uptoyou Inlagd Januari 21, 2017 Dela Inlagd Januari 21, 2017 15 minuter sedan, skrev Atom: Jerker skriver också "Det är två vuxna människor behöver varandra, han kan leva billigt och inte ensam som pensionär har i issan hon får dryghet i sitt liv inget lyx liv." En sådär 50,000 Baht/månad lär väl även en brittisk fattigpensionär kunna få ut och för en medelålders, ensamstående, risfarmardotter utan utbildning och ambitioner är inte det fy skam. Det enda jag hittar som Jerker skriver är att det är tjejen som behöver en farang för att hon haft det tufft, inte att det är två vuxna som behöver varandra. Inget heller om att han kan leva billigt, bara att han vill bo i Isaan som pensionär. 50000 thb är ju bara gissning från din sida. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 21, 2017 Dela Inlagd Januari 21, 2017 16 minutes ago, uptoyou said: Det enda jag hittar som Jerker skriver är att det är tjejen som behöver en farang för att hon haft det tufft, inte att det är två vuxna som behöver varandra. Inget heller om att han kan leva billigt, bara att han vill bo i Isaan som pensionär. 50000 thb är ju bara gissning från din sida. On 2017-01-18 at 10:39 PM, Jerker said: Man ska inte se ner på det så mycket . Det är två vuxna människor behöver varandra, han kan leva billigt och inte ensam som pensionär har i issan hon får dryghet i sitt liv inget lyx liv. Nu kan du läsa det. Givetvis är 50,000 THB bara min gissning men skulle Bruce från Birmingham (också min gissning) bara få ut 40,000 THB per månad så är det ändå väldigt mycket mer än vad Noi (ännu en gissning) skulle kunna dra in på ett eget jobb eller via en thailändsk man så nog är det, åtminstone ekonomiskt sett, fortfarande en väldigt bra lösning för henne. Får Bruce komma till någon i månaden och dricka billig öl så kan det absolut vara en bra deal också för honom. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 21, 2017 Dela Inlagd Januari 21, 2017 8 minuter sedan, skrev Atom: Nu kan du läsa det. Givetvis är 50,000 THB bara min gissning men skulle Bruce från Birmingham (också min gissning) bara få ut 40,000 THB per månad så är det ändå väldigt mycket mer än vad Noi (ännu en gissning) skulle kunna dra in på ett eget jobb eller via en thailändsk man så nog är det, åtminstone ekonomiskt sett, fortfarande en väldigt bra lösning för henne. Får Bruce komma till någon i månaden och dricka billig öl så kan det absolut vara en bra deal också för honom. Jo, du har rätt i det du skriver, utom i en sak, ölen är faktiskt inte speciellt billig i Thailand. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 21, 2017 Dela Inlagd Januari 21, 2017 5 minuter sedan, skrev Atom: Nu kan du läsa det. Givetvis är 50,000 THB bara min gissning men skulle Bruce från Birmingham (också min gissning) bara få ut 40,000 THB per månad så är det ändå väldigt mycket mer än vad Noi (ännu en gissning) skulle kunna dra in på ett eget jobb eller via en thailändsk man så nog är det, åtminstone ekonomiskt sett, fortfarande en väldigt bra lösning för henne. Får Bruce komma till någon i månaden och dricka billig öl så kan det absolut vara en bra deal också för honom. Och kan han hålla sig ifrån ölen och ta en handtralla då och då så kan han och lilla Noi även åka in till stan nån gång då och då för en festmåltid och en present till barnen oxå.Låter som en bra lösning men.....villkoren är nog att ev. föräldrar ska åtnjuta farangens ekonomiska tillgångar oxå,+det som behöver göras med huset för att visa att här bor en farang så vi har råd En bil för transporter är nog oxå ett måste Efter mitt senaste besök i byn så har svärmor uppgraderat sina önskemål från en ny moppe till en bil(jag körde henne till Surin t.o.r.) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Januari 22, 2017 Dela Inlagd Januari 22, 2017 (ändrad) 16 timmar sedan, skrev Atom: Nu kan du läsa det. Givetvis är 50,000 THB bara min gissning men skulle Bruce från Birmingham (också min gissning) bara få ut 40,000 THB per månad så är det ändå väldigt mycket mer än vad Noi (ännu en gissning) skulle kunna dra in på ett eget jobb eller via en thailändsk man så nog är det, åtminstone ekonomiskt sett, fortfarande en väldigt bra lösning för henne. Får Bruce komma till någon i månaden och dricka billig öl så kan det absolut vara en bra deal också för honom. Hej I princip håller jag med dig i ditt resonemang, problemet är dock tyvärr ofta att "Bruce ifrån Birmingham" inte står ut med livet i byn, inte förstår språket, inte gillar maten, saknar falang kompisar och blir uttråkad, dom flesta utlänningar jag springer på verkar vilja leva "falangliv" och ha falangkompisar även i Thailand och då blir allt genast dyrare och mer komplicerat. Är man sen över 60 år så är det nog kört med att lära sig språket också. Mvh isan lover Ändrades Januari 22, 2017 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 22, 2017 Dela Inlagd Januari 22, 2017 (ändrad) 19 timmar sedan, skrev måne: Och kan han hålla sig ifrån ölen och ta en handtralla då och då så kan han och lilla Noi även åka in till stan nån gång då och då för en festmåltid och en present till barnen oxå.Låter som en bra lösning men.....villkoren är nog att ev. föräldrar ska åtnjuta farangens ekonomiska tillgångar oxå,+det som behöver göras med huset för att visa att här bor en farang så vi har råd En bil för transporter är nog oxå ett måste Efter mitt senaste besök i byn så har svärmor uppgraderat sina önskemål från en ny moppe till en bil(jag körde henne till Surin t.o.r.) Då är ju hela idén med "lilla Noi" poänglös. Bättre att han då bor för sig själv med hela sin inkomst för sig själv. Ändrades Januari 22, 2017 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 22, 2017 Dela Inlagd Januari 22, 2017 4 timmar sedan, skrev Nemo: Då är ju hela idén med "lilla Noi" poänglös. Bättre att han då bor för sig själv med hela sin inkomst för sig själv. Njae............De kan ju även städa, laga mat och gå och hämta öl “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd Januari 24, 2017 Dela Inlagd Januari 24, 2017 On 2017-01-18 at 21:34, skrev Jerker: Du tycker det OK? jag hade aldrig åkt till LOS om jag inte hade pengar på mitt konto. De hade jag gjort. Bara jag inte glömde påsen med kommatecken och punkter hemma så folk kan läsa vad jag skriver. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu