Oregistrerad Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 //Blev norska köttbullar till lunch . Hur sjutton ser dom ut? Fyrkantiga å smakar fisk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Idag blev det fläskkotletter med rostade rotfrukter. Stekte fläskkotletterna, i med lök, svamp, (champinjoner och trattisar denna gång), fyllde på vatten, mycket soja, svartpeppar, buljong. Fick puttra ca. 45 minuter. Ja, det blev mat idag också. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 eftersom frugan äter julbord med jobbet får jag väl mysa till det lite själv! en tallrik med italiensk inspiration, taleggio, spinata calabrese(kanongod ost o stark salami), parmesanost, soltorkade tomater, oliver o cocktailkapris.fantastiskt gott med ett glas rött till!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 En minute steak till midda... En marängswiss till efterrätt som jag helt missade att fota Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Blev norska köttbullar till lunch och en back-up macka med lax och lite annat. Hoppas på att jag hinner med Max på Arlanda. Om inte så är det ingen kris eftersom jag har fått mig en extra macka. Ids fan inte stå och trycka i mig pølser i Stavanger som jag annars brukar göra när jag märker att vi kommer att bli försenade. Och flygplansmackor börjar bli tråkigt. Det gick som vanligt. Planet försenat och en trött och tämligen hungrig resenär slår ett nytt tidsrekord mellan T5 och T4. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Inte dagens middag, men den sista middagen på denna årets sista utlandsresa. Börjar med förrätten. Varmrätten Till efterrätt fick det bli lite nyttigheter För att sedan vara lite onyttig till kaffet! Visst ja, blev "lite" glass också, men den bilden blev suddig! Tyvärr så var den dagens kock som ansvarade för stekningen av köttet inte speciellt skicklig. Kotletten var inte genomstekt vilket var första gången under hela resan som jag inte åt upp allt. Men med tanke på allt jag ätit under dessa veckor så skadade det inte att jag åt lite mindre för en gångs skull ! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Sista frukosten på detta hotell! Bacon , stekta ägg och stekt tomat. Sedan skymtar skålen med Vanilj yoghurt. Till det ett glas med färsk smoothie (fanns ett antal varianter att välja mellan). Garanterat färsk, då personalen stod och gjorde den vid serveringsbordet. Var bara tvungen att äta några skivor melon denna sista måltid på hotellet! Mycket godare än något vi kan köpa här i Svedala. Vi avstod från denna dryck sista morgonen. Fick bli en extra kopp kaffe i baren innan avresan istället. Skulle ju vara på resande fot hela dagen och behövde vara nyktra och vakna för att sista etappen skedde med egen bil. Annars så fanns det en hel del att välja på. Då det hela tiden fanns folk som gick och tog för sig av maten, fick jag vara lite försiktig med fotograferandet, så det saknas bilder från resten av utbudet. Måste erkänna att kläderna jag tog på mig för hemresan kändes liite trånga efter dessa veckor då jag sluppit stå vid spisen själv! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Lunchen blev hjortmedaljongermed rosmarinsås o stekt potatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Spagetti med köttfärssås gick ner med lite protest.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Sista frukosten på detta hotell! Bacon , stekta ägg och stekt tomat. Sedan skymtar skålen med Vanilj yoghurt. Till det ett glas med färsk smoothie (fanns ett antal varianter att välja mellan). Garanterat färsk, då personalen stod och gjorde den vid serveringsbordet. Atlantis Fuerteventura Resort 2013 015.jpg Var bara tvungen att äta några skivor melon denna sista måltid på hotellet! Mycket godare än något vi kan köpa här i Svedala. Atlantis Fuerteventura Resort 2013 016.jpg Vi avstod från denna dryck sista morgonen. Fick bli en extra kopp kaffe i baren innan avresan istället. Skulle ju vara på resande fot hela dagen och behövde vara nyktra och vakna för att sista etappen skedde med egen bil. 20131209 (25).jpg Annars så fanns det en hel del att välja på. Atlantis Fuerteventura Resort (4).jpg Fuerteventura 2013 (5).jpg Fuerteventura 2013 (6).jpg Fuerteventura 2013 (9).jpg Då det hela tiden fanns folk som gick och tog för sig av maten, fick jag vara lite försiktig med fotograferandet, så det saknas bilder från resten av utbudet. Måste erkänna att kläderna jag tog på mig för hemresan kändes liite trånga efter dessa veckor då jag sluppit stå vid spisen själv! Visst är det konstigt hur kläder krymper under semestern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 En schnitzel Scandinavia style på Akvavit i Jomtien. Riktigt mumsig med Sardeller och Kapris dessutom. Jummy Fritz försökte trycka i sig en likadan men kom bara halvvägs ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 En schnitzel Scandinavia style på Akvavit i Jomtien. Riktigt mumsig med Sardeller och Kapris dessutom. Jummy Fritz försökte trycka i sig en likadan men kom bara halvvägs ! WP_20131213_17_16_39_Smart.jpg Jepps, men gott var det. En annan håller ju på med ett mycket långsiktigt bantningsprojekt så magkapseln klarar inte av så stora portioner. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Visst är det konstigt hur kläder krymper under semestern. Inte bara under semestern. Tycker de krymper hela tiden.. Skinnjackan har krympt sedan förra vintern och den kan jag inte minnas att jag varken tvättat eller torktumlat.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Sista frukosten på detta hotell! Bacon , stekta ägg och stekt tomat. Sedan skymtar skålen med Vanilj yoghurt. Till det ett glas med färsk smoothie (fanns ett antal varianter att välja mellan). Garanterat färsk, då personalen stod och gjorde den vid serveringsbordet. Atlantis Fuerteventura Resort 2013 015.jpg Var bara tvungen att äta några skivor melon denna sista måltid på hotellet! Mycket godare än något vi kan köpa här i Svedala. Atlantis Fuerteventura Resort 2013 016.jpg Vi avstod från denna dryck sista morgonen. Fick bli en extra kopp kaffe i baren innan avresan istället. Skulle ju vara på resande fot hela dagen och behövde vara nyktra och vakna för att sista etappen skedde med egen bil. 20131209 (25).jpg Annars så fanns det en hel del att välja på. Atlantis Fuerteventura Resort (4).jpg Fuerteventura 2013 (5).jpg Fuerteventura 2013 (6).jpg Fuerteventura 2013 (9).jpg Då det hela tiden fanns folk som gick och tog för sig av maten, fick jag vara lite försiktig med fotograferandet, så det saknas bilder från resten av utbudet. Måste erkänna att kläderna jag tog på mig för hemresan kändes liite trånga efter dessa veckor då jag sluppit stå vid spisen själv! Är det Hotell Brisamar? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Inte bara under semestern. Tycker de krymper hela tiden.. Skinnjackan har krympt sedan förra vintern och den kan jag inte minnas att jag varken tvättat eller torktumlat. Fukt i garderoben !!?? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Fukt i garderoben !!?? Tror jag med... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Är det Hotell Brisamar? Nej, men din gissning är inte helt fel! Rätt världsdel! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Fukt i garderoben !!?? Njaaaa. med tanke på var han bor har den (han) mest troligt varit ute i regn och slask och blivit blöt hela förra vintern. Brukar krympa en hel del av sig själv pga det. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Nej, men din gissning är inte helt fel! Rätt världsdel! Jo, det vet jag! Var väl den som gissade rätt först av alla om vart ni skulle.. Matsalen såg dock väldigt lik ut den som var på Brisamar i Corallejo.... Noterade att baconet var samma typ som jag fick där... D.v.s. inte äkta på sidfläsk utan ngt som var sammanpressat..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Jo, det vet jag! Var väl den som gissade rätt först av alla om vart ni skulle.. Matsalen såg dock väldigt lik ut den som var på Brisamar i Corallejo. Noterade att baconet var samma typ som jag fick där... D.v.s. inte äkta på sidfläsk utan ngt som var sammanpressat.. :14: :14: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 :14: :14: Man har väl öga för detaljer.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 I vanliga fall gillar jag inte frukt i mat men efter att ha läst lite om karibisk mat så blev jag inspirerad till en gryta med fisk, räkor, mango, chili mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 I vanliga fall gillar jag inte frukt i mat men efter att ha läst lite om karibisk mat så blev jag inspirerad till en gryta med fisk, räkor, mango, chili mm. Var resultatet lika gott som det såg ut på bilden? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Ja tack, det söta från frukten och kokosmjölken gifter dig bra med het chili. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Ja tack, det söta från frukten och kokosmjölken gifter dig bra med het chili. Har också alltid hört det men har aldrig haft chansen att testa.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu