Enis Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Sur-Ellen verkar vara en bra husmor som lagar mat till dig ganska frekvent /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Nu mera har men extra matgäst till varje måltid, FFs matkonto är nu höjt till höjderna.. IMG_0230.JPG Eftersom FFs familj är kött o potatistalibaner så fick det bli detta.. IMG_0229.JPG FF Stackars dig men det är nog ingen belastning egentligen att ha coola dottern i huset.... Hälsa EA så gott och jag hoppas vi ses snart igen min/mina vänner... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Sur-Ellen verkar vara en bra husmor som lagar mat till dig ganska frekvent /ENis Hon är den bästa i stada Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 (ändrad) Jaha, det blev lite kötthandlarmojs idag efter en eländig arbetsvecka följt av en fredagsgrogg eller två, eller tre, eller.. Hittade detta baconet häromdagen på City Gross å det måste ju testas.. Ett baconpaket innehåller inte mycket för en normalvuxen kötthandlare, så jag fick späda ut det med lite varmrökt stekfläsk... Ett ägg skall jag också ha enligt inget som helst recept.. Grädde låter som en bra grund i all mat.. Ngn gammal ost fick jag också rensat ut från gömmorna... Antingen en väldigt avancerad dildo eller en jäkligt bra svartpepparkvarn som hängt med hela mitt liv å fan kommer nog att hänga med ett par liv till... Jo just det, svartpeppar går inte att vara utan i nästan ngt jag lagar.. Spagetthi men jag hade inte tillräckligt eftersom en glömsk köttis hade missat att handla.. Så jag fick bryta ner ett gäng lasangeplattor (med spenat) också... Blandade ihop ägg, grädde, parmesan och diverse kryddor... Fan, jag skall nog ha lite champisar också.. Ser ut som pastan kokar i sin fond. Å så skall allt stekas samman. Fräser med den halvkokta pastan... I med övrigt och koka ihop... Under tiden hade jag kört i en massa andra grejjer, eftersom jag aldrig vet när "enough is enough". Det blev dock förbannat gott och nu förtjänar jag en "eftermatengrogg". Ändrades November 29, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Idag hade grabben en kompis hemma, och bad snällt om pappas pizza. Tänkte på vad "köttis" sa, (tror det var han..) att det inte var så billigt att göra egen pizza, så jag försökte räkna efter lite... Allt är naturligtvis ca. priser Botten: 4.00 Tomatsås: 5.00 Skinka: 20.00 Champinjoner: 8.00 Tomater: 5.00 Salami: 10.00 Paprika: 10.00 Köttfärs: 10.00 Ost: 30.00 ------------------------------ Totalt 102.00 Ja det blir väl ungefär samma pris som 15minuter en kvart, efter man betalt elen...MEN, såå mycket bättre... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Kört en bea med Entricote i kväll .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Dagens lunch blev lax med hollandaise sås samt ofattbart goda potatisar. Kokta med skal och serverade likaså. Världsklass. Skalet var tunt och vackert. Dom duger väl att utfodra svin med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Lite blandat blev det. Twister m,m,m Bangkok special. Kai Sab Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Julbord på http://www.hotellhavanna.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Pizza...Befinner mig för första gången i mitt liv i Manila på Filippínerna som måste vara snabbmatkedjornas eldorado. Hur jäkla många pizzerior och andra snabbmatställen som helst men jäkligt svårt att hitta en vanlig restaurang, i alla fall i området som vi bor i. Men i och för sig, det var nog minst två år sen jag åt en pizza och den jag fick var faktiskt jäkligt god. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Också en pizza. Var och hämtade ett "kit" Kern Kum Set för 399 baht på Pizza Company inne i Rayong http://www.1112.com Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Pizza...Befinner mig för första gången i mitt liv i Manila på Filippínerna som måste vara snabbmatkedjornas eldorado. Hur jäkla många pizzerior och andra snabbmatställen som helst men jäkligt svårt att hitta en vanlig restaurang, i alla fall i området som vi bor i. Men i och för sig, det var nog minst två år sen jag åt en pizza och den jag fick var faktiskt jäkligt god. Fritz.. Du har ju bla gpoint som har svenskt smörgåsbord ,mkt trevligt ställe http://www.gpointbar.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 (ändrad) Pizza...Befinner mig för första gången i mitt liv i Manila på Filippínerna som måste vara snabbmatkedjornas eldorado. Hur jäkla många pizzerior och andra snabbmatställen som helst men jäkligt svårt att hitta en vanlig restaurang, i alla fall i området som vi bor i. Men i och för sig, det var nog minst två år sen jag åt en pizza och den jag fick var faktiskt jäkligt god. Fritz.. Du får ta dej till Makati, där hittar du bra restauranger och är inte så sunkit som inne i Manila city. Ändrades November 30, 2013 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Du får ta dej till Makati, där hittar du bra restauranger och är inte så sunkit som inne i Manila city. Tack för tipset men det är i Makati vi bor, tror jag i alla fall, hehe. Vi bor och spelar bridge alldeles intill Hooters och orkar inte med några längre utflykter efter att ha spelat bridge hela långa dan. I går hittade vi faktiskt en mexikansk restaurang i närheten där vi fick hyfsad mat. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Tack för tipset men det är i Makati vi bor, tror jag i alla fall, hehe. Vi bor och spelar bridge alldeles intill Hooters och orkar inte med några längre utflykter efter att ha spelat bridge hela långa dan. I går hittade vi faktiskt en mexikansk restaurang i närheten där vi fick hyfsad mat. Fritz.. Jo misstänkte också att ni bodde där eftersom det fanns så mkt snabbmatkedjor där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Idag hade grabben en kompis hemma, och bad snällt om pappas pizza. Tänkte på vad "köttis" sa, (tror det var han..) att det inte var så billigt att göra egen pizza, så jag försökte räkna efter lite... Allt är naturligtvis ca. priser Botten: 4.00 Tomatsås: 5.00 Skinka: 20.00 Champinjoner: 8.00 Tomater: 5.00 Salami: 10.00 Paprika: 10.00 Köttfärs: 10.00 Ost: 30.00 ------------------------------ Totalt 102.00 Ja det blir väl ungefär samma pris som 15minuter en kvart, efter man betalt elen...MEN, såå mycket bättre... 1.JPG 2.JPG Mvh. borje222 Jo, det var jag som sa det.... Anledningen är att jag alltid har en tendens att lägga på för mycket fyllning.... Typ: skinka hade varit gott, om man skulle ta lite parmesan också och lök, och salami och championer och bacon och kyckling och kebabkött och, och, och, och, o.s.v.... Vilket brukar sluta med att jag har en botten som är 2 mm tjock och fyllning som blir 2 cm tjock och sedan orkar jag inte ens äta upp hälften... Å ikväll kommer det att bli hemmagjord pizza igen.. Funderar på att göra en riktig "svennepizza" med typ kantareller, falukorv, bacon och skinka.. Undra om det kan funka men man kan ju alltid testa.... Tycker pizza är ett fantastiskt koncept där man kan fylla med i princip vad som helst ens personliga smak tillåter.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Jo, det var jag som sa det. Anledningen är att jag alltid har en tendens att lägga på för mycket fyllning. Typ: skinka hade varit gott, om man skulle ta lite parmesan också och lök, och salami och championer och bacon och kyckling och kebabkött och, och, och, och, o.s.v. Vilket brukar sluta med att jag har en botten som är 2 mm tjock och fyllning som blir 2 cm tjock och sedan orkar jag inte ens äta upp hälften... Å ikväll kommer det att bli hemmagjord pizza igen.. Funderar på att göra en riktig "svennepizza" med typ kantareller, falukorv, bacon och skinka.. Undra om det kan funka men man kan ju alltid testa. Tycker pizza är ett fantastiskt koncept där man kan fylla med i princip vad som helst ens personliga smak tillåter. Alla ovan nämda tillbehör har jag använt, och funkar finfint. Brukar även ibland göra stuvning på svampen, som läggs på valda områden( bara som ett litet tips ). Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 (ändrad) Alla ovan nämda tillbehör har jag använt, och funkar finfint. Brukar även ibland göra stuvning på svampen, som läggs på valda områden( bara som ett litet tips ). Mvh. borje222 Gött, då kör jag "all in" ikväll med en kryddstark "svennepizza"... Har visserligen en färdig botten men det funkar.. Ändrades November 30, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 En riktigt fin biff fick sätta livet till för att bli en himmelsk pastasås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Det bidde en gräsänklings middag, lite danish crowns utskuren fläskkotlett 39 kr kg.. Med lite rester av köpbea så blev priset ca 30kr utan vinet.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Idag var det tänkt att man skulle ha ätit och druckit gott på lokal...det ändrade frugan på. Så i stället fick Söndagssteken stryka på foten, i och med den förskjutningen av veckan, lär det väl innebära radhusbiff i morgon på 1:a advent... Med hasselbackare, pressgurka och grönpepparsås så får det väl duga... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Kålpudding magiskt gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Idag var det tänkt att man skulle ha ätit och druckit gott på lokal...det ändrade någons fruga på. Så i stället fick Söndagsrostasen stryka på foten, i och med den förskjutningen av veckan, lär det väl innebära thaislaffs i morgon på 1:a advent... En Rostas som penslades in med trögflytande vitlökssmör, bryntes på i panna för att sedan gå klar på 125 grader i ugnen. Till detta minihasselbackare och spansk peppar som gratinerats med vitlökssmör, chippoteolja samt ost. lite Chilibea på toppen av det hela /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Idag var det tänkt att man skulle ha ätit och druckit gott på lokal...det ändrade någons fruga på. Så i stället fick Söndagsrostasen stryka på foten, i och med den förskjutningen av veckan, lär det väl innebära thaislaffs i morgon på 1:a advent... DSC00924.jpg En Rostas som penslades in med trögflytande vitlökssmör, bryntes på i panna för att sedan gå klar på 125 grader i ugnen. Till detta minihasselbackare och spansk peppar som gratinerats med vitlökssmör, chippoteolja samt ost. lite Chilibea på toppen av det hela /ENis Ha, ha...vi kom ju på samma fest ändå... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Kålpudding magiskt gott Gott som synden och nästan den enda mat jag gillar att dricka mjölk till. Normalt dricker jag vatten och på helgen vin. Är det någon annan som får mjölksug till kålrätter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu