14, 2017 Vad är det här för fisk? är den god? Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 14, 2017 Dela Inlagd Mars 14, 2017 Pla Ra Som tam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andeet Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 On 2017-03-14 at 12:32, skrev Enis: Vad är det här för fisk? är den god? Enis ser ut som vår angelmört som frugan käkade upp. Gäddis fick följa med hem till katten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 19 minuter sedan, skrev Andeet: ser ut som vår angelmört som frugan käkade upp. Gäddis fick följa med hem till katten. firrebilderna från Thailand därav min undran slöseri... Gädda blir utmärkt Tod man pla Supergott Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andeet Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 6 minuter sedan, skrev Enis: firrebilderna från Thailand därav min undran slöseri... Gädda blir utmärkt Tod man pla Supergott Enis Jag känner igen firrarna sen många år tillbaka! Tyckte bara att det var komiskt att våra halvdöa mörtar slutade i magen hos frugan.Vi har torkat skivad gädda och stekt i olja, blir inga ben kvar i fiskarna! Gottgott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andeet Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 On 2017-03-14 at 12:32, skrev Enis: Vad är det här för fisk? är den god? Enis Phla dtaa plian tror frugan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 On 2017-03-19 at 05:21, skrev Andeet: Jag känner igen firrarna sen många år tillbaka! Tyckte bara att det var komiskt att våra halvdöa mörtar slutade i magen hos frugan.Vi har torkat skivad gädda och stekt i olja, blir inga ben kvar i fiskarna! Gottgott! Mört som steks eller röks är väldigt god! Växte upp med all sjöns fiskar på 50-60 talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 4 timmar sedan, skrev SanMakha: Mört som steks eller röks är väldigt god! Växte upp med all sjöns fiskar på 50-60 talet. Verkar som mörtis är lite underskattat! Alltså, inge mera SKATT på firren, tvärtom!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 Torsk tycker jag bäst om ,vem kan motstå en torskrygg med tillbehör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu