Maitan Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Hej, Också idag blev det mat hemma, godast och bäst - Gai Pad Preaw Hwan (Sweet and Sour Sauce Fried with Chicken) - Ris. - Livets krydda, kallas även Prik Nam Plaa. - Ett glas vatten, beer LEO får vänta tills på fredag Jag bara älskar Prik Nam Plaa, därför denna hyllningsbild till "Livets krydda" Ha en bra dag! Fredag ja då smakar pilsnern bäst Stjp Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Hej igen, Uppdatering.. När jag satt och tittade på TV-nyheterna, kom min älskade hustru kom och serverade efterrätt. - Jordgubbsglass - Choklad - Färska jordgubbar. Och som inte det var nog, då ställde hon in resten av jordgubbarna på en tallrik, och dom blev inte gamla kan jag lova . Ha en kanongo måndag! PS! Gott med glass i värmen Ändrades December 13, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Fredag ja då smakar pilsnern bäst Stjp Maitan. Helt rätt Maitan! Hoppas du laddat med underbara LEO i kylen tills fredag, dom måste förkylas väl så att den underbara aromen inte går miste Ha en gör go kväll! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Helt rätt Maitan! Hoppas du laddat med underbara LEO i kylen tills fredag, dom måste förkylas väl så att den underbara aromen inte går miste Ha en gör go kväll! Har haft funderingar på ta in en extra kyl för LEO, men tyvär får ej plats för de Chang kylar som finns. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Har haft funderingar på ta in en extra kyl för LEO, men tyvär får ej plats för de Chang kylar som finns. Maitan. Hmmm.. Bygg ut en 20 - 30 kvadratmeter så LEO kylen får plats Ha det gött! ;wai: Ändrades December 13, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Idag blev det lite lax med lime & avokadoröra, stuvad spenat och råstekt potatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Hej, Idag blev det konservburksmat - Pla Kapong som översatt blir, Fisk konservburk. (Makrill) - Ris. - Ett glas vatten. PS! Ser inte gott ut, men smakar bra! Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Pla Kapong är gott! Här blev det också lite fisk till lunchsnack.. tillsammans med lite goda bönor och blandat smarrens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Pla Kapong är gott! Här blev det också lite fisk till lunchsnack.. tillsammans med lite goda bönor och blandat smarrens. De där bönorna ser ju ut som edamame. Är det det och var kan man köpa dom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 (ändrad) De där bönorna ser ju ut som edamame. Är det det och var kan man köpa dom? Japp, det stämmer. Vi köpte i en Thaibutik i Stockholm och jag har sett dem på Thaifong med. Gissar att de finns i de flesta större thaibutiker. Har också för mig att jag sett dem i vanliga mataffärer, typ ICA, vid olika tillfällen förut. Edit: http://www.ica.se/ICAs-egna-varor/Vara-egna-varumarken/ICAs-Sortiment/Frysta-varor/ klicka på Ica selection. Ändrades December 14, 2010 av noBuzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Ok, måste kolla. Åt ju det jämt när jag jobbade på wagamama och när jag är i Thailand men har aldrig sett det i Sverige. Inte bak choi heller för den delen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Inte bak choi heller för den delen. Har jag också sett på Asian Market Olof Palmes gata i Stockholm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd December 15, 2010 Dela Inlagd December 15, 2010 Provsmak av årets julskinka(tack Friendship) vart det till frukost. Och skinkan smakade utsökt ihop med slottssenapen här i den 28 gradiga värmen kl 08.00 ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 15, 2010 Dela Inlagd December 15, 2010 Hej på er alla gourmeter och läckergommar Idag blev det köpemat på den lokala pizzerian, med hemleverans av: - Delizia inferno - Carbonara Faktiskt dom godaste pizzorna jag har ätit i Thailand, ägaren är en go Italienare som kan sin sak. Länk: http://www.deliziapizza.com/ Och som grädde på moset, ett verkligt undantag för en vardag: - Världens bästa öl, LEO! Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 Idag marinerade jag lite kyckling i yogurt, soja, vitlök och honung. Och stekte på tillsammans med svamp och vitlök... ..slängde i lite spaghetti och klippt spenat.. och slevade upp toppat med lite riven västerbotten och basilika. Och voilá.. Buzzens Chunky Chicken Spaghetti! :) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 Här blev det frasvåfflor med sylt och grädde "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 någon jävla mysko vegan röra, inte vegetarisk utan vegan. Det smakade lite udda, men kanske ok..hmm #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 Här blev det frasvåfflor med sylt och grädde Satan.. det skulle jag vilja ha nu. Är ju inte uppe på 100kg än så än så länge kan man smälla i sig vad som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 någon jävla mysko vegan röra, inte vegetarisk utan vegan. Det smakade lite udda, men kanske ok..hmm Veganröra? Vad är det? Hackad sojabönsburgare med strimlade grässtrån och vatten? Eller några hackade veganer i en smarrig sås? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 Idag vart det norskt pinnekött //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 16, 2010 Dela Inlagd December 16, 2010 Norsk pinne... Näe de vette, fan hellre mixad vegan isf. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 (ändrad) Frugan klagade... är du inte klar snart..måste du skita ner så många kastruller och pannor. titta på mig jag använder bara stora kastrullen med lite smått och gått i... bla grissvansar Inge grisvansar för mig men ... Helstekt oxfilé inlindad i enbärsrökt bacon, till detta egenkomponerad rödvins- och bearnaise-sås samt vitlökskryddade potatischips och smörstekta skogschaminjoner. /Enis Ändrades December 17, 2010 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 ugnstekt falukorv med päramos mums mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 ugnstekt falukorv med päramos mums mums Lite bilder har gjort mig gladare, du har en kamera.. Ff www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Tunnbrödsrulle m. 2 grillade å räksallad... jävla Enis... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu