uptoyou Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 32 minuter sedan, skrev Nicholas: Ibland så varnas det för döva personer. (Det var länge sedan jag såg en sån skylt nu). Dom döva kan alltså inte höra din bil, och då ska man som förare tänka på det. Men har man elbil är ju alla döva för dom låter inte så mycket. Nedsatt hörsel Denna skylt talar om att det finns folk med nedsatt hörsel i området. Trafikanter bör vara extra försiktiga då gående kan ha nedsatt hörsel och inte hör trafiken. Ett lätt sätt att komma ihåg skyltens betydelse är att ordet döv har 3 bokstäver och att skylten har 3 prickar. Den läses alltså ofta som D.Ö.V. 4 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 13 minuter sedan, skrev uptoyou: Nedsatt hörsel Denna skylt talar om att det finns folk med nedsatt hörsel i området. Trafikanter bör vara extra försiktiga då gående kan ha nedsatt hörsel och inte hör trafiken. Ett lätt sätt att komma ihåg skyltens betydelse är att ordet döv har 3 bokstäver och att skylten har 3 prickar. Den läses alltså ofta som D.Ö.V. Skylt för blind har 5 prickar på rad, om det nu är tänkt som någon logik eller om någon bara hade tur? 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 9 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9 5 timmar sedan, skrev rolba: På de flesta bilar funnkar inte farthållarn i 30 men ökar man till 33-35 så är de med. Jag brukar lägga i lågväxel så låter det som det går 50 eller mer och då håller sig ungjävlarna undan.😎 Öppet spjäll åxå på afgasröret?🤠 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 6 minuter sedan, skrev audirs2: Öppet spjäll åxå på afgasröret?🤠 Nja, det hör förra århundradet till för min del. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 9 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9 Precis nyss, skrev rolba: Nja, det hör förra århundradet till för min del. 😉 Samma här, började hos FHRA för att sedan 1980 byta till SHRA! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 2 minuter sedan, skrev audirs2: Samma här, började hos FHRA för att sedan 1980 byta till SHRA! I SHRA var det raka rör fram till 2015. Men där var det inte tal om att hålla 30km/h förutom på returbanan då. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 (ändrad) On 2024-10-08 at 18:08, skrev Boa52: Hur kan man då ställa in den på 35 där det är 30. Det var inte du men du försvarar det 30 km skola eller dagis där använder man inte farthållare eller hur där kör man försiktigt Ja du jag har svårt att uppröras över att någon kör 35 på 30 sträcka. Förövrigt är det väl inte bara vid skola och dagis det är 30 km gräns. Men oavsett vad kan man väl använda farthållare även på 30 sträckor och ändå köra försiktigt. Ändrades Oktober 9 av Mankan 2 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 11 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11 Är detta Boas kompis?🤣 2 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 11 Dela Inlagd Oktober 11 27 minuter sedan, skrev audirs2: Är detta Boas kompis?🤣 Var faktiskt tvungen att ttta på den videon. den store polisen och polis damen får gärna vara mina vänner. Du hörde väl vad hon sa hela tiden i bilen medans hon inte släppte iphonen en sek som MPR gubbar gör, gubbar släpp inte iphonen, Sen en helgalen tjej huva, osså helt klart grina på slutet 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 11 Dela Inlagd Oktober 11 3 minuter sedan, skrev Boa52: Var faktiskt tvungen att ttta på den videon. den store polisen och polis damen får gärna vara mina vänner. Du hörde väl vad hon sa hela tiden i bilen medans hon inte släppte iphonen en sek som MPR gubbar gör, gubbar släpp inte iphonen, Sen en helgalen tjej huva, osså helt klart grina på slutet Lika hjärndöd som vanligt. Prova att söka på google.com, skriv sarkasm så kanske 25öringen trillar ner även om det är ytterst tveksamt hos dig och dina gelikar... 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 11 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11 16 minuter sedan, skrev Boa52: Var faktiskt tvungen att ttta på den videon. den store polisen och polis damen får gärna vara mina vänner. Du hörde väl vad hon sa hela tiden i bilen medans hon inte släppte iphonen en sek som MPR gubbar gör, gubbar släpp inte iphonen, Sen en helgalen tjej huva, osså helt klart grina på slutet Håller med om poliserna, dom gav henne så många chanser! Tror inte hon mådde bra psysiskt den där tjocka damen i bilen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 11 Dela Inlagd Oktober 11 On 2024-10-09 at 02:41, skrev rolba: På de flesta bilar funnkar inte farthållarn i 30 men ökar man till 33-35 så är de med. Jag brukar lägga i lågväxel så låter det som det går 50 eller mer och då håller sig ungjävlarna undan.😎 Samtliga av mina bilar utom min GMC har farthållare som funkar från 20km/h. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 8 timmar sedan, skrev UglyFarang: GMC syclone eller thyphoon? enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 13 timmar sedan, skrev audirs2: Är detta Boas kompis?🤣 Hon var inte så kaxig i slutet, som man bäddar får man ligga... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 3 timmar sedan, skrev Enis: syclone eller thyphoon? enis En K20 P-U Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 13 Dela Inlagd Oktober 13 Har också haft en GMC 🙂 3 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 13 Dela Inlagd Oktober 13 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Har också haft en GMC 🙂 Min skulle bli en gårdsbil men "snälla" personer tyckte att den skulle ha en snygg lack så inte fan kör jag ut i skogen med denna nu, det får bli husvagnsdragare för kortare rundor. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 17 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17 Kan han ha vart full som ritade och hittade på det här?😅 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 17 Dela Inlagd Oktober 17 On 2024-10-09 at 07:12, skrev Nicholas: Ibland så varnas det för döva personer. (Det var länge sedan jag såg en sån skylt nu). Dom döva kan alltså inte höra din bil, och då ska man som förare tänka på det. Men har man elbil är ju alla döva för dom låter inte så mycket. Alla som är ute och går/cyklar är f*n både döva och 3 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 17 Dela Inlagd Oktober 17 2 timmar sedan, skrev audirs2: Kan han ha vart full som ritade och hittade på det här?😅 Saabs berömda kvalitet. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 On 2024-10-09 at 21:00, skrev Mankan: Ja du jag har svårt att uppröras över att någon kör 35 på 30 sträcka. Förövrigt är det väl inte bara vid skola och dagis det är 30 km gräns. Men oavsett vad kan man väl använda farthållare även på 30 sträckor och ändå köra försiktigt. Vägen utanför Partilles kommunhus har 30Km-gräns... Kanske räknas som "Gubbdagis"? 🧐 1 3 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 En Opel rekord före -67 året då man föddes. Men så låg riktigt cool. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 Vanheden/Brunnberg är rättshaverist numera 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 34 minuter sedan, skrev 65Selander: Vanheden/Brunnberg är rättshaverist numera Nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 (ändrad) On 2024-10-08 at 16:24, skrev Boa52: Ha ha är du så gammal att du behöver farthållare jag kan köra bilen själv fast jag är äldre gubbe, Det är fan skam som du skriver farthållaren på 35 fast det är 30 sen är de väl inte farten utan tanken varför, skola, dagis därför sänkt hastighet men det verkar inte vara tanken, farthållaren på 35 du ska för böveln ha kontroll på bilen när det är 30 km Nu är det så att vi som bor i den stora världen utanför inre Norrland, vi vet att 30 gäller inte bara vid dagis eller skolor, hela citykärnan samt vid dom olika bostadsområdena i Örebro gäller det 30 samt på vissa sträckor gäller det 40 (dom större gatorna i centrala Örebro) så det är lätt att få fortkörningsböter om man inte har koll på dom olika gatorna vad som gäller, vi som bor här vet om detta men dom som inte bor här kan det lätt bli fel och om oturen är där. Ta till exempel väg 50 in till Örebro från norr, där gäller 100 för att sedan gå ner till 70 strax innan Dollarstore (gamla Wessels) för att sedan gå ner till 60 efter rondellen vid motorvägen och strax innan nya scandic hotell (röd lyset) gå ner till 30 för att sedan gå upp till 40 efter en järnvägskorsning strax efter scandic hotell. Du har nu kommit fram till röd lyset vid tingsrätten, svänger du till höger gäller 50 kör du rakt fram gäller 40 (normalt men nu är det vägarbete) svänger du till vänster gäller 50 för att sedan gå ner till 40, men svänger av från dom vägarna gäller 30. Så att använda farthållare i Örebro är inget att tänka på, för nån jävel sålde ett parti hastighets skyltar billigt till kommunen Ändrades Oktober 19 av Nerike 2 4 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu