Kötthandlarn Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Nu kanske man får skit för att man inte lagat maten själv, speciellt på tanke med mitt senaste inlägg. Nu var det dock äntligen dags att äta den andra maträtten som jag köpte hem i fredags från MPR-Tommys Thaihouse.. Nr. 24 på listan som kallades (lite roligt tyckte jag) för Pad Jordnötssås.. Jag älskar Jordnötssås (eller satay tror jag det heter egentligen) och denna maträtten lämnade mig inte besviken... Så jäkla gott att jag slickade tallriken. Tommy; jag måste be dig att förmå din hustru att dela ut receptet till mig (nej, jag skall inte starta en konkurrerande verksamhet bara laga det själv ibland).. Ni som bor i Gbg tycker jag skall ta en tur dit.. Själv skall jag luta mig tillbaka och fortsätta att lyssna på Dvorák och Offenbach, kanske lite Grieg också... Det är ta mig fan musik det.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Nu kanske man får skit för att man inte lagat maten själv, speciellt på tanke med mitt senaste inlägg. Nu var det dock äntligen dags att äta den andra maträtten som jag köpte hem i fredags från MPR-Tommys Thaihouse.. Nr. 24 på listan som kallades (lite roligt tyckte jag) för Pad Jordnötssås.. Jag älskar Jordnötssås (eller satay tror jag det heter egentligen) och denna maträtten lämnade mig inte besviken... Så jäkla gott att jag slickade tallriken. Tommy; jag måste be dig att förmå din hustru att dela ut receptet till mig (nej, jag skall inte starta en konkurrerande verksamhet bara laga det själv ibland).. Ni som bor i Gbg tycker jag skall ta en tur dit.. Själv skall jag luta mig tillbaka och fortsätta att lyssna på Dvorák och Offenbach, kanske lite Grieg också... Det är ta mig fan musik det. Synd att det var myrägg till ,såg gott för övrigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ketchup är ju eg. en sockerlösning med tomatsmak... Fan de e ju mer socker i Ketchup än i.Socker.. Ketchup kan man göra på det mesta...dock mycket socker brukar det vara... Har provat att göra denna sås, och det blir ganska bra.När man gör den själv, kan man ju reglera sockret. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ketchup kan man göra på det mesta...dock mycket socker brukar det vara... Har provat att göra denna sås, och det blir ganska bra.När man gör den själv, kan man ju reglera sockret. images.jpg images2.jpg Mvh. borje222 del monte har ok ketchup ,men ska prova den där bananketchupen när jag kommer till flappeland ii vinter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 jag tycker heinz är bäst, är jag en ketchuptaliban? ? ? ? Inte alls, läs ingredienserna på den och jämför med andra. Läs också Sams inlägg om hur han bedömer restauranger och jag gör det samma. Fuskar man på det som gästen ser så vad gör man i köket? Jag gillar Texas Longhorn mycket för att man får kall Boston lager på fat men när jag vid varje besök frågar dem hur de kan stoppa in massa e-nummer som andra inte behöver i sin ketchup och kalla det för "steak-house quality" får jag inte något bra svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ketchup kan man göra på det mesta...dock mycket socker brukar det vara... Har provat att göra denna sås, och det blir ganska bra.När man gör den själv, kan man ju reglera sockret. images.jpg images2.jpg Mvh. borje222 Ja ja Bla bla bla... Hur gör man Salsa då Borje? å hur ger man den Salsan till sin kompisi Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 del monte har ok ketchup ,men ska prova den där bananketchupen när jag kommer till flappeland ii vinter Nää... gör inte det, eller så gör du det och uppskattar Felix... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ja ja Bla bla bla... Hur gör man Salsa då Borje? å hur ger man den Salsan till sin kompisi Här min käre vän kan du lära dig salsa ,dom har drop in http://www.stockholmsalsadance.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ja ja Bla bla bla... Hur gör man Salsa då Borje? å hur ger man den Salsan till sin kompisi Själv har jag inga kompisar...salsa är väl bara att blanda ihop i en kastrull...och ringer man några dagar före, går det säkert att ordna med både sov och matplats... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Synd att det var myrägg till ,såg gott för övrigt Ja, myräggen var ju svåra att undvika på en thairestaurang men jag skall se om vi inte kan få Tommy till att servera tornerade potatisar i samma storlek som riskorn.... Jag har inte en aning om varför jag satte in den smileyn där.. Den passade ju inte alls in i ämnet men den var jäkligt rolig tyckte jag just nu.... De här var också helt meningslösa... (fast denna passade nog in).. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Själv har jag inga kompisar...salsa är väl bara att blanda ihop i en kastrull...och ringer man några dagar före, går det säkert att ordna med både sov och matplats... Mvh. borje222 Jag ha inte hängt med på snusket men salsa = spanska för sås (har jag lärt mig på tv och då är det sant), så alla såser = salsa.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Ja, myräggen var ju svåra att undvika på en thairestaurang men jag skall se om vi inte kan få Tommy till att servera tornerade potatisar i samma storlek som riskorn. Jag har inte en aning om varför jag satte in den smileyn där.. Den passade ju inte alls in i ämnet men den var jäkligt rolig tyckte jag just nu. De här var också helt meningslösa... (fast denna passade nog in).. ja nu har han ju även farangmat där så det är ju inte en renrasig thairestaurang ,men pressad potatis hade nog passat bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Det där är frulle för en man... För en engelsman då Efter som det ser ut som en engelsk frukost En svensk hotellfrukost slår allt för det mesta. Har aldrig varit så besviken på hotellfrukost som när jag var i england Vita bönor, bacon som man kunde slå ihjäl folk med, vidrig korv, bränt bröd, svartbränd tomat mm “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 För en engelsman då Efter som det ser ut som en engelsk frukost En svensk hotellfrukost slår allt för det mesta. Har aldrig varit så besviken på hotellfrukost som när jag var i england Vita bönor, bacon som man kunde slå ihjäl folk med, vidrig korv, bränt bröd, svartbränd tomat mm ,kan bara hålla med dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Jag ha inte hängt med på snusket men salsa = spanska för sås (har jag lärt mig på tv och då är det sant), så alla såser = salsa. Jag brukar koka lite tomatsås...och Odin tror jag blev beroende efter kvällen hos Enis... Konstigare än så är det ej... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 För en engelsman då Efter som det ser ut som en engelsk frukost En svensk hotellfrukost slår allt för det mesta. Har aldrig varit så besviken på hotellfrukost som när jag var i england Vita bönor, bacon som man kunde slå ihjäl folk med, vidrig korv, bränt bröd, svartbränd tomat mm Håller med dig Kenneth.. English breakfast hade man sett fram emot innan man kom till England första gången men vilken jäkla besvikelse det var... Efter det så tror jag inget kan få mig att ändra min syn på engelsk "husmanskost" oavsett om de heter Gordon Ramsey eller Jamie Oliver.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Ja, måste man efterkrydda med ketchup så har man ju misslyckats med tillagningen från grunden... Måste hålla med dig! Smakade bättre då jag smakade av från pannan, än efter att jag satt på ketchup av gammal vana! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Inte alls, läs ingredienserna på den och jämför med andra. Läs också Sams inlägg om hur han bedömer restauranger och jag gör det samma. Fuskar man på det som gästen ser så vad gör man i köket? Jag gillar Texas Longhorn mycket för att man får kall Boston lager på fat men när jag vid varje besök frågar dem hur de kan stoppa in massa e-nummer som andra inte behöver i sin ketchup och kalla det för "steak-house quality" får jag inte något bra svar. Ketchup kan man göra egen efter tycke och smak. Ingredienser grund 5 st tomater, mogna röda 1 st lök, liten gul 2 st vitlöksklyftor 0,5 dl vitvinsvinäger 0,5 dl tomatpuré 0,5 dl farinsocker 1 msk worcestersås 1 tsk salt 1 krm svartpeppar, nymald Tillagning 1. Skålla och skala tomaterna. Skär dem i bitar. Skala och finhacka lök och vitlök. Lägg tomater lök, vitlök, vinäger, tomatpuré, socker, worcestersås, salt och peppar i en kastrull. 2. Koka upp och låt alltsammans sjuda ca 20 min. Mixa ketchupen slät i en matberedare eller med mixerstav. 3. Låt ketchupen kallna och förvara den i kylskåp så håller den flera veckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Blandat både från OR TOR KOR marknaden och KFC Grllad pork. Well done tog jag det. Twister och Kao Yum Kai Sab från KFC Drack detta till maten och en Gammeldansk fick det bli Hälsningar goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Spagetti Caa-boo-naa-laa på min lokala gourmetrestaurang. Den har två stjärnor i Michelinguiden. 35 Baht. Nu blir det bad och uppvärmning på Ruysuk innan kvällens match mellan Udon och Chiang Mai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Hemlagad Issanpizza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 I går kväll biff med gratäng och persiljesmör, och dagens frukost/lunch bönor ägg och fläsk Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 I går kväll biff med gratäng och persiljesmör, och dagens frukost/lunch bönor ägg och fläsk Två rätter och inte en grönsak. Mat i min smak! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 Ser tråkigt ut för er men ja gillar det... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd November 17, 2013 Dela Inlagd November 17, 2013 idag blev det räk & pepparrotsgräddfyllda laxskivor med gräddstuvad potatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu