Jump to content
IGNORERAD

SINK skatt

Herluf

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Är det bara jag som tycker att inläggen i tråden ska återgå till att handla om det trådrubriken anger?

Fritz..

Ursäkta urspårningen, brukar inte starta någon sådant, men följde strömmen denna gång.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

• Svar 329
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

30

• SatanG

24

• leifen

22

• Fritz

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

De flesta potentiella terroristerna i Sverige kommer från högerextremismen rent statistiskt (38 högerextremistiska mord sedan 1983) och dessa terrorister är alla svenska medborgare oftast födda i Sverige

Vilka är det man skall vara rädd för tycker du ?

Under samma period har 5 personer dött av muslimska terrorister i Sverige, en av dom var terroristen själv !

Vilka 5 ? det är åtminstone en till , en som blev hemskickat från sjukhuset ..anledning terroristdåd i Stockholm och dog vid hemkomsten. Börja nu inte att köra Thaistuket..inte död på olycksplatsen inte med i statistiken.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

De flesta potentiella terroristerna i Sverige kommer från högerextremismen rent statistiskt (38 högerextremistiska mord sedan 1983) och dessa terrorister är alla svenska medborgare oftast födda i Sverige

Vilka är det man skall vara rädd för tycker du ?

Under samma period har 5 personer dött av muslimska terrorister i Sverige, en av dom var terroristen själv !

Ha ha ha denna ständiga förnekelse över det islamistiska terrorhotet. Ja det har skett en del mord sedan 1983 och det kan hända att 38 av dem är gjorda av bland annat skinheads. Det ändra väl knappast den senaste utvecklingen av islams terror i Europa. 

Missade du inte IKEA morden och en hel del andra mord som begåtts av muslimer. Vill minnas att det var en muslim som slaktade 2 unga tjejer i Härnösand osv

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Ja, säg mej vilka ekonomiska fördelar Sverige har fått av medlemskapet i EU och FN. FN är en koloss på lerfötter same same med EU och Norge som av medlemmarna på detta forum benämns "fjällapor" Har klarat sej bra utan medlemskap. För Sverige har dessa medlemskap kostat enorma summor och dom enda som har fått tillbaks är några jordägare typ HSB GP.

Annars enbart BS.

Din okunskap verkar vara närmast offantlig

Utan FN och EU skulle vi fått vara utan en otrolig massa fördelar vi har tack vare våra medlemsskap

För att ge dig lite exempel kan du läsa den utredning Sverige gjort vad avser Storbritanniens alternativ när dom nu skall lämna EU och hur dåliga alla dessa alternativ är jämfört med att stanna. Bl.a jämförs Norges alternativ

http://www.kommers.se/publikationer/Rapporter/2017/Brexit/

Läs även denna utredning om EU och dess ekonomiska effekter

http://www.kommers.se/publikationer/Rapporter/2015/En-marknad-fyra-friheter-sexton-slutsatser/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vilka bidrag tänker du på då ?

Räcker det inte med i princip fri sjuk och tandvård ?

Vem betalar för det ?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ha ha ha denna ständiga förnekelse över det islamistiska terrorhotet. Ja det har skett en del mord sedan 1983 och det kan hända att 38 av dem är gjorda av bland annat skinheads. Det ändra väl knappast den senaste utvecklingen av islams terror i Europa. 

Missade du inte IKEA morden och en hel del andra mord som begåtts av muslimer. Vill minnas att det var en muslim som slaktade 2 unga tjejer i Härnösand osv

Skall vi ta upp alla mord. oavsett om dom skett ur en extremistisk syn eller inte, lär svenskar vara ännu mer överrepresenterade

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har dom "löst problemet" ?

Ja en hel del av flyktingströmmen har minskat. Men hur kan det komma sig att det som inte gick att införa nu är infört? 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Räcker det inte med i princip fri sjuk och tandvård ?

Vem betalar för det ?

Fri akut vård....

Anser du att vi skall låta dom dö när dom blir akut sjuka ?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja en hel del av flyktingströmmen har minskat. Men hur kan det komma sig att det som inte gick att införa nu är infört? 

Allt går att genomföra men frågan är till vilket pris....

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Skall vi ta upp alla mord. oavsett om dom skett ur en extremistisk syn eller inte, lär svenskar vara ännu mer överrepresenterade

Det var du som tog upp mord när vi pratade om terrorhot

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Din okunskap verkar vara närmast offantlig

Utan FN och EU skulle vi fått vara utan en otrolig massa fördelar vi har tack vare våra medlemsskap

För att ge dig lite exempel kan du läsa den utredning Sverige gjort vad avser Storbritanniens alternativ när dom nu skall lämna EU och hur dåliga alla dessa alternativ är jämfört med att stanna. Bl.a jämförs Norges alternativ

http://www.kommers.se/publikationer/Rapporter/2017/Brexit/

Läs även denna utredning om EU och dess ekonomiska effekter

http://www.kommers.se/publikationer/Rapporter/2015/En-marknad-fyra-friheter-sexton-slutsatser/

Nej, min okunskap är inte ofantlig men din som jag trodde var stor (kunskapen inte ignoransen) börjar visa sprickor, jag frågade inte efter utredningar jag bad om svar på

ekonomisk vinst till Sverige via medlemskapet i EU och FN, det fick jag inget svar på. Så ge mej ett snabbt svar på det så är jag tillbaks på "respekterar dina kunskaper nivån" som

förut. Förklara gärna Norges "klara sej utan EU" också utan att peka på Nordsjön.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Allt går att genomföra men frågan är till vilket pris....

Ja eller vilket pris är vi beredd att betala om vi inte genomför dem?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Nej, min okunskap är inte ofantlig men din som jag trodde var stor (kunskapen inte ignoransen) börjar visa sprickor, jag frågade inte efter utredningar jag bad om svar på

ekonomisk vinst till Sverige via medlemskapet i EU och FN, det fick jag inget svar på. Så ge mej ett snabbt svar på det så är jag tillbaks på "respekterar dina kunskaper nivån" som

förut. Förklara gärna Norges "klara sej utan EU" också utan att peka på Nordsjön.

Norge betalar väldigt stora avgifter till EU för sitt avtal och har ingen som helst påverkan av det som beslutas i Bryssel utan får snällt följa besluten (som ett villkor i sitt avtal)

Svensk import och export tjänar enorma summor vid export/import till och från EU samt Sverige har väldigt stor nytta av alla de handelsavtal EU tecknar med länder runt om i världen. Utan EU skulle vi vara extremt små och haft väldigt svårt att få fram bra avtal med t.ex USA, Kanada, Kina, japan

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

Vem betalar kalaset till dom? Våra grannländer försöker slippa det..

Det är stora skillnader mellan Sverige och andra nordiska länder vad gäller medicinska åldersbedömningar av ensamkommande flyktingungdomar.

I grannländerna åldersbedöms en långt större andel och det är också fler av de ensamkommande som bedöms som icke minderåriga. 

Det visar statistik som Ekot tagit fram från de olika ländernas migrationsmyndigheter.

Vi har jämfört siffrorna för 2014 i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Av dem framgår att det gjordes en medicinsk åldersbedömning på var tredje ensamkommande i Danmark och Finland. I Norge skedde det på tre av fyra ungdomar. 

Enligt Migrationsverkets årsredovisning genomfördes 208 medicinska åldersbedömningar eller åldersutredningar under förra året vilket innebär att tre av hundra ensamkommande fick sin ålder bedömd med medicinska metoder.

Och i grannländerna är det också betydligt fler än i Sverige som bedöms vara äldre än 18 år. I Norge klassades var tredje ensamkommande som sannolikt vuxen, i Danmark var fjärde och i Finland var femte. I Sverige var det 1 av 20 som fick sin ålder justerad från barn till vuxen.

Samtidigt kom långt fler ensamkommande till Sverige än till grannländerna. Finland tog emot 197, Danmark 818 och Norge 1204. De 7049 som sökte asyl i Sverige var alltså mer än tre gånger så många som i grannländerna tillsammans.

Skälet till att så få åldersbedömningar har skett i Sverige är att svenska läkare är tveksamma till de metoder som används, eftersom de menar att felmarginalen är för stor. Men de är också kritiska till hur resultaten har tolkats av Migrationsverket.

Barnläkaren Anders Hjern är en av dem som varit mest kritiska.

– Vi har en lång erfarenhet av att Migrationsverket tolkar de här resultaten på ett väldigt bokstavligt sätt, att man helt enkelt saknar den kompetens som behövs för att göra en korrekt bedömning av de här.

I grannländerna har inte kritik från läkare fått samma genomslag som i Sverige. Niels Lynnerup, professor vid Rättsmedicinska institutet i Köpenhamn är den som ansvarar för de medicinska åldersbedömningarna i Danmark. 

Enligt honom är metoden säker om man tar hänsyn till att den inte är exakt. Han menar också att det finns gott om vetenskapliga undersökningar där metoderna har testats och bedömts.

– Man kan konstatera att det finns väldigt många vetenskapliga undersökningar där man testar och diskuterar de här metoderna, säger Niels Lynnerup.

www.easi.nu

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Norge betalar väldigt stora avgifter till EU för sitt avtal och har ingen som helst påverkan av det som beslutas i Bryssel utan får snällt följa besluten (som ett villkor i sitt avtal)

Svensk import och export tjänar enorma summor vid export/import till och från EU samt Sverige har väldigt stor nytta av alla de handelsavtal EU tecknar med länder runt om i världen. Utan EU skulle vi vara extremt små och haft väldigt svårt att få fram bra avtal med t.ex USA, Kanada, Kina, japan

Nja "tjänat enorma summor" jag vet  att norska bolag via ägandet av svenska bolag har fortsatt sin lönsamma verksamhet men att något svenskt bolag har tjänat in i närheten av dom avgifter Sverige betalar till EU har jag ingen vetskap om kan du upplysa mej ?

Och  nämnda FN ? Vad har gamla Svedala plockat in där ? Gissar på nada.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Nja "tjänat enorma summor" jag vet  att norska bolag via ägandet av svenska bolag har fortsatt sin lönsamma verksamhet men att något svenskt bolag har tjänat in i närheten av dom avgifter Sverige betalar till EU har jag ingen vetskap om kan du upplysa mej ?

Och  nämnda FN ? Vad har gamla Svedala plockat in där ? Gissar på nada.

Varför tror du nästan alla länder i världen är medlemmar (193 länder) i FN om det nu är så dåligt

Du kanske kan upplysa dom om hur "dumma" dom är ?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Varför tror du nästan alla länder i världen är medlemmar (193 länder) i FN om det nu är så dåligt

Du kanske kan upplysa dom om hur "dumma" dom är ?

Det behöver jag inte det gör världens nest mäktigaste man mycket bättre ...55555

Har du också en förlåtande förklaring till varför Sverige spenderade skattemiljoner för att bli medlem i säkerhetsrådet utöver

den vanliga orsaken "sossarnas ofantliga hunger på makt" ?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Det behöver jag inte det gör världens nest mäktigaste man mycket bättre ...55555

Har du också en förlåtande förklaring till varför Sverige spenderade skattemiljoner för att bli medlem i säkerhetsrådet utöver

den vanliga orsaken "sossarnas ofantliga hunger på makt" ?

Större påverkan i FN:s säkerhetsarbete skulle jag snarare se det som

Det ligger i Sveriges intresse att som ett öppet och omvärldsberoende land bidra till och slå vakt om den internationella ordning där FN och dess säkerhetsråd är kärnan

Dela på andra sajter

FN är mutarnas högborg ett politiskt spel som överträffar varenda  detektivroman med ....jag har inget att likna vid, det är unikt, ett eldorado för

korrupta små människor.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Det ligger i Sveriges intresse att som ett öppet och omvärldsberoende land bidra till och slå vakt om den internationella ordning där FN och dess säkerhetsråd är kärnan

Och vad tror du att dom kan påverka ? Själv tror, och jag är en siare med, vet jag att dom inte kommer påverka skvatt. Med en utrikesminister som påbörjar sin bana med att

acceptera Palestina  (en terrornation utan like)och med regeringskvinnor som åker med täckta huven till ett av världens mest diskrimmerande länder ?

Sverige`s  feministiska regering som gärna gör affärer med Saudi ? Inget jag har något emot men stärker det deras agenda ?

Dela på andra sajter

John Khonken
20 minuter sedan, skrev Tallviking:

Förlåt TV I Sveriges intressen. Du skojar mig aprillo. I lövet och Sossarnas makthunger JAAAAAAAA.

Dela på andra sajter

John Khonken

Sveriges feministiska regering framstår som en samling pajaser. Inget annat. Vi tror vi vet bäst.  Vi är generallurade.  Eller så följer vi order. Då finns en logik

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Så länge det finns länder med vetorätt i säkerhetsrådet så är det bara ett stort skämt

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

och det har än så länge fungerat efter planen ?

och påverkan i säkerhetsrådet?

vem tror på det och återigen var/är det värt pengarna annat än för svetsarn och hans anhang                                     +

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...