måne Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Personligen undrar jag vad det skulle kosta att hyra elim63 som "huskock"? En mia noi brukar sällan vara intresserad av att laga mat. Han är inte billig men han är snäll.Med den matkvaliteten och det spritvalet bör du nog skaffa några jobb till t.ex. den tid du tillbringar här skulle du behöva slava istället Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Enkelt,billigt,gott. Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Tisdagens raggmunk med fläsk, smarrigt värre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Idag hade jag pannbiffar i matlådan. Hon e en klippa, kvinnan där hemma. Skulle en annan göra något liknande så blir det pulvermos o mamma scan. Hon gör egna pannbiffar, kokar sin potatis helt lagom, egentillverkad brunsås och som om inte det räckte - så har hon i hemlagad lingonsylt. Och när jag berömmer henne så är det alltid samma visa: -"Ja, med det är ju så enkelt...:" Det är klart, allt är enkelt när man kan det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Idag hade jag pannbiffar i matlådan. Hon e en klippa, kvinnan där hemma. Skulle en annan göra något liknande så blir det pulvermos o mamma scan. Hon gör egna pannbiffar, kokar sin potatis helt lagom, egentillverkad brunsås och som om inte det räckte - så har hon i hemlagad lingonsylt. Och när jag berömmer henne så är det alltid samma visa: -"Ja, med det är ju så enkelt...:" Det är klart, allt är enkelt när man kan det. 1000 karma till din fru Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 1000 karma till din fru Det var bussigt, skall framföra det. Har jag tur blir hon så glad att jag får något extra (smarrigt?) ikväll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 En ”Stracotto” på högrev med torteglioni på Köttbaren Supergott !! http://kottbaren.se/meny/lunch/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Idag var det katastrof i huset...Chiligeggan var slut..! Så frugan frågade om dispens, hon ville göra den med mig i huset, (vilket jag mer eller mindre förbjudit, då det blir otroligt starkt av chilin). Lite godsaker ska ju ner i geggan... Det har tagit drygt 10 år, men nu har hon börjat använda matberedaren, så jag slipper höra på pok pok, ( äntligen )! Sedan ska det tydligen ner i stekpannan, då även tamarind tillsättes. Puhh...äntligen klart, en thai utan chiligegga är inte att leka med..! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Köttgryta med potäter.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Jag kunde ju inte vara sämre än frugan, så även jag gjorde lite tomat/chili sås Lök och vitlök stektes lätt. Krossade tomater torkade krossade trattisar, grönsaksbuljong, salt ,peppar, paprikapulver, lite socker, torkad chili. Får koka ihop ca. en timme. Mot slutet, färsk paprika och chili, avsluta med en skvätt syra. Sås som är gott till det mesta... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Blev en lasagne, fick möjlighet att prova den nykokta tomatsalsan...funkade bra... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 hittade ett par fantastiskt fina fullmatade krabbor på coop idag när jag skulle köpa frugans favoritkaffe, så det fick bli dagens kvällsmat... serverades med vitlöksbröd, avokado, lagrad ost o romsås..fantastiskt gott med ett glas Riesling till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Idag var det katastrof i huset...Chiligeggan var slut..! Så frugan frågade om dispens, hon ville göra den med mig i huset, (vilket jag mer eller mindre förbjudit, då det blir otroligt starkt av chilin). 1.JPG Lite godsaker ska ju ner i geggan... 2.JPG Det har tagit drygt 10 år, men nu har hon börjat använda matberedaren, så jag slipper höra på pok pok, ( äntligen )! 3.JPG 4.JPG Sedan ska det tydligen ner i stekpannan, då även tamarind tillsättes. 5.JPG 6.JPG Puhh...äntligen klart, en thai utan chiligegga är inte att leka med..! 7.JPG Mvh. borje222 Ring Anticimex! Ni har ju kackerlackor i hemmet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Sea Bass, krabbor Tod Mon och lite till Dricka till det hela. Tar fort slut. Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Var & innhandlade svenskt fläsklägg igår!! Så idag blir det Rotmos,fläsklägg,vermlandskorv & Jonnys starka!!!MUMS Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Thaimat idag....det var gött. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Thaimat idag.det var gött. --------karma för ditt Thaislafs. Men imorgon ska jag äta rockmojs hos dig så det vart ett plus iallafall. Ses i morgon och ta det lungtt inatt så du årkar med mig i morgon. Mvh Henke Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Jag kunde ju inte vara sämre än frugan, så även jag gjorde lite tomat/chili sås Lök och vitlök stektes lätt. 1.JPG Krossade tomater torkade krossade trattisar, grönsaksbuljong, salt ,peppar, paprikapulver, lite socker, torkad chili. Får koka ihop ca. en timme. 2.JPG 3.JPG 4.JPG Mot slutet, färsk paprika och chili, avsluta med en skvätt syra. 5.JPG 6.JPG Sås som är gott till det mesta... 7.JPG Mvh. borje222 Fakking underbart. Tack Borje för det informativa inlägget, jag ska åxå försöka... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Baconlindad fläskfile med en parmesan och vitlökssås fick det bli idag "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 En rätt som e både älskad o hatad,, Lutfisk bara gillar det, med en god senapssås. Men glömde de gröna ärterna .O göra en fiskpudding på resterna e en ännu godare delikatess, .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Enkel mat idag men det va dåligt med potatiskalning här Å med lite fyllning i så blev det genast goare, hemgjord räkröra Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Enkel mat idag men det va dåligt med potatiskalning här Bakad potatis 001.JPG Å med lite fyllning i så blev det genast goare, hemgjord räkröra Bakad potatis 002.JPG Jaa hur f-n ställer du dej till detta mästerverk 33:an. De e ju skal så helvete? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 ImageUploadedByMaipenrai1385570371.422478.jpg Baconlindad fläskfile med en parmesan och vitlökssås fick det bli idag och du kom inte förbi med en matlåda till mig... illa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Jaa hur f-n ställer du dej till detta mästerverk 33:an. De e ju skal så helvete? Ha, ha..var f-n är folien... Fuskat i micron...? ( Såg riktigt smaskigt ut ). Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Fläskkarre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu