Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Guest Fredman

Tänk på hälsan min vän he he

Tack, ja det är ingen hälsokost precis men det går väl på en lördag men inte 7 dagar i veckan.

Dela på andra sajter

Tack, ja det är ingen hälsokost precis men det går väl på en lördag men inte 7 dagar i veckan.

Får väl tillägga att det såg gott ut

Dela på andra sajter

till kvällsmat blir det stark tonfisksallad med ingefära, chili, koriander o mynta.inget ris ätes med romansalladsblad för snart är badsäsongen här!!

post-6750-0-25228300-1384627436_thumb.jp

fantastiskt gott!

Dela på andra sajter

till kvällsmat blir det stark tonfisksallad med ingefära, chili, koriander o mynta.inget ris ätes med romansalladsblad för snart är badsäsongen här!!

attachicon.gifIMG_1229.JPG

fantastiskt gott!

Vinterbad i Hjälmaren eller? :y15:

Mvh jrk

Dela på andra sajter

Grillad utskuren kotletdrad med råstekta pärer till detta..

post-5021-0-94521200-1384628295_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Ja, nu börjar det dra ihop sig för en trevlig boxnings kväll, ( hoppas jag...)

Pizzan klar, ölen kyld...

Blev ett par med i grunden champinjonstuvning, vissa delar tacofärs med sås, paprika, tomat, skinka, korv mm.

post-7126-0-41511100-1384631176.jpg

post-7126-0-77301700-1384631192_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Ingen "barnmat", vad vissa herrar än säger!

Allt beror på hur man kryddar såsen, eller hur ??? ni som vet!!

post-9833-0-92157500-1384631381_thumb.jp

Lat som jag är så får det bli köpt spagetti som serveras till köttfärssåsen! :nyam: :nyam:

post-9833-0-27250600-1384631391_thumb.jp

Gubben klagade i alla fall inte, utan åt med god aptit innan han skyndade ut för att jobba!

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

{style_image_url}/attachicon.gif Mat 001.jpg

Lat som jag är så får det bli köpt spagetti som serveras till köttfärssåsen! :nyam: :nyam:

{style_image_url}/attachicon.gif Mat 005.jpg

Gubben klagade i alla fall inte, utan åt med god aptit innan han skyndade ut för att jobba!

Barnmat eller inte det är riktigt gott i vart fall. Ser dock ett allvarligt fel och det är Felix ketchup, det är väl det man har på pannkakor? På allt annat smakar originalet till ketchup Heinz fan så mycket bättre.
Dela på andra sajter

Barnmat eller inte det är riktigt gott i vart fall. Ser dock ett allvarligt fel och det är Felix ketchup, det är väl det man har på pannkakor? På allt annat smakar originalet till ketchup Heinz fan så mycket bättre.

Det var bra att du sa det jag hade det på tungan ,klart som fan Heinz regerar ketchupvärlden

Dela på andra sajter

Det var bra att du sa det jag hade det på tungan ,klart som fan Heinz regerar ketchupvärlden

Nää...Tacka vet jag filippinsk bananketchup... :crazy:

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Min första pizza jag åt i livet var en capricciosa på pizzeria La mer i mölndal...1979 eller 80 och pizzerian var komplett med fisknät i taket och fake musslor mm.

Har för mig att den kostade 38kr  och jag lämnade 40 (för pappa lämnade alltid dricks så det hade man lärt sig) och pizzabagaren utbrast..Fiiiiifaaaaaan vad schyst.

Det var på den tiden italienare bakade pizzorna och inte turkar :giggle:

Idag tog jag just den "underskattade " pizzan (nu när det finns 87 olika på varje pizzeria) fast jag la till färskpressad vitlök och rikligt med svartpeppar.

Det smakade riktigt jävla bra men satan vad jag rapar vitlök nu :spy:

Vad vill jag ha sagt med det då?  Jo att det som var gott förr är det nu med och man behöver inte krångla till det...

Snodd bild på pizzan..Nu tar jag en Yamazaki på soffan och softar.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

På pannkakor har man hemkokt sylt. Hallon, jordgubbar, björnbär, blåbär eller en blandning av dessa bär! :thumbsup: 

Gärna tillsammans med vispad grädde! :nyam:

Till Ugnspannkakan serveras lingonsylt!

Sedan är smaken som baken då det gäller olika ketchup-fabrikat! :ahh:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

På pannkakor har man hemkokt sylt. Hallon, jordgubbar, björnbär, blåbär eller en blandning av dessa bär! :thumbsup:

Sällan som jag håller med "mamma" .men jag tycker icas egna ketchup smakar bättre än Heinz...Men ändå står det en Heinz i kylskåpet av gammal vana :whoco5:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Felix gör ju själva reklam om att deras ketchup passar till pannkaka. Självklart finns det inga rätt eller fel när det gäller smak men HJ Heinz var han som uppfann det vi idag kallar ketchup. Felix och alla andra är enligt mig bleka kopior.
Dela på andra sajter

Felix gör ju själva reklam om att deras ketchup passar till pannkaka. Självklart finns det inga rätt eller fel när det gäller smak men HJ Heinz var han som uppfann det vi idag kallar ketchup. Felix och alla andra är enligt mig bleka kopior.

Exakt så är det he he , när jag går på restaurang så kollar jag alltid vad dom har för ketchup ,har dom  inte Heinz går jag vidare ,för fuskar dom med ketchupen så fuskar dom säkert med resten också och det spelar ingen roll om jag ska ha ketchup eller inte :police:  :14:

Dela på andra sajter

Man kanske inte är riktigt normal...men dessa hittade jag i kylen, Heinz gör tydligen även små förpackningar.

Själv använder jag sällan ketchup som annat än sötningsmedel i marinader och grytor, dock är grabben beroende...

post-7126-0-98810700-1384634103_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

attachicon.gifMat 001.jpg

attachicon.gifMat 005.jpg

Fibro, I löve you men ketchup  är en styggelse på alla maträtter och i synnerhet på en god bolognese... ???

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fibro, I löve you men ketchup  är en styggelse på alla maträtter och i synnerhet på en god bolognese... ???

Jag vill nog undanta, pomme, hamburgare och korv till att börja med. Själv skulle jag inte ha ketchup på köttfärssås men väl en skvätt Heinz chilisås i grytan men smaken är som baken.

Dela på andra sajter

Ketchup är ju eg. en sockerlösning med tomatsmak... Fan de e ju mer socker i Ketchup än i....Socker..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ja, måste man efterkrydda med ketchup så har man ju misslyckats med tillagningen från grunden...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...