UglyFarang Inlagd December 2, 2016 Dela Inlagd December 2, 2016 25 minuter sedan, skrev Soengsang: Gör han säkert, men resebolaget ligger i ett AB Det var resebolaget jag avsåg, de andra verksamheterna är inte intressanta. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd December 2, 2016 Dela Inlagd December 2, 2016 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Jo, kommer du in på flygbolagets sida och kan kolla sittplats etc så är det väl lugnt. Men Erawan hade också fungerat bra länge, nöjda kunder etc. Hursom så känns det tryggare att handla av ett AB. Varför då? I ett AB är ju ägarna inte personligen ansvariga om företaget går i konkurs. I ett enskilt bolag är ju ägaren personligt ansvarig dvs hen går dessutom i personlig konkurs om inte pengarna kan hostas upp! En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2016 Dela Inlagd December 2, 2016 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Folk är som sagt godtrogna, men det behöver inte betyda att de är dumma? Inte registrerat, vad menar du nu, vad jag har sett så har en enskild firma funnits? Du kan använda ordet godtrogna om du vill, tror nån att de kan tjäna 20 kr på en flygbilljet och desutom skriva här vilket bra pris dom fått så har dom fått en halleluja upplevelse. ägarna om det är thai med drar väl för en skuld på 50000 kr. Men att det finns så många som anlitar en sån firma fattar jag inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 5 timmar sedan, skrev Krafta: Varför då? I ett AB är ju ägarna inte personligen ansvariga om företaget går i konkurs. I ett enskilt bolag är ju ägaren personligt ansvarig dvs hen går dessutom i personlig konkurs om inte pengarna kan hostas upp! Ja, den dummaste företagsformen vid en konkurs är enskild firma, då åker alla ens tillgångar in i konkursboet som hus, fritidshus och bil mm. Ett AB är bättre vid planerad eller oplanerad konkurs. Personligen känns det inte tryggare att handla av enmansbolag med AB än en med enskild firma. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Gör man kk den här tiden på året när försäljningen borde vara på topp så luktar det väl blåsning lång väg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Gäller att konka vid "rätt" tillfälle. I min ungdom var det inte alls ovanligt att en driven (duktig) företagsledare hade både 2 och 3 konkurser bakom sig innan firman blev riktigt lönsam. Har Narongin också skrivit ut "egna" biljetter bör hon ha så hon klarar sig livet ut. Hon skaffade sig bara en egen fallskärm innan hoppet, så enkelt är det. Ganska vanligt bland företagsamma entreprenörer - eller politiker för den delen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Gör han säkert, men resebolaget ligger i ett ABGlömde säga att vid betalning till Siam Travel får jag omedelbart en e-ticket och mytrip via mail. Är inte orolig alls här. Sedan kan ju Siam Travel också gå i kk men det kan ju alla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 1 minut sedan, skrev Peolito: Glömde säga att vid betalning till Siam Travel får jag omedelbart en e-ticket och mytrip via mail. Är inte orolig alls här. Sedan kan ju Siam Travel också gå i kk men det kan ju alla. Ja, även Thaiair har det ju spekulerats om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 4500 kronor med tajjen i januari om man bokar online. kan butiker verkligen konkurra med dessa priser ?? Med vänlig hälsning37 kvar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 (ändrad) On 2016-12-02 at 17:46, skrev Esspe: Ja och det är säkert många resebyråer som är illa ute idag. Kan bara tänka mig att det kan vara på plats att handla via resebyrå om man känner sig lite osäker och vill ha guidad tur i något exotiskt land. Själv skulle jag aldrig göra det, själva sökandet/bokandet av flyg/hotel är ju halva nöjet (nästan) och dessutom alltid billigare. Jag betalde i veckan en 2 biljett med Thai via Jadetravel. Jag kan försäkra dig att det varken handlar om osäkerhet eller behov av någon guidad tur. Möjligen då av bekvämlighet. De senaste åren har jag oftast köpt via flygbolagets hemsida eller via någon "nätresebyrå" men denna gång passade det sig bättre med Jade. Dels ville vi flyga med genomgående biljett till Chiang mai men återresan från Bangkok. Går det att fixa det på bättre billigare och smidigare sätt än via en resebyrå? Finner det också svårt att hitta detaljerad info om bokningsklass osv när man söker resor via sökmotorer. Det är ju en viss skillnad i poäng på biljetterna som jag vill veta om jag jämföra pris. Stora fördelen med resebyrå är väl att man kan boka långt innan och kan sedan bestämma sig när man skall betala. Hittar man då något bättre alternativ, skippar man biljetten Ändrades December 4, 2016 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Ska man tro vad som står i aftontidningarna var det en väl planlagd kk. Lär vara en stor mängd pengar damen lagt undan. Pengar som kunder betalt för biljetter och boende redan våren 2016 har damen behållit själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Jag tror inte den var planlagd. Snarare så att när man börjar låna av kunderna så blir det lätt till slut ohållbart. Jämför Panaxia. Mycket pengar på kontot som du kan "låna" men för thai baserad resebyrå så ska ju det mesta lämnas tillbaks innan jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 5 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag tror inte den var planlagd. Snarare så att när man börjar låna av kunderna så blir det lätt till slut ohållbart. Jämför Panaxia. Mycket pengar på kontot som du kan "låna" men för thai baserad resebyrå så ska ju det mesta lämnas tillbaks innan jul. Erawan har väl funnits i väldigt många år. Har för mig jag köpte där för drygt 12 år sedan Tror nog den knäcktes till slut av att kunderna började sköta allt själva via internet istället för att gå till klassiska resebyråer Det är många resebyråer som gått i KK eller lagt ner de senaste åren Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
StefanJ Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 Erawan har ju planerat detta väl, när dom märkte att det inte håller längre. Det verkar som om alla som skulle ha åkt efter 1 dec.. har blivit blåsta. En stor del av deras kunder åker på vintern, typ efter 1 dec. 2 bekanta till mig bokade och betalade i Aug, utresa i slutet av Okt. Och det gick bra.. Erawan ville nog inte att Vinterkunderna skulle märka konkursen för tidigt. En annan bekant bokade och betalade också i Aug..utresa 20 dec ,,blev blåst Andra som bokade och betalade redan i våras, utresa i Dec blev även dom blåsta. Så visst fan handlar det om bedrägeri! Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24032980.ab Verkar vara planerat sedan länge som sagt, själv kollar jag alltid e-ticket samt betalar med kort för att få reseförsäkring mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 27 minuter sedan, skrev NilsGJ: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24032980.ab Verkar vara planerat sedan länge som sagt, själv kollar jag alltid e-ticket samt betalar med kort för att få reseförsäkring mm Har du hemförsäkring? Då behövs ingen reseförsäkring! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 49 minuter sedan, skrev audirs2: Har du hemförsäkring? Då behövs ingen reseförsäkring! Bättre villkor samt tex avbeställningsskydd ingår med kortet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 9 timmar sedan, skrev Mankan: Jag betalde i veckan en 2 biljett med Thai via Jadetravel. Jag kan försäkra dig att det varken handlar om osäkerhet eller behov av någon guidad tur. Möjligen då av bekvämlighet. De senaste åren har jag oftast köpt via flygbolagets hemsida eller via någon "nätresebyrå" men denna gång passade det sig bättre med Jade. Dels ville vi flyga med genomgående biljett till Chiang mai men återresan från Bangkok. Går det att fixa det på bättre billigare och smidigare sätt än via en resebyrå? Finner det också svårt att hitta detaljerad info om bokningsklass osv när man söker resor via sökmotorer. Det är ju en viss skillnad i poäng på biljetterna som jag vill veta om jag jämföra pris. Stora fördelen med resebyrå är väl att man kan boka långt innan och kan sedan bestämma sig när man skall betala. Hittar man då något bättre alternativ väljer skippar man biljetten Jo det kan kanske ha sina fördelar om det är lite mer "avancerade" biljetter. Blir ofta lite konstiga priser på sökmotorer när man söker på "Multiple-city". Bokningsklasserna gömmer dom medvetet på nätresebyråerna. Ringde senast idag för att försöka få fram klass på en biljett jag tänkte boka men fick svaret att det visste dom inte. Dom gick alltid bara på det billigaste priset hette det. Jag vet sedan tidigare att man oftast fick lägsta klassen med Thai dvs bara 25% bonus men om jag tolkar det rätt på Thais hemsida nu så får man ingen bonus alls med dom via nätresebyråer sedan 1/12. På Thais hemsida kan du inte se bokningsklassen men du kan iaf se hur mycket bonus du får. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 2 timmar sedan, skrev NilsGJ: Bättre villkor samt tex avbeställningsskydd ingår med kortet... Finns väl inga kort som har en reseförsäkring, värd att kallas reseförsäkring? /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 9 minuter sedan, skrev biker: Finns väl inga kort som har en reseförsäkring, värd att kallas reseförsäkring? /biker re:member t.ex. har flera bra försäkringar på deras kort, https://www.remember.se/kreditkort/more/forsakringar/ Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 6 minuter sedan, skrev frason: re:member t.ex. har flera bra försäkringar på deras kort, https://www.remember.se/kreditkort/more/forsakringar/ Det är ju toppen i så fall. När jag menar reseförsäkring så innefattar jag olycksfall, sjukvård, hemtransport mm. Det kan ju mycket väl handla om miljonbelopp. Men som sagt, det är ju jättebra om det finns kortbolag som täcker detta. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 5 timmar sedan, skrev evert 1: Ska man tro vad som står i aftontidningarna var det en väl planlagd kk. Lär vara en stor mängd pengar damen lagt undan. Pengar som kunder betalt för biljetter och boende redan våren 2016 har damen behållit själv. Vi har köpt en hel del av ET under ungefär en 10 års tid. Senaste två somrarna har vi köpt biljetter för fruns syskon/släktingar till bra priser. Hon fixade alltid bra deal och bevakade bästa möjliga biljetter för oss vid alla tillfällen. Självklart kan hon ha lurat folk, fast jag har svårt att tro att det ska vara kallt planerat. Tror istället att hon varit för optimistisk med att ordna upp det ekonomiska. Och hela tiden hamnat längre och längre efter. Dom är ju inga dumbommar hellre utan vet mycket väl vad som händer när de blir tagna för bedrägeri. Att de sedan lurat sig själv längre och längre ner i den ekonomiska skiten är en annan sak. De har förmodligen haft någon tro att det ska ordna upp sig. Det är ju så många numera som blir miljonärer på Lotto mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 3, 2016 Dela Inlagd December 3, 2016 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Erawan har väl funnits i väldigt många år. Har för mig jag köpte där för drygt 12 år sedan Tror nog den knäcktes till slut av att kunderna började sköta allt själva via internet istället för att gå till klassiska resebyråer Det är många resebyråer som gått i KK eller lagt ner de senaste åren men dom kan ju ha lånat ur sin egen kassa i 12 år och det har gått bra, men i år så höll det inte längre, förmodligen pga magrare marginaler. smällen kommer såklart innan jul då bulken av pax ska iväg. Panaxia hade ju till exempel inga problem med säsongs-variationer på det viset, men dom var ju tvungna att stadigt öka på tiden som dom hade pengarna hos sig för att få lånet att gå ihop. blir ju många sköna miljoner man kan låna räntefritt, och då vill man ju gärna låna lite till och lite till, tills det brakar ihop. en thai kan ju dessutom smita "hem" till Thailand och gå under jorden, lär knappast bli utlämnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erosiam Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag tror inte den var planlagd. Snarare så att när man börjar låna av kunderna så blir det lätt till slut ohållbart. Jämför Panaxia. Mycket pengar på kontot som du kan "låna" men för thai baserad resebyrå så ska ju det mesta lämnas tillbaks innan jul. Låna något utan att man har den ägarens tillåtelse är alltså helt ok. Det brukar dom flesta kalla stöld. PS. Jag har lånat din bil, har du tur får du tillbaka den efter trettondagshelgen om jag inte sålt den och dragit till Thailand DS. Ändrades December 4, 2016 av erosiam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 4, 2016 Dela Inlagd December 4, 2016 16 timmar sedan, skrev NilsGJ: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24032980.ab Verkar vara planerat sedan länge som sagt, själv kollar jag alltid e-ticket samt betalar med kort för att få reseförsäkring mm Med många kort ingår det en kompletterande reseförsäkring som alltså kräver en Hemförsäkring i grunden. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu