dajken Inlagd Januari 3, 2016 Dela Inlagd Januari 3, 2016 Är det någon som är duktig på thai skrift och kan översätta till svenska så vore jan glad Surin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dajken Inlagd Januari 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2016 ตาปลา Är det någon som är duktig på thai skrift och kan översätta till svenska så vore jag glad Surin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 3, 2016 Dela Inlagd Januari 3, 2016 Majs Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 3, 2016 Dela Inlagd Januari 3, 2016 Google translate kan vara bra å komma ihåg https://translate.google.com/#th/sv/ตาปลา Om det sen stämmer vetefan. Jag fattar inget av deras språk, tja nästan inget i alla fall. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 4, 2016 Dela Inlagd Januari 4, 2016 Är det någon som är duktig på thai skrift och kan översätta till svenska så vore jan glad Magrood är thai och kan svenska. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 4, 2016 Dela Inlagd Januari 4, 2016 Magrood är thai och kan svenska. Hon är en av de bästa du kan anlita. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Februari 28, 2016 Dela Inlagd Februari 28, 2016 On 2016-01-03 at 16:37, skrev dajken: ตาปลา betyder fiskögon ตา dtaa (öga) ปลา bplaa (fisk) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 21, 2016 Dela Inlagd Mars 21, 2016 Hej ตาปลา kan även betyda (oönskad) "vårta", oftast i fot eller tå. Kanske pga. sådana vårtor brukar vara hårda om fiskögon. ::: Men mjuka medfödda vårtor som oftast är önskade.... kallas för något helt annat. ::: Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.