Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

Sag nar jag laste mitt eget inlagg att ordet "idi*t" censurerats automatiskt. Om jag far saga min mening sa ar detta bland det mest idi*tiska jag sett! Ska man inte pa ett diskussionsforum kunna anvanda helt vanliga svenska ord? Ordet "idi*t" ar, aven om det kan anvandas nedsattande om andra, varken ett konsord, en svordom, ett rasistiskt tillmale, utan ett ord som mycket val kan anvandas i seriosa texter.

Mitt forslag ar att omedelbart skippa den automatiska censuren, som narmast ar lojevackande, da det anda framgar vad som skrivits, och i stallet lata moderatorerna ta bort olampliga inlagg.

Om man absoult ska ha en automatisk censur, tycker jag i sa fall att den ska begransas till gentemot thaitjejer gravt nedsattande ord som exempelvis "thaihora", "thailuder", "Pattaya-fnask", LBFM etc. (bara ett litet test av hur effektiv censuren ar vad galler mer amnesspecifika fula ord, skrev t h a i l u d e r, t h a i h o r a,  P a t t a y a - f n a s k, L B F M).

Ar det inte aningen lustigt att ordet "idi*t" censureras, men ordet "thaihora" slapps igenom? :D

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Guest woien

Det bästa med forumet är innehållet.

Och att jag kunde ignorera Ban99arnes inlägg, och eventuellt andra alias som han kommer att skriva under.

Så får man hoppas att det kommer att hållas lite högre nivå på det hela, men det är ju inte säkert :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa vill att censuren ska bort - andra vill ha möjligheten att censurera användare helt... Vad ska vi göra???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vissa vill att censuren ska bort - andra vill ha möjligheten att censurera användare helt... Vad ska vi göra???

Jag tycker att vi censurerar alla som gnäller så ser det ut som att alla är nöjda och glada! :crazy::thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sag nar jag laste mitt eget inlagg att ordet "id**t" censurerats automatiskt. Om jag far saga min mening sa ar detta bland det mest id**tiska jag sett! Ska man inte pa ett diskussionsforum kunna anvanda helt vanliga svenska ord? Ordet "id**t" ar, aven om det kan anvandas nedsattande om andra, varken ett konsord, en svordom, ett rasistiskt tillmale, utan ett ord som mycket val kan anvandas i seriosa texter.

Mitt forslag ar att omedelbart skippa den automatiska censuren, som narmast ar lojevackande, da det anda framgar vad som skrivits, och i stallet lata moderatorerna ta bort olampliga inlagg.

Om man absoult ska ha en automatisk censur, tycker jag i sa fall att den ska begransas till gentemot thaitjejer gravt nedsattande ord som exempelvis "thaihora", "thaiglädjeflicka", "Pattaya-fnask", LBFM etc. (bara ett litet test av hur effektiv censuren ar vad galler mer amnesspecifika fula ord, skrev t h a i l u d e r, t h a i h o r a,  P a t t a y a - f n a s k, L B F M).

Ar det inte aningen lustigt att ordet "id**t" censureras, men ordet "thaihora" slapps igenom? :D

Mvh,

Kaj

Tackar för förslagen till fler ord på ordcensurlistan thaikaj. ;) Alla har ju inte kunnat förutses innan.  :)

Skämt åsido, ordcensuren är nog ingen stor grej för någon av oss på modsidan utan dom ord som finns där nu är nog snarare lite av en funktionstest och kul grej. Men vad gäller vissa väldigt grova och för tjejer förnedrande ord så känns det nog som att vi klarar oss utan dom även framledes. Du ger ju exempel på några som tydligen i olika kombinationer fortfarande går att skriva ut. Och det kommer väl antagligen att locka en del "ungdomar" i medlemsleden att försöka överlista censuren bara för att en stund få känna sig lite listiga och smarta. ;)

Sedan så tror jag faktiskt personligen att t ex idi*t med ett par ** i upplevs mildare av en drabbad än om ordet står där i klartext. Det även om det för dom flesta klart framgår vad det är för ord som ämnas.

Och om det klart framgår ändå så förstår jag inte hur någon kan reta sig på att det fattas ett io.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Vissa vill att censuren ska bort - andra vill ha möjligheten att censurera användare helt... Vad ska vi göra???

Går det att censurera bort inlägg från en viss användare helt och hållet?  :crazy:

Om ja - tycker jag att det ska finnas kvar.

Då slipper jag i alla fall att se ****censur**** inlägg hela tiden om han nu skulle dyka upp här.

Det drabbar ju ingen annan medlem utan är bara mitt eget val att jag inte vill se/läsa tramset, men kanske fortfarande vill läsa andra inlägg i den tråden.  8)

Angående att vissa vuxna ord censureras är skitsamma... vill man skriva h*ra så gör man det.

Kör hårt, mods. Ge mig chansen att ta bort ****censur**** och ****censur**** i framtiden.  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Hej!

Nu blev jag lite trött, hade skrivit ett "långt"  genomtänkt svar i en diskussion och när jag skulle posta det var jag plötsligt utloggad, det skall väl inte kunna hända på ett forum som detta.

Allt det jag skrev..borta, är det ngn limit på hur länge man kan vara inloggad eller?

Får väl kopiera texten hädanefter om man skriver lite längre innlägg.

Go natt  D.P

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Nu blev jag lite trött, hade skrivit ett "långt"  genomtänkt svar i en diskussion och när jag skulle posta det var jag plötsligt utloggad, det skall väl inte kunna hända på ett forum som detta.

Allt det jag skrev..borta, är det ngn limit på hur länge man kan vara inloggad eller?

Får väl kopiera texten hädanefter om man skriver lite längre innlägg.

Go natt  D.P

När du loggar in så väljer du hur länge du vill vara inloggad och mitt tips för att undvika det som hände dig är att välja alternativet "för alltid". Sedan kan man förstås klicka på logga ut när man så önskar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara bättre det här än msn , för jag har nog skrivit mer inlägg här än vad jag gjorde på msn  :thumbsup:   :idea2:

                mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Det måste vara bättre det här än msn , för jag har nog skrivit mer inlägg här än vad jag gjorde på msn  :thumbsup:   :idea2:

                mvh SWEDEMAN

Det tror jag också... att det blir fler inlägg.

Försökte till och med få BIGBOSS att skriva ett nyss... kanske, kanske sker det före årsskiftet.  ;D

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej DP,

Ack ja, hur surt det är när man skrivit ett långt inlägg och det bara försvinner...

Man får vara bra stark mentalt om man ska orka skriva samma igen!

Sedan flera år tillbaka gör jag ALLTID markera all text, kopiera och sedan skicka inlägget. Tror det närmar sig hundra gånger som denna procedur räddat mig nu. Tar max en sekund att göra, och jag gör det oavsett inläggets längd.

Och det behöver inte vara forumets fel att det skiter sig. Kan vara problem med din internetuppkoppling, bug i din webläsare etc.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest woien

kan meddela att forumet funkar jättebra med iphone också, för de som har tänkt köpa en sån. Skall försöka bifoga en bild också.

det gick inte så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska också köpa en iPhone 11 juli! För all del låst till Telia, men ändå!

Fast ojoj, varför fungerar det inte med bilder? Du måste lösa detta woien!

Apple fanboi Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker att vi censurerar alla som gnäller så ser det ut som att alla är nöjda och glada! :crazy::thumbsup:

Mvh Swippe

Dagens bästa. Det får min röst.. två gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker att vi censurerar alla som gnäller så ser det ut som att alla är nöjda och glada! :crazy::thumbsup:

Mvh Swippe

Hehe lika som ett annat känt thaiforum, funkade ju inte så bra för han...somnana

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Hehe lika som ett annat känt thaiforum, funkade ju inte så bra för han...somnana

;D ;D ;D

Men det medförde ju ett nytt, roligare och bättre forum...  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest woien

Quote

Jag ska också köpa en iPhone 11 juli! För all del låst till Telia, men ändå!

Fast ojoj, varför fungerar det inte med bilder? Du måste lösa detta woien!

Apple fanboi Herr Chang har talat.

Ända sättet (just nu med "gamla" iphone) att distribuera bilder är med email.

Det finns typ ingen tillgång till bilderna via en webläsare.

Men det kanske ändras..

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Aah just det, det har du rätt i woien.

Vi får väl hoppas på version 2.0 av iPhone OS.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Robban

Röstade på "Ser lovande ut..."

Å de e´just vad det gör oxå!

Framtiden utvisar hur de går...

Jag är positivt inställd än så länge. :thumbsup:

De där med att dela ut karma hit å dit förstår jag inte vitsen med, men överlåter det åt de som finner det roande.

Mvh Pattaya-Robban tebax på TT/MPR efter alla år.

Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest paw-76

Ja vad tycker ni idag drygt en månad senare än sista inlägget här .  Tycker själv att det börjar bli si sådär .

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörigt :D när man postar nåt så åker man ur tråden &

måste klicka sej in igen :crazy:

Om man nu hittar tråden igen :52:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Betyder detta att "Reines prostitutionstråd" kommer att gå förlorad för framtidens etnologer? Betänk ert ansvar mot framtida generationer!  : :)

Ja, hittar inte då den inte finns någon sökfunktion på MSN, kan någon vara snäll att länka denna tråd man hört nämnas så många gånger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...