Tallviking Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 En god fransk löksoppa med en brödtallrik och smör till förrätt. En Pasta Carbonara till huvudrätt. Till det enn bättre glas rödvin. Allt på "Wine Connection" i Laemtong shoppingmall i Rayong Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Inte idag, men igår så blev det lite "amerikanskt". Kalkon, potatismos, grönsaker, cranberry-gele och gravy. Avslutningsvis en bit blåbärspaj. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Hittade denna fisk på Tesco i WSM för bara 120 battingar/kg DSC04737.jpg DSC04738.jpg Hälften steks i smör med bara salt å vitpeppar och resten blir kokt med äggsås DSC04739.jpg hade ju lite rester (Dillstuvad potatis) som passade alldeles utmärkt till DSC04741.jpg Denna fisk var underbart god och fast i köttet, smakade lite som torsk när den är som bäst Vad var det för fisk? Ser faktiskt ut som torsk. Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 (ändrad) Det blev julkorv och potatismos och en liten bira till lunch. Nu dags att handla julklappar. Ändrades December 23, 2013 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Vad var det för fisk? Ser faktiskt ut som torsk. Hälsningar goodolle Har ingen aning med den smakade torsk....Finns säker i Pattaya också Den var riktigt god “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 (ändrad) Har ingen aning med den smakade torsk.Finns säker i Pattaya också Den var riktigt god Bor i Bangkok och skall börja leta där. Den enda fisken jag saknar i Thailand torsk, SEABASS säger frugan och jag håller med för den fisken smakar nästan torsk..Man beställer en hel med eld under någon kokkärl i fiskformat. men inte sett att de har det i file. Hälsningar goodolle Ändrades December 23, 2013 av goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Lite kött o grönsakssoppa är inte fel i den Thailändska kylan. WasaSport med ost därtill smakar ju ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Det som skars väck från fläsksidan åkte in i ugnen. och gott blev det, Knaprigt och saltsmak. KEM, KEM hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Tror nog att du får göra en "Clion", Sticka iväg till Afrika Här i Svedala är vi alla "hängpungar" och liknande Och sedan har vi ju alla "Bubbel-drickare" ovanpå allt annat nä då skiljer jag mig på direkten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Mamma Monias köttbullar med sås o potatis till.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Nu åker knäckpajen & vispgrädde fram till uppesittar + en liten Glögg!! Trevlig kväll önskar Svampefar Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Efter 13 timmar på jobbet, så vart det tre vörtmackor med extrasaltat bregott, Johnnys grovkorniga senap, julskinka och lagrad cheddar... Mer än så orkar jag inte med idag... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Lite gravad lax och revbensspjäll och stekt lax sallad och en bira. Inte dumt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 en bit brie o ett gott glas rött......fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Ett par tre skinkmackor fick det bli till kvällsmål.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Ingen Julmat före Julafton har alltid varit mina regler! Så idag blev det (blunda nu 33-an!!) Thaislafs med RIS! Inte Phet Mak Mak utan bara Phet Mak, men det var Aroy Mak Mak! :nyam: Så Bihanget får vänta till arbetspassets slut (mot morgonsidan på Julafton) innan han kan ta sig en skinkmacka på Vörtbröd till mackan misstänker jag att han kommer att njuta av en god Julöl! Hoppas skinkan kommer att räcka hela helgen Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 lite ankbröstrester från gårdagen.... ett glas rioja smakade fantastiskt gott till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Hmm ja julskinka i all ära, jag har blivit ``fed up´´på Grisröv men blev lika förbannat med ett grisarsle igår... (jag fick det i julklapp av en jaktkompis) så visst jag har griljerat det efter konstens alla regler å nu överlåtit den i frugans våld... Det förhåller sej tyvärr så att det enda jag äter från julbordet är Sill(ar), Jansson, Köttbullar å Prinskorv.. Ok ok om syltan eller grisfötterna e hemgjorda så slinker dom åxå med, annars e jag en skitråkig julbordsgäst... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 lite äpplepajsrester med en sipp konjak...fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Du är en Gourmet Ellim! Av värsta sorten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 23, 2013 Dela Inlagd December 23, 2013 Du är en Gourmet Ellim! Av värsta sorten! tack!...eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd December 24, 2013 Dela Inlagd December 24, 2013 Julöl + Julmacka God JUL på er alla Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 24, 2013 Dela Inlagd December 24, 2013 Den rökta Skinkan tillagas, och prov åts. Fasen vad det går åt skinka till jul. Hemma stött senap ett måste till skinkan. God men inte så stark som jag ville ha senapen. En tesked äkta ättika skall det vara i. Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 24, 2013 Dela Inlagd December 24, 2013 Dagens juljunch Smörkokt fisk med potatis och äggsås Det blev förbaskat gott Nu är det bara å ligga i soffan och vänta på Kalle och hans vänner “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 24, 2013 Dela Inlagd December 24, 2013 Dagens juljunch Smörkokt fisk med potatis och äggsås Det blev förbaskat gott DSC04758.jpg Nu är det bara å ligga i soffan och vänta på Kalle och hans vänner Ligger du på soffan tills Kalle börjar så får du fan liggsår... Ha de bra i värmen kompis, här har vädret växlat till +1 grad å snö... Så vi fick en vit Jul iaf... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu