Jump to content

IGNORERAD

Försäljare ska bort från Thailands motorvägar

MPR Nyheter

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag kan ju dom allra flesta vägarna i vårt område ifrån motorväg till grusvägar bland fälten utantill så jag kollar aldrig ens på vare sig skyltarna eller någon karta.

Mvh isan lover

Så du värnar bara om vägarna i "ditt" område?Är det bara där det finns fattiga ,arbetslösa?

Måne

Dela på andra sajter

• Svar 393
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

32

• Soengsang

29

• Boa52

23

• leifen

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev måne:

Så du värnar bara om vägarna i "ditt" område?Är det bara där det finns fattiga ,arbetslösa?

Hej

Nej så väl är det inte, fattiga finns väl i större delen av Thailand, men jag har alltid en extra plats i mitt hjärta för landets två mest eftersatta och minst utvecklade områden med dom lägsta genomsnittliga inkomsterna i landet som är norr och nordost.

Mvh isan lovet

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Då låter det lite bättre, nästan all försäljning längs vägarna i vårt område blir ju kvar om det bara handlar om flerfiliga vägar, det finns det ju bara några i vårt område t.ex Udon Thani-Nong Khai och Nong Khai-Phonphisai.

Mvh isan lover

Kan upplysa dig då att Udon Thani - Nong KHai är väg nr 2 så den kommer definitivt drabbas

Den andra vägen är 3-siffrig men ändå ganska stor så den lär också påverkas av förbudet

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nej så väl är det inte, fattiga finns väl i större delen av Thailand, men jag har alltid en extra plats i mitt hjärta för landets två mest eftersatta och minst utvecklade områden med dom lägsta genomsnittliga inkomsterna i landet som är norr och nordost.

Mvh isan lovet

Och hur var det nu med inkomsten i söder?

Måne

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så vad är din kommentar om varför man inte kan jaga rattfylleri och hindra trafikfarliga säljare längs vägkanten utan måste välja en av dom ?

Men herregud TV, det fattar du väl att man inte kan jaga rattfyllon och dessutom pyssla med annan typ av verksamhet!!! Hur skulle det se ut?

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev turisten:

Men herregud TV, det fattar du väl att man inte kan jaga rattfyllon och dessutom pyssla med annan typ av verksamhet!!! Hur skulle det se ut?

Beror nog på att han som påstod detta inte klarar av att gå och tugga tuggummi samtidigt ! :-)

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tallviking:

Beror nog på att han som påstod detta inte klarar av att gå och tugga tuggummi samtidigt ! :-)

Nja, problemet är väl inte svårigheten att tugga tuggummi och gå samtidigt. Det stora problemet verkar vara att tänka och skriva inlägg samtidigt.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev turisten:

Nja, problemet är väl inte svårigheten att tugga tuggummi och gå samtidigt. Det stora problemet verkar vara att tänka och skriva inlägg samtidigt.

Same Same

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det märks att du är en före detta militär. Något eget tänkande besitter du inte överhuvudtaget. Du är så inskränkt och en paragrafryttare utan dess like. Har du nånsin haft en egen tanke om någonting överhuvudtaget? Det enda du gör är att googla och läsa dig till allt innantill. Du och Turisten spelar i samma liga. Det enda ni gör är att ifrågasätta.. sen har ni några halvfígurer som håller med om allt. 

Dock är det tragikomiskt att se vuxna människor utan nåt eget tänkade och som tror på allt på vad militären säger och gör.

Men det roar mig iaf. Så sluta inte!:mdr: 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Det märks att du är en före detta militär. Något eget tänkande besitter du inte överhuvudtaget. Du är så inskränkt och en paragrafryttare utan dess like. Har du nånsin haft en egen tanke om någonting överhuvudtaget? Det enda du gör är att googla och läsa dig till allt innantill. Du och Turisten spelar i samma liga. Det enda ni gör är att ifrågasätta.. sen har ni några halvfígurer som håller med om allt. 

Dock är det tragikomiskt att se vuxna människor utan nåt eget tänkade och som tror på allt på vad militären säger och gör.

Är det så du uttalar dig när du är road vill jag slippa höra dig irriterad eller värre

Svider din egen medicin ?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Är det så du uttalar dig när du är road vill jag slippa höra dig irriterad eller värre

Svider din egen medicin ?

Min egna medicin? Haha! Jadu, att jag skulle bli upprörd över dig och Turisten... tillåt mig att småle lite! Men blev det jobbigt med sanningen?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Min egna medicin? Haha! Jadu, att jag skulle bli upprörd över dig och Turisten... tillåt mig att småle lite! Men blev det jobbigt med sanningen?

Om dina svammel är din typ av "sanning" är det riktigt illa ställt

Men du, hej då, för nu åker du i spam-filtret för du lyckas aldrig bidra med något annat än otrevligheter

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Hm, vi har inget eget tänkande överhuvudtaget och det enda vi gör är att ifrågasätta?

Det gick nog lite fel när du skulle tänka till där, eller hur?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Men du, hej då, för nu åker du i spam-filtret för du lyckas aldrig bidra med något annat än otrevligheter

Nej! Snälla, skicka inte in mig i spamfiltret! Aja, så är det när man inte klara av att ta lite skit! Men att ge går bra! Sicken dramaqueen!! :mdr: 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev turisten:

Hm, vi har inget eget tänkande överhuvudtaget och det enda vi gör är att ifrågasätta?

Det gick nog lite fel när du skulle tänka till där, eller hur?

Sådär ja. Nu kom nästa militärkramaren. Fan, jag har inte tid nu... alla har inte förmånen att lägga all sin vakna tid på dygnet på ett forum och googla fakta hela dagarna en del har ett liv också. Jag återkommer! :mdr: 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Kommer bara skit från det tangentbordet så ignoreringsfunktionen kommer väl till pass.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Sådär ja. Nu kom nästa militärkramaren. Fan, jag har inte tid nu... alla har inte förmånen att lägga all sin vakna tid på dygnet på ett forum och googla fakta hela dagarna en del har ett liv också. Jag återkommer! :mdr: 

Ok, försök ta tillfället i akt att tänka till lite när du är borta från tangentbordet. Det verkar ju låsa sig för dig när du skriver. Passa gärna på att jobba på din ordförståelse också. "Eget tänkande" och "ifrågasätta" är ju t.ex termer som du kanske skulle må bra av att lära dig vad dom betyder. Vem vet, du kanske t.om kan använda dom någon gång i något inlägg utan att göra dig till åtlöje?

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

nu åker du i spam-filtret

Du får det nästan att låta som ett straff.  :rotfl:

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Boa52:

Berodde olyckorna på vägförsäljarna tror du, det är det trådern handlar, olyckor sker det vet vi

Egentligen inte. Tråden handlar om bortforsling av försäljare från vägrenen.

"Lagen säger att motorvägens gräns går sex meter från den faktiska vägen på vardera sida, och allmänheten är förbjuden att sätta upp stånd där."

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

Ok, försök ta tillfället i akt att tänka till lite när du är borta från tangentbordet. Det verkar ju låsa sig för dig när du skriver. Passa gärna på att jobba på din ordförståelse också. "Eget tänkande" och "ifrågasätta" är ju t.ex termer som du kanske skulle må bra av att lära dig vad dom betyder. Vem vet, du kanske t.om kan använda dom någon gång i något inlägg utan att göra dig till åtlöje?

Åtlöje? Din och TV och hamster-frans självinsikt är obefintlig! Ni tre är inget annat än fega mobbare som gjort det till sin livsuppgift att vara otrevliga och kalla IL för både det ena och andra i varenda inlägg. Varje inlägg han gör så kommenterar ni och så får ni lite karma så rycker det till i kuken och drevet är igång. När nån gör likadant med er tre mobbare, då blir man blockad, iaf av två av tomtarna snacka om typiska ynkliga mobbares beteende! Ge man sig in leken får man leken tåla undantag är dock fega ynkliga mobbare. Nej, innan du börjar kasta dig med ord som åtlöje bör du nog läsa dina egna inlägg först, då kanske även du ser vilket otrevligt rövhål du är.

Åtlöje, var det!

Så, kom igen nu och ge på så mycket du kan. Jag kan ta det, till skillnad från dina fega mobbarkompisar! :mdr:

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Åtlöje? Din och TV och hamster-frans självinsikt är obefintlig! Ni tre är inget annat än fega mobbare som gjort det till sin livsuppgift att vara otrevliga och kalla IL för både det ena och andra i varenda inlägg. Varje inlägg han gör så kommenterar ni och så får ni lite karma så rycker det till i kuken och drevet är igång. När nån gör likadant med er tre mobbare, då blir man blockad, iaf av två av tomtarna snacka om typiska ynkliga mobbares beteende! Ge man sig in leken får man leken tåla undantag är dock fega ynkliga mobbare. Nej, innan du börjar kasta dig med ord som åtlöje bör du nog läsa dina egna inlägg först, då kanske även du ser vilket otrevligt rövhål du är.

Åtlöje, var det!

Så, kom igen nu och ge på så mycket du kan. Jag kan ta det, till skillnad från dina fega mobbarkompisar! :mdr:

Hahaha har du levt på björnkorv under din "in absentia" från mpr :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev wUThai:

Nej! Snälla, skicka inte in mig i spamfiltret! Aja, så är det när man inte klara av att ta lite skit! Men att ge går bra! Sicken dramaqueen!! :mdr: 

Han har väl alla i sitt spamfilter snart, kanske har ett eget där han förvarar oss

Dela på andra sajter

Hahaha har du levt på björnkorv under din "in absentia" från mpr [emoji4] 

Haha! Nejdå, men jag har ett liv utanför MPR. Tycker det behövs liva upp detta döda forum lite! [emoji16]

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Haha! Nejdå, men jag har ett liv utanför MPR. Tycker det behövs liva upp detta döda forum lite! emoji16.png

Tycker du jobbar hårt på att döda det mycket.

Tråkigt i förorten?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...