Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Tack för tipset... :thumbsup:

Verkar jätteintressant... :14:

En go gubbe som ligger bakom den sidan. Tyvärr är han allergisk mot all fisk o skaldjur. Kan vara därför han har ett

stort intresse för kött i alla dess former.

Dela på andra sajter

Frukost.

attachicon.gifVardagsmat 001.jpg

Obs. Styrkemjölk :ahh:

Ska du också börja larva dig med minimjölk :crazy:  vart fan är värden på väg :17:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Kall gröt toppad med en tesked salt,till det ett glas reklamvatten,det är mycket(litet) i plånboken nu  :thumbsup:

Gottegris!!

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Eftersom jag är ledig så har jag tid att fortsätta blidka potatistalibanerna :)

Efter att ha snittat de små liven så penslades de in i smält smör med pressad i vitlök

Medan de små liven ska värmas i ugnen så passar jag på att rensa och skära till två paprikor

Passar på att ta fram lite annat gott ur frysen när jag slänger in paprikan som inte ska användas nu

Sen har det blivit dags att återuppleva slagit vid Lützen 

Hepp, dags för ännu en vördnadsfull pensling av de små liven och smeka på lite ströbröd. För att dom inte ska känna sig ensamma där inne i ugnen så får dom lite sällskap

Måste titta till dom så dom mår bra och vända om lite bland sällskapet samt pudra näsan på de små liven med finaste make up, riven Västerbottenost

Och se på fan, lyckades nog även blidka det beryktade ölargänget efter som must inte riktigt passade till denna rätt :victory:

Dela på andra sajter

En sån hantverksinsats osså avslutar du med en klick köpebea  :13: såg gott ut  :thumbsup: själv har grabben och jag lyxat till det med ett besök på Max  :dirol:

Måne

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

En sån hantverksinsats osså avslutar du med en klick köpebea  :13: såg gott ut  :thumbsup: själv har grabben och jag lyxat till det med ett besök på Max  :dirol:

Här gör man allt för att hamna på god fot med potatistalibaner och ölargäng och så glömmer jag den viktigaste kraften av alla att smörja, gnällspikarna! :whoco5::rotfl: 

Dela på andra sajter

Här gör man allt för att hamna på god fot med potatistalibaner och ölargäng och så glömmer jag den viktigaste kraften av alla att smörja, gnällspikarna! :whoco5::rotfl:

Det är inte lätt att ligga under luppen  :police:

Måne

Dela på andra sajter

Med vårt milt sagt mediokra resultat från helgens Älgjakt i minnet så kanske jag är förlåten när jag hjälpte en jägare som var utan ström i sitt hus å därför inte kunde frysa in en Älgkalv som han haft hängande en vecka.

Ähh jag köpte kalvskrället för 50kr/kilot, å lämnade i morse in den hos min favoritstyckare som bara skrek : fan de här köttet är perfekt.. Såå visst de är inte dagens mat men morgondagens iaf...

Är det nån här som käkat Wallenbergare på Älgkalv???

Snart hoppas jag he he
Dela på andra sajter

Efter att ha snittat de små liven så penslades de in i smält smör med pressad i vitlök

attachicon.gifCIMG1850.JPG

Medan de små liven ska värmas i ugnen så passar jag på att rensa och skära till två paprikor

attachicon.gifCIMG1851.JPG

Passar på att ta fram lite annat gott ur frysen när jag slänger in paprikan som inte ska användas nu

attachicon.gifCIMG1852.JPG

attachicon.gifCIMG1854.JPG

Hepp, dags för ännu en vördnadsfull pensling av de små liven och smeka på lite ströbröd. För att dom inte ska känna sig ensamma där inne i ugnen så får dom lite sällskap

attachicon.gifCIMG1855.JPG

Måste titta till dom så dom mår bra och vända om lite bland sällskapet samt pudra näsan på de små liven med finaste make up, riven Västerbottenost

attachicon.gifCIMG1856.JPG

Och se på fan, lyckades nog även blidka det beryktade ölargänget efter som must inte riktigt passade till denna rätt :victory:

attachicon.gifCIMG1857.JPG

Vojne vojne vilket hantverk, har madamen lärt dig allt det där, hur ska det nu gå för 15 minuterenkvart  :crazy:  ser gott ut :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Snart hoppas jag he he

Höö..

Jag har precis just nu räddat kalvfonden.. Ok jag erkänner jag somnade... men vaknade i precis rätt ögonblick... Tjooohoo jag fick den...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ska du också börja larva dig med minimjölk :crazy:  vart fan är värden på väg :17:

Mini ? :ahh:

Här är det enbart R Ö D styrka som gäller :14:  :14:

Allt för att reta :13:  vattentalibanen jag är gift med :ok:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

attachicon.gifCIMG1850.JPG

attachicon.gifCIMG1851.JPG

attachicon.gifCIMG1852.JPG

attachicon.gifCIMG1854.JPG

attachicon.gifCIMG1855.JPG

attachicon.gifCIMG1856.JPG

attachicon.gifCIMG1857.JPG

F*n du kan ju bara du vill :14:

Då får du permission ifrån vattentalibanerna , men bara 24 timmar.

FULöl :13:

Fy för den lede :crazy:

Har du så långt till närmaste Apotek med den Gröna skylten :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

En av en miljon svenskar som äter Taco idag..?

post-6637-0-69807800-1387354446_thumb.jp

Som syntes har vi olika uppfattning om vad som är smarrigast till taco, rött vin eller pilsner.

:-)

Dela på andra sajter

Trösta dig med att inte ens jag gör hemlagad bea! :ahh:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Idag var det med viss besvikelse man gick till Hasses... Vart sugen på lite husmanskost och kl 18 ska jag på bio på Avenyn så tyckte Hasses var lämpligt... Fick dåliga vibbar när menyn kom och redan där kände j666 att det är något som inte stämmer..

post-10493-1387362636,46_thumb.jpg

Och mycket riktigt, all husmanskost var utbytt mot thaislafs och några stekar... Inget gött alls på menyn men beslutade mig till sist för en fläskfile med potatismos...

post-10493-1387362775,8_thumb.jpg

Maten smakade OK, men såsen sabbade maten lite.. Å jag som ville ha stuvade makaroner eller något... Så inga fler besök på Hasses för min del iaf... Dock vart jag hungrig så maten fick allt gå ner ändå :)...

post-10493-1387363019,2_thumb.jpg

Och nya ägaren finns ej på plats, han dyker ner en sväng om 2 veckor så vet ej vad det är för pajsare som köpt haket...

Nä nu är de färdig gnällt... Nu blir det bio och kolla disneys Frozen :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...