kycklingen Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Äntligen hemlagad mat igen Tanten hade lite svårt att stå i en vecka, så det har blivit en salig röra med allt från Pizza, T-bone stek, Lammstek, osv.. Dagens middag hemma i Min Buri: - Chicken Curry (gul curry) - Ris. - Potatis. - Ett glas vatten Ha en bra dag! Min favoriträtt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Ett Plommon MUMS! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Hallå Enis... börja skramla.. vi vill se något gott! Skrammlade med ölglas på o´learys hela eftermiddagen och kvällen "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Okey acepterat då blir de inget i dag heller När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Pizza och Lap-Gai till lunch. Ikväll vankas det Pad-Thai. Göttigt Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Clirre och Buzzzzzzen duger detta? Först en liten . ...inspirationhöjare Sedan inventering i kylskåpet ... en nätat högrev som späckades med vitlök, div kryddor och oljor. Slutresultatet Stek, med egna potatischips samt en sås på skyn, papprikapullver, creme fraise och äppelglögg. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Det blev nygrilljerad skinka med hemlagat potatismos och en sås av skinkbuljong creme fraich 3 olika sorters senap och några hemliga kryddor satt fint som fan nu glöggar jag vidare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Clirre och Buzzzzzzen duger detta? Stek, med egna potatischips samt en sås på skyn, papprikapullver, creme fraise och äppelglögg. Ser smaskigt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Prinskörv me stegepäror Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd December 4, 2010 Dela Inlagd December 4, 2010 Hejsan dricker just nu en Dub Dormunder efter att mina bästa polare har varit på besök avnjutit en god middag. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 Såg gott ut Enis Vi hade lite blandat Di här stänkarna stod plötsligt framför ögonen Tror dom kom från Siam nilsson Kompisarna fick ju ha nåt å käka också När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 Jäkligt fina foton som får en att längta hem till Sverige igen Hade tyvärr fullt på pluskontot men belöning kommer senare ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 Såg gott ut Enis Vi hade lite blandat Tror jag gick upp 2 kg bara av att titta på bilderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 Leta upp något i kylen, släng det i en gryta och låt det koka ett tag. Riv lite potatis, lök och gråt en skvätt. Eller två. Blanda sedan med västerbottenost och lite salt och peppar och släng in i ugnen. Släng in det kokta köttet i ugnen. Ta ut det efter ett tag och pensla på lite honung & senap. In med det en stund till och slafsa sen upp det på en tallrik med lite grönsaker. Klart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 Såg inte så dumt ut det där Buzzen Här blev det hemsnickrad Pizza... samma recept som förra gången så ni får titta på den bilden "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 5, 2010 Dela Inlagd December 5, 2010 En grillad Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Hej på Er alla, Dagens frukost i Min Buri. - Omelett (gullök, ost, chilli, tomat och ägg) - Korv - Senap - Ett glas vatten Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Tja varför inte lite papaja sallad o en kall chang god frukost här i surin För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Snart middag! Här har det handlats grönt till middagen, undrar vad det blir för mat? Whiskey som ruttnar bort, dricks aldrig.. Vad skall jag göra? Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Hej, Fattar inte hur fort tanten kan "slänga ihop" lite mat, tog max fem minuter Idag blev det: - Pad Pak Ruam Mit eller som man skriver på Thai ผัดผักรวมมิตร. - Prik Nam Plaa - Et glas vatten. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Hej, Fattar inte hur fort tanten kan "slänga ihop" lite mat, tog max fem minuter Idag blev det: - Pad Pak Ruam Mit eller som man skriver på Thai ผัดผักรวมมิตร. - Prik Nam Plaa - Et glas vatten. Ha en bra dag! Såg smarrit ut Det här Prik Nam Plaa, hur gör man det ? Letat som f*n efter det på flaska men inte hittat. Eran ser ju hemrörd ut Så hur gör man ? :wai: Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Såg smarrit ut Det här Prik Nam Plaa, hur gör man det ? Letat som f*n efter det på flaska men inte hittat. Eran ser ju hemrörd ut Så hur gör man ? :wai: Tanten gör så här: - Hacka Chilli. - Fisksås. - Lite lime. Blanda och klart! Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Tanten gör så här: - Hacka Chilli. - Fisksås. - Lite lime. Blanda och klart! Ha en go dag! Tack å bock ! "Lett som en plett", alltså. Ska testa Tack igen Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Tack å bock ! "Lett som en plett", alltså. Ska testa Tack igen Hej Keithan, Det skiljer väldigt mycket i smaken beroende på vilken fisksås du använder, och efter vi provat många många sorter har vi fastnat för denna som du har på bild. Dock är smaken som baken, så det är bara att prova sig fram Ha en god dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Kan lägga till lite socker också, vissa tycker det blir bättre då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu