Tallviking Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Jiipee: "...dess att kornprinsen ..." En rolig miss. Thailand har ju fortfarande Drottningen Sirikit. Om nu äldsta dottern Siridon skulle bli nästa Drottning vad skulle hända med mammans tittel isf? Thailand kan väl inte ha regerande kvinnligt statsöverhuvud. En så länge är endast men tillåtna enligt konstitutionen? Komplicerat fråga. Thailands successionsordning ändrades 1974 så även kvinnor kan bli regenter Drottningen blir "Drottningmoder" eller "Kungamoder" om något av barnen tar över efter sin far på samma sätt som i UK Ändrades Oktober 17, 2016 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 9 timmar sedan, skrev Kenneth4618: http://www.thailandshistoria.se/artiklar/49/4/kungligheter-ovriga-personer-kuriosa/kungafamiljen-i-Thailand/sirindhorns-historia "Därför kallas hon ofta också för kronprinsessa." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 On 2016-10-15 at 14:09, skrev Kenneth4618: Jo man hyllade det svenska kungahuset förr med att ha bilder på dom i utedasset Redan då så var kungahuset en riktig skitsak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 Frugan just nu på Ambassaden och skriver i kondoleans boken sitt namn och mitt! Verkar va en strid ström av thai dit sa hon! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 Hum, nu skrev tjejen jag känner i Thailand att hon tvingats köpa svarta kläder som han ska bära det närmsta året. Först trodde jag att det bara gällde hennes arbetsplats, en icke! Hon hade tydligen varit ute på stan och känt sig väldigt udda då hon ännu inte hunnit köpa sina svarta kläder. Alla gick i svarta kläder. Det kan nog bli jobbigt för en del som inte har det så gott ställt. Nya kläder är nog en stor kostnad för vissa. Jag frågade henne om jag också skulle vara tvungen att klä mig i svart? Hon var inte riktigt säker. Det kunde ju tänka sig att jag inte behövde det eftersom jag var Farang, men hon var inte säker. Hur ligger det till, vad är det som gäller. Nu ska jag hälsa på henne först om två månader så då kan ju allt kanske lugnat ner sig lite, men det vore bra att veta vad som gäller. Det är liksom inte min kung som dött. Tjabo lever ju fortfarande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 Jävla tjat, men om vissa av er känner sig oroliga för sina inlägg, isf. låt mods veta det. Be om radering. I länken nedan finns mail address som kunde missbrukas. http://m.bangkokpost.com/business/news/1112901/nbtc-gets-tough-on-insult-sites Mods, vakna! Börja städa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 11 timmar sedan, skrev Batting: Hum, nu skrev tjejen jag känner i Thailand att hon tvingats köpa svarta kläder som han ska bära det närmsta året. Först trodde jag att det bara gällde hennes arbetsplats, en icke! Hon hade tydligen varit ute på stan och känt sig väldigt udda då hon ännu inte hunnit köpa sina svarta kläder. Alla gick i svarta kläder. Det kan nog bli jobbigt för en del som inte har det så gott ställt. Nya kläder är nog en stor kostnad för vissa. Jag frågade henne om jag också skulle vara tvungen att klä mig i svart? Hon var inte riktigt säker. Det kunde ju tänka sig att jag inte behövde det eftersom jag var Farang, men hon var inte säker. Hur ligger det till, vad är det som gäller. Nu ska jag hälsa på henne först om två månader så då kan ju allt kanske lugnat ner sig lite, men det vore bra att veta vad som gäller. Det är liksom inte min kung som dött. Tjabo lever ju fortfarande. Personligen tycker jag inte det är så mycket begärt att visa lite respekt för Thailändarna när det sörjer sin älskade kungs bortgång. Jag köpte en svart t-shirt på tesco för 179baht några veckor innan kungen gick bort. Samma t-shirt kostar idag 350 baht, givetvis skor sig försäljare på den rådande situationen vilket är ganska fult men ändå förståeligt. Skulle även vilja pålysa att det är betydligt högre procent andel svartklädda i städerna jämfört med byarna. Tror det har lite att göra med ekonomiska faktorer såsom att man kanske inte äger så många svarta plagg och att man är lite mer hushållsam med de klädesplagg man har när man tex skall ut och arbeta i fält och skog. Det är också ett faktum att det inte är lika "noga" med att vara korrekt här sinsemellan byborna där jag befinner mig, det är lite mer burdust i snacket och uppträdandet här. Svärföräldrarna bär svart och även min fru då dem har väldigt stor respekt för kungen, själv bär även jag svart då det inte är så mycket begärt för mig att stötta dem som upplever sorg i min närhet. Alkohol har jag inte reflekterat så värst mycket över då jag inte konsumerar så stora mängder, jag drack 2 flaskor Leo till maten häromdagen tillsammans med min svart kläde svåger vilket ansågs acceptabelt, det kanske inte är läge att rigga upp förstärkarna och hyra in dansare, men det tror jag nog de flesta förstår. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 On 2016-10-15 at 13:24, skrev Boa52: //En tråd blev stängd där jag skrev...... Det var min tråd. För detta kommer jag ha sorg. Nu skall jag enbart starta trådar om älgar, viktnedgång, telefoner och Facebookinsamlingar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 38 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Det var min tråd. För detta kommer jag ha sorg. Nu skall jag enbart starta trådar om älgar, viktnedgång, telefoner och Facebookinsamlingar! Och så får du skaffa dig en thai fru som oss alla andra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 (ändrad) 14 timmar sedan, skrev Batting: Hum, nu skrev tjejen jag känner i Thailand att hon tvingats köpa svarta kläder som han ska bära det närmsta året. Först trodde jag att det bara gällde hennes arbetsplats, en icke! Hon hade tydligen varit ute på stan och känt sig väldigt udda då hon ännu inte hunnit köpa sina svarta kläder. Alla gick i svarta kläder. Det kan nog bli jobbigt för en del som inte har det så gott ställt. Nya kläder är nog en stor kostnad för vissa. Jag frågade henne om jag också skulle vara tvungen att klä mig i svart? Hon var inte riktigt säker. Det kunde ju tänka sig att jag inte behövde det eftersom jag var Farang, men hon var inte säker. Hur ligger det till, vad är det som gäller. Nu ska jag hälsa på henne först om två månader så då kan ju allt kanske lugnat ner sig lite, men det vore bra att veta vad som gäller. Jag har köpt på mig svarta kläder för att visa respekt för Kungens död, reser till Thailand 10/11 Mvh. Ändrades Oktober 18, 2016 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 (ändrad) Kikat lite på thaifolk i jomtien och det är inte många som bär helsvart. Det är inte ens så jag skulle lägga märke till det om jag inte tänkte på det. Dom kanske har svart på sig annars åxå. 7/11 har släppt på ölen igen så nu är allt tillbaka till det normala (fanns öl att köpa 50m bort på marknaden i alla fall så torrt var det inte). Jag trodde faktiskt att bortgången skulle påverka livet i Thailand mer än det jag märker av i alla fall. Barer eller discon är jag inte på så det spelar ingen roll alls för mig, men jag tror jag skulle uppskatta om man kan föra en konversation i en bar. Så att det skall vara lågmäld musik är inte alls fel. Det kan dom fortsätta med i flera år om dom vill. Hörde knappt vad jag tänkte när jag var på New york som ligger dörr i dörr med insomnia senast jag var ner. Lite trist för Ragson dock, påtvingad semester. Men en tur till SC kanske livar upp honom lite. Ändrades Oktober 18, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 Nu har det börjats med en light version till att köpa nya kläder som ju fått tredubblat pris på många stället. Denna lilla svarta sak att sätta på sin tröja. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 30 minuter sedan, skrev leifen: Nu har det börjats med en light version till att köpa nya kläder som ju fått tredubblat pris på många stället. Denna lilla svarta sak att sätta på sin tröja. Låter riktigt vettigt Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 37 minuter sedan, skrev leifen: Nu har det börjats med en light version till att köpa nya kläder som ju fått tredubblat pris på många stället. Denna lilla svarta sak att sätta på sin tröja. Igår så gick dom runt på stan i Korat å delade ut dessa /matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 10 timmar sedan, skrev ronoh: Personligen tycker jag inte det är så mycket begärt att visa lite respekt för Thailändarna när det sörjer sin älskade kungs bortgång. Jag köpte en svart t-shirt på tesco för 179baht några veckor innan kungen gick bort. Samma t-shirt kostar idag 350 baht, givetvis skor sig försäljare på den rådande situationen vilket är ganska fult men ändå förståeligt. Skulle även vilja pålysa att det är betydligt högre procent andel svartklädda i städerna jämfört med byarna. Tror det har lite att göra med ekonomiska faktorer såsom att man kanske inte äger så många svarta plagg och att man är lite mer hushållsam med de klädesplagg man har när man tex skall ut och arbeta i fält och skog. Det är också ett faktum att det inte är lika "noga" med att vara korrekt här sinsemellan byborna där jag befinner mig, det är lite mer burdust i snacket och uppträdandet här. Svärföräldrarna bär svart och även min fru då dem har väldigt stor respekt för kungen, själv bär även jag svart då det inte är så mycket begärt för mig att stötta dem som upplever sorg i min närhet. Alkohol har jag inte reflekterat så värst mycket över då jag inte konsumerar så stora mängder, jag drack 2 flaskor Leo till maten häromdagen tillsammans med min svart kläde svåger vilket ansågs acceptabelt, det kanske inte är läge att rigga upp förstärkarna och hyra in dansare, men det tror jag nog de flesta förstår. Visst kan jag ta på mig en svart tröja, men att kräva att hela befolkningen ska gå svartklädda i ett helt år... Jo det är mycket begärt. Det är inte bara mycket begärt - Det är totalitärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 22 minuter sedan, skrev Batting: Visst kan jag ta på mig en svart tröja, men att kräva att hela befolkningen ska gå svartklädda i ett helt år... Jo det är mycket begärt. Det är inte bara mycket begärt - Det är totalitärt. Det är ett tyg som är färgat svart. Thats it, o inget annat. Likadant med flaggor som man ska respektera sååå mycket. Undra om dom ska byta film om kungen när man går på bio nu???? Man kan få folk att göra vad man vill. En lögn är ingen lögn om folk tror på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 Hej Lite mer om den uppskjutna kröningen av prinsen. http://www.newmandala.org/whats-going-Thailand/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+(New+Mandala) Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 On 2016-10-17 at 18:07, skrev Batting: Hum, nu skrev tjejen jag känner i Thailand att hon tvingats köpa svarta kläder som han ska bära det närmsta året. Först trodde jag att det bara gällde hennes arbetsplats, en icke! Hon hade tydligen varit ute på stan och känt sig väldigt udda då hon ännu inte hunnit köpa sina svarta kläder. Alla gick i svarta kläder.Det kan nog bli jobbigt för en del som inte har det så gott ställt. Nya kläder är nog en stor kostnad för vissa. Jag frågade henne om jag också skulle vara tvungen att klä mig i svart? Hon var inte riktigt säker. Det kunde ju tänka sig att jag inte behövde det eftersom jag var Farang, men hon var inte säker. Hur ligger det till, vad är det som gäller. Nu ska jag hälsa på henne först om två månader så då kan ju allt kanske lugnat ner sig lite, men det vore bra att veta vad som gäller. Det är liksom inte min kung som dött. Tjabo lever ju fortfarande. http://www.bangkokpost.com/news/general/1112588/free-black-mourning-shirts-for-8m-low-income-people "Free black mourning shirts for 8m low-income people" State-run banks will distribute free black shirts to about 8 million people who have registered as low income earners so they can wear black throughout the year of mourning for the late King, finance permanent secretary Somchai Sujjapongse said on Monday. Mr Somchai said the T-shirts would cost about 50 baht each to make, and about 400 million baht was being allocated by the banks for the project. This was in line with the government's policy to help low-income people. "Although the government has said it is not necessary for all people to wear black, the Finance Ministry is of the opinion that it would be good if the low-income people can wear black to mourn for the late King," Mr Somchai added. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 Vet inte om det finns en länk till denna redan. Men det kan nog vara bra att inte skriva om kungen. http://www.nationmultimedia.com/news/national/30297925 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 3 timmar sedan, skrev Isan Lover: Hej Lite mer om den uppskjutna kröningen av prinsen. http://www.newmandala.org/whats-going-Thailand/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+(New+Mandala) Mvh isan lover Intressant! Hoppas det blir något vettigt av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 hej, citat från BP om att JUNTAN söker efter personer utomlands för LM-brott. . Bangkok – Thailand’s Justice Ministry is drafting a letter to be sent to Foreign Embassies and Diplomats based in Thailand, asking for their countries assistance in repatriating those insulting the Thai monarchy to face court. Thai Justice Minister General Paiboon Koomchaya told local media, the list of the lese-majesty perpetrators is an old list and that he has asked the relevant agencies to track down the suspects in which countries are currently residing. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 9 timmar sedan, skrev Batting: Visst kan jag ta på mig en svart tröja, men att kräva att hela befolkningen ska gå svartklädda i ett helt år... Jo det är mycket begärt. Det är inte bara mycket begärt - Det är totalitärt. Perioden för att bära någon form av svart är 30 dagar(Inget krav, många thailändare som inte bär svart) Tror inte att dem räknar med att faranger ska gå i svart, tycker som sagt inte det är så mycket begärt att bära svart för egen del, ser man det ur ett annat perspektiv som en stackars knegare som inte har råd att betala räkningarna och inte äger ett svart klädesplagg och måste pynta 250 baht för en ner dammad t-shirt vid ett gatustånd så tycker jag det är mycket begärt och det tror jag många har förståelse för. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 2 timmar sedan, skrev haan: hej, citat från BP om att JUNTAN söker efter personer utomlands för LM-brott. . Bangkok – Thailand’s Justice Ministry is drafting a letter to be sent to Foreign Embassies and Diplomats based in Thailand, asking for their countries assistance in repatriating those insulting the Thai monarchy to face court. Thai Justice Minister General Paiboon Koomchaya told local media, the list of the lese-majesty perpetrators is an old list and that he has asked the relevant agencies to track down the suspects in which countries are currently residing. mvh Jag tror många officiella "tävlar" om att sörja mest och bäst nu. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 Nu verkar det bara vara "minimum 15 dagar" av sorg som prinsen skall ha innan han skall krönas till kung http://www.bangkokpost.com/news/general/1113341/prayut-at-least-15-days-mourning-before-royal-succession Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 Börjar tunna ut i lagret nu . Idag blir det denna trotjänare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu