Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

"Hulda" snöade in på MPR och en annan stackare fick lov att botanisera bland resterna i kylskåpet.

post-6790-0-64089900-1387051139_thumb.jp

Vissa är det synd om :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

Köpte Luffarbiff billigt som fick slinka ner i lilla magen idag.

attachicon.gifCIMG1839.JPG

Jäklar vad det ryker om grillpanna 

attachicon.gifCIMG1840.JPG

Biffarna lindades in i folie i 10 minuter efter stekning

attachicon.gifCIMG1841.JPG

Under tiden fick grönsakerna lite uppvärmning på eftervärmen 

attachicon.gifCIMG1843.JPG

Tillsatte sedan Coops klyftpotatis och Lohmanders vitlöksbea

attachicon.gifCIMG1844.JPG

Nu ska jag försöka se en film genom Lützendimman som uppstod från grillpannan :rotfl:

Men vännen!

Vid det här laget borde du veta hur lätt det är att göra EGEN klyftpotatis! Har ju visat det ett otal gånger här i tråden! :ahh:

Skala, skiva och sedan in i ugnen 200 grader i 20 min. Ta ut, på med lite olivolja och t.ex. Knorrs potatiskrydda (eller valfri krydda), rör om  och sedan in i ugnen en stund till. En helt annan smak än den färdigköpta! Går inte ens att jämföra!

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Men vännen!

Vid det här laget borde du veta hur lätt det är att göra EGEN klyftpotatis! Har ju visat det ett otal gånger här i tråden! :ahh:

Skala, skiva och sedan in i ugnen 200 grader i 20 min. Ta ut, på med lite olivolja och t.ex. Knorrs potatiskrydda (eller valfri krydda), rör om  och sedan in i ugnen en stund till. En helt annan smak än den färdigköpta! Går inte ens att jämföra!

Lätt och lätt.. Har man ingen potatis hemma och 1.2 mil enkel till närmsta affär så är det jäkligt skönt att ha lite halvfabrikat i reserv. Och så länge alla potatistalibaner retar sig på mina potatisvanor så kommer jag fortsätta lägga ut bilder på dessa läckerheter :P:rotfl:

Dessutom är Coops klyftisar med skal i en klass för sig bland halvfabrikatspotatis :thumbsup:

Edit: Glömde att Lidl har också jäkligt goda klyftisar så dom ingår också i samma klass :)

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

Fritterad biff med YAM stark, Tomatröra med toast stark, får svalkas med en saftig vattenmelon.

post-7307-0-87248200-1387076239_thumb.jp

Hälsningar goodolle

Dela på andra sajter

Snabb lunch blev grillat revbensspjäll med khao niaw. Sköljdes ner med en kall leo.

Ändrades av Burken
Dela på andra sajter

Lätt och lätt.. Har man ingen potatis hemma och 1.2 mil enkel till närmsta affär så är det jäkligt skönt att ha lite halvfabrikat i reserv. Och så länge alla potatistalibaner retar sig på mina potatisvanor så kommer jag fortsätta lägga ut bilder på dessa läckerheter :P:rotfl:

Dessutom är Coops klyftisar med skal i en klass för sig bland halvfabrikatspotatis :thumbsup:

Edit: Glömde att Lidl har också jäkligt goda klyftisar så dom ingår också i samma klass :)

Heja Knasen

Dela på andra sajter

Nu skall vi inte gnälla 1,2 mil är ju promenadavstånd en annan har 8,2 mil till BigC för att köpa mina älskade potatisar.

Dela på andra sajter

Härligt ät dina ruttna plugg du he he

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Härligt ät dina ruttna plugg du he he

Nu blev det lite motsägelsefullt, potatisen ruttnar väl inte när den är full med härliga konserveringsmedel och är fryst :giggle:

Dela på andra sajter

Nu blev det lite motsägelsefullt, potatisen ruttnar väl inte när den är full med härliga konserveringsmedel och är fryst :giggle:

Potatis ruttnar om man fryser den
Dela på andra sajter

I går kväll på den Thailändska landsbygden serverades följande: Entrecote,råstekta plugg samt bea,modell halvfabrikat.

post-8709-0-99095700-1387104361.jpg

Dela på andra sajter

Bussiga klubben? :crazy:

Ja eftersom jag vet att potatis inte får frysa och dom ruttnar då ,så är det så he he ,knasen tål lite skoj ,till skillnad mot en del surgubbar här :thumbsup:  :patsak:

Dela på andra sajter

I går kväll på den Thailändska landsbygden serverades följande: Entrecote,råstekta plugg samt bea,modell halvfabrikat.

attachicon.gif003.JPG

Såg jäkligt gott ut Thomas ,var bor du ???

Dela på andra sajter

Ångkokt fisk!

Jasså ångtrycket är uppe på herr SC.Då kanske det har blivit några pils och Jäger idag??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Såg jäkligt gott ut Thomas ,var bor du ???

A1 från Bangkok mot ChangMai...kör ca 34 mil. Tvärnita,sväng höger. Middag serveras vid inkomst! :17:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...