Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Hej! :)

Dagens middag i stugan i utkanten av Bangkok.

post-4239-0-59587100-1296306847_thumb.jp

- Vad finnes i denna? Givetvis Sticky Rice eller som man skriver på Thai ข้าวเหนียว

post-4239-0-28343200-1296306706_thumb.jp

- Nam Jim (Chilli, Vitlök, Lime and NamPlaa)

post-4239-0-38349800-1296306924_thumb.jp

- Moo Tod (Grillad gris)

post-4239-0-41730800-1296306781_thumb.jp

- Hoi eller som man skriver på Thai หอย (Musslor)

Ha en god dag!

:wai:

Dela på andra sajter

Jag saknar bilder på crepes :huh: eller blev det bara pankaka av alltihop :giggle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Morgondagens käk :giggle:

Klubbor till barnen å mig Höna till frugan

post-3713-0-78176100-1296313998_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tänk att den här lilla baracken kan göra så bra mat : http://gastrogate.co...taurang/mayom1/ !!

Bidde 5 rätter:

Som Tam Thai

Laab Moo

Kyckling med cashewnötter

Vårrullar

Khao Pat Gai..

Summa 355 sek.

Så det räcker till lunch imorgon också .. :)

/mvh

post-5592-0-93240700-1296319831_thumb.jp

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tänk att den här lilla baracken kan göra så bra mat : http://gastrogate.co...taurang/mayom1/ !!

Bidde 5 rätter:

Som Tam Thai

Laab Moo

Kyckling med cashewnötter

Vårrullar

Khao Pat Gai..

Summa 355 sek.

Så det räcker till lunch imorgon också .. :)

/mvh

Hade dom bara thaislafs ,ingen pytt i panna???

2010-12-21 av Kingen

Jag har handlat på Ma-Yom Odengatan (i folkmun "Christhai" efter gatuköket "Chrisgrill" som hade kiosken före dessa thailändare) cirka hundra gånger så jag har ett visst underlag när jag betygsätter denna snabbmatskiosk. Majoriteten av inköpen har varit 1K, 2K eller 19K men jag har även prövat bl.a. 4K, 5K, 6R, 20K, 21K och 23K samt ett antal av dessa med andra köttsorter.

Generellt så är kvaliteten ok, men precis som med många budgetmatställen som inte är stora kedjor så är den också mycket varierande. Ibland är kycklingen seg, nudlarna flottiga, limeklyftan mosad eller köttet i lönndom utblandad med tofu för att spara på det dyra. Dock kan man om man har tur få en god måltid för 69kr, vilket är synnerligen ovanligt i Stockholm. Totalbetyget blir alltså medelmåttigt, men höjs till 3 stjärnor p.g.a. det låga priset (som i.o.f.s. lär bero på skattefusk eftersom kiosken inte accepterar kortbetalning).

Ändrades av LeifArne
Dela på andra sajter

Nej Nu blir det lite fransk bondost från http://www.atavola.se/ och en mineralvatten och dags för nästa DVD. :) /mvh

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Husman med leverpastej&gurka,krabbsallad & bulle + husman & krabbsallad och bulle med ost paprika.

post-6102-0-69937600-1296360513_thumb.jp

Pattaya

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:dance1::im_happy:

post-3713-0-23852100-1296387770_thumb.jp

post-3713-0-88932700-1296387825_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Stekt palt med en klick smör. Hann f-n inte med att ta ett foto, solly :dance1:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

- Moo Tod (Grillad gris)

STJP!

Vill du ha grillad gris så får det bli Moo Yang

Moo Tod=friterad

Dela på andra sajter

Hade dom bara thaislafs ,ingen pytt i panna???

2010-12-21 av Kingen

Jag har handlat på Ma-Yom Odengatan (i folkmun "Christhai" efter gatuköket "Chrisgrill" som hade kiosken före dessa thailändare) cirka hundra gånger så jag har ett visst underlag när jag betygsätter denna snabbmatskiosk. Majoriteten av inköpen har varit 1K, 2K eller 19K men jag har även prövat bl.a. 4K, 5K, 6R, 20K, 21K och 23K samt ett antal av dessa med andra köttsorter.

Generellt så är kvaliteten ok, men precis som med många budgetmatställen som inte är stora kedjor så är den också mycket varierande. Ibland är kycklingen seg, nudlarna flottiga, limeklyftan mosad eller köttet i lönndom utblandad med tofu för att spara på det dyra. Dock kan man om man har tur få en god måltid för 69kr, vilket är synnerligen ovanligt i Stockholm. Totalbetyget blir alltså medelmåttigt, men höjs till 3 stjärnor p.g.a. det låga priset (som i.o.f.s. lär bero på skattefusk eftersom kiosken inte accepterar kortbetalning).

Man ska inte lita på recensioner från personer som käkar siffror istället för mat. Kolla på senaste recensionen istället. Den grabben verkar ha koll!! :)

http://gastrogate.com/restaurang/mayom1/page/99

/mvh

Dela på andra sajter

Hemgjord 200 grammare i pitabröd

post-3485-0-30837400-1296489440_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...