Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Hej,

Gårdagens frukost, lunch och middag på ett bräde.

Frukost..

post-4239-0-33059100-1292804880_thumb.jp

post-4239-0-50091500-1292804943_thumb.jp

- Griskött

- Sparris

- Svamp

- Ris

- Livets krydda (Prick Nam Plaa)

Lunch.

post-4239-0-87604300-1292804820_thumb.jp

- Nudlar

- Griskött

Middag.

post-4239-0-78519100-1292805244_thumb.jp

- Något konstigt gott med ägg, svamp och kyckling

- Ris

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Dela på andra sajter

Hej igen :)

Middag hemma hos oss i Min Buri, och nu är det ju semester :):drinks:

Idag blev det.

post-4239-0-99579200-1292933416_thumb.jp

- Moo Manao, Gris med vilök, Chilli on Lime.

post-4239-0-82536000-1292933538_thumb.jp

- Phat Gai King.

post-4239-0-49226400-1292933356_thumb.jp

- Grönt och ris.

post-4239-0-60307600-1292933592_thumb.jp

- Och eftersom det är semester så dracks Världens bästa öl. :drinks:

Ha en bra dag!

:wai:

Stjp det är gött att ha semeter va..enannan får leta efter en städeska för

att komma till Udon den 25e. Får väl spika egen dörren med 12 tums spik. :ironi:

Mvh Maitan. :drinks::friends:

post-3491-0-93920200-1292939752_thumb.jp

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Idag åt jag farangmat hos Fransmannen i Sikhoraphum, fläskkotlett med pepparsås och pommes-strips vart det och det smakade utmärkt.:friends:

ps. 100b kostade det ihop med en STOR sallad :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eftersom det är julafton idag lyxr man till det lite :crazy::dance1::drinks:

555555 :great: Å ja sitter här me en fulöl (chang) :giggle: och en burk me Cashewnötter slå det om du kan :P:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

555555 :great: Å ja sitter här me en fulöl (chang) :giggle: och en burk me Cashewnötter slå det om du kan :P:o

Nope det kan jag inte slå men grannen har lovat bjuda en fattig man på en irish lite senare så blir nog julstämmning då

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å en klar också ser ja nu det vill till å lyxa till de :dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

det är ju så jäkla gott med finsk leverlåda.+ för den.

dock så suger morots-o kålrotslåda..

käkat finskt julbord idag med släkten.

Lyxade till det lite idag

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Nae solly. Det låter jäkligt gott, och Finnarna brukar ha god mat så det skulle vara roligt att prova. I synnerhet då jag börjat äta lever i ganska hög ålder (25år).

Nu käkar jag nästan bara Älgkalvlever... Alltså Jag äter annan mat men när det kommer till lever så har jag bara en enda leverantör.

Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s.

Men Kalvlever Anglaise på Älgkalv är outstanding. har ni möjlihet så prova det...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Nae solly. Det låter jäkligt gott, och Finnarna brukar ha god mat så det skulle vara roligt att prova. I synnerhet då jag börjat äta lever i ganska hög ålder (25år).

Nu käkar jag nästan bara Älgkalvlever... Alltså Jag äter annan mat men när det kommer till lever så har jag bara en enda leverantör.

Rådjur ska tydligen ha en alltför utpräglad smak på levern, vildsvinslever... Jag vet inte men nån sa att man inte skulle käka innanmat av V.s.

Men Kalvlever Anglaise på Älgkalv är outstanding. har ni möjlihet så prova det...

Leverlåda

I Finland använder man ordet låda,men i princip är det detsamma som paté. Jag har en fransk kokbok där det står att man kan berika patén med ris. ergo, paté och låda är samma sak.

Beredningstid: 30 min.

Tillagningstid: 20 min + 1½ - 2 tim.

Ugnstemperatur: 175° C Kan frysas

Det här behövs:

2 dl ris

4 dl vatten

1,2 l mjölk

300 g mald svin- eller nötlever

2 medelstora lökar

1-2 dl russin

4 msk sirap

1 tsk vitpeppar

1 tsk mejram

3 tl salt

1 ägg

50 g smör

Gör så här:

1. Lägg riset i kokande mjölk-vattenblandning och koka till en lös gröt.

2. Skala ner lever, lök, russin, kryddor och ägg i den avsvalnande gröten. Blandningen får vara ganska lös.

4. Häll blandningen i en smord ugnsform och klicka litet smör över. Grädda lådan vackert brun i medelvarm ugn.

Servera med skirat smör och rårörda lingon.

Tips.

Istället för ris kan du använda hela korngryn, som blötlagts över en natt.

Dela på andra sajter

här har du lite finska recept.bla.leverlåda.

googlade bara lite snabbt..när farmor levde då fick man allt hemlagat,nu är det mycket färdiga rätter direkt från kyldisken :(

Klicka här

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Har använt båda vid olika tilfällen för smaksättning av Viltpaté , vildsvinslever

flera gånger :great:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...