stjp8729 Inlagd December 20, 2010 Dela Inlagd December 20, 2010 (ändrad) Hej, Gårdagens frukost, lunch och middag på ett bräde. Frukost.. - Griskött - Sparris - Svamp - Ris - Livets krydda (Prick Nam Plaa) Lunch. - Nudlar - Griskött Middag. - Något konstigt gott med ägg, svamp och kyckling - Ris Ha en bra dag! Ändrades December 20, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 20, 2010 Dela Inlagd December 20, 2010 Vi börjar dagen med lite jåk och grillspett av fläskkött. På det lite kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 Semester och det betyder lunch hemma i Min Buri Idag blev det: - Tom Yam Mix (Räkor, Bläckfisk och Kyckling) - Ris - Ett glas vatten. Ha en bra dag! :wai. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 Dillkött på flaggan. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 Hej igen Middag hemma hos oss i Min Buri, och nu är det ju semester Idag blev det. - Moo Manao, Gris med vilök, Chilli on Lime. - Phat Gai King. - Grönt och ris. - Och eftersom det är semester så dracks Världens bästa öl. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 (ändrad) Hej igen Middag hemma hos oss i Min Buri, och nu är det ju semester Idag blev det. - Moo Manao, Gris med vilök, Chilli on Lime. - Phat Gai King. - Grönt och ris. - Och eftersom det är semester så dracks Världens bästa öl. Ha en bra dag! Stjp det är gött att ha semeter va..enannan får leta efter en städeska för att komma till Udon den 25e. Får väl spika egen dörren med 12 tums spik. Mvh Maitan. Ändrades December 21, 2010 av Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 Idag åt jag farangmat hos Fransmannen i Sikhoraphum, fläskkotlett med pepparsås och pommes-strips vart det och det smakade utmärkt. ps. 100b kostade det ihop med en STOR sallad ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd December 21, 2010 Dela Inlagd December 21, 2010 Subway, Italian BLT. En liten bit sparas till vickning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 22, 2010 Dela Inlagd December 22, 2010 Körde lite sushi från marknaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 22, 2010 Dela Inlagd December 22, 2010 Dagens middag i Min Buri - Grllade revbensspjäll - Lite grönt - En LEO Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 23, 2010 Dela Inlagd December 23, 2010 Lyxade till det lite idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd December 23, 2010 Dela Inlagd December 23, 2010 Tigertemlet i botswana . # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 23, 2010 Dela Inlagd December 23, 2010 Tigertemlet i botswana . Vad är ett Tigertemel?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Eftersom det är julafton idag lyxr man till det lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Eftersom det är julafton idag lyxr man till det lite 555555 Å ja sitter här me en fulöl (chang) och en burk me Cashewnötter slå det om du kan När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 555555 Å ja sitter här me en fulöl (chang) och en burk me Cashewnötter slå det om du kan Nope det kan jag inte slå men grannen har lovat bjuda en fattig man på en irish lite senare så blir nog julstämmning då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Å en klar också ser ja nu det vill till å lyxa till de När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 det är ju så jäkla gott med finsk leverlåda.+ för den. dock så suger morots-o kålrotslåda.. käkat finskt julbord idag med släkten. Lyxade till det lite idag memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 finsk leverlåda. Vad är det? är det någon som har recept?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 (ändrad) finsk leverlåda. Vad är det? är det någon som har recept?? Påminner om korvkaka om det säger det ngt http://sv.wikipedia.org/wiki/Korvkaka Ändrades December 24, 2010 av LeifArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Nae solly. Det låter jäkligt gott, och Finnarna brukar ha god mat så det skulle vara roligt att prova. I synnerhet då jag börjat äta lever i ganska hög ålder (25år). Nu käkar jag nästan bara Älgkalvlever... Alltså Jag äter annan mat men när det kommer till lever så har jag bara en enda leverantör. Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s. Men Kalvlever Anglaise på Älgkalv är outstanding. har ni möjlihet så prova det... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Nae solly. Det låter jäkligt gott, och Finnarna brukar ha god mat så det skulle vara roligt att prova. I synnerhet då jag börjat äta lever i ganska hög ålder (25år). Nu käkar jag nästan bara Älgkalvlever... Alltså Jag äter annan mat men när det kommer till lever så har jag bara en enda leverantör. Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s. Men Kalvlever Anglaise på Älgkalv är outstanding. har ni möjlihet så prova det... Leverlåda I Finland använder man ordet låda,men i princip är det detsamma som paté. Jag har en fransk kokbok där det står att man kan berika patén med ris. ergo, paté och låda är samma sak. Beredningstid: 30 min. Tillagningstid: 20 min + 1½ - 2 tim. Ugnstemperatur: 175° C Kan frysas Det här behövs: 2 dl ris 4 dl vatten 1,2 l mjölk 300 g mald svin- eller nötlever 2 medelstora lökar 1-2 dl russin 4 msk sirap 1 tsk vitpeppar 1 tsk mejram 3 tl salt 1 ägg 50 g smör Gör så här: 1. Lägg riset i kokande mjölk-vattenblandning och koka till en lös gröt. 2. Skala ner lever, lök, russin, kryddor och ägg i den avsvalnande gröten. Blandningen får vara ganska lös. 4. Häll blandningen i en smord ugnsform och klicka litet smör över. Grädda lådan vackert brun i medelvarm ugn. Servera med skirat smör och rårörda lingon. Tips. Istället för ris kan du använda hela korngryn, som blötlagts över en natt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 här har du lite finska recept.bla.leverlåda. googlade bara lite snabbt..när farmor levde då fick man allt hemlagat,nu är det mycket färdiga rätter direkt från kyldisken Klicka här Nae solly. Det låter jäkligt gott, och Finnarna brukar ha god mat så det skulle vara roligt att prova. I synnerhet då jag börjat äta lever i ganska hög ålder (25år). Nu käkar jag nästan bara Älgkalvlever... Alltså Jag äter annan mat men när det kommer till lever så har jag bara en enda leverantör. Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s. Men Kalvlever Anglaise på Älgkalv är outstanding. har ni möjlihet så prova det... memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s. Har använt båda vid olika tilfällen för smaksättning av Viltpaté , vildsvinslever flera gånger mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 24, 2010 Dela Inlagd December 24, 2010 Okay..Tack recepten e sparade och jag ska med glädje prova. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu