Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

I går blev det Pölsa med kokt potatis och stekt ägg. Väldans gott.

Pölsan inköpt hos Percys i Häggvik som gör sin egen.,

Dela på andra sajter

Det kommer att bli potatisgrantang.. Med  bacon lok, vitlok,lagrad ost,  och en 70/30 blandning mjolk gradde   :nyam:

Ändrades av BanFang
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Inte steka ägg i bränt flott :crazy:

:rotfl: Du är ju värre än Gordon Ramsay. För att reta upp arga kocken ännu mer så var köttbullarna av märket Garant och inköpta på willys :)

Dela på andra sajter

:rotfl: Du är ju värre än Gordon Ramsay. För att reta upp arga kocken ännu mer så var köttbullarna av märket Garant och inköpta på willys :)

jo jag såg eländet :ahh: är väl ett av dom sämre märkena på marknaden :patsak:

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Inte steka ägg i bränt flott :crazy:

Flott... Det uttrycket har jag inte hört sen Farsan levde (ca:24 år sedan)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

jo jag såg eländet :ahh: är väl ett av dom sämre märkena på marknaden :patsak:

T.o.m sämre än Mamma Scans? ???

Dela på andra sajter

Flott... Det uttrycket har jag inte hört sen Farsan levde (ca:24 år sedan)

FLOTT  flot⁴, sbst.², n.; best. -et. ( flott (-å-) 1541 osv. flot (-å-) 1549 (: flote ppanner) – c. 1880 (: flåtet). flöt 1799 (: flötmölja))

[fsv. flot, (vid kokning ovanpå flytande) fett, flott, nor. flot, ngt som flyter ovanpå, i sht fett, isl. flot, ovanpå flytande fett; urspr. samma ord som FLOTT

, sbst.¹ 1] (gm kokning l. stekning) utsmält djurfett; i sht om dylikt fett som hopsamlats o. stun dom äv. särskilt beredts o. uppblandats för att användas i stället för smör; smult, stekfett; förr stundom, numera nästan bl. ss. första led i ssgr, allmännare: fett. Skumma (av) flottet av buljongen. Det är billigare att steka i flott än i smör. Hotellets kotletter drypa av flott. Vetebrödet hade en bismak av flott. Här osar flott. Theras hierta är feet wordet såsom flott. Psalt. 119: 70 (Bib. 1541). Flåtet är väl vtbrädt (dvs. utsmält). BROOCMAN Husk. 6: 23 (1736). (Termometerns rörkanal) bör ock vara .. fri för damb, fuktighet och flott. VetAH 1763, s. 86. På fläsket lades först med hela lagret an, / At flottet öfver alt om mun och fingrar rann. LIVIN Kyrk. 92 (1781). Mjukt bröd .. doppades i flottet. ODMANN Hågk. 20 (1801). – jfr FLÄSK-, HUSHÅLLS-, STEK-, SVIN-FLOTT m. fl. – Särsk.

[FLOTT.sbst2 .a]

Det tror jag absolut, garantprodukterna över lag är dålig kvalite

Dela på andra sajter

Garantprodukterna smakar ju inte ens gott, till skillnad mot mamma Scans kottbullar :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Garantprodukterna smakar ju inte ens gott, till skillnad mot mamma Scans kottbullar :thumbsup:

Ja inte var dom lika goda som mamma Scans inte. Men dom dög som bukfylla iaf och för 29:90 ska man väl inte räkna med att det är gourmetkäk :crazy:

Dela på andra sajter

Ja inte var dom lika goda som mamma Scans inte. Men dom dög som bukfylla iaf och för 29:90 ska man väl inte räkna med att det är gourmetkäk :crazy:

nä för det priset ska man nog inte räkna med att det är käk överhuvudtaget :crazy:

Dela på andra sajter

nä för det priset ska man nog inte räkna med att det är käk överhuvudtaget :crazy:

Substitut för käk kanske :crazy:

Dela på andra sajter

Mmmm. menda hadde du inte 50 kilo arsle+40 kilo buk och keso I overarmarna heller ???

Nu nar du har treplingsrov e det inte lika enkelt va?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

T.o.m sämre än Mamma Scans? ???

Ja, det är de faktiskt..

Förlåt att jag hoppade in, det var ju trots allt riktat till Sam..

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Priset på svensk råvara till köttbullar idag är ungefär 42:- för nötköttet & 22:- för fläskköttet....

Sedan kan ni göra matematiken själva med allt vad det innebär i tillverkningskostnader, transporter, vinst marginal etc....

Då skall det ändå räknas in att vi förlorar pengar på detta p.g.a. orättfärdig konkurrens från utlandet...

Dela på andra sajter

Priset på svensk råvara till köttbullar idag är ungefär 42:- för nötköttet & 22:- för fläskköttet.

Sedan kan ni göra matematiken själva med allt vad det innebär i tillverkningskostnader, transporter, vinst marginal etc.

Då skall det ändå räknas in att vi förlorar pengar på detta p.g.a. orättfärdig konkurrens från utlandet...

Ja det är konstigt det där med att maten passerar en EU tull så får producenten bidrag för vidareförädling i ett annat EU land. nej jag får inte in det i min skalle, svensk mjölk körs till Italien för att bli youghurt å sen körs det tillbaka

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Priset på svensk råvara till köttbullar idag är ungefär 42:- för nötköttet & 22:- för fläskköttet.

Sedan kan ni göra matematiken själva med allt vad det innebär i tillverkningskostnader, transporter, vinst marginal etc.

orätfärdig konkurens vad är det?

j

Dela på andra sajter

För 1 timme sen hade jag o arvingen vägarna förbi

Postade en bild

Arvingen valde denna rätt

Postade en bild

Och här är min blaffa

Postade en bild

Nu är vi mätta o belåtna

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Bland annat åt jag det här  idag!!

Det där är frulle för en man...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

I går blev det Pölsa med kokt potatis och stekt ägg. Väldans gott.

Pölsan inköpt hos Percys i Häggvik som gör sin egen.,

tittade på hemsidan, verkade vara en mkt trevlig butik! :thumbsup:

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vitlöksrostade rotfrukter och grönsaker, dansk fläskfilé som var billigare än varmkorv, svamp och bacon som simmade i grädde.

post-7918-0-92082600-1384621793_thumb.jp

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

orätfärdig konkurens vad är det?

j

Jo du Otto, så här är det...

I Sverige har vi en djurlagsstiftning som är bra mycket hårdare än vad den är i övriga världen (utom Nya Zealand, vilket är en anledning till att bara sverige och finland är godkända som exportörer dit)..

I resten av världen, så är det tillåtet att blanda in antibiotika i fodret i förebyggande syfte men detta bara främjar multiresistenta bakterier....

Man surrar (binder fast) fast suggan i stående position när hon skall föda för att undvika att hon ligger ihjäl kultingarna..

Visst, det kanske låter som en bra idé men det är inte grisens naturliga betéende (som visserligen kan låta tragiskt men så är det i deras värld och har alltid varit)..

Grisar i Sverige måste alltid ha "strö" på golvet medans de får gå omkring på betonggolv i andra länder med blodiga & infekterade klövar som resultat...

Detta är bara ett par exempel som skilljer vår djurlagstiftning mot andra länders...

Kanske ngt man skall tänka på innan man köper en dansk eller tysk fläskfilé för "pisspengar".....

Jag tror faktiskt att jag växte upp på Oves potatismos.... :thumbsup:

Åtminstånne i gymnasietiden eftersom jag pluggade på Porthällagymnasiet....

Är den lika god idag som den var när Oves låg i originalbyggnaden tvärs över vägen mot Bilia?????

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...