Naam jai Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Hittar bara översättningar med Thai bokstäver på nätet.. skulle vilja veta med med våra bokstäver vad. Elcentral. Väggkontakt och Isolering (byggmaterial) kan heta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 45 minuter sedan, skrev Naam jai: Hittar bara översättningar med Thai bokstäver på nätet.. skulle vilja veta med med våra bokstäver vad. Elcentral. Väggkontakt och Isolering (byggmaterial) kan heta? Hittade detta om det kan vara till någon hjälp men isolera kan ju betyda olika saker. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 När det snackas bygg isolering ร็อควูล = Rockwool vad jag har hört. Thai byggforum: http://www.thaibuild.com/forum/index.php?topic=181.0 //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Ungefär som det låter för mig med Google Översätt (regnsysselsättning idag) Elcentral (halong krasay) Väggkontakt (palak phanang) Isolering (cham njao) Takisolering (taan won kaan ron lan ka) Annars använder jag appen Google översätt på plats och visar översättningen till thai direkt i telefonen. Bilder i telefonen fungerar också bra. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Ger man google translate bara ett ord är den ju fiffig, då kan man få flera alternativ då samma ord betyder olika saker om man är elektriker eller byggare (isolering) men jag försöker i möjligaste mån översätta från Engelska till Thai. Har fått för mig att det fungerar bättre om man nu vet vad det heter på Engelska alltså. Vet man inte det så är det ju Svenska som gäller. Men fackord kan vara marigt. Kontakt är det stickpropp (plug) eller brytare skall väl kallas strömställare, frånskiljare eller nåt kanske (switch) om nu ens det blev rätt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 13 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Ger man google translate bara ett ord är den ju fiffig, då kan man få flera alternativ då samma ord betyder olika saker om man är elektriker eller byggare (isolering) men jag försöker i möjligaste mån översätta från Engelska till Thai. Har fått för mig att det fungerar bättre om man nu vet vad det heter på Engelska alltså. Vet man inte det så är det ju Svenska som gäller. Men fackord kan vara marigt. Kontakt är det stickpropp (plug) eller brytare skall väl kallas strömställare, frånskiljare eller nåt kanske (switch) om nu ens det blev rätt. Tycker det fiffigaste är att klicka på högtalarsymbolen i Google Translate eller i appen , så hör man ordet också. Kan vara bra i butiken så slipper man vricka tungan själv och göra bort sig. Har man tur så fattar dom också. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 14 timmar sedan, skrev stefan5300: Hittade detta om det kan vara till någon hjälp men isolera kan ju betyda olika saker. Ursäkta OT, men vad heter ordboken bilderna kommer ifrån, Stefan? Ser väldigt användbart ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 Jag brukar visa en bild för personalen, i det här fallet elcentral. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 Jo visa bild på grejen man är ute efter borde vara det bästa. "Ursäkta OT, men vad heter ordboken bilderna kommer ifrån, Stefan? Ser väldigt användbart ut. " Den där boken känner jag igen har funnist i minst 15 år Nan fick tips om den på SFI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 4 timmar sedan, skrev lauri: Ursäkta OT, men vad heter ordboken bilderna kommer ifrån, Stefan? Ser väldigt användbart ut. Boken har ju några år på nacken men du kan ju se om du får tag på den, jag har haft mycket nytta av boken. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 3 timmar sedan, skrev Nemo: Jag brukar visa en bild för personalen, i det här fallet elcentral. Som man frågar får man svar. Skulle inte vilja ha dig i vare sig elcentralen eller datanätet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 8 timmar sedan, skrev lauri: Ursäkta OT, men vad heter ordboken bilderna kommer ifrån, Stefan? Ser väldigt användbart ut. Boken finns att köpa i thai butiker och på nätet. Bl.a här. http://www.chinamarket.se/ "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 Tack för svaren killar, skall titta efter boken här i Sthlm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 Jag har lite namn i ett dokument men vet inte vad boken heter. Rebnel Byggnamn thai - eng.pdf Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juli 9, 2016 Dela Inlagd Juli 9, 2016 18 timmar sedan, skrev Nemo: Jag brukar visa en bild för personalen, i det här fallet elcentral. I det här fallet så visar du en bild på ett dataställ. Så då lär väl förvirringen bli total, om du menar en elcentral, men visar ett dataställ....... /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 10, 2016 Dela Inlagd Juli 10, 2016 Jag har några kataloger från Biltema, Jula, Claes Olsson och Kjell & Co då det är enkelt och bara peka på vad man vill ha “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juli 10, 2016 Dela Inlagd Juli 10, 2016 กล่องฟิวส์ Klåång (box) fjuu (fuse) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Augusti 2, 2016 Dela Inlagd Augusti 2, 2016 On 2016-07-10 at 21:52, skrev Raggmunken: กล่องฟิวส์ Klåång (box) fjuu (fuse) Verkar som det mer betyder kopplingsdosa https://www.google.se/search?q=%E0%B8%81%E0%B8%A5%E0%B9%88%E0%B8%AD%E0%B8%87%E0%B8%9F%E0%B8%B4%E0%B8%A7%E0%B8%AA%E0%B9%8C&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwim7YzD16HOAhXoNJoKHTqIBSIQ_AUICCgB&biw=780&bih=381 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Augusti 2, 2016 Dela Inlagd Augusti 2, 2016 skulle tro ไฟฟ้ากล่อง (Fai faa klong) funkar bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.