Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Somtamskalde potäter och friterade spättor :giggle:

ska tillagas lite senare :dance1:

post-3713-0-73211700-1289720727_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Dagens frukost.

3 skivor "Solklart" bröd med ett tunt lager majo, skivade hårdkokta ägg, matjesfiléer och något litet salladsblad. Till det ett glas apelsinjos och kaffe. Det är en frukost för kungar och bönder det! Sill å ägg! :)

Hoppas att några av våra utlandsvänner sitter i ett snålkallt Thailand och får vattniga munnar nu! :P

Resterna... *S*

post-7028-0-10476100-1289723706_thumb.jp

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mums filibabba :great:

post-3713-0-52712200-1289756690_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Kvällsmacka till Inter-milan... men vem f*n har snott mina LEO :whistle:

post-3356-0-99797100-1289770889_thumb.jp

Jarlsberg, vitlökssalami samt smörsteka champinjoner

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kvällsmacka till Inter-milan... men vem f*n har snott mina LEO :whistle:

post-3356-0-99797100-1289770889_thumb.jp

Jarlsberg, vitlökssalami samt smörsteka champinjoner

Ring buzzen :giggle:

Dela på andra sajter

post-3356-0-06177800-1289845448_thumb.jp

Marinerade nötskivor i en gräddig creme fraise svampsås och en ostgrattinerad potatisgratäng

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Yam won zen & Tom yam moo

post-3082-0-84046300-1289847363_thumb.jp

Tom yam moo, det var en ny kombination för mig. Kan inte påminna mig om att jag ens någonsin sett det på en meny.

Kanske man skulle prova, smakar det bra?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Tom yam moo, det var en ny kombination för mig. Kan inte påminna mig om att jag ens någonsin sett det på en meny.

Kanske man skulle prova, smakar det bra?

Frugan brukar koka fläsket och sedan låta det möras länge i ångbad. ("dtonn" på Thai med "o" som i skjorta)

Otroligt lättätet och gott, naturligtvis.Rekommenderas att prova! :)

Ändrades av noBuzz
Dela på andra sajter

Idag vart det en buffe(grilla/koka vid bordet) vid festivalområdet på elefantfestivalen i Surin,109b per person inkl efterrätt(frukt,bakelser,glass mm)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

go kväll! i dag blev det pet pet ohhh, sallad,nudlar, kyckling, stark sås..

såsen var det riktig fart på,äggula,chilli,jordnötter, och nå mera,,

ja mera kräm ån sås kanske. starkt som tusan var det , men gott :) .

jag fråga hur många chilli, mja sa hon 30-40st :diablo: starkt,,,

ha ha , men jag tycker om det ,,

post-3115-0-94010200-1290186893_thumb.jp

post-3115-0-70064200-1290186942_thumb.jp

post-3115-0-39477800-1290186958_thumb.jp

post-3115-0-08772400-1290186973_thumb.jp

Dela på andra sajter

Idag gav vi oss ut på en resa till Italien, dottern och jag. Vi gjorde vårat livs första risotto. Tänkte på det när vi stod vid grytorna vilka fantastiska resor man kan göra med mat. För bara 30-40 år sedan fanns det ju knappt inga av de råvaror och smakförhöjare att få tag på som man kan hitta idag. Idag använde vi t ex tryffelolja, parmesanost och portobellosvamp.

Vi landade nånstans på en trottoar i Rom med folkmyllret att titta på. Framför oss en tallrik som var laddad med dofter och synintryck. Munnen vattnades och till slut fick vi smaka på vår anrättning. EXPLOSION! Munnen fylls med smaker. Tungan vibrerar av vällust.

- Vad gott det är! sa min sambo. Hon som annars har dömt ut Italiens matkultur. Hon som nästan bara gillar barndomens igenkännande thailändska smaker.

Sammetslent ris med gnuttan tuggmotstånd kvar. Buljongen som har fått puttra in i riset och lämna sina smaker. Parmesanen som förhöjer allt med sin syrliga sälta och krämighet. Rucolan som i all sin enkelhet tar upp rätten till en ny dimension. Mör fin marinerad kyckling som nu ger rätten ytterligare en spännande textur för munnen att njuta av. Svampen som efter att ha blivit fräst i olivolja och smör är så smakrik att vi bara vill lovsjunga skogens guld.

Ja,vilken resa vi gjorde idag jag och dottern!

post-3806-0-60335100-1290187876_thumb.jp

/ J.ag

Antag att du är en idi*t. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...