Jump to content

IGNORERAD

Kunskaper

Batting

Recommended Posts

Vi är nog alla på sätt och vis lite förblindade av oss själva. 
Jag kommer ihåg när jag i något sammanhang nämnde ABBA och dess musik för min Thailändska tjej, och hon frågade vad det var?
"What, you do not know ABBA?!
Sedan började jag fundera på hur mycket jag egentligen kände till om Thailändsk musik?
Hum, inte mycket...inget om jag ska vara ärlig.

Vid ett annat tillfälle så pratade vi lite om våra olika trosinriktningar.
Hon frågade vad vi trodde på i Sverige?
Jag förklarade att jag personligen inte var speciellt troende, "But Sweden is a Christian country and worship a God".
När hon frågade vad den guden hette så fick jag förklara att vi fantasifullt döpt den guden till just GUD.
Fast de flesta troende i Sverige tillber nog egentligen Jesus.

Den filuren hade hon aldrig hört talas om så jag fick förklara att han bl.a. var son till den där guden Gud.
Det kändes lite konstigt att prata med någon som aldrig hört talas om Jesus.
Jag vet ju iofs inte speciellt mycket om Buddha, men visst har jag hört talas om honom.
Jag tror att han var en profet, och att han numera tydligen är både stående, sittande, big, liggande och gyllene. 

Det är både intressant och utvecklande att diskutera med folk från andra kullturer. Fokus förflyttas, och man får andra perspektiv.  :39:

Dela på andra sajter

• Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• stefan5300

19

• Batting

18

• Havet

14

• Tommy

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tyvärr är gemene man i Thailand väldigt okunnig om omvälden. Betydligt mer än t.ex. svenskar.

Självklart finns det undantag, men den generella kunskapen bland Thailandare är mycket låg.

Det får skolsystemet tackas för. Många har bara gått 6 år i skolan. Då lär man sig bara det grundläggande. Där lär man sig tyvärr ytterst lite eller inget om resten av världen.

Thai, thaikultur/historia, matte, NO står på schemat och i väldigt varierande grad.

Vi skrattade igår åt tröjan med Hitler på. Jag frågade thaidamerna vid bordet om de visste vem de var? Nej, var svaret. När jag sa Hitler, ja, då var det två som hade hört talas om Hitler, men visste egentligen inte vad han gjort. From Germany? sa en av dem.

Mycket som vi tar för självklart att alla kan och vet, så är inte fallet i Thailand.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

Tyvärr är gemene man i Thailand väldigt okunnig om omvälden. Betydligt mer än t.ex. svenskar.

Självklart finns det undantag, men den generella kunskapen bland Thailandare är mycket låg.

Det får skolsystemet tackas för. Många har bara gått 6 år i skolan. Då lär man sig bara det grundläggande. Där lär man sig tyvärr ytterst lite eller inget om resten av världen.

Thai, thaikultur/historia, matte, NO står på schemat och i väldigt varierande grad.

Vi skrattade igår åt tröjan med Hitler på. Jag frågade thaidamerna vid bordet om de visste vem de var? Nej, var svaret. När jag sa Hitler, ja, då var det två som hade hört talas om Hitler, men visste egentligen inte vad han gjort. From Germany? sa en av dem.

Mycket som vi tar för självklart att alla kan och vet, så är inte fallet i Thailand.

Då verkar ju grundskolan befinna sig på en nivå som liknar det vi hade för Ca: 100 år sedan.
Är den gratis?

Jag var ute och åt med thaitjejen och två av hennes väninnor. 
Jag hade tagit en Tur-tuk från hotellet till salladsbaren vi åt på och dom frågade hur mycket jag hade betalat?
När jag sade 80 B så tittade de lite surt på mig och menade på att jag blivit lurad.

Dom menade att det var så pass nära så att jag hade kunnat gå.
Jag förklarade då att jag inte hittade och att jag nog inte tyckte att 80 B var så där jättemycket.
De som jobbade på hotellet hade f.ö. sagt att det var mycket lång sträcka, för lång att gå.

Då talade en av tjejerna om för mig vad hennes mamma hade i pension.
Om jag förstod rätt så hade hon tur som överhuvudtaget hade någon pension. Jag fick för mig att hon hade varit statligt anställd.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad hon fick i månaden, men jag har för mig att jag vid ett snabbt överslag konstaterade
att hon kanske skulle ha kunnat betala ungefär 8 sådana där Tur-tuk resor om hon nu prioriterade sådant och t.ex. inte åt något.

Resten av tiden i den staden så gick jag dit jag skulle. Det var inte längre än så till de platser jag skulle.

Dom tittade storögt på mig och undrade om det var sant att folk som inte jobbade i Sverige fick pengar av staten?
Jo det fick jag ju tillstå, och försökte hävda att de annars kanske skulle dö.
Vidare så undrade de om jag hade betalt medan jag var och hälsade på i deras land? "Yes I have Comp".

Man får ju lite andra perspektiv.
Det måste vara fruktansvärt lätt att hamna på obestånd i Thailand,
och då är det kanske inte så viktigt med kunskaper om andra länder.
Det finns väl givetvis välutbildat folk även i Thailand, men jag antar att det kostar?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Batting:

Då verkar ju grundskolan befinna sig på en nivå som liknar det vi hade för Ca: 100 år sedan.
Är den gratis?

Jag hade tagit en Tur-tuk från hotellet till salladsbaren vi åt på och dom frågade hur mycket jag hade betalat?
När jag sade 80 B så tittade de lite surt på mig och menade på att jag blivit lurad.

Jag förklarade då att jag inte hittade och att jag nog inte tyckte att 80 B var så där jättemycket.
De som jobbade på hotellet hade f.ö. sagt att det var mycket lång sträcka, för lång att gå.

Om jag förstod rätt så hade hon tur som överhuvudtaget hade någon pension. Jag fick för mig att hon hade varit statligt anställd.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad hon fick i månaden, men jag har för mig att jag vid ett snabbt överslag konstaterade
att hon kanske skulle ha kunnat betala ungefär 8 sådana där Tur-tuk resor om hon nu prioriterade sådant och t.ex. inte åt något.

Resten av tiden i den staden så gick jag dit jag skulle. Det var inte längre än så till de platser jag skulle.

Dom tittade storögt på mig och undrade om det var sant att folk som inte jobbade i Sverige fick pengar av staten?
Vidare så undrade de om jag hade betalt medan jag var och hälsade på i deras land? "Yes I have Comp".

Det finns väl givetvis välutbildat folk även i Thailand, men jag antar att det kostar?

Jag blir lite irriterad när jag sitter och hör hur en del västerlänningar skryter inför thailändare vad de tjänar . Och det verkar som om att de blir kollektivt och selektivt dementa , för att de glömmer bort att säga hur mycket som försvinner i skatt och hur mycket hyror och liknande kostar . Att det kanske inte blir så mycket kvar i slutet av månaden . Så det är bra att du är öppen och diskuterar sådan frågor så att båda sidor får mera kunskap . Det skulle nog bespara många konflikter och elände om de var ärliga ifrån början . 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Jag kommer ihåg när jag i något sammanhang nämnde ABBA och dess musik för min Thailändska tjej, och hon frågade vad det var?
Sedan började jag fundera på hur mycket jag egentligen kände till om Thailändsk musik?

Jag förklarade att jag personligen inte var speciellt troende, "But Sweden is a Christian country and worship a God".
När hon frågade vad den guden hette så fick jag förklara att vi fantasifullt döpt den guden till just GUD.

Den filuren hade hon aldrig hört talas om så jag fick förklara att han bl.a. var son till den där guden Gud.
Jag vet ju iofs inte speciellt mycket om Buddha, men visst har jag hört talas om honom.
Jag tror att han var en profet, och att han numera tydligen är både stående, sittande, big, liggande och gyllene. 

Det är både intressant och utvecklande att diskutera med folk från andra kullturer. Fokus förflyttas, och man får andra perspektiv.  :39:

Jahve heter han. 

Det finns många kristna i Thailand, Chiang Mai, Chiang Rai och väster om.

24 minuter sedan, skrev Batting:

Är den gratis?

Vad vet du om Angola eller Belize? 

Vad heter Första sekreterare i det Kinesiska kommunistisk partiet?

Vilket parti tillhör Putin?

Hur många rätt hade du på de frågor?  

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

Hur många ministrar finns i Sveriges regering?

(alltför många duger inte som svar)

Namn och titel.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Stämmer väldigt väl med min uppfattning om thailändares omvärldsuppfattning. 

Dock är jag imponerad av hur mycket som många män vet om engelsk och europeisk fotboll. Säger väl en hel del om hur mycket tid de tillbringar framför tv.

Thailand har förändrats sedan 80-talet när jag började besöka landet. Respekten för de äldre, gravida och handikappade var otroligt fin på den tiden.

En upplevelse som betytt mycket för min förståelse av Thailand har jag återgett tidigare här på MPR. På 80-talet åkte jag runt en hel del i landet. Jag hamnade i en liten by mitt i vishan på väg upp mot Sukhothai och senare CM. Vid ett litet bord utanför ett litet boningshus hade en familj en servering. En smal lerväg gick igenom byn och familjen hade tre träbord med vaxdukar som hade sett sina bästa dagar. De hade nog knappast sett en farang där tidigare. Under tiden jag satt och åt och drack så observerade jag hur de andra gästerna betedde sig. De flesta betalade 10 baht för maten utom jag och en gammal tant. Jag betalade 20 baht, den gamla tanten betalade 50 satang. 

Ute i byarna så tar de hand om sina äldre. De led knappast någon nöd även om de inte hade pengar på den tiden. Nu var det ju inte många som hade det bra ställt, det var överväldigande fattigt ute i byarna. På den tiden hade ingen någon pension som den nuvarande 600 baht pensionen. De gamla som hade ork gick och plockade/fångade frukter, grönsaker, småkryp och annat ätbart. Ofta kunde de byta åt sig andra saker genom eget arbete. Förutom detta hade de inte så stora fodringar, lite kläder, en plats på golvet att sova på. Det som var jobbigt var att ha pengar att gå till doktorn ochtandläkarn. Lite skillnad mot våra levnadsomkostnader.        

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Wangthong:

Stämmer väldigt väl med min uppfattning om thailändares omvärldsuppfattning. 

Dock är jag imponerad av hur mycket som många män vet om engelsk och europeisk fotboll. Säger väl en hel del om hur mycket tid de tillbringar framför tv.

Thailand har förändrats sedan 80-talet när jag började besöka landet. Respekten för de äldre, gravida och handikappade var otroligt fin på den tiden.

En upplevelse som betytt mycket för min förståelse av Thailand har jag återgett tidigare här på MPR. På 80-talet åkte jag runt en hel del i landet. Jag hamnade i en liten by mitt i vishan på väg upp mot Sukhothai och senare CM. Vid ett litet bord utanför ett litet boningshus hade en familj en servering. En smal lerväg gick igenom byn och familjen hade tre träbord med vaxdukar som hade sett sina bästa dagar. De hade nog knappast sett en farang där tidigare. Under tiden jag satt och åt och drack så observerade jag hur de andra gästerna betedde sig. De flesta betalade 10 baht för maten utom jag och en gammal tant. Jag betalade 20 baht, den gamla tanten betalade 50 satang. 

Ute i byarna så tar de hand om sina äldre. De led knappast någon nöd även om de inte hade pengar på den tiden. Nu var det ju inte många som hade det bra ställt, det var överväldigande fattigt ute i byarna. På den tiden hade ingen någon pension som den nuvarande 600 baht pensionen. De gamla som hade ork gick och plockade/fångade frukter, grönsaker, småkryp och annat ätbart. Ofta kunde de byta åt sig andra saker genom eget arbete. Förutom detta hade de inte så stora fodringar, lite kläder, en plats på golvet att sova på. Det som var jobbigt var att ha pengar att gå till doktorn ochtandläkarn. Lite skillnad mot våra levnadsomkostnader.        

Ja just det 600 bhat var det nog, men det gällde väl bara för de som varit anställda av staten va?
Nä det är nog ingen dröm att bli gammal som thailändare.
Dåligt med pengar å så de där trottoarkanterna. Har man sådana höga trottoarer p.g.a. översvämningarna?

Ja det där med läkarbesök är de också imponerade av. "Huh, you can go to a real doctor when you are sick?!"
Jag antar att de bara går till Apoteket och beskriver sina krämpor.
Det är iallafall vad jag gjort de två gånger jag råka bli sjuk där i Thailand.
Än så länge har det funkat, men de är väl ganska vana vid turistdiare' och liknande. :42: 

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Alarik:

Hur många ministrar finns i Sveriges regering?

(alltför många duger inte som svar)

Namn och titel.

Det är ju en ganska dum fråga. Du förstår väl att jag sitter vid en dator?
Men skit samma jag ska vara ärlig. Jag är absolut inte någon expert på Sverige jag heller,
men det var väl lite det mina inlägg gick ut på?
Vi är liksom lite förblindade av oss själva.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Batting:

Ja just det 600 bhat var det nog, men det gällde väl bara för de som varit anställda av staten va?
Dåligt med pengar å så de där trottoarkanterna. Har man sådana höga trottoarer p.g.a. översvämningarna?

Ja det där med läkarbesök är de också imponerade av. "Huh, you can go to a real doctor when you are sick?!"
Än så länge har det funkat, men de är väl ganska vana vid turistdiare' och liknande. :42: 

I Thailand, och många andra länder, hjälper den arbetsföra befolkningen den äldre generationen. Visst, det gäller inte alla i Thailand men är rätt vanligt. 

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev JJC:

Jahve heter han. 

Det finns många kristna i Thailand, Chiang Mai, Chiang Rai och väster om.

Vad vet du om Angola eller Belize? 

Vad heter Första sekreterare i det Kinesiska kommunistisk partiet?

Vilket parti tillhör Putin?

Hur många rätt hade du på de frågor?  

Här hemma hos Batting har det aldrig förekommit någon Jahve, Sebaut eller Jehoooova för den delen heller.
Inte ens när jag konfirmerade mig. Nä Gud heter nog just Gud för de flesta Svenskar, tror du inte?

Ja just det, det finns ju kristna även där, men då är det ju än mer konstigt att hon inte hört talas om Jesus.

Som sagt var. Vi är förblindade av oss själva. Även jag, så jag är absolut ingen expert på andra länder jag heller.

Dela på andra sajter

Kunnskap är mackt!

MVH:look_down:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Kunnskap är mackt!

Ja det är sant. Det är nog inte så lätt att styra ett folk som har kunskap om en det ena och en det andra.
I Thailand kommer nog mycket av "Kunskaperna" uppifrån.

Dela på andra sajter

Misskreditera ingen, absolut inte thaifolk.

För övrigt tror jag i folk gemen kan och vet det de behöver.

Vad har vi för nytta av kunskap som egentligen inte berör en?

Desto mer kunskap man får om hur Sverige styrs och om hur de styrande bär sig år, desto mer förbannad blir man.

Okunskap kan många gånger innebära att man lever lyckligare - är inte ett lyckligt liv viktigare än att veta kreti pleti om alt och alla.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Batting:

Det är ju en ganska dum fråga. Du förstår väl att jag sitter vid en dator?
Men skit samma jag ska vara ärlig. Jag är absolut inte någon expert på Sverige jag heller,
men det var väl lite det mina inlägg gick ut på?
Vi är liksom lite förblindade av oss själva.

Det var ett exempel Helge

Ja, i och för sig går det att googla fram mycket.

Men allt du får fram från nätet är inte korrekt.

Du måste vara källkritisk, kolla vem som lagt ut uppgifterna, när och varför.

Och hade inte tjejen du nämnde mobil och möjlighet att googla?

då hade hon snabbt och lätt, utan att behöva fråga dig, fått reda på att ABBA är en del av Orkla Foods.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Alarik:

Det var ett exempel Helge

Ja, i och för sig går det att googla fram mycket.

Men allt du får fram från nätet är inte korrekt.

Du måste vara källkritisk, kolla vem som lagt ut uppgifterna, när och varför.

Och hade inte tjejen du nämnde mobil och möjlighet att googla?

då hade hon snabbt och lätt, utan att behöva fråga dig, fått reda på att ABBA är en del av Orkla Foods.

Nåt norsk skit då alltså.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Här hemma hos Batting har det aldrig förekommit någon Jahve, Sebaut eller Jehoooova för den delen heller.
Inte ens när jag konfirmerade mig. Nä Gud heter nog just Gud för de flesta Svenskar, tror du inte?

Ja just det, det finns ju kristna även där, men då är det ju än mer konstigt att hon inte hört talas om Jesus.

Som sagt var. Vi är förblindade av oss själva. Även jag, så jag är absolut ingen expert på andra länder jag heller.

Din fråga inte var om han förekom utan vad han heter. Det viste inte du och klagar på andras kunskaper. 

Vad heter kungen av Brunei ? Det vet du inte heller utan att googla.

Jag tror inte att du skulle rada upp alla svenska ministrar utan att googla.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

600 Baht är för vanligt folk. De med statlig anställning har haft andra vilkor redan innan 600 baht reformen. Därför var det många som gärna tog ett jobb med kanske lite lägre lön där de kunde få ålderdomen bättre än andra. Nu var väl ändå inte de statliga jobben så dåligt betalda men det skillde nog ändå en hel del mot vad de hade i den privata sektorn. Fast vanliga arbetarlöner var helkassa.

Sedan sjukvårdsreformen infördes kostar det nästan inget att gå till en thaidoktor. Lite grann som här fast billigare. Det skiljer mycket på kvaliten på vården i Thailand. Oftast så är thailändarna nöjda om doktorn skriver ut mycket piller.

Thailand är ju mycket vid ett vägskäl, där kärnfamiljerna splittras på samma sätt som när Sverige gick från jordbrukssamhälle till industrisamhälle. Det är mycket svårare för barnen att ta hand om sina föräldrar när de flyttat från byn till staden. Frugan t.ex har en moster som förut bodde med sin man i en grannstad. De klarade sig när han var så frisk att han kunde jobba. När han dog hade hon inte råd att bo kvar i lägenheten. Hon flyttade till resten av släkten där vi har huset. Hon fick bo i ett mindre hus där hon kunde försörja sig på att sälja lite smågrejor. Men det blev svårare och svårare för henne att klara sig. 

Till slut fanns det ingen annan lösning än att hon fick flytta till sin son i Bangkok. Han är snart 40 år och bor med sin sambo i en etta. Båda jobbar och jag vet inte hur de ska lösa det när hon blir äldre och får det ännu svårare att klara det dagliga livet.

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Batting:

"What, you do not know ABBA?
!

Det går ju att jämföra världsartister som Abba med kvartsartister från Thailand som kanske inte varit utanför landets gränser mer än i grannländerna då, gör en jämförelse med Håkan Hellstrand i stället för han är väl världskänd i hela Sverige.

Jag vet ju varken åldern på dig eller din tjej men det finns säkert infödda svenskar i 20 års ålder som inte heller vet vilka Abba var, min fruga visste vilka de var men hon är 51 år,  fråga tjejen i stället om hon vet vilka Loxette är, de kanske passar mer med hennes ålder.

Off Topic.

En kompis satt på en bar i Olongapo på Filippinerna när jänkarna hade en flottbas där och diskuterade med några svenska kompisar hur general Custer från slaget vid Little Big Horn i USA stavade sitt namn, Custer eller Couster så de frågade en afroamerikan som gick förbi, svaret de fick var att i vilket basketbollag han spelade.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Kunnskap är mackt!

Hehe, den ironin gick nog många förbi!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 timmar sedan, skrev Batting:

Hej

Håller med om det du skriver, vi Svenskar har nog en liten övertro på vår betydelse, påverkan och kunskaper.

Det skadar nog inte att bli påmind om att Sverige inte är jordens medelpunkt ibland, allt kretsar ju inte runt oss, det finns mycket som vi västerlänningar inte känner till o.s.v.

Mvh Isan lover 

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med om det du skriver, vi Svenskar har nog en liten övertro på vår betydelse, påverkan och kunskaper.

Det skadar nog inte att bli påmind om att Sverige inte är jordens medelpunkt ibland, allt kretsar ju inte runt oss, det finns mycket som vi västerlänningar inte känner till o.s.v.

Mvh Isan lover 

Ja det borde ju thailändarna verkligen också fundera på emellanåt, bland annat med tanke på thailändskt världsspråk och nog är vi västerlänningar mer allmänbildade än thailändare.

Och som Svennis sa efter att han fått sparken från Manchester City, det vore ju en fördel om klubbägaren förstod sig på fotboll, med syfte på Shinawatra Thaksin.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev JJC:

Din fråga inte var om han förekom utan vad han heter. Det viste inte du och klagar på andras kunskaper. 

Vad heter kungen av Brunei ? Det vet du inte heller utan att googla.

Jag tror inte att du skulle rada upp alla svenska ministrar utan att googla.

Nä det är det nog inte många som kan. Vad är din poäng?

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det går ju att jämföra världsartister som Abba med kvartsartister från Thailand som kanske inte varit utanför landets gränser mer än i grannländerna då, gör en jämförelse med Håkan Hellstrand i stället för han är väl världskänd i hela Sverige.

Jag vet ju varken åldern på dig eller din tjej men det finns säkert infödda svenskar i 20 års ålder som inte heller vet vilka Abba var, min fruga visste vilka de var men hon är 51 år,  fråga tjejen i stället om hon vet vilka Loxette är, de kanske passar mer med hennes ålder.

Off Topic.

En kompis satt på en bar i Olongapo på Filippinerna när jänkarna hade en flottbas där och diskuterade med några svenska kompisar hur general Custer från slaget vid Little Big Horn i USA stavade sitt namn, Custer eller Couster så de frågade en afroamerikan som gick förbi, svaret de fick var att i vilket basketbollag han spelade.

På Filippinerna pratade jag med en filippinsk tjej som var mycket imponerad av Singapore. Hon pratade om hur välordnat allt var där så jag blev lite intresserad av vem som styrde landet.
Jag funderade på om de hade fria val, eller om man hade någon slags diktator som faktiskt var bra?
Hon hade ingen aning, och då var det ändå ett land i hennes närhet som hon tyckte om.

Jag tror helt enkelt inte alla där i Sydostasien är speciellt intresserade. Dom kan vara imponerade av saker och ting, men sedan kommer liksom livet i vägen. 

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Batting:

På Filippinerna pratade jag med en filippinsk tjej som var mycket imponerad av Singapore. Hon pratade om hur välordnat allt var där så jag blev lite intresserad av vem som styrde landet.
Jag funderade på om de hade fria val, eller om man hade någon slags diktator som faktiskt var bra?
Hon hade ingen aning, och då var det ändå ett land i hennes närhet som hon tyckte om.

Jag tror helt enkelt inte alla där i Sydostasien är speciellt intresserade. Dom kan vara imponerade av saker och ting, men sedan kommer liksom livet i vägen. 

Så nära är det nog inte va? Filippinarna har överlag mer kännedom om övriga världen.

Kanske beroende på att nästan alla där har släktingar som jobbar abroad. 

Capture.JPG

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...