Oden Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand. Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande. Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere. Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ? En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? Ursäkt om inlägget är lite så där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Hoppsan Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Oj oj oj ...kan inte ge svar....men kan man hitta ....tyvärr kan inte ge råd ..då blir detta en tråkig tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 7 minuter sedan, skrev Oden: Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand. Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande. Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere. Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ? En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? Ursäkt om inlägget är lite så där. 28 år och sjukpesion? Sjukpension är en typ av pension som betalas ut till en person som, antingen tillfälligt eller permanent, inte kan arbeta. Utbetalaren kan vara staten eller någon form av försäkringsgivare.[1] I Sverige var det tidigare ett begrepp för den ersättning som Försäkringskassan betalde ut men det begreppet har numera avskaffats och ersatts av sjukersättning. Sjukersättning är en ersättning som i Sverige ges till personer mellan 30 och 64 år som har stadigvarande nedsatt arbetsförmåga. Ersättning ges i regel med 64% av en viss så kallad antagandeinkomst, eller med ett minimibelopp. Sjukersättningen ersatte den tidigare sjukpensionen. Till personer yngre än 30 år ges istället aktivitetsersättning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 16 minuter sedan, skrev Oden: Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand. Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande. Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere. Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ? En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? Ursäkt om inlägget är lite så där. Jag kan ju eg. svara: Rad 1. Ja Rad 2: Vet ej Rad 3: Nej Rad 4: Nu är du ute på cykeltur, eller mao. dubbelfel Jag brukar ju skriva mata inte trollen, å vad har jag gjort nu då??? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Tanke på giftermål innan man hittat kärringen heh heh. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 Ja jag har varit med om en bil olycka, vid 22års ålder, och har varit heltidssjukskriven sen dess. Jag har aktivitetsersättning i skrivande stund, tills jag fyllt 30år, då kommer förtidspensionen - eller som det heter nu ( sjukersättning ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 2 minuter sedan, skrev Galten: Tanke på giftermål innan man hittat kärringen heh heh. Vill enbart leva hyggligt på ett bättre ställe, där ekonomin räcker längre. Jag är inte så kräsen, sålänge man trivs och vilkoren är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 Udda fråga kanske hehe. Förstår att många kommer kommentera på ett roligt sätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Någon "snygg" thailändska kan du inte "köpa dig till" med din dåliga sjukersättning. Självklart kan det finnas någon som faller för dig men när hon få reda på vilka förutsättningar du har att hjälpa henne till ett bra liv ligger du pyrt till. Fattiga faranger står INTE högt i kurs. Glöm alltihop, försök i stället hitta någon svenska som är i samma situation som du själv befinner dig i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 Precis nyss, skrev evert 1: Någon "snygg" thailändska kan du inte "köpa dig till" med din dåliga sjukersättning. Självklart kan det finnas någon som faller för dig men när hon få reda på vilka förutsättningar du har att hjälpa henne till ett bra liv ligger du pyrt till. Fattiga faranger står INTE högt i kurs. Glöm alltihop, försök i stället hitta någon svenska som är i samma situation som du själv befinner dig i. Men jag dras mer åt asiatiskt utseende. Svenska kvinnor är så extremt krävande. Jag får försöka iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Vill enbart leva hyggligt på ett bättre ställe, där ekonomin räcker längre. Jag är inte så kräsen, sålänge man trivs och vilkoren är bra. Skippa damen så har bra ekonomi i Thailand och springer du på trevlig tjej vänta med gifte mål mm innan är säker på att det funkar. Utan bra ekonomi funkar det aldrig leva med någon Thailand. Jesper & Pakusa http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 1 minut sedan, skrev Jerker: Skippa damen så har bra ekonomi i Thailand och springer du på trevlig tjej vänta med gifte mål mm innan är säker på att det funkar. Utan bra ekonomi funkar det aldrig leva med någon Thailand. Jesper & Pakusa Bra tips. Med en budget på 9500:- svenska kronor, så borde man väl rimligtsvis kunna leva bättre i Thailand, än i sverige tänker jag ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Troll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Finns ju billigare alternativ än turistparadiset Thailand. Indien,Banglades mm? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Du tror inte att en thaitjej är krävande, då har du fått ALLT om bakfoten. Kan inte du bidraga med MINST lika mycket som hon gör till uppehället åker du fortare än kvickt. För de flesta thaitjejer är en falang en nödlösning om personen nu inte är väldigt rik och självklart generös. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 47 minuter sedan, skrev Oden: Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand. Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande. Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere. Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ? En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? Ursäkt om inlägget är lite så där. Fy fan, du måste vara riktigt störd. Sök hjälp på närmaste psyke. Misstänker att du är ett troll. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 2 minuter sedan, skrev Galten: Finns ju billigare alternativ än turistparadiset Thailand. Indien,Banglades mm? De e sant. Men indien verkar vara ett alternativ, men har vänner i rayong, så skulle mer nog vilja börja om där isf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 F*n du får inte ens stanna någon längre tid i Thailand med den dåliga inkomsten. Du klarar dig inte ens på 40 000 baht/mån. Glöm inte att du måste betala för en dyr sjuförsäkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 3 minuter sedan, skrev uptoyou: Fy fan, du måste vara riktigt störd. Sök hjälp på närmaste psyke. Misstänker att du är ett troll. Ja störd är man. Hur är man normal då ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 Precis nyss, skrev evert 1: F*n du får inte ens stanna någon längre tid i Thailand med den dåliga inkomsten. Du klarar dig inte ens på 40 000 baht/mån. Glöm inte att du måste betala för en dyr sjuförsäkring. Försäkring ligger på 3000:- svenska om året. Finns nog billigare, men då har man full skydd iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 6 minuter sedan, skrev evert 1: Du tror inte att en thaitjej är krävande, då har du fått ALLT om bakfoten. Kan inte du bidraga med MINST lika mycket som hon gör till uppehället åker du fortare än kvickt. För de flesta thaitjejer är en falang en nödlösning om personen nu inte är väldigt rik och självklart generös. Ok. Ja jag har ingen erfarenhet av thailändskor, lite därför jag frågar här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 13 minuter sedan, skrev Oden: Ok. Ja jag har ingen erfarenhet av thailändskor, lite därför jag frågar här. Om du tror att thailänskor är billiga, så ber jag tänka om. De är de mest fina och omtänksamma tjejerna som finns, tänker och tar hand om familjen till 100%. Men billiga, NEJ. Misstänker att du är ett TROLL Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Inlagd Mars 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2016 Precis nyss, skrev uptoyou: Om du tror att thailänskor är billiga, så ber jag tänka om. De är de mest fina och omtänksamma tjejerna som finns, tänker och tar hand om familjen till 100%. Men billiga, NEJ. Misstänker att du är ett TROLL Jag tror inte att dom är billiga. Jag gjorde antagandet, att en snygg thailändska skulle kunna tänka sig ett liv, med en snygg ung kille med relativt okej budget i Thailand ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Börja med att kolla upp hur mycket du måste ha i inkomst eller tillgångar för att överhuvudtaget få bosätta dig i "paradiset" Tyvärr faller dina drömmar redan där i kras. En sjukförsäkring som är värd namnet för 3000 kr/år kan en förtidspensionär bara drömma om att få. 3000 kr/mån låter mer troligt. Men börja du och chatta med några giftaslystna tjejer här på nätet, finns många olika dejtingsidor för detta. Du kan ju i alla fall få drömma lite till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu