edvardpop Inlagd September 8, 2017 Dela Inlagd September 8, 2017 Läste just att den film som visas nu på svt play är en kortare version av en 90-minuters film. Tydligen har en medverkande, en 22-årig bartjej utelämnats av någon anledning i den kortare versionen. Den längre versionen kommer gå att streama så småningom. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd September 8, 2017 Dela Inlagd September 8, 2017 Fakta: Här bor flest utlandssvenskar USA150 000 Storbritannien90 000 Spanien90 000 Norge90 000 Frankrike30 000 Tyskland23 000 Thailand20 000 Finland15 000 Danmark15 000 Italien12 000 Australien11 000 Schweiz10 000 Belgien10 000 Kanada7 000 Nederländerna6 500 Chile5 000 Kina4 000 Israel4 000 Förenade arabemiraten4 000 Brasilien4 000 Österrike3 500 Källa: Svenskar i världen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket? "Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så. Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 Tack Cavemannen, stor skillnad på dina siffror och dem kvällstidningen hade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 On 2017-09-08 at 20:00, skrev edvardpop: Läste just att den film som visas nu på svt play är en kortare version av en 90-minuters film. Tydligen har en medverkande, en 22-årig bartjej utelämnats av någon anledning i den kortare versionen. Den längre versionen kommer gå att streama så småningom. Och när gästen hemma hos Pocke ramlar av stolen på fyllan och kryper runt. Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 22 minuter sedan, skrev Changnoi: Och när gästen hemma hos Pocke ramlar av stolen på fyllan och kryper runt. Var det du kanske "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 Lite synd där med romantiken runt det " roliga fyllot". Man kanske spenderar tre veckor tillsammans med honom och tycker att det är underhållande. Medan han sitter där året runt och dricker med nya turister hela tiden, försöker att leva upp till all uppmuntran. Blir sämre och sämre, brukar att sluta väldigt tragiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 4 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket? "Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så. Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv..... Det va intressant att se men det var som vanligt, pengar och alkohol!Pengar för brudarna och alkohol för gubbarna! Men gubben hade sångröst i alla fall! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 7 timmar sedan, skrev Naam kaeng: I mina ögon så var det sossarnas kärnväljare som kom till tals, som revolterat mot påbudspolitiken som stått upp i halsen på dem när feminismen gjorde sitt intåg i sosseriet. Göran Persson blev ju också feminist så småningom. Ja ni fattar förhoppningsvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev evert 1: Tack Cavemannen, stor skillnad på dina siffror och dem kvällstidningen hade Jaså? Bevisa det, jag hävdar att du har helt fel! kvällstidningarna har gett exakt samma report från min källa, vill du ha länkar? Ändrades September 9, 2017 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 7 minuter sedan, skrev Wanchai: I mina ögon så var det sossarnas kärnväljare som kom till tals, som revolterat mot påbudspolitiken som stått upp i halsen på dem när feminismen gjorde sitt intåg i sosseriet. Göran Persson blev ju också feminist så småningom. Ja ni fattar förhoppningsvis. Men oj vad många ord du kan vomera ur dig, har du månne kommunistskräck? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 20 minuter sedan, skrev Cavemannen: Jaså? Bevisa det, jag hävdar att du har helt fel! kvällstidningarna har gett exakt samma report från min källa, vill du ha länkar? Aktivera på ditt tangentbord. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 24 minuter sedan, skrev kalasbullen: Men oj vad många ord dOch.....u kan vomera ur dig, har du månne kommunistskräck? Och.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten skrämmer mig men inte mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter trots min ålder! Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 8 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket? "Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så. Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv..... Jag tycker varken bu eller bä. Jag såg dokumentären på SVT/Play och minns att den handlade om några Göteborgare som älskade och hade drömmar om Thailand och dess kvinnor. Att deras liv skiljer dig mycket från det liv jag lever har jag inga som helst problem med, det var ju en dokumentär om just deras liv och inget annat. Huruvida Göteborgare svär mycket har jag ingen susning om, jag kommer ju från en annan del av landet. Däremot så är det väldigt sällan att min hustru blir arg, men jag tror inte att hon är representativ för den Thailändska kvinnan, utan att hon snarare är undantaget som bekräftar regeln att dom har ett hett temparement. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 49 minuter sedan, skrev Wanchai: Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten skrämmer mig men inte mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter trots min ålder! Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne! Din stackare, jag tycker synd om dig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket? "Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så. Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv..... Vet inte vad jag ska skriva mer än att det är stor skillnad på bo på ett turistställe och i obygden. Ändrades September 10, 2017 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 1 timme sedan, skrev Wanchai: Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten skrämmer mig men inte mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter trots min ålder! Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne! Jag kan ge dig lite att jobba med...Cuba,NordKorea,de flesta länderna i Sydamerika/mellan Amerika,Afrika,de flesta länderna i Asien. Nu har du lite att följa, så jag räknar med att du inte syns här på ett tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 Jag tyckte att det var en trevlig film om några människor ifrån Göteborg. Slutet var ju lite tragiskt för Stig, blev han övergiven av sin Thai-kärring? Och sedan utvisad för att han inte kunde uppfylla kraven vad gäller bankbok eller inkomst? För att sedan dö i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 Nej, han flyttade med upp till norr. Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 De kanske skulle göra en dokumentär om Atom eller STJP som motvikt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 Jag såg det mesta av programmet. Det var intressant på sitt sätt, men enligt mitt tycke väldigt fullt av klicheer. En sak som jag fäste mig vid var hur dessa män som trots att de tydligen bott många år i Thailand inte kunde tala någon Thai alls, samtidigt som deras engelska var aningen bristfällig. Umgicks dom bara med andra svenskar? Hur klarade dom sig? Jag minns att jag reagerade på att styvdottern berättade att hon lovat sig själv att aldrig gifta sig med en falang. Alla falanger var enligt henne ständigt berusade av alkohol eller av någonting annat. Tydligen var de två som gjorde programmet de första nyktra falanger som hon någonsin hade träffat! Detta var tydligen en så stor sensation för henne att det störde hela hennes tidigare uppfattning om falanger. Bara mina egna meningslösa funderingar om det hela. Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: De kanske skulle göra en dokumentär om Atom eller STJP som motvikt Och om SVT skulle sända en dokumentär om "Tjock-Steffe" Eriksson (Uppsalaligans ledare) så borde dom göra en dokumentär om t.ex Owe Thörnqvist som motvikt? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 13 minutes ago, Fritz said: Och om SVT skulle sända en dokumentär om "Tjock-Steffe" Eriksson (Uppsalaligans ledare) så borde dom göra en dokumentär om t.ex Owe Thörnqvist som motvikt? Fritz.. Thai-Stig förhåller sig till Atom såsom Tjock-Steffe förhåller sig till Owe Thörnqvist. Om Thai-Stig är lika med Tjock-Steffe är därmed Atom lika med Owe Thörnqvist. Vilket Skulle Bevisa Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 10, 2017 Dela Inlagd September 10, 2017 6 minuter sedan, skrev Atom: Thai-Stig förhåller sig till Atom såsom Tjock-Steffe förhåller sig till Owe Thörnqvist. Om Thai-Stig är lika med Tjock-Steffe är därmed Atom lika med Owe Thörnqvist. Vilket Skulle Bevisa Var den sista raden en fråga till mig ? I så fall har jag inget svar för mitt inlägg bevisar just ingenting vilket jag inte heller påstod. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu