Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Ok, googla lite, pizzasten är mycket bra, blir en krispig fin botten, japp tillsågad 60x40 cm 200 bath.

Hetta upp sten minst 15 minuter, sen på med pizzan i 5-6 minuter, går även fint att baka bröd...

Och jag som skickade mer min, sprack naturligtvis på mitten, (går dock att använda ändå...)

Har använt den på kolgrillen, funkar bra! Jag la ett folie ovanpå grillen, för att få lite övervärme.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

post-5349-1386769680,02_thumb.jpg

Pastasås med italiensk ost, hackat knaperstekt bacon på toppen och en rejäl sallad.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Gårdagens käk, eller om de va i förrgår

Köttet va inte lika finnt som Mille:s bild i söndags

post-5552-0-11668300-1386776830_thumb.jp

Lite svamp m lök till

post-5552-0-71044200-1386776828_thumb.jp

Å så lite ost på köttbitarna

post-5552-0-38563000-1386776834_thumb.jp

Så blev det magiskt gott

post-5552-0-41511700-1386776837_thumb.jp

Nu är det förberedelser till moppeåkningen på Lucia som påbörjats

Hjälmen måste prydas :crazy:

post-5552-0-58560900-1386776838_thumb.jp

post-5552-0-47678700-1386776826_thumb.jp

post-5552-0-54467000-1386776831_thumb.jp

post-5552-0-79087800-1386776835_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

till kvällsmat blir det en röra innehållande kräftstjärtar, rödlök, dijonsenap, majonnäs, Cream fraiche, dill lite citron, nymald svartpeppar o några stänk tabasco...ätes med vitlöksbröd o avokado, fantastiskt gott!!!

post-6750-0-52490900-1386785995_thumb.jp

Dela på andra sajter

Gårdagens käk, eller om de va i förrgår

Köttet va inte lika finnt som Mille:s bild i söndags

attachicon.gifmat 004.JPG

Lite svamp m lök till

attachicon.gifmat 002.JPG

Å så lite ost på köttbitarna

attachicon.gifmat 006.JPG

Så blev det magiskt gott

attachicon.gifmat 008.JPG

Nu är det förberedelser till moppeåkningen på Lucia som påbörjats

Hjälmen måste prydas :crazy:

attachicon.gifmat 009.JPG

Hmm Fel(Ful)öl i bakgrunden.. Fan det har ju känts som en trygghet med dina matbilder när Orginalen står i bakgrunden.. Nu känner jag mej plötsligt väldigt otrygg å rotlös...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Hmm Fel(Ful)öl i bakgrunden.. Fan det har ju känts som en trygghet med dina matbilder när Orginalen står i bakgrunden.. Nu känner jag mej plötsligt väldigt otrygg å rotlös...

Ledsen jägarn, men dom har inte bättre på ålandsbåtarna :17:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

En god Scnitzel på Koh Samet. Sittandes vid bord ute på stranden

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

En god Scnitzel på Koh Samet. Sittandes vid bord ute på stranden

Märker du av oljeutsläppet, eller har de lyckats återställa?

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Tänk vad gumman kan vara gullig.

Kommer hem och hon har fixat förätt Toast Skagen och varmrätt Tournedos, underbart. Det blev både rött å vitt, rena Nobelfesten light.

post-6637-0-52472700-1386842015_thumb.jp

post-6637-0-81697000-1386842108_thumb.jp

:-)

Dela på andra sajter

Märker du av oljeutsläppet, eller har de lyckats återställa?

Mvh. borje222

Nej. Inte ett spår. Allt är exakt som det alltid varit

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Är just nu på Månskenet i Hua Hin.

post-3468-0-72577500-1386850100.jpg

Utan att överdriva det minsta så var det godaste jag ätit på flera månader, mat i Sverige inkluderat.

post-3468-0-48521700-1386850502.jpg

Fläskfilé med grönpepparsås och potatisgratäng. 150 baht, skrattretande billigt.

Dela på andra sajter

Nu ska jag bli obstinat sur gubbe igen.

Var till City Gross, då de annonserade om strömming...

Strömming fiskad i nordostatlanten!! Då är det val för tusan sill...Och nej, det är inte samma fisk,strömming är betydligt magrare.

Nu går det väl att använda denna fisk till det jag tänker laga, men det är just sättet denna fiskhandlare far med halvsanningar på!

Om det hade varit kött som hade en annan märkning än det var, hade det blivit ett jäkla liv...

Nu har jag fått spy lite galla, så nu kan jag fortsätta att kocka... :police:

(Skulle vara kul att veta om City Gross kallar dessa för strömmingsfiler, i sina butiker söder om Kalmar...)

post-7126-0-48839000-1386856342_thumb.jp

post-7126-0-37908500-1386856356_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Nu ska jag bli obstinat sur gubbe igen.

Var till City Gross, då de annonserade om strömming...

Strömming fiskad i nordostatlanten!! Då är det val för tusan sill...Och nej, det är inte samma fisk,strömming är betydligt magrare.

Nu går det väl att använda denna fisk till det jag tänker laga, men det är just sättet denna fiskhandlare far med halvsanningar på!

Om det hade varit kött som hade en annan märkning än det var, hade det blivit ett jäkla liv...

Nu har jag fått spy lite galla, så nu kan jag fortsätta att kocka... :police:

(Skulle vara kul att veta om City Gross kallar dessa för strömmingsfiler, i sina butiker söder om Kalmar...)

attachicon.gifDSC09646.JPG

attachicon.gifDSC09647.JPG

Mvh. borje222

Dessutom har du blivit dubbellurad på den firren, dom anonserar den till extrapris 29,95 kr/ Kg den här veckan, inte 55 som det står på ditt plastfodral :crazy:

Jag va å letade rätt på reklambladet och det gäller 9/12--15/12, Veckans fisk: sillfile/Strömmingsfile fiskad i Östersjön/Nordostatlanten - inkommer tisdag till vår manuella fiskdisk.

Ändrades av husse

Dela på andra sajter

Dessutom har du blivit dubbellurad på den firren, dom anonserar den till extrapris 29 kr/ Kg den här veckan, inte 55 som det står på ditt plastfodral :crazy:

Avdrages i kassan...( skräm inte upp mig så jag inte kan sova i natt...) :wild:

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Avdrages i kassan...( skräm inte upp mig så jag inte kan sova i natt...) :wild:

Mvh. borje222

här är länken till annonsbladet

http://np.netpublicator.com/netpublication/n79734407

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Blev norska köttbullar till lunch och en back-up macka med lax och lite annat. Hoppas på att jag hinner med Max på Arlanda. Om inte så är det ingen kris eftersom jag har fått mig en extra macka.

Ids fan inte stå och trycka i mig pølser i Stavanger som jag annars brukar göra när jag märker att vi kommer att bli försenade. Och flygplansmackor börjar bli tråkigt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...