Jump to content
IGNORERAD

Hårdare kontroll av falanger


thaiola

Recommended Posts

horde av någon att dom skall borja hårdkolla utläningars Pass och visum i Thailand innom landet

med bojan  20/3-16

någon som kan bekräfta det 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thaiola:

horde av någon att dom skall borja hårdkolla utläningars Pass och visum i Thailand innom landet

med bojan  20/3-16

någon som kan bekräfta det 

 

det som händer är ju nya hårdare regler för overstay införs detta datum

 

om dom samtidigt gör en drive har jag ingen aning om, det är möjligt ifall dom har tid med det.

 

framförallt i pattis då eller dylikt skulle jag gissa

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

det som händer är ju nya hårdare regler för overstay införs detta datum

 

om dom samtidigt gör en drive har jag ingen aning om, det är möjligt ifall dom har tid med det.

 

framförallt i pattis då eller dylikt skulle jag gissa

 

Om dom börjar jaga overstays i Pattaya på allvar tror jag att dom skjuter sig själva i foten. Här är ju dom flesta på visa on arrival eller vad det nu heter och stan skulle förlora mycket turister om dom börjar med kontroller på gatan. Jag tror att det är i obygden ( läs Isaan ) dom flesta med overstay finns och att dom flesta redan är kända av polisen men dom ids/vill inte bry sig, än så länge.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att Im poliser åker runt och kollar i byar, men det skedde även förra året. 

 

Däremot är reglerna hårdare för overstay efter 1 mars för de som inte anmält sig frivilligt och den amnesti som fanns. 

 

Bannlysningarna blir längre för entry till Thailand än tidigare.

 

Finns massor på nätet om detta 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Fritz:

Om dom börjar jaga overstays i Pattaya på allvar tror jag att dom skjuter sig själva i foten. Här är ju dom flesta på visa on arrival eller vad det nu heter och stan skulle förlora mycket turister om dom börjar med kontroller på gatan. Jag tror att det är i obygden ( läs Isaan ) dom flesta med overstay finns och att dom flesta redan är kända av polisen men dom ids/vill inte bry sig, än så länge.

 

Fritz..

 

overstay personer finns nog lite varstans

 

dock kan ju folk som kommer på "visa on arrival" halka in på overstay likaväl som andra visum,  snabbare än andra visum till och med eftersom dom är kortare , allt annat lika.

 

vi får se helt enkelt

1 vecka kvar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev leifen:

Vet att Im poliser åker runt och kollar i byar, men det skedde även förra året. 

 

Däremot är reglerna hårdare för overstay efter 1 mars för de som inte anmält sig frivilligt och den amnesti som fanns. 

 

Bannlysningarna blir längre för entry till Thailand än tidigare.

 

Finns massor på nätet om detta 

 

20 mars

 

ingen amnesti överhuvudtaget

 

bara tiden innan nya regler träder i kraft

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...