erik-sson Inlagd Mars 21, 2009 Dela Inlagd Mars 21, 2009 Isaan L en polare till mig har en komb av plaströr o kulvert,källare i sverige han sparar ganska mycket av värmekostnaden på vintern. så fort uteluften understiger den markvärmda (5-8grader)så tas luften via det systemet. tänkte det omvända då skulle eventuellt fungera i Thailand. fast lufthastigheten får nog inte vara så hög. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Mars 21, 2009 Dela Inlagd Mars 21, 2009 hej igen det enda problem med dethär borde vara att kolla så marken är radonfri. kanske man klarar sig ifrån detta då enbart plaströr används. ej kunnig om detta med radon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soiwalker Inlagd Mars 22, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2009 Jag har ingen koll pa sadana innovationer, att huset halls behagligt svalt loses mha 4 st Daikin Aircons. Svangde forbi huset idag och tog nya bilder. Kanns inte som om det hant sarskilt mycket den senaste veckan.. Soiwalker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 22, 2009 Dela Inlagd Mars 22, 2009 Quote Jag har ingen koll pa sadana innovationer, att huset halls behagligt svalt loses mha 4 st Daikin Aircons. Det bästa är gott nog. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soiwalker Inlagd Mars 22, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2009 Ratt sa, finns ingen anledning att installera LG om skillnaden ar 80.000 for LG eller 100.000 for Daikin. Battre att betala mer direkt istallet for att betala annu mer i efterhand for att underhalla undermalig utrustning. Soiwalker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 22, 2009 Dela Inlagd Mars 22, 2009 Helt rätt där soiwalker.. Betalar själv lite mer för bättre utrustning.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu