Jump to content

IGNORERAD

Kunskaper

Batting

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev svampen:

Tror inte att Jänkarna spelar i en egen division typ Engelsmännen hänger på Pubar med f/c ryssar på rysshotell osv!

Ingen av dessa målgrupper är intress thailänska språket och minst av allt Koreaner & Kineser!

Tror Jag?

Hej

Själv tror jag nog ändå att en rangordning skulle kunna se ut så här, minst populära Kineser, sen Ryssar och sen Amerikanare och Tyskar.

Skandinaverna har väl alltid varit ganska populära av någon anledning.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

• Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• stefan5300

19

• Batting

18

• Havet

14

• Tommy

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Då vore det jäkligt kul att spela TP med henne för mig som bara har 10,5 årig skola.

Thailändsk TP eller rättare sagt Asiatisk för på samma sätt som vi inte har så stor kunskap om den Asiatiska världen.

Så detaljstuderar de inte norden?

Annars så är väl kanske inte spel hennes mål med utbildningen, men vi brukar ha rätt trevliga diskussioner om det mesta

och de flest i vårt umgänge har långa utbildningar, inkl vår Thailändska släkt. Så vi har aldrig tråkigt och vi kommunicerar

mycket som sagt, hon är alltså ingen hushållerska som servar en slapp farang, utan en jämlik fru.

Så alla Thailändare är inte obildade människor man kan driva med, men alla Thailändare skall behandlas väl. Även om de inte har gott så länge i skola.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Thailändsk TP eller rättare sagt Asiatisk för på samma sätt som vi inte har så stor kunskap om den Asiatiska världen.

Annars så är väl kanske inte spel hennes mål med utbildningen, men vi brukar ha rätt trevliga diskussioner om det mesta

och de flest i vårt umgänge har långa utbildningar, inkl vår Thailändska släkt. Så vi har aldrig tråkigt och vi kommunicerar

mycket som sagt, hon är alltså ingen hushållerska som servar en slapp farang, utan en jämlik fru.

Så alla Thailändare är inte obildade människor man kan driva med, men alla Thailändare skall behandlas väl. Även om de inte har gott så länge i skola.

Alla ska behandlas väl all over World!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nä ett internationellt TP givetvis för med en 16-årig skola bör man väl ha en hyfsad allmänbildning, har heller ingen hushållerska även om det skulle vara skönt ibland och trivs alldeles utmärkt med livet och har inte speciellt tråkigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv tror jag nog ändå att en rangordning skulle kunna se ut så här, minst populära Kineser, sen Ryssar och sen Amerikanare och Tyskar.

Mvh isan lover

Ja det är ju Din uppfattning men jag tror inte att man ska dra en folkgrupp över samma sträng alla är vi ju olika var en vi kommerifrån ?

Sen handlar väl poppuralitet om Stang i Los eller?

Särskilt i Fiskebyn?

Har aldrig tänkt på detta och behöver inte tänka har aldrig ifrågasatt detta ämne pga Att Jag inte bryr mig alla har väl sin rätt att 

leva efter sitt eget välbiffande och själslig rätt var man är född på Jorden sen finns ju alternativ typ Moon?

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev svampen:

Ja det är ju Din uppfattning men jag tror inte att man ska dra en folkgrupp över samma sträng alla är vi ju olika var en vi kommerifrån ?

Sen handlar väl poppuralitet om Stang i Los eller?

Särskilt i Fiskebyn?

Har aldrig tänkt på detta och behöver inte tänka har aldrig ifrågasatt detta ämne pga Att Jag inte bryr mig alla har väl sin rätt att 

leva efter sitt eget välbiffande och själslig rätt var man är född på Jorden sen finns ju alternativ typ Moon?

Hej

Tycker mig nog ha upplevt en viss rangordning även i fiskebyn, men visst är det min egen subjektiva uppfattning att det är så.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Nä ett internationellt TP givetvis för med en 16-årig skola bör man väl ha en hyfsad allmänbildning, har heller ingen hushållerska även om det skulle vara skönt ibland och trivs alldeles utmärkt med livet och har inte speciellt tråkigt.

Hoppas du är lycklig i ditt förhållande, på samma sätt som jag är.

jo frun är "rätt" hyfsat allmänbildad.

Vi har nog lite olika intressen tror jag, du hittar nog nån annan du kan spela med.

Men jag gillar din "efter-7-bedrövelser-och-8-besvär" tråd.

Dela på andra sajter

Min syn på amerikanska invandrare här i Surin är att de är minst lika integrerade som andra nationaliteter, ofta har en högre utbildning och har jobbat med nåt som kräver hjärnaktivitet samt är rent generellt öppna för att integrera sig.

De är enligt mig inte alls så dumma som många i världen tror. Tvärtom faktiskt. 

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tycker mig nog ha upplevt en viss rangordning även i fiskebyn, men visst är det min egen subjektiva uppfattning att det är så.

Mvh isan lover

Ja vi alla har väl en Egen uppfattning om allt och tur är väl det!

By the Way uppskattar Din tråd med berättelser från verkliga livet med folk o fä ibyn!

Mvh Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

När jag skrev om kunskaper så tänkte jag nog inte på skolkunskaper. Själv lärde jag mig nog inte så mycket i skolan. Jag var ordblind, och hade annat att tänka på. Jag lärde mig nog bara det nödvändigaste för att ta mig vidare i livet. Resten har man ju lärt sig efteråt genom att delta i samhället, titta på tv och läsa tidningar. Hur är det med Thailändsk media, är den opartisk och informativ, eller klart selekterad?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Batting:

När jag skrev om kunskaper så tänkte jag nog inte på skolkunskaper. Själv lärde jag mig nog inte så mycket i skolan. Jag var ordblind, och hade annat att tänka på. Jag lärde mig nog bara det nödvändigaste för att ta mig vidare i livet. Resten har man ju lärt sig efteråt genom att delta i samhället, titta på tv och läsa tidningar. Hur är det med Thailändsk media, är den opartisk och informativ, eller klart selekterad?

En sak jag reagerar på varje gång jag är nere i Thailand är hur lite nyheterna handlar om utrikesnyheter. Det är väldigt mycket inrikesnyheter

Påverkar ju väldigt mycket befolkningens kunskap om omvärlden

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 timmar sedan, skrev Surin P3:

Min syn på amerikanska invandrare här i Surin är att de är minst lika integrerade som andra nationaliteter, ofta har en högre utbildning och har jobbat med nåt som kräver hjärnaktivitet samt är rent generellt öppna för att integrera sig.

Hej

Det finns naturligtvis både och bland alla nationaliteter, runt Udon Thani och i Nong Khai finns det ju en del Amerikanare som har anpassat sig väl, en del av dom blev kvar efter Vietnamkriget, fick barn och har barnbarn nu.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev Batting:

Hej

Enligt mig har den väl alltid varit lite styrd och just nu har väl pressen och annan media det svårare än någonsin tidigare med hård censur, hot om stängning om kritik framförs och en total styrning ifrån juntan.

Även militären tar en stor del av utrymmet i media liksom kungens frånfälle, detta har ju inte direkt förbättrat situationen.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Mvh isan lover

Garanterad förstaplats har kineser enligt vad folket i byn säger där vi har huset.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

Garanterad förstaplats har kineser enligt vad folket i byn säger där vi har huset.

De verkar ha fått för sig att det skulle vara charmigt hosta, harkla, rapa och spotta.
De är förvånansvärt högljudda, och beter sig ohyfsat.
När jag höjer min kamera i London och funderar på att fotografera något så stannar alla upp, eller går bakom min rygg. Alla utom just kinesiska turister.
Dom kan tvärs om obekymrat ställa sig och diskutera något mitt i mellan fotografen och själva fotoobjektet.

När jag var i Manila så var de hatade av de filippinare jag pratade med.
De ansågs just högljudda och ohyfsade, och då bör man ju betänka att filippiner själva inte direkt är några dygdemönster.

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎16 at 01:27, skrev amja:

Hehe, den ironin gick nog många förbi!

Mvh

Amja

Tror du?

:big_smile:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Nu behöver man iofs inte komma från fattiga förhållanden för att framstå som lite okunnig.
Jag var i London vid Första Maj en gång och tyckte det skulle bli kul att se demonstrationerna i en Europeisk storstad.
Jag gick till Trafalgar Square och ställde mig att vänta uppe vid The National Gallery.
Det var rätt så mycket folk som stod där och väntade på att demonstrationståget skulle anlända. 
Talarstolar med stora högtalaranläggningar och podium hade byggts upp.

När jag stod där och väntade, och tittade på folk och duvor så kom det fram en engelsk herre och såg lite undrande ut.
Han var klädd i tweed och såg ut att ha det gott ställt.
Han tittade på mig och frågade vad alla väntade på?
Jag förklarade att det var första Maj.
" Well and what?", sade han uppfordrande.
"Öhh, men det är ju demonstrationer, vi väntar på demonstrationståget", förklarade jag då lite förvånat.

Hade jag verkligen stött på en vuxen karl som aldrig hört talas om första majdemonstrationer?
Och det till råga på allt i London som jag trodde var något av arbetarrörelsens vagga.
Han kan ha varit i 70-års åldern och såg nu irriterad ut, "What is it they will demonstrate against?".
Tja mestadels orättvisor, men jag antar att man kan demonstrera mot vad man vill.
Då snäste han till att han i så fall skulle, "Demonstrate against the actual demonstration!".

Han vände på klacken och gick därifrån.
Jag tittade efter honom och undrade om han verkligen aldrig hade hört talas om Första Maj Demonstrationer?
Vad hade han levt i för en skyddad värld?

Någon dag senare så begav jag mig till Highate Cemetery för att få knäppa lite dramatiska bilder.
Det är en gammal kyrkogård som var bortglömd i 25 år.
Nu såg den verkligen spektakulär ut, med gotiska gravstenar överväxta av trädrötter och murgröna.
När jag gick där och fotograferade så råkade jag på en stor gravsten med en skulpterad byst högst upp.
Den såg bekant ut, och inskriptionen på stenen löd "Karl Marx".
Hum...man undrar ju vad han skulle ha tyckt om den Tweedklädde karln på Trafalgar Square.

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎01 at 17:53, skrev Tommy:

Lite som en del svenska turister alltså?

:big_smile: Tommy

Ja, så kan det nog vara på ett ungefär ibland.

Dela på andra sajter

Fråga era nära, släkten, bar brudar, osv. Om dom vet var. Fd  kungen gummi är född, tror inte många vet var. Vet ni utan Google? 

Pattaya

Dela på andra sajter

On 2017-02-02 at 01:25, skrev Surin P3:

Majoriteten av de amerikaner som är ute och reser brukar inte vara speciellt korkade, den kategorin brukar som väl är inte lämna sitt county........

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2017-01-16 at 08:49, skrev mrco:

Om du inte inser att svenskars allmänbildning och kunskaper om världen i stort är överlägset thailändares så lever du verkligen i en fantasivärld.

// mrco

Så länge det är svenskar som definierar vad som är viktigt att kunna och veta
kommer alla andra att vara dummare än oss.

mvh

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2017-02-06 at 02:18, skrev UglyFarang:

Majoriteten av de amerikaner som är ute och reser brukar inte vara speciellt korkade, den kategorin brukar som väl är inte lämna sitt county........

Hej

Så är det nog, ändå ses dom nog som Coca-Cola och hamburger beroende individer som har det lite svårt att resa omkring p.g.a att dom måste ha tillgång till sin egen typ av mat, även AC är väl nästan ett krav för dom flesta Amerikaner även vintertid i Thailand, sen har jag fått för mig att dom är väldigt misstänksamma, oroliga och lite rädda av sig, tycker t.ex inte om när dom inte förstår språket, dom verkar se alla som potentiella mördare eller rånare.

Ett av dom största problemen under Vietnamkriget var enligt en del att förse soldaterna med Cola och hamburgare överallt, det krävdes tydligen en enorm logistik för detta.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2017-02-06 at 04:02, skrev Moritz:

Så länge det är svenskar som definierar vad som är viktigt att kunna och veta
kommer alla andra att vara dummare än oss.

mvh

Hej

Kockrent, så är det naturligtvis, i varje land och världsdel krävs och uppskattas naturligtvis helt olika kunskaper.

Åker vi Svenskar utomlands ses vi nog som okunniga och dumma av många andra nationaliteter o.s.v.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Ett av dom största problemen under Vietnamkriget var enligt en del att förse soldaterna med Cola och hamburgare överallt, det krävdes tydligen en enorm logistik för detta.

Mvh isan lover

Sluta för fan att snacka, du vet inte ett skit om vare sig Vietnamkriget eller Amerikanare

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
50 minuter sedan, skrev Havet:

Sluta för fan att snacka, du vet inte ett skit om vare sig Vietnamkriget eller Amerikanare

Hej

Vad vet du om det?

Känner åtskilliga Amerikaner som var med i Vietnamkriget liksom Thailändare som stred på deras sida mot betalning.

Dessutom har jag tillbringat mycket tid i Amerika både privat och via jobbet, så jag anser mig ha en god inblick i detta.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...