Jump to content
IGNORERAD

Svensk svårt skadad i trafikolycka i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Under eftermiddagen skickades polis och sjukvårdare till en trafikolycka i norra Pattaya där en svensk ska ha skadats allvarligt.
Kraschen inträffade på motorvägen mot Bangkok och resulterade i att en svensk 74-årig man ådrog sig allvarliga skador. Polisen beskrev att mannen luktade starkt av alkohol, men prio var att snabbt föra honom till sjukhus där han behandlades för ett brutet ben, flera ansiktsfrakturer och möjliga interna skador.
Svensken ska ha kört in i sidan av en amerikansk mans Jeep, varpå han kastades från sin motorcykel och in i en parkerad bil. Enligt amerikanen körde båda i samma riktning när svensken plötsligt svängde från det vänstra körfältet till det högra där amerikanens fordon befann sig. Polisen ska förhöra svensken när han återhämtat sig.

Källa: http://pattayaone.net/Pattaya-news/220934/swede-injured-in-north-Pattaya-road-crash/


swede-1.thumb.jpg.7913e354ae8e27793b43b9

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Shovel78

    9

  • Jive

    7

  • Sam sip sam

    6

  • mrco

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas att allt går bra och att han blir frisk och kry igen men är man 74 år gammal och dessutom onykter och ger sig ut på moppe i Thailand då ber man om trubbel.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

fråga Jive 

Det enda sättet att ta sej fram i Pattaya inom rimlig tid om man inte har en grisbil eller mc-taxi inpå knuten.

En dyngrak 30-åring är lika farlig i trafiken som en dyngrak 74-åring.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda sättet att ta sej fram i Pattaya inom rimlig tid om man inte har en grisbil eller mc-taxi inpå knuten.

En dyngrak 30-åring är lika farlig i trafiken som en dyngrak 74-åring.

Visst är det så

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

De vart flaskan/orna i ryggsäcken som gick sönder, gubben hade nyss inhandlat dagens ranson - så kan det också vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda sättet att ta sej fram i Pattaya inom rimlig tid om man inte har en grisbil eller mc-taxi inpå knuten.

En dyngrak 30-åring är lika farlig i trafiken som en dyngrak 74-åring.

Har man så bråttom i Pattis är det inte underligt att så många skadas och dör i MC olyckor. Jämför förresten en nykter 30 åring och en nykter 74 åring istället för onyktra.

Jag tar mig fram helt ok med bilen i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man så bråttom i Pattis är det inte underligt att så många skadas och dör i MC olyckor. Jämför förresten en nykter 30 åring och en nykter 74 åring istället för onyktra.

Jag tar mig fram helt ok med bilen i Pattaya.

Jovisst kan man jämföra en nykter 30-åring och en nykter 74-åring, men i den här olyckan handlade det om en onykter 74-åring. Är det någon som skapar trafiksituationer här, så är det unga faranger som drar järnet på hyrd mc, hua. Hellre möter jag en nykter 74-åring som puttrar fram än en ung vildhjärna utan mc-vana.

Det finns faktiskt ett gäng olika parametrar än åldern som påverkar körförmågan - inte minst körvanan i Thailand och anpassningen till den thailändska trafiken.

Jag väljer mc istf bil om jag kan. Mycket smidigare att ta sej fram med och lättare att ställa ifrån sej.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra inlägg, Jive

Jag kör också bil i Pattaya, och hittills utan problem. Men moppe är snabbare och smidigare
Dom här 30_åringarna, som kommer hit och hyr en moppe, för att sen försöka imponera på damen
som sitter bakpå, är livsfarliga. Dom vet heller inte hur det fungerar i trafiken här.
Så vi som är lite äldre, och bor här, är mycket bättre moppeförare än 30-åringen.

Jag använder mest moppen, bilen tar vi bara då ska storhándla, eller om vi har nåt ärende på
Sukhumvit, som jag anser vara livsfarlig att åka moppe på

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra inlägg, Jive

Jag kör också bil i Pattaya, och hittills utan problem. Men moppe är snabbare och smidigare
Dom här 30_åringarna, som kommer hit och hyr en moppe, för att sen försöka imponera på damen
som sitter bakpå, är livsfarliga. Dom vet heller inte hur det fungerar i trafiken här.
Så vi som är lite äldre, och bor här, är mycket bättre moppeförare än 30-åringen.

Jag använder mest moppen, bilen tar vi bara då ska storhándla, eller om vi har nåt ärende på
Sukhumvit, som jag anser vara livsfarlig att åka moppe på

Precis så!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart står det att han var full ?? 

"Polisen beskrev att han luktade" starkt av alkohol", så om han inte hade ett taskigt rakvatten så hade han förmodligen konsumerat en del!

Link to comment
Dela på andra sajter

En 75 åring har 20% sämre reaktions tid än en 25-30 åring

 :blind:

Så är det säkert. Men en 75-åring har oftast 50% mer framförhållning/planering och 100% mer erfarenhet.

Men det som är avgörande är rutin från fordonsslag och trafiksituation/miljö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det säkert. Men en 75-åring har oftast 50% mer framförhållning/planering och 100% mer erfarenhet.

Men det som är avgörande är rutin från fordonsslag och trafiksituation/miljö.

...och hur snabbt man för glaset från bardisken till munnen :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Polisen beskrev att han luktade" starkt av alkohol", så om han inte hade ett taskigt rakvatten så hade han förmodligen konsumerat en del!

jo men som sagt kan ju varit flarran i ryggan

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

...och hur snabbt man för glaset från bardisken till munnen :big_smile:

Varför ställa glaset på bardisken:misdoubt:ja när det är tomt

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte mer på nåt nytt, som inte redan står i tråden. 

Jaha ja, det fanns redan på första sidan. Sorry!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på åldern kan det ju tillstött nåt medicinskt problem åxå, inte helt otroligt. Sen kan det vara mekaniska problem eller väglaget (en grop som han inte sett tex) som är orsaken.

Men det är väl onödigt att spekulera i sånt man inte vet nåt om. Det kommer kanske en artikel till om detta nångång där orsaken till olyckan finns med.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...