Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Atom: Jag skriver mycket tydligt att det stora flertalet thailändare sörjer i olika utsträckning och det har jag all respekt för. Har du inte förmåga att läsa och förstå en såpass tydlig och enkelt skriven text, jag förenklade den särskilt för dig, så kan jag inte hjälpa dig mer. Dina så kallade enkla texter är nog bara för dej själv. Du är inte så duktig som du tror. Läs min fråga från början och läs vad gossarna skrev. Va vaken för en gång skull och gå inte in i en tråd som du inte läst hela Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Helvete att jag ska åka och jobba nu när Boa verkar vara rejält formtoppad... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 1 minut sedan, skrev Raggmunken: Helvete att jag ska åka och jobba nu när Boa verkar vara rejält formtoppad... Jag har tatt fram öl & Tilltugg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 3 minuter sedan, skrev Raggmunken: Helvete att jag ska åka och jobba nu när Boa verkar vara rejält formtoppad... Jag lider med dej, dra in dj mycket pengar när du jobbar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 9 minuter sedan, skrev Boa52: Dina så kallade enkla texter är nog bara för dej själv. Du är inte så duktig som du tror. Läs min fråga från början och läs vad gossarna skrev. Va vaken för en gång skull och gå inte in i en tråd som du inte läst hela Stå på dig, det är aldrig för sent. Nyss fick Bob Dylan Nobels Litteraturpris, tidigare Arafat och Obama Fredspriset. Plötsligt händer det bara Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 1 minut sedan, skrev leifen: Stå på dig, det är aldrig för sent. Nyss fick Bob Dylan Nobels Litteraturpris, tidigare Arafat och Obama Fredspriset. Plötsligt händer det bara Leif, du komer att få bassängpriset, de du, en chang blir det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: Leif, du komer att få bassängpriset, de du, en chang blir det Då firar vi tillsammans när du får nya jobbet som svensklärare......... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev leifen: Då firar vi tillsammans när du får nya jobbet som svensklärare......... Tar ju en stund, men vi får träna lite med changen innan. Det löser sej nog tillslut. Först ska du gå en kurs i läsförståelse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 3 minuter sedan, skrev Boa52: läsförståelse Hahah har du lärt dig ett nytt ord? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Vila i frid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: Tar ju en stund, men vi får träna lite med changen innan. Det löser sej nog tillslut. Först ska du gå en kurs i läsförståelse Är det inte enklare du skriver så man/vi förstår??? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Precis nyss, skrev burrabus: Vila i frid Har Boa somnat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Verkar vara ett par dagar torrlagt till på 7/11 i alla fall. Jag tror man kan mäta respekten till den före detta regenten när en butikskedja stänger ner delar av försäljningen. Märker inte så mycket annars faktiskt, men nog tror jag det finns i tankarna hos dom flesta Thai att regenten gått bort. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Hahah har du lärt dig ett nytt ord? Jepp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Precis nyss, skrev Boa52: Jepp Jobba lite på innebörden av det också är du snäll. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Verkar vara ett par dagar torrlagt till på 7/11 i alla fall. Jag tror man kan mäta respekten till den före detta regenten när en butikskedja stänger ner delar av försäljningen. Märker inte så mycket annars faktiskt, men nog tror jag det finns i tankarna hos dom flesta Thai att regenten gått bort. Dock verkar dock respekten att klä sig någorlunda väl i sorgetider ha sina brister, Många klär i svart, grått eller vitt som traditionen är, men lika många verkar inte bry sig alls och ser ut som en regnbåge i färger. Ändrades Oktober 15, 2016 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Vad jag menade från början som jag inte fick medhåll om var att alla i Thailand kommer att sörja Kungen, han var den störste för alla thaiare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 8 minuter sedan, skrev leifen: Dock verkar dock respekten att klä sig någorlunda väl i sorgetider ha sina brister, Många klär i svart eller vitt som traditionen är, men lika många verkar inte bry sig alls och ser ut som en regnbåge i färger. Jo, det reagerade jag åxå på. Att faranger gör det är kanske inte så konstigt. Men att även thai inte kör med svart är lite märkligt. I alla fall en svart armbindel eller nåt skulle jag antagit vara passande. Men jag är ju i syndens näste Pattaya/jomtien så det kanske är att förvänta sig lite respektlöshet här. Och nej, jag har inte testat nån bar för att kolla läget där. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: Vad jag menade från början som jag inte fick medhåll om var att alla i Thailand kommer att sörja Kungen, han var den störste för alla thaiare Tror att alla har samma uppfattning om detta med att sörja sin kung, alla sörjer mycket eller något mindre. Du får nog acceptera att vissa thai ansett sin kung som borta en mycket lång tid och är väl förberedd på denna bortgång. Inte alla är i chock utan många är mer balanserad i sin sorg. Det jag har sett i mina omgivningar är att utlänningarna respekterar detta bättre än thai när det gäller klädval. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Thailand är Thailand men alla hade Kungen som den bästa och ni som bor eller har träffat Thai människor vet att dom inte eller pratar sanning var enda gång. Men Kungen var störst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 11 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Jo, det reagerade jag åxå på. Att faranger gör det är kanske inte så konstigt. Men att även thai inte kör med svart är lite märkligt. I alla fall en svart armbindel eller nåt skulle jag antagit vara passande. Men jag är ju i syndens näste Pattaya/jomtien så det kanske är att förvänta sig lite respektlöshet här. Och nej, jag har inte testat nån bar för att kolla läget där. Tror inte du skulle pippa en tjej som hade svart armbindel. Money, money Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Var finns chips och popcorn att köpa i Pranburi? Blir nog en uppesittarkväll. "Keep on with the good work" Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev Boa52: Tror inte du skulle pippa en tjej som hade svart armbindel. Money, money Nu har tjejen min inte en tråd på sig när sånt skall till, men hon har svart hår i alla fall, det jag avsåg var mer personer som arbetar på 7/11 eller på marknaden. Har dom inte råd med en ny klädsel så skulle en svart armbindel troligen inte vara nån större kostnad ändå. Och om nu 7/11 stoppar försäljningen av alkohol varför inte låna ut svarta armbindlar till personalen då tex. Syr dom upp 10.000 st så lär det inte bli så jäkla dyrt. Tror dom tappar mer på att stoppa försäljningen faktiskt. Och det skulle se bra ut för dom som lägger märke till sånt. Ändrades Oktober 15, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Om man äter renkött varje dag, ja blir man pigg! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2016 2 minuter sedan, skrev audirs2: Om man äter renkött varje dag, ja blir man pigg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu