borje222 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Ok, googla lite, pizzasten är mycket bra, blir en krispig fin botten, japp tillsågad 60x40 cm 200 bath. Hetta upp sten minst 15 minuter, sen på med pizzan i 5-6 minuter, går även fint att baka bröd... Och jag som skickade mer min, sprack naturligtvis på mitten, (går dock att använda ändå...) Har använt den på kolgrillen, funkar bra! Jag la ett folie ovanpå grillen, för att få lite övervärme. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Ostfyllda pannbiffar med sås o potäter.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 idag blev det pad prik king (fläskkött o bönor i stark sås).jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Oooops...blir nok körv me brö...frugan jobbar eftermiddag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Pastasås med italiensk ost, hackat knaperstekt bacon på toppen och en rejäl sallad. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Gårdagens käk, eller om de va i förrgår Köttet va inte lika finnt som Mille:s bild i söndags Lite svamp m lök till Å så lite ost på köttbitarna Så blev det magiskt gott Nu är det förberedelser till moppeåkningen på Lucia som påbörjats Hjälmen måste prydas Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 till kvällsmat blir det en röra innehållande kräftstjärtar, rödlök, dijonsenap, majonnäs, Cream fraiche, dill lite citron, nymald svartpeppar o några stänk tabasco...ätes med vitlöksbröd o avokado, fantastiskt gott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Gårdagens käk, eller om de va i förrgår Köttet va inte lika finnt som Mille:s bild i söndags mat 004.JPG Lite svamp m lök till mat 002.JPG Å så lite ost på köttbitarna mat 006.JPG Så blev det magiskt gott mat 008.JPG Nu är det förberedelser till moppeåkningen på Lucia som påbörjats Hjälmen måste prydas mat 009.JPG Hmm Fel(Ful)öl i bakgrunden.. Fan det har ju känts som en trygghet med dina matbilder när Orginalen står i bakgrunden.. Nu känner jag mej plötsligt väldigt otrygg å rotlös... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Hmm Fel(Ful)öl i bakgrunden.. Fan det har ju känts som en trygghet med dina matbilder när Orginalen står i bakgrunden.. Nu känner jag mej plötsligt väldigt otrygg å rotlös... Ledsen jägarn, men dom har inte bättre på ålandsbåtarna Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 I kväll blev det lasagne Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 (ändrad) En god Scnitzel på Koh Samet. Sittandes vid bord ute på stranden Ändrades December 12, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 En god Scnitzel på Koh Samet. Sittandes vid bord ute på stranden Märker du av oljeutsläppet, eller har de lyckats återställa? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Tänk vad gumman kan vara gullig. Kommer hem och hon har fixat förätt Toast Skagen och varmrätt Tournedos, underbart. Det blev både rött å vitt, rena Nobelfesten light. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Märker du av oljeutsläppet, eller har de lyckats återställa? Mvh. borje222 Nej. Inte ett spår. Allt är exakt som det alltid varit Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Är just nu på Månskenet i Hua Hin. Utan att överdriva det minsta så var det godaste jag ätit på flera månader, mat i Sverige inkluderat. Fläskfilé med grönpepparsås och potatisgratäng. 150 baht, skrattretande billigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Oxkött med en sagolikt god oskalad potatis blev dagens lunch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Gårdagens fantastiska havets läckerheter som åts hemma hos chefen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Ärtsoppa Å pannkakor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Nu ska jag bli obstinat sur gubbe igen. Var till City Gross, då de annonserade om strömming... Strömming fiskad i nordostatlanten!! Då är det val för tusan sill...Och nej, det är inte samma fisk,strömming är betydligt magrare. Nu går det väl att använda denna fisk till det jag tänker laga, men det är just sättet denna fiskhandlare far med halvsanningar på! Om det hade varit kött som hade en annan märkning än det var, hade det blivit ett jäkla liv... Nu har jag fått spy lite galla, så nu kan jag fortsätta att kocka... (Skulle vara kul att veta om City Gross kallar dessa för strömmingsfiler, i sina butiker söder om Kalmar...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 (ändrad) Nu ska jag bli obstinat sur gubbe igen. Var till City Gross, då de annonserade om strömming... Strömming fiskad i nordostatlanten!! Då är det val för tusan sill...Och nej, det är inte samma fisk,strömming är betydligt magrare. Nu går det väl att använda denna fisk till det jag tänker laga, men det är just sättet denna fiskhandlare far med halvsanningar på! Om det hade varit kött som hade en annan märkning än det var, hade det blivit ett jäkla liv... Nu har jag fått spy lite galla, så nu kan jag fortsätta att kocka... (Skulle vara kul att veta om City Gross kallar dessa för strömmingsfiler, i sina butiker söder om Kalmar...) DSC09646.JPG DSC09647.JPG Mvh. borje222 Dessutom har du blivit dubbellurad på den firren, dom anonserar den till extrapris 29,95 kr/ Kg den här veckan, inte 55 som det står på ditt plastfodral Jag va å letade rätt på reklambladet och det gäller 9/12--15/12, Veckans fisk: sillfile/Strömmingsfile fiskad i Östersjön/Nordostatlanten - inkommer tisdag till vår manuella fiskdisk. Ändrades December 12, 2013 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Dessutom har du blivit dubbellurad på den firren, dom anonserar den till extrapris 29 kr/ Kg den här veckan, inte 55 som det står på ditt plastfodral Avdrages i kassan...( skräm inte upp mig så jag inte kan sova i natt...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Avdrages i kassan...( skräm inte upp mig så jag inte kan sova i natt...) Mvh. borje222 här är länken till annonsbladet http://np.netpublicator.com/netpublication/n79734407 Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 dagens lunch o matlåda imorgon till frugan blev ugnstekt falukorv med kokt potatis...fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Blandad kompott, rester om man är ärlig Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 Blev norska köttbullar till lunch och en back-up macka med lax och lite annat. Hoppas på att jag hinner med Max på Arlanda. Om inte så är det ingen kris eftersom jag har fått mig en extra macka. Ids fan inte stå och trycka i mig pølser i Stavanger som jag annars brukar göra när jag märker att vi kommer att bli försenade. Och flygplansmackor börjar bli tråkigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu