Guest Knasen Inlagd Mars 17, 2009 Dela Inlagd Mars 17, 2009 Hej! Jag tänkte höra med er gamla Thailands-rävar om var man kan vaccinera sig mot Hepatit A och B i Thailand, samt vad det kostar? Har varit i Thailand ett flertal ggr, men har tyvärr inte tänkt på att fixa denna vaccination inför eller under dessa resor. Det är ju ganska dyrt att göra det i Sverige så jag tänkte att man kanske kunde spara in på reskassan och göra det på plats istället. Knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Mars 17, 2009 Dela Inlagd Mars 17, 2009 Hej! Jag vet inget om kostnaden i Thailand som du frågar om. Tänkte mer på att du är ju redan i smittozonen när du är där dvs oskyddad under en tid, om man följer de här re- kommendationerna. http://www.internetm...in.asp?page=130 [table] [tr] [td]KOMBINATIONSVACCIN FÖR HEPATIT A OCH B [/td][/tr] [tr] [td]För resenärer som kan behöva vaccin för både hepatit A och B, finns också ett kombinationsvaccin tillgängligt: För vuxna: Twinrix Vuxen För barn: Twinrix Paediatric Båda dessa vacciner ges enligt FASS i ett 3-doserat schema: 0, 1 och 6 månader. Pågående studier tycks emellertid visa att det kan gå lika bra med ett 2-doserat schema. [/td][/tr][/table] Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.