Batting Inlagd Januari 16, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2017 1 minut sedan, skrev Broskan: Så nära är det nog inte va? Filippinarna har överlag mer kännedom om övriga världen. Kanske beroende av att nästan alla där har släktingar som jobbar abroad. //Broskan Nja ganska nära och sedan så hade hon ju varit där ett antal gånger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 16, 2017 Dela Inlagd Januari 16, 2017 55 minuter sedan, skrev Broskan: Så nära är det nog inte va? Filippinarna har överlag mer kännedom om övriga världen. Kanske beroende på att nästan alla där har släktingar som jobbar abroad. //Broskan När Thailändska har blivit ett världsspråk kanske det ändras. Utan engelskakunskaperna, hade nog inte heller Filippinarna så stor kunskap av övriga världen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 16, 2017 Dela Inlagd Januari 16, 2017 3 timmar sedan, skrev Batting: Nä det är det nog inte många som kan. Vad är din poäng? Min poäng borde du lista ut redan. Du själv vet inte så mycket om omvärlden så klanka inte på andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Januari 16, 2017 Dela Inlagd Januari 16, 2017 17 minuter sedan, skrev JJC: Min poäng borde du lista ut redan. Du själv vet inte så mycket om omvärlden så klanka inte på andra. Om du inte inser att svenskars allmänbildning och kunskaper om världen i stort är överlägset thailändares så lever du verkligen i en fantasivärld. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 16, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2017 Min poäng borde du lista ut redan. Du själv vet inte så mycket om omvärlden så klanka inte på andra. Men vad fan. Har du ingen läsförståelse? Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Januari 17, 2017 Dela Inlagd Januari 17, 2017 (ändrad) Tycker den här passar in här. //Broskan Ändrades Januari 17, 2017 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 17, 2017 Dela Inlagd Januari 17, 2017 Den samlade kunskapen på MPR räcker för minst 10 nobelpris samt några uppfinningar som trotsar diverse naturlagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 On 17/01/2017 at 13:23, skrev HuaHindinnge: Den samlade kunskapen på MPR räcker för minst 10 nobelpris samt några uppfinningar som trotsar diverse naturlagar. Kanske inte Nobelpris men jag tror våran samlade kunskap om Thailand innebär att vi kan i stort sett få fram info/fakta om i stort sett allt som rör Thailand inom 24 timmar. Inte så illa tycker jag / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 Allmän thaikunskap om falang: 1.Falang är en person med europeiskt utseende och kan då automatiskt flytande engelska. Vissa har sedan ett andraspråk vid sidan om typ franska eller svenska. Hur negrerna hamnade i usa eller och hur varför australiensarna ser europeiska ut är 2 mysterium. 2. Genom att titta på valutakurserna kan man se hur rika olika typer av falanger är. 3. Ahan falang eller falangmat består av pizza, spagetti, hamburgare och pommes, detta äter falangerna varje dag i sitt hemland, ris äter man bara i Thailand. 4.Anledningen till att falangerna är så långa beror på att de drack mycket mjölk som barn, därför trattar thailändarna i sina barn litervis med mjölk dagligen. 5. Rot Benz är från tyskland, det vet man, men det är också allt man vet om tyskland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 25 minuter sedan, skrev Herluf: Allmän thaikunskap om falang: 1.Falang är en person med europeiskt utseende och kan då automatiskt flytande engelska. Vissa har sedan ett andraspråk vid sidan om typ franska eller svenska. Hur negrerna hamnade i usa eller och hur varför australiensarna ser europeiska ut är 2 mysterium. 2. Genom att titta på valutakurserna kan man se hur rika olika typer av falanger är. 3. Ahan falang eller falangmat består av pizza, spagetti, hamburgare och pommes, detta äter falangerna varje dag i sitt hemland, ris äter man bara i Thailand. 4.Anledningen till att falangerna är så långa beror på att de drack mycket mjölk som barn, därför trattar thailändarna i sina barn litervis med mjölk dagligen. 5. Rot Benz är från tyskland, det vet man, men det är också allt man vet om tyskland. Tok gubbe du har bara ett rätt av fem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 8 timmar sedan, skrev Boa52: Tok gubbe du har bara ett rätt av fem Det är ett mer än vad du har Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Januari 27, 2017 Dela Inlagd Januari 27, 2017 On 2017-01-16 at 09:24, skrev stefan5300: Ja det borde ju thailändarna verkligen också fundera på emellanåt, bland annat med tanke på thailändskt världsspråk och nog är vi västerlänningar mer allmänbildade än thailändare. Och som Svennis sa efter att han fått sparken från Manchester City, det vore ju en fördel om klubbägaren förstod sig på fotboll, med syfte på Shinawatra Thaksin. Hej Här håller jag med dig, själv anser jag ex.vis att satsningarna på ökad nationalism i skolan är helt vansinnig, Thailändarna är ju redan nu ohälsosamt nationalistiska, att Thailändska kan bli ett ledande världsspråk kan man ju möjligen tro om man ser på TV, där pratar ju redan alla länders människor, politiker, seriefigurer och filmstjärnor redan Thailändska. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 28, 2017 Dela Inlagd Januari 28, 2017 Kom att tänka på thailändarnas okunskap nu när det är kallt, de har långbyxor, tröjor och jackor men inga strumpor eller mössor och fryser när det är 10-15 grader varmt. När jag jobbade på byggen förr så kunde det vara 15-20 grader kallt men inte frös jag om jag hade varma fötter och en mössa på huvudet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 28, 2017 Dela Inlagd Januari 28, 2017 17 timmar sedan, skrev Herluf: Allmän thaikunskap om falang: 1.Falang är en person med europeiskt utseende och kan då automatiskt flytande engelska. Vissa har sedan ett andraspråk vid sidan om typ franska eller svenska. Hur negrerna hamnade i usa eller och hur varför australiensarna ser europeiska ut är 2 mysterium. 2. Genom att titta på valutakurserna kan man se hur rika olika typer av falanger är. 3. Ahan falang eller falangmat består av pizza, spagetti, hamburgare och pommes, detta äter falangerna varje dag i sitt hemland, ris äter man bara i Thailand. 4.Anledningen till att falangerna är så långa beror på att de drack mycket mjölk som barn, därför trattar thailändarna i sina barn litervis med mjölk dagligen. 5. Rot Benz är från tyskland, det vet man, men det är också allt man vet om tyskland. 17 timmar sedan, skrev Boa52: Tok gubbe du har bara ett rätt av fem I mitt tycke har han 5 av 5 möjliga. Du borde kanske stanna mer än en månad i taget när du åker till Thailand, det tar ett tag att förstå sig på dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 28, 2017 Dela Inlagd Januari 28, 2017 35 minuter sedan, skrev stefan5300: Kom att tänka på thailändarnas okunskap nu när det är kallt, de har långbyxor, tröjor och jackor men inga strumpor eller mössor och fryser när det är 10-15 grader varmt. När jag jobbade på byggen förr så kunde det vara 15-20 grader kallt men inte frös jag om jag hade varma fötter och en mössa på huvudet. Fan, jag tycker det är svinkallt när det är 20 grader på morgnarna här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 28, 2017 Dela Inlagd Januari 28, 2017 9 minuter sedan, skrev Nemo: Fan, jag tycker det är svinkallt när det är 20 grader på morgnarna här. Då klär du dig fel, tycker det är rätt så bra temeratur förutom då jag ska hoppa i poolen för min simtur men jag har märkt att simning är jäkligt bra mot min diabetes så simma är ett måste. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 28, 2017 Dela Inlagd Januari 28, 2017 15 minuter sedan, skrev stefan5300: Då klär du dig fel, tycker det är rätt så bra temeratur förutom då jag ska hoppa i poolen för min simtur men jag har märkt att simning är jäkligt bra mot min diabetes så simma är ett måste. Jo, den är ju perfekt för morgonrundan. Men när man kommer hem och sitter still så är det jäkligt kallt. Det är klart man skulle kunna bylta på sig tjocka Helly Hansen typ av käder och tjocka yllesockor, men det känns ganska bökigt att hålla på med det. Vad jag menar är att kroppen har ju ställt om sig jämfört med när man bodde i Sverige. Vid 20 grader i Sverige kunde man ju sitta i shorts och linne och ta en kall. Det gör man inte frivilligt här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stugan5 Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 On 2017-01-28 at 02:32, skrev stefan5300: Då klär du dig fel, tycker det är rätt så bra temperatur förutom då jag ska hoppa i poolen för min simtur. Men jag har märkt att simning är jäkligt bra mot min diabetes, så simma är ett måste. Det är väl den fina motionen du får genom simning. Det är det bästa sättet att motionera på, var det läkare som sa till mig för många år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 On 2017-01-27 at 08:42, skrev Boa52: Tok gubbe du har bara ett rätt av fem Det är helt rätt att du är en fem femma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 On 2017-01-28 at 07:42, skrev stefan5300: Kom att tänka på thailändarnas okunskap nu när det är kallt, de har långbyxor, tröjor och jackor men inga strumpor eller mössor och fryser när det är 10-15 grader varmt. När jag jobbade på byggen förr så kunde det vara 15-20 grader kallt men inte frös jag om jag hade varma fötter och en mössa på huvudet. Fryser man om fötterna, fryser man om hela kroppen, sas det förr. Och det är rätt. Så thaiarna skulle nog dra på sig strumpor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 29, 2017 Dela Inlagd Januari 29, 2017 1 timme sedan, skrev möljis: Fryser man om fötterna, fryser man om hela kroppen, sas det förr. Och det är rätt. Så thaiarna skulle nog dra på sig strumpor. Frugan kör med dessa strumpor på morgonen. Hon fryser ändå. Men jag värmer henne gärna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 30, 2017 Dela Inlagd Januari 30, 2017 2 timmar sedan, skrev möljis: Fryser man om fötterna, fryser man om hela kroppen, sas det förr. Och det är rätt. Så thaiarna skulle nog dra på sig strumpor. Så är det och frugan har lyssnat på mig för en gångs skull. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 30, 2017 Dela Inlagd Januari 30, 2017 Får väl skriva om possitiv thailändsk kunskap också. Istället för att bygga stora växthus så knyter de ett "växthus" om varje frukt. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 30, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2017 Allmän thaikunskap om falang: 1.Falang är en person med europeiskt utseende och kan då automatiskt flytande engelska. Vissa har sedan ett andraspråk vid sidan om typ franska eller svenska. Hur negrerna hamnade i usa eller och hur varför australiensarna ser europeiska ut är 2 mysterium. 2. Genom att titta på valutakurserna kan man se hur rika olika typer av falanger är. 3. Ahan falang eller falangmat består av pizza, spagetti, hamburgare och pommes, detta äter falangerna varje dag i sitt hemland, ris äter man bara i Thailand. 4.Anledningen till att falangerna är så långa beror på att de drack mycket mjölk som barn, därför trattar thailändarna i sina barn litervis med mjölk dagligen. 5. Rot Benz är från tyskland, det vet man, men det är också allt man vet om tyskland. Lite kul det där. Det måste jag fråga min vän om. Kallar de även Australiensare för Faranger?I sådana fall måste de väl ändå funderat på hur det kan komma sig att de hamnat där de hamnat. [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Januari 30, 2017 Dela Inlagd Januari 30, 2017 (ändrad) 14 minutes ago, Batting said: Lite kul det där. Det måste jag fråga min vän om. Kallar de även Australiensare för Faranger? I sådana fall måste de väl ändå funderat på hur det kan komma sig att de hamnat där de hamnat. Skickat från min iPhone med Tapatalk För att göra det ännu mer komplicerat så ser ju väldigt många sydamerikaner europeiska ut, i brasilien till exempel finns stora populationer med ljusa personer. När deras ekonomi var på topp för ca 10 år sedan vimlade det av brasilianare i Bangkok, de kallades också för falang. Allt har ju med utseendet att göra. Nej, thailändarnas historia och geografikunskaper är överlag dåliga för att inte säga rudimentära. Försök dig på att förklara kolonialhistorien så ska du få se hur långt du (inte)kommer. Ändrades Januari 30, 2017 av Herluf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu