stefan5300 Inlagd April 13, 2016 Dela Inlagd April 13, 2016 Vad kan det vara för fel på kameran när den måste vara sval/kall för att fungera. Efter att ha legat i ett svalt airconrum över natten så fungera den ett tag men efter att ha varit ute i värmen ett tag så måste jag lägga den i kylskåpet några minuter för att den ska fungera igen i ett par minuter. Det är en spricka i glaset och det är inte fel på batteriet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 13, 2016 Dela Inlagd April 13, 2016 2 timmar sedan, skrev stefan5300: Vad kan det vara för fel på kameran när den måste vara sval/kall för att fungera. Efter att ha legat i ett svalt airconrum över natten så fungera den ett tag men efter att ha varit ute i värmen ett tag så måste jag lägga den i kylskåpet några minuter för att den ska fungera igen i ett par minuter. Det är en spricka i glaset och det är inte fel på batteriet. Hur yttrar sig felet? Om du menar att linsskyddet inte öppnar sig så hade/har jag samma fel, man får hjälpa till lite grann med fingret ibland för att den ska öppna sig, eller ör den helt död (strömlös)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd April 13, 2016 Dela Inlagd April 13, 2016 Kanske kylfläkten till microprosesorn som lämnat in? Eller kanske dax att köpa ny kamera Sawadee pimai /matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 13, 2016 Dela Inlagd April 13, 2016 Inte säker på att det är nåt fel. Har en Canon själv som inte tål värmen i Thailand. Funkar toppen i Sverige. Jag köpte en Sony och då var det bra. Speciellt vid video-inspelning blir bild sensorn för varm efter en kort stund och kameran stänger av. Dålig produkt helt enkelt. Ps Varje gång du tar ut din kalla kamera kommer du riskera kondens på den. Det gillar dom inte. Pest eller kolera. Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2016 On 2016-04-13 at 10:01, skrev stefan5300: Vad kan det vara för fel på kameran när den måste vara sval/kall för att fungera. Efter att ha legat i ett svalt airconrum över natten så fungera den ett tag men efter att ha varit ute i värmen ett tag så måste jag lägga den i kylskåpet några minuter för att den ska fungera igen i ett par minuter. Det är en spricka i glaset och det är inte fel på batteriet. On 2016-04-13 at 13:05, skrev matz: Kanske kylfläkten till microprosesorn som lämnat in? Eller kanske dax att köpa ny kamera Sawadee pimai /matz On 2016-04-13 at 17:21, skrev Nicholas: Inte säker på att det är nåt fel. Har en Canon själv som inte tål värmen i Thailand. Funkar toppen i Sverige. Jag köpte en Sony och då var det bra. Speciellt vid video-inspelning blir bild sensorn för varm efter en kort stund och kameran stänger av. Dålig produkt helt enkelt. Ps Varje gång du tar ut din kalla kamera kommer du riskera kondens på den. Det gillar dom inte. Pest eller kolera. Ds Lämnade in kameran för reparation, de skulle ha 9100 Baht för att laga den men den kostade 1700 kronor ny (cirka 7000 Baht), är det så pass dyrt att laga en kamera eller försöker de att lura mig. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 7 minuter sedan, skrev stefan5300: Lämnade in kameran för reparation, de skulle ha 9100 Baht för att laga den men den kostade 1700 kronor ny (cirka 7000 Baht), är det så pass dyrt att laga en kamera eller försöker de att lura mig. För ca 2500 får du denna .Har en själv och har aldrig varit problem med värmen ( har dock ej provat vid +40 ) http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/DMCTZ60BLK/panasonic-dmc-tz60-kompaktkamera-svart?scid=5_EXT_PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Maxifoto har just nu erbjudande på denna http://maxifoto.se/panasonic-lumix-dmc-tz57ep-w.html Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Maxifoto har just nu erbjudande på denna http://maxifoto.se/panasonic-lumix-dmc-tz57ep-w.html Stefan bor i Thailand [emoji12] Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Stefan bor i Thailand Lazada funkar bra där Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Lazada funkar bra där [emoji4] Särskilt om man bor i obygden, hur smidigt som helst. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 7 minuter sedan, skrev Soengsang: Stefan bor i Thailand Du åker väl ner snart ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Min Nikon Coolpix S6500 fungerar utmärkt i Thailand. Kostar inte så mkt heller. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 31 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Min Nikon Coolpix S6500 fungerar utmärkt i Thailand. Kostar inte så mkt heller. Kan det vara just för det är en COOLPIX. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Den ena av föreslagna kamerorna har GPS inbyggd och den andra kan ansluta till en smartphones GPS. Själv tycker jag att det är kul att på en karta kunna se vart man varit och tagit bilder! Synd bara att det kan ta så lång tid innan en del kameror får kontakt med satelliten så man får GPS-koordinaterna i bildernas metadata. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.