Jump to content
IGNORERAD

Hoppas jag lagt det rätt nu. Giftemål och tips.

Oden

Recommended Posts

Jag känner inte Oden men låter det inte skittråkigt att rekommendera bonnvischan för en 28-åring?

Sannolikt svårare att träffa någon med någon slags karriär.

Själv rekar jag naturligtvis Bkk. Här kanske du kan hitta något lämligt boende

http://en.9apartment.com/

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Oden

32

• Benjamas

9

• evert 1

8

• Nemo

5

Mest aktiva i denna tråd

Ja hua hin är väl en fristad för många svenska, vad jag hört [emoji4]  

Kanske lite dyrt för min budget dock.

Ja jag får åka ner och bara ta det lungt, o se vad som händer efter en tid.

Tack för mycket bra råd [emoji4]

Att det är dyrt i Hua Hin är bara en myt.

Dom som påstår det har bara sett turist kvarteren nere vid Hilton. Jag sitter just nu och äter en kalas måltid på en bra restaurang för 70 baht inkl dricka. Bra rum i centralt läge 5000 baht/mån.

Hojta om du har vägarna förbi så ska jag visa runt lite och presentera dig för lite goa gubbar som har koll på läget.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benjamas:

Chiang Mai är nog fint men inga stränder och förbannat dålig luft om inte rent hälsovådlig i flera mån varje år.

Sen är det varmt som helvete på sommaren och kallt på vintern. Bästa klimatet hittar du nere vid Siambukten och det är i stort sett bara orter som Bkk, Phuket, Ko Samui och andra öar som är dyra att leva på.

Försöker inte på något sätt göra reklam för CM, men väldigt ofta när man läser förfrågningar om hotell/boende i exempelvis Pattaya här på forumet, så ingår nästan alltid frågan - Finns det nån pool på området? Det finns ju en lång strand med vatten i bla den stan, vad ska man då med en pool till?

Ang dålig luft, kallt o varmt så stämmer det bra, åk inte hit vi har turister så det räcker och blir över redan.....  :P

Dela på andra sajter

Försöker inte på något sätt göra reklam för CM, men väldigt ofta när man läser förfrågningar om hotell/boende i exempelvis Pattaya här på forumet, så ingår nästan alltid frågan - Finns det nån pool på området? Det finns ju en lång strand med vatten i bla den stan, vad ska man då med en pool till?

Ang dålig luft, kallt o varmt så stämmer det bra, åk inte hit vi har turister så det räcker och blir över redan.....  [emoji14]

Vem har rekommenderat Pattaya?. ?

Bara amatörerna som åker dit och till Phuket.

Men va ärlig nu om luften i CM, enligt nyhetern på TV och tidningar så är det rent bedrövligt flera mån i sträck med brandrök.

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Oden:

planer på

"Försöker inte på något sätt göra reklam för CM, men väldigt ofta när man läser förfrågningar om hotell/boende i exempelvis Pattaya här på forumet, så ingår nästan alltid frågan - Finns det nån pool på området? Det finns ju en lång strand med vatten i bla den stan, vad ska man då med en pool till?

Ang dålig luft, kallt o varmt så stämmer det bra, åk inte hit vi har turister så det räcker och blir över redan.....  :P"

Ha haaa Tycker du att det börjar bli lite trångt i CM:haha:

Fast röken från Svedjebruken har ju inte varit så jobbigt i år eller?

Dela på andra sajter

En sak som ni uppe i norr inte fattat med havet är att heta dagar när det är svettigt som djävulen så är det svalt och skönt nere på stranden, då sitter man där i en solstol och kollar brudar och inte en svettdroppe i pannan. Sen att det är typ 32 gr i vattnet och grymt skönt att bada är bara en bonus. Hela vitsen med att bo i Thailand försvinner ju utan närhet till havet.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Benjamas:

En sak som ni uppe i norr inte fattat med havet är att heta dagar när det är svettigt som djävulen så är det svalt och skönt nere på stranden, då sitter man där i en solstol och kollar brudar och inte en svettdroppe i pannan. Sen att det är typ 32 gr i vattnet och grymt skönt att bada är bara en bonus. Hela vitsen med att bo i Thailand försvinner ju utan närhet till havet.

Tycker du ja. :thumbsup:

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Oden:

Grabben, jag ser både bra ut och har sysslat med bodybuildning i mina dagar, och jag lämnar sverige för att jag vill ha ett bättre klimat, och för att komma ifrån allt.

Många gör just såhär, när dom inte trivs i sitt hemland.

Ibland spelar det ingen roll, om man har allt i sitt hemland, utan man trivs helt enkelt inte. 

Men är du verkligen i så dåligt skick så du som 28 år redan givit upp en arbetskarriär. 

Nu vet jag inget om just dina skador och varför inte du kan arbeta. Men jag kan nog tycka att det svenska systemet allt för lättvindigt tillåter människor att ge upp och blir sjukpensionärer.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

"En sak som ni uppe i norr inte fattat med havet är att heta dagar när det är svettigt som djävulen så är det svalt och skönt nere på stranden, då sitter man där i en solstol och kollar brudar och inte en svettdroppe i pannan. Sen att det är typ 32 gr i vattnet och grymt skönt att bada är bara en bonus. Hela vitsen med att bo i Thailand försvinner ju utan närhet till havet."

Bara en dryg times flyg till Tex Pataya/Rayongs Flygplats om man skulle bli Badsugen.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Oden:

Nej du, inga bar brudar här. 

Va gillar du inte en bar brud?! Hur känner du inför barbrudar då? Är du helt säker på vad du söker? 

Dela på andra sajter

Glenn Phuket

han gillar bara sjärtgossar...

SLU varning här... mannen som pratade med katter.....

Dela på andra sajter

Oden har ännu inte fått sin s.k. förtida (sjuk)pension. FK är ganska hårda, dessutom är den INTE permanent, provas om regelbundet. Du ska i princip var HELT oförmögen att över huvud taget kunna utföra NÅGOT lönearbete för att i dag få tidsbegränsad sjukpension.

Man bör helst lida av en psykisk sjukdom för att beviljas - vi vanliga idi*ter slinker inte igenom.

Dela på andra sajter

"En sak som ni uppe i norr inte fattat med havet är att heta dagar när det är svettigt som djävulen så är det svalt och skönt nere på stranden, då sitter man där i en solstol och kollar brudar och inte en svettdroppe i pannan. Sen att det är typ 32 gr i vattnet och grymt skönt att bada är bara en bonus. Hela vitsen med att bo i Thailand försvinner ju utan närhet till havet."

Bara en dryg times flyg till Tex Pataya/Rayongs Flygplats om man skulle bli Badsugen.

Hur lång tid från du stänger dörren hemma tills du ligger på stranden och till vilken kostnad? Och hur länge hinner du stanna om du ska flyga hem igen samma dag? I teorin kan man göra som du säger men i praktiken funkar det inte utan blir som en sem resa med hotell vistelse å dyl.

Här kan vi åka hem å skita och sen va tebaks på stranden igen innan ölen hinner bli avslagen.

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Benjamas:

Vem har rekommenderat Pattaya?. ?

Bara amatörerna som åker dit och till Phuket.

Men va ärlig nu om luften i CM, enligt nyhetern på TV och tidningar så är det rent bedrövligt flera mån i sträck med brandrök.

Jo den är kass, kanske inte "flera månader" men 1,5 - 2.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev evert 1:

Oden har ännu inte fått sin s.k. förtida (sjuk)pension. FK är ganska hårda, dessutom är den INTE permanent, provas om regelbundet. Du ska i princip var HELT oförmögen att över huvud taget kunna utföra NÅGOT lönearbete för att i dag få tidsbegränsad sjukpension.

Man bör helst lida av en psykisk sjukdom för att beviljas - vi vanliga idi*ter slinker inte igenom.

Jag har träffat på ett antal i Thailand som det inte verkar vara något större fel på men som ändå lever på sjukpension. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Benjamas:

Hur lång tid från du stänger dörren hemma tills du ligger på stranden och till vilken kostnad? Och hur länge hinner du stanna om du ska flyga hem igen samma dag? I teorin kan man göra som du säger men i praktiken funkar det inte utan blir som en sem resa med hotell vistelse å dyl.

Här kan vi åka hem å skita och sen va tebaks på stranden igen innan ölen hinner bli avslagen.

Kan man gå ner på stranden i Hua Hin utan att trampa i hästskit?

Möljis, glad amatör i Pattaya

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev möljis:

Ja din amatör, du vet inte mycket du... Lyssna på experterna och lär... :D

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Ja det är ju bara amatörer som åker till Pattaya, eller hur du Börje...

Dom skulle bara veta, dom där experterna!;)

Dela på andra sajter

Tror ej att en 30 årig thailändsk kvinna kommer att bli kravlöst. Men hoppas kan man alltid eftersom det finns kvinnor som bar vill ha kärlek och struntar i annat. De kvinnor hittar du inte på turistställena och stråkar.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev möljis:

Dom ridande latmaskarna som tillhandahåller ridturer har påsar så dom tar upp hästskiten.

Under dom 2 veckor som jag dagligen var på stranden i Hua hin såg jag inte någon hästskit liggande i sanden.

Stränderna i Pattaya och Jomtien var fyllda med plastpåsar, petflaskor mm och såg ut som en soptipp.

Lite roligt när jag var där för 2 veckor sedan. En grupp från ett universitet i Bangkok var där och intervjuade mig om föroreningar i vattnet och på stränderna.

Dom videofilmade men jag är osäker på om dom törs visa min beska kritik för någon .

Born41

Dela på andra sajter

Dom ridande latmaskarna som tillhandahåller ridturer har påsar så dom tar upp hästskiten.

Under dom 2 veckor som jag dagligen var på stranden i Hua hin såg jag inte någon hästskit liggande i sanden.

Stränderna i Pattaya och Jomtien var fyllda med plastpåsar, petflaskor mm och såg ut som en soptipp.

Lite roligt när jag var där för 2 veckor sedan. En grupp från ett universitet i Bangkok var där och intervjuade mig om föroreningar i vattnet och på stränderna.

Dom videofilmade men jag är osäker på om dom törs visa min beska kritik för någon .

Born41

Mitt i prick [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Dela på andra sajter

Fördelen med Pattaya och Jomtien är att du ser hur skitig grusstranden är och anar att havet håller samma standard. Däremot ser det betydligt bättre ut på Koh Samet och vissa delar av Koh Lan, MEN hur rent är egentligen vattnet:yuush:

Dela på andra sajter

Efter att ha sett TS nästa tråd tar jag tillbaka det här om att visa runt i Hua Hin och erkänner motvilligt att jag gått på ett trolleri, inte vanligt för min del men ibland trillar man. Får väl skylla på helgens bravörer, blev en blöt Påsk, fråga LTD [emoji28] [emoji28]

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benjamas:

Efter att ha sett TS nästa tråd tar jag tillbaka det här om att visa runt i Hua Hin och erkänner motvilligt att jag gått på ett trolleri, inte vanligt för min del men ibland trillar man. Får väl skylla på helgens bravörer, blev en blöt Påsk, fråga LTD emoji28.pngemoji28.png

Jag tycker det är lite konstigt att vissa inte kan säga mycket tokigt utan att bli påhoppade och bli fråntagna all heder och ära. Medan vissa andra, som Oden t.ex. kan hitta på en rövarhistoria, där det saknas en massa konkret information, och bemöts här med seriösa och uttömmande svar, nåja, en del kallar honom för troll.

BTT är ju en annan sån där som får förvånansvärt många seriösa svar. Kan detta vara ett nytt nick av BTT? Jag tror det. Oden verkar ju vara "halkig" på precis samma sätt som BTT. Han lämnar ut en del information, och när han får helt relevanta motfrågor så uteblir svaren.

Min gissning får bli BTT.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hua Hins stenbordsexpertis tar sig ton och börjar moppsa upp sig, kan det bli ett nytt inslag här med Pattaya vs. Hua Hin? :giggle:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...