Enis Inlagd December 8, 2013 Dela Inlagd December 8, 2013 (ändrad) Tittar precis på @ellim63, senaste matorgie och knaprar på en skalad morot Ändrades December 8, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Hemtaget från Foodland och lite blandat. Kloy Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 I Lördags gjorde jag kvällsmat till mig och frugan. På morgonen marinerades revbensspjäll. Olja,Worchestersås,citron,honung,vitlök,gul lök,kryddor, Fick stå och mumsa i kylen hela dagen. Grillgaller. In i ugnen. Färdiga. Wookpannan är kanon till pommesfrites. Bea inköpt på Villamarket Pattaya. Färdig...bara att äta med fingrarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Hoppas inte Trettiotrean ser detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Rester från helgen Inlagd strömming....Guds gåva till "lilla" magen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Hittade detta i kylen bara att värma, det blir nog lite över till snuskburken.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 I Lördags gjorde jag kvällsmat till mig och frugan. På morgonen marinerades revbensspjäll. Olja,Worchestersås,citron,honung,vitlök,gul lök,kryddor, Fick stå och mumsa i kylen hela dagen. 023.JPG Grillgaller. 027.JPG In i ugnen. 028.JPG Färdiga. 029.JPG Wookpannan är kanon till pommesfrites. 031.JPG Bea inköpt på Villamarket Pattaya. 032.JPG Färdig...bara att äta med fingrarna. 033.JPG Detta måste provas till helgen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Idag blev det en Chili Con Carne. Blev även lite nybakat vete bröd, med en god Västerbotten ost på. Det är ju populärt att kalla allt för "crossover mat"...Så det är väl Indianerna som mötte Vikingarna... Frugan ratade min mat som vanligt, för något smaskigare...Vem kan motstå kycklingfötter... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Vem kan motstå kycklingfötter... Jag kan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 ...Vem kan motstå kycklingfötter... 4.JPG Mvh. borje222 Jag kan Det verkar ju inte finnas nåt å käka på fossingarna bara ben å skinn Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 ...Vem kan motstå kycklingfötter... 4.JPG Mvh. borje222 Det verkar ju inte finnas nåt å käka på fossingarna bara ben å skinn Ja du husse...De tänkte väl liksom så när de kokade delikatesserna... Något som lever...Döda...Koka... Med lite grönsaker och en bajla chili kan allt förtäras...Det är väl inte första gången i Isaan land... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Rester från helgen Inlagd strömming.Guds gåva till "lilla" magen DSC04445.jpg homer_simpson.jpg Håller med dig fullständigt.... Den enda behållningen jag har från jul är att jag får käka morsans inlagda strömming som är magiskt god.. Har heller inga problem med att avstå... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Rensning av kylskåpet idag då man åker till land of smile i morgon Julmaten och lök blandas och steks i med den överblivna grädden från Janssontillverkningen och låt det koka ihop Inga rödbetor hemma så det fick bli rödbetssallad och det smakade fantastiskt gott till denna pytt Någon har kanske redan gissat att jag gillar pytt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Hemlagad pizza... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Hemlagad pizza... {style_image_url}/attachicon.gif IMG_1174.JPG Bakad på stenhäll och gasolgrill? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Bakad på stenhäll och gasolgrill? Japp, "pizzasten" av granit.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Japp, "pizzasten" av granit.. Ok, har jag aldrig hört om..fräckt, ska testas, har du köpt stenen i Thai eller, för du har väl knappast släpat ner den;) Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 (ändrad) Ok, har jag aldrig hört om..fräckt, ska testas, har du köpt stenen i Thai eller, för du har väl knappast släpat ner den;) Ok, googla lite, pizzasten är mycket bra, blir en krispig fin botten, japp tillsågad 60x40 cm 200 bath. Hetta upp sten minst 15 minuter, sen på med pizzan i 5-6 minuter, går även fint att baka bröd... Ändrades December 10, 2013 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Ock gött var det.......... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Bjöd frugan på lunch indiskt blev det och gott var det. Lite skrämd ser hon allt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Vad tusan ska man lägga ner tid på att fixa till en deg till att koka kroppkakor eller palt på när detta finns ? Färdigrullade "kroppkakor" i nät, bara slänga i en gryta med kokande vatten och låta det puttra 15-20 min. Sen bacon, lingonsylt och en klick smör till detta. De var väl inte riktigt som mammas paltar men det dög gott åt mig i alla fall och jäklar så enkelt jämfört med att fixa allt från grunden själv. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Vad tusan ska man lägga ner tid på att fixa till en deg till att koka kroppkakor eller palt på när detta finns ? Färdigrullade "kroppkakor" i nät, bara slänga i en gryta med kokande vatten och låta det puttra 15-20 min. Sen bacon, lingonsylt och en klick smör till detta. De var väl inte riktigt som mammas paltar men det dög gott åt mig i alla fall och jäklar så enkelt jämfört med att fixa allt från grunden själv. Fritz.. Möjligt de är goda, men tvivlar på att den rätta känslan infinner sig efter att ha gjort maten själv. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Mmmmmmm I´m lovin´it! Fast det var egentligen en nödlösning, jag hann inte åka tillbaka till min matlåda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Möjligt de är goda, men tvivlar på att den rätta känslan infinner sig efter att ha gjort maten själv. Har du mekkat ihop en paltdeg på egen hand någon gång pojkslyngel ? Tvivlar på det, i så fall hade du nog inte skrivit inlägget ! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Har du mekkat ihop en paltdeg på egen hand någon gång pojkslyngel ? Tvivlar på det, i så fall hade du nog inte skrivit inlägget ! Fritz.. Haha... Faktiskt inte palt, kropskaker dess då fler gånger. Inger fel i färdigmat, bara det att känslan saknas. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu